Μερικά ενδιαφέροντα trivia για τα φετινά Όσκαρ

Μερικά ενδιαφέροντα trivia για τα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter
3
Μερικά ενδιαφέροντα trivia για τα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter
Τα Καλά Παιδιά

1. Ο Λύκος της Wall Street είναι ίσως η ταινία με τις περισσότερες βρισιές από όλες όσες έχουν προταθεί για βραβείο Καλύτερης Ταινίας. Η λέξη «fuck» και τα παράγωγά της ακούγονται πάνω από 500 φορές κι έτσι ο Λύκος κερδίζει την ταινία που κρατούσε το ρεκόρ ως τώρα, που δεν είναι άλλη από Τα Καλά Παιδιά (1990) και πάλι του Σκορσέζε.

2. Η υποψήφια για Β' Γυναικείο Ρόλο για το 12 Χρόνια Σκλάβος Λουπίτα Νιόνγκο έλαβε αυτή την τιμή για την πρώτη της κινηματογραφική ταινία. Ακόμα πιο απίστευτο είναι όμως το γεγονός ότι για τον Μπάρκαντ Αμπντί, που βρίσκεται υποψήφιος στην αντίστοιχη ανδρική κατηγορία με το Captain Phillips, πρόκειται για την πρώτη υποκριτική απόπειρα της ζωής του! Ο Αμπντί εργαζόταν ως οδηγός λιμουζίνας στη Μινεάπολη, όταν τον ανακάλυψε ο σκηνοθέτης της ταινίας Πολ Γκρίνγκρας.

Μερικά ενδιαφέροντα trivia για τα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter
Λουπίτα Νιόνγκο και Μπάρκαντ Αμπντί

Ντέιβιντ Ο' Ράσελ3. Ο Οδηγός Διαπλοκής είναι η 15η ταινία στην ιστορία του θεσμού που λαμβάνει υποψηφιότητες σε όλες τις ερμηνευτικές κατηγορίες και ο Ντέιβιντ Ο' Ράσελ είναι ο μόνος σκηνοθέτης που το έχει πετύχει με δύο ταινίες του (Οδηγός Αισιοδοξίας και Οδηγός Διαπλοκής) και μάλιστα σε δύο συνεχόμενες χρονιές.

4. Η υποψηφιότητα του 77χρονου Μπρους Ντερν για Α' Ανδρικό Ρόλο με το Nebraska έρχεται 35 χρόνια μετά από την πρώτη φορά που ήταν υποψήφιος, για τον ρόλο ενός βετεράνου του Βιετνάμ στον Γυρισμό του 1978. Η Μέριλ Στριπ -που φυσικά είναι και φέτος υποψήφια για τον Αύγουστο- ήταν επίσης για πρώτη φορά υποψήφια το 1978 για τον ρόλο της στον Ελαφοκυνηγό που επίσης είχε θεματική σχετική με το Βιετνάμ. 

5. Η Στριπ με τη φετινή της υποψηφιότητα σπάει το ρεκόρ που η ίδια είχε θέσει στις περισσότερες υποψηφιότητες που έχει λάβει ηθοποιός στην ιστορία του θεσμού, συγκεντρώνοντας συνολικά 18. Ωστόσο, έχοντας κερδίσει 3 από τα 18 βραβεία, δεν είναι και η πιο βραβευμένη, αφού η Κάθριν Χέπμπορν προηγείται με 4 νίκες.

6. Οι 18 υποψηφιότητες της Στριπ ωχριούν φυσικά μπροστά στο ρεκόρ του Τζον Γουίλιαμς. Ο αναγνωρισμένος συνθέτης φέτος λαμβάνει την 49η υποψηφιότητά του (Καλύτερης Μουσικής για την Κλέφτρα των Βιβλίων), ενώ το συνολικό ρεκόρ για όλες τις κατηγορίες κρατάει ο Ουόλτ Ντίσνεϊ με 59.

Ο σκηνοθέτης του Dallas Buyers Club, Ζαν Μαρκ Βαλέ, με τον πρωταγωνιστή του Μάθιου Μακόναχι7. Μπορεί να μην είναι υποψήφιος για τη σκηνοθεσία του Dallas Buyers Club, όμως ο Καναδός δημιουργός Ζαν-Μαρκ Βαλέ έχει πιθανότητες να αποχωρήσει από τη βραδιά με κάποιο βραβείο ανά χείρας, αφού βρίσκεται υποψήφιος με το ψευδώνυμο Τζον Μακμέρφι (μαζί με τον Μάρτιν Πένσα) για το μοντάζ της ταινίας του.

8. Η παραγωγός των Δικός Της και Οδηγός Διαπλοκής Μέγκαν Έλισον είναι η πρώτη γυναίκα και μόλις η τρίτη παραγωγός στην ιστορία που είναι υποψήφια την ίδια χρονιά για δύο ταινίες. Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα ήταν ο πρώτος το 1974 με τη Συνομιλία και το δεύτερο μέρος του Νονού και ο Σκοτ Ρούντιν ο δεύτερος το 2011 με το The Social Network και το Αληθινό Θάρρος.

Μερικά ενδιαφέροντα trivia για τα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter
Κάθριν Χέπμπορν

9. Αν ο Μπόμπι Λόπεζ, συνθέτης του υποψήφιου για Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού «Let It Go» από το animation Ψυχρά κι Ανάποδα κερδίσει, θα έχει πετύχει την ύψιστη αναγνώριση για έναν καλλιτέχνη: κερδισμένα Έμι, Γκράμι, Όσκαρ και Τόνι, δηλαδή τα πιο αναγνωρισμένα βραβεία στους χώρους της τηλεόρασης, της μουσικής, του κινηματογράφου και του θεάτρου αντίστοιχα.

10. Και μια σύγκριση που ακούγεται από μόνη της αστεία: Με τη δεύτερή του υποψηφιότητα για Β΄Ανδρικό Ρόλο (Ο Λύκος της Wall Street) μετά το Moneyball του 2011, ο Τζόνα Χιλ πλέον έχει περισσότερες από τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Από τους πιο υποτιμημένους ηθοποιούς του θεσμού, ο Ρέντφορντ έχει υπάρξει υποψήφιος για κατηγορία ρόλου μόνο μια φορά, το 1973 με το Κεντρί.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

2 σχόλια
Τα όσκαρ πολλές φορές με ξαφνιάζουν ευχάριστα και άλλες φορές με απογοητεύουν ταμάλα! Αρνούμαι να δεχτώ πως έχει πάρει όσκαρ η Σάντρα Μπούλοκ και ο Μπεν Αφλεκ και έχουν μείνει τόσες φορές εκτός ο Ντι Κάπριο ο Ρεντφορντ ακόμα και ο Τσάπλιν!
Όταν τα βραβεία Όσκαρ απογοητεύουν, ξέρουν και το κάνουν πολύ καλά (σαν γροθιά στα μούτρα μας με το ίδιο το αγαλματάκι...). Αυτή η απογοήτευση των άκυρων βραβεύσεων είναι πολλαπλάσια του αντίστοιχου ενθουσιασμού όταν τα βραβεία τα κρατάνε τα σωστά χέρια.Μαζί με τους άκυρους που αναφέρεις, πολύ σωστά, να προσθέσω τον Νίκολας Κέιτζ και την Γουίνεθ Πάλτροου...!
Εδώ ρε παιδιά, έχει πάρει όσκαρ η Σάντρα Μπούλοκ. Και ξαναείναι υποψήφια για τον "καλύτερο ρόλο" της καριέρας της. Δεν πείθει με τίποτα. Απορώ γιατί την πήρε ο Κουαρόν.