Σκηνοθέτες που αλλάζουν το κατεστημένο στα φετινά Όσκαρ

Σκηνοθέτες που αλλάζουν το κατεστημένο στα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter
0

Σε προηγούμενο άρθρο, είδαμε διάφορες πρωτιές που αφορούσαν τις γυναίκες και τα μεγάλα κινηματογραφικά βραβεία, όπως την υποψηφιότητα της σκηνοθέτιδας Greta Gerwig για την ταινία της «Lady Bird».

Αλλά ρεκόρ και πρωτοεμφανιζόμενους θα συναντήσουμε και αλλού. Για αυτό ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Στις 23 Ιανουαρίου που ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες, μάθαμε για τις 9 που κατάφεραν να μπουν στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας. Τότε λοιπόν, οι εισπράξεις συνολικά των ταινιών μέχρι και εκείνη την ημέρα, έφτασαν τα 567,9 εκατομμύρια δολάρια, μόνο στην ΗΠΑ, με τον «Dunkirk» του Νόλαν να σπάει τα ταμεία.

Σκηνοθέτες που αλλάζουν το κατεστημένο στα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter

Βέβαια, τη μέρα εκείνη όλος ο κινηματογραφικός κόσμος σχολίαζε τον Λατινοαμερικάνο Ντελ Τόρο που κατάφερε να συγκεντρώσει με την ταινία του «The Shape of Water» 13 υποψηφιότητες, αφήνοντας πίσω το «Dunkirk» με οχτώ και το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» με επτά. Να σημειώσουμε ότι είναι μόλις ο 5ος Λατινοαμερικάνος που κατάφερε να συμπεριληφθεί στην μεγάλη κατηγορία.

Σημαντική παρουσία επίσης στα φετινά βραβεία είναι το ντεμπούτο του Αφροαμερικανού υποψήφιου σκηνοθέτη Jordan Peele. Με την ταινία του «Get Out» εμφανίζεται ως υποψήφιος, πέρα από την κατηγορία Καλύτερης Σκηνοθεσίας, στην κατηγορία Πρωτότυπου Σεναρίου αλλά και Παραγωγής.

Σκηνοθέτες που αλλάζουν το κατεστημένο στα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter

Για πρώτη φορά στις φετινές υποψηφιότητες θα συναντήσουμε ακόμα τον πρώτο ανοιχτά transgender σκηνοθέτη και συγκεκριμένα τον Yance Ford με το βιωματικό, εν μέρει δημοσιογραφικό/ερευνητικό ντοκιμαντέρ του «Strong Island». Πρόκειται για τη συνταρακτική ιστορία της δολοφονίας του αδελφού του σκηνοθέτη πολλά χρόνια πίσω στο Long Island, όπου καμία δικαιοσύνη δεν δόθηκε ποτέ.

Να σημειώσουμε εδώ, ότι η τρανς κοινότητα εκπροσωπείται περαιτέρω από την τρανς ηθοποιό Daniela Vega αλλά και από την ίδια την ταινία που πρωταγωνιστεί, το «Una Mujer Fantástica» του Χιλιανού Sebastián Lelio. Το έργο αυτό μιλάει για την ιστορία μιας τρανσέξουαλ που δουλεύει ως σερβιτόρα και τραγουδίστρια σε κλαμπ και τη σκληρή πραγματικότητα που έχει να αντιμετωπίσει όταν χάνει τον αγαπημένο της. Η Φανταστική Γυναίκα είναι υποψήφια στην κατηγορία Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας.

Σκηνοθέτες που αλλάζουν το κατεστημένο στα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter

Στην τελετή αυτή συναντάμε και τον σκηνοθέτη Carlos Saldanha που με την υποψηφιότητά του στην κατηγορία κινουμένων σχεδίων για το έργο του «Ferdinand», γίνεται ο πρώτος Βραζιλιάνος που είναι στα βραβεία περισσότερες από μία φορές (η προηγούμενη ήταν το 2004).

Όσο περίεργο και αν φανεί στους περισσότερους, ο Άγγλος Christopher Nolan παίρνει επιτέλους την πρώτη του υποψηφιότητα στην κατηγορία της καλύτερης σκηνοθεσίας με την μεγαλειώδη «Dunkirk», αν και υπήρξε υποψήφιος τέσσερις φορές στα Directors Guild of America. Πολλοί φαν ήδη σχολιάζουν ότι «άργησε», «καιρός ήταν» και άλλα τέτοια (και ποιος να τους κατηγορήσει)...

Να σημειώσουμε επίσης ότι είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού που και οι πέντε υποψήφιοι σκηνοθέτες στην κατηγορία Καλύτερης Σκηνοθεσίας έχουν γράψει ή ήταν μέρος της ομάδας συγγραφής των σεναρίων, τριών εκ των οποίων είναι υποψήφια και στην κατηγορία Καλύτερου Σεναρίου (Get Out, Lady Bird, The Shape of Water).

Οπότε φέτος βλέπουμε ότι στην πεντάδα των σκηνοθετών της μεγάλης κατηγορίας, έχουμε έναν Αμερικάνο, έναν Αφροαμερικάνο, ένα Μεξικανό, έναν Άγγλο και μία Αμερικάνα. Που σημαίνει ότι η Επιτροπή ανοίγει και σε άλλες ομάδες ανθρώπων, πέραν των λευκών ανδρών Αμερικανών.

Σκηνοθέτες που αλλάζουν το κατεστημένο στα φετινά Όσκαρ Facebook Twitter

Πέρσι να θυμίσουμε ότι είχαμε τη χαρά να δούμε μια αυστραλιανή ταινία στην μεγαλύτερη κατηγορία, αυτή της Καλύτερης Ταινίας, και συγκεκριμένα το Lion του Αυστραλού σκηνοθέτη Garth Davis.

Το έργο, για όσους ακόμα δεν το έχουν δει, μας μιλάει για την πραγματική συγκινητική ιστορία του Ινδού Brierley, που 25 χρόνια αφού έχει αποχωριστεί από την οικογένειά του στο Burhanpur, ταξιδεύει από την Αυστραλία να τους βρει. Η ταινία κέρδισε 49 βραβεία (2 εκ των οποίων BAFTA) ενώ συνολικά ήταν 86 φορές υποψήφια (για 6 Όσκαρ, 4 Χρυσές Σφαίρες και 3 ακόμα BAFTA).

Θέλεις βραβευμένες ταινίες; Δες Nova!

Απόλαυσε ταινίες που σάρωσαν τα βραβεία σε Αμερική και Ευρώπη. Και ταινίες που ήδη κλέβουν την παράσταση στο χορό των φετινών βραβείων σε Α' προβολή: Τρεις Πινακίδες έξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι, Wonder, Η Μορφή του Νερού, The Disaster Artist, The Greatest Showman

Oscars News
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ