Προγνωστικά Όσκαρ 2017: Κάτι άλλο εκτός από το "La La Land"; Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο

Προγνωστικά Όσκαρ 2017: Κάτι άλλο εκτός από το "La La Land"; Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
7
Προγνωστικά Όσκαρ 2017: Κάτι άλλο εκτός από το "La La Land"; Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Συνυπολογίζοντας το ρεκόρ στις Χρυσές Σφαίρες, με 7 στο σύνολο, αλλά και την επικράτηση στις περισσότερες επιμέρους συντεχνιακές ενώσεις, το La La Land πάει για πολλά.

LA LA LAND

Έχει κερδίσει ήδη τα βραβεία στις Ενώσεις Παραγωγών και Σκηνοθετών που εδώ και μερικά χρόνια τείνουν να διαφωνούν, όπως ακριβώς συμβαίνει στις αντίστοιχες κατηγορίες των Όσκαρ, από τον «Πιανίστα» και το «Σικάγο», μέχρι το «Spotlight» και την «Επιστροφή», με σφήνα το «Μεγάλο Σορτάρισμα» πέρσι. Συνυπολογίζοντας το ρεκόρ στις Χρυσές Σφαίρες, με 7 στο σύνολο, αλλά και την επικράτηση στις περισσότερες επιμέρους συντεχνιακές ενώσεις, η ταινία του Ντέιμιαν Σαζέλ πάει για πολλά. Ίσως όχι όσα μάζεψε το «West Side Story» (10) ή το αλήστου μνήμης «Gigi» (9), αλλά πιο πολλά από το «Σικάγο» (6), που είναι το τελευταίο μιούζικαλ που βραβεύτηκε με Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, το 2002 − το «Καμπαρέ» του Μπομπ Φόσι, τη χρονιά του «Νονού», είχε 8, αλλά όχι το κορυφαίο. Αν βάλουμε στο καλάθι αυτά της ταινίας και της σκηνοθεσίας, της σκηνογραφίας και των κοστουμιών, του τραγουδιού και της μουσικής, της Έμα Στόουν μετά τη νίκη της στο Σωματείο των Ηθοποιών, και μίας από τις δύο ηχητικές κατηγορίες, με το «Hacksaw Ridge» του Μελ Γκίμπσον να απειλεί, φτάνουμε πρόχειρα και χοντρικά στα 8 (με ανοδικές τάσεις) στις 14 υποψηφιότητες, αν δεν συμβεί κάτι συνταρακτικό, με το σενάριο σε εκκρεμότητα, αφού οι επαγγελματίες «γραφιάδες» του σινεμά δεν έχουν αποφασίσει ακόμη. Η συγκεκριμένη κατηγορία είναι και η πιο επίφοβη, γιατί κάποιες ταινίες μπορεί στα χαρτιά να διαθέτουν πρωτότυπο σενάριο, αλλά ανάμεσα στις γραμμές διακρίνονται οι ραφές από τις επιρροές (βλέπε «The Artist»). Backlash δεν έχει διαγνωστεί και οι εταιρείες στοιχημάτων δίνουν εμφατικά προγνωστικά υπέρ του αίθριου τυφώνα του «La La Land».

MOONLIGHT

Τέτοια εποχή πέρσι πολλοί προδίκαζαν πως η «Γέννηση ενός έθνους» του Νέιτ Πάρκερ θα αποτελούσε το τέλειο αντίδοτο για το #oscarsowhite. Μια άλλου τύπου κατακραυγή, με μια υπόθεση βιασμού που καταγγέλθηκε αναδρομικά, σπίλωσε τη φήμη του Πάρκερ και του συν-σεναριογράφου και φίλου του από τα φοιτητικά του χρόνια, Τζιν Μακτζιάνι Σελεστίν, και οι ελπίδες θάφτηκαν σιωπηλά και οριστικά, όσο κι αν οι συντελεστές προσπάθησαν να προσπεράσουν το αμαρτωλό γεγονός στο Φεστιβάλ του Τορόντο ως τετελεσμένο και άσχετο με το διά ταύτα − άγνωστες οι βουλές και οι «σανζάν» ηθικές διαθέσεις του Χόλιγουντ, που έδωσε καθυστερημένη άφεση αμαρτιών στον Ρόμαν Πολάνσκι με το Όσκαρ στον «Πιανίστα», παρά τους ανοιχτούς λογαριασμούς του με τη Δικαιοσύνη. Στα αποκαΐδια, λοιπόν, μιας ταινίας που πήρε εγκωμιαστικές κριτικές και τα πήγε καλά στο box office, αλλά ξεψύχησε στα βραβεία, αναδύθηκε το «Moonlight», ένα σαφώς πιο ποιητικό δράμα με πολιτικές διαστάσεις μέσα από τη βιωματική αφήγησή του. Η ταινία του Μπάρι Τζένκινς έχει 8 υποψηφιότητες και σοβαρές πιθανότητες για δύο από αυτές, για τον Μαχέρσαλα Άλι στον δεύτερο ρόλο και για το διασκευασμένο σενάριο − που η Ένωση Σεναριογράφων θεώρησε πρωτότυπο, γιατί βασίζεται στο θεατρικό του Ταρέλ Άλβιν Μακρέινι, που όμως δεν έχει ανέβει κανονικά ως παράσταση.

ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΔΙΠΛΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

MANCHESTER BY THE SEA

Ο Κένεθ Λόνεργκαν έφτιαξε μια τραγωδία αμερικανική, ακαδημαϊκή, πένθιμη, τέλεια γραμμένη ως προς την ανάπτυξη και τη διάσταση των χαρακτήρων, μέσα στον πλούτο της οποίας εκμεταλλεύτηκε πολλές σκηνές και τις σκηνοθέτησε με επάρκεια και οξυδέρκεια, συγκινώντας, χωρίς να εκβιάσει με περιττούς συναισθηματισμούς. Ο σεναριογράφος-σκηνοθέτης που άφησε μεγάλες υποσχέσεις με το «You can count on me» το 2000 και τα βρήκε σκούρα με τους παραγωγούς, διεκδικώντας το τελικό μοντάζ στο πολύπαθο «Margaret» με την Άνα Πάκουιν πριν από μερικά χρόνια, ολοκληρώνεται με ένα δράμα αξιώσεων και βαρύτητας, μία από εκείνες τις prestige ταινίες που επισημαίνουν σκηνοθετικά το ψυχολογικό βάθος και συνήθως μαζεύουν υποψηφιότητες στα Όσκαρ και αν τους βγει, αποχωρούν με σημαντικές νίκες, όπως είχε συμβεί με ένα παρόμοιο έργο, το «Συνηθισμένοι Άνθρωποι» του Ρόμπερτ Ρέντφορντ, το 1980. Με το «Σπίτι δίπλα στη θάλασσα» (6 υποψηφιότητες) ο Λόνεργκαν είναι φαβορί για το πρωτότυπο σενάριο στην κατηγορία όπου ο Γιώργος Λάνθιμος και ο Ευθύμης Φιλίππου πλασαρίστηκαν για τον «Αστακό», μια αντικειμενικά πιο «πρωτότυπη» ταινία, αλλά σίγουρα περιθωριακότερη για τα γούστα 6.000 και πλέον ψηφοφόρων − αυτό λένε και τα τζογαδόρικα πρακτορεία που ειδικεύονται στο θέμα. Η ταινία μπορεί να ντουμπλάρει τα Όσκαρ της με τον Κέισι Άφλεκ, ο οποίος έχει κερδίσε τα σημαντικότερα βραβεία μέχρι στιγμής, χάνοντας ωστόσο αυτό του Σωματείου Ηθοποιών, από τον Ντενζέλ Γουόσινγκτον. Η ερμηνεία του αδελφού του Μπεν είναι χαμηλότονη, μια θρυμματισμένη απόδοση ενός σπασμένου άνδρα που αντιδρά σπασμωδικά ή βουβά, χτυπημένου από τη μοίρα και φρικαρισμένου στην ιδέα μιας ευθύνης που αδυνατεί να σηκώσει στους ώμους του. Αντίθετα, ο Γουόσινγκτον ξεδιπλώνει το τεράστιο ταλέντο του σε έναν πιο αβανταδόρικο, θεατρογενή ρόλο που γνωρίζει πολύ καλά, αφού έχει πάρει Tony στο θέατρο, παίζοντας επί καιρό τον σκουπιδιάρη ήρωα και επιπλέον σκηνοθέτησε τον εαυτό του στο «Fences». Μια καλή δικαιολογία για την πρόσφατη έκπληξη στα βραβεία SAG ήταν το γεγονός πως ο Γουόσινγκτον δεν είχε βραβευτεί ποτέ από τους συναδέλφους του, αλλά τα 2 κερδισμένα Όσκαρ του ίσως μετρήσουν εναντίον του. Πάντως, είναι ο πιο υπολογίσιμος για ανατροπή και στις 4 κατηγορίες ερμηνειών, αφού η Βαϊόλα Ντέιβις, στον δεύτερο γυναικείο ρόλο, είναι ακλόνητο φαβορί, καθώς όλα δείχνουν πως ετοιμάζεται να τιμηθεί για την εντυπωσιακή πορεία της τα τελευταία χρόνια, μαζί με τον συγκεκριμένο ρόλο − στον οποίο είναι πραγματικά σπαρακτική. Σημειωτέον ότι το «Fences» δεν έχει προγραμματιστεί ακόμη από την ελληνική διανομή και εν πολλοίς εξαρτάται και από τα Όσκαρ το αν τελικά θα παιχτεί στη χώρα μας.

ΑΝΤΙΡΡΗΣΙΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ

HACKSAW RIDGE

Έργα μεγάλων σκηνοθετών αγνοήθηκαν φέτος στα Όσκαρ: ο Κλιντ Ίστγουντ με το «Sully» (σε πείσμα της μεγάλης επιτυχίας και των θετικών κριτικών), ο Μάρτιν Σκορσέζε με τη «Σιωπή», που εγκωμιάστηκε, αλλά παρακάμφθηκε πανηγυρικά, με εξαίρεση τη φωτογραφία του Ροντρίγκο Πριέτο, ο Ανγκ Λι με το «Billy Lynn's Halftime Walk», παρά τις τεχνικές καινοτομίες που διαφημίστηκαν δεόντως στις πρώτες του προβολές. Δεν είναι ότι η εννιάδα των υποψήφιων ταινιών για το μεγάλο Όσκαρ κατακλύστηκε από ρηξικέλευθες παραγωγές, όπως κατά τεκμήριο δείχνει το περιεχόμενο −για να πάρουμε ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα− του «Hidden Figures», με θέμα τον κρίσιμο ρόλο τριών Αφροαμερικανίδων στο διαστημικό πρόγραμμα της NASA τη δεκαετία του '60 ή του «Lion», σε παραγωγή και κυρίως προώθηση του Χάρβεϊ Γουάινσταϊν, με ήρωα έναν νεαρό Ινδό που ψάχνει το λάθος που του στοίχισε την παιδική του ηλικία. Απλώς, δεν χωράνε όλοι και στον λογαριασμό περίσσεψαν τρανταχτά ονόματα, γεγονός αρχικά θετικό, με την απαραίτητη προϋπόθεση η γενικότερη εικόνα των υποψηφιοτήτων να συμπληρωνόταν από αιχμηρότερες επιλογές. Διότι η επιστροφή του Μελ Γκίμπσον με το «Hacksaw Ridge» φυσικά και φανερώνει την εκτίμηση σε ένα εξαιρετικά καλοσκηνοθετημένο έργο, αλλά υπογραμμίζει και τη γενναιόδωρη συγχώρεση, για να μιλήσουμε με χριστιανικούς όρους που τόσο αγαπά ο Mad Mel, σε ένα λαμπρό και παραστρατημένο εξ αγχιστείας τέκνο του Χόλιγουντ. Με υποψηφιότητες για σκηνοθεσία και ερμηνεία για τον Άντριου Γκάρφιλντ, το πολεμικό δράμα για τον αντιρρησία συνείδησης που έσωσε ζωές και αντιστάθηκε στον πειρασμό της βίας, ένα κλασικά δομημένο φιλμ με προηγμένο μοντάζ και ηχητικό υπόβαθρο, δεν έχει σοβαρές πιθανότητες, εκτός από τις τεχνικές κατηγορίες, αλλά μπορεί να δώσει ωραία λαβή για καυστικά σχόλια περί μετανοημένου αντισημιτισμού στον παρουσιαστή Τζίμι Κίμελ, ως παρένθεση στην αντι-Τραμπ ρητορική που σίγουρα θα δώσει τον τόνο της βραδιάς.

Πάντως, αν η Ακαδημία ήθελε πραγματικά να κάνει τη διαφορά σε μια εποχή ξενοφοβίας και διχασμού, θα είχε φροντίσει να ενισχύσει και το μη αγγλόφωνο ανθρώπινο δυναμικό της, πέρα από το χρώμα του δέρματος που εν μέρει διόρθωσε μετά την περσινή δυσαρέσκεια, έτσι ώστε να παρεισφρήσουν ταλέντα από άλλες χώρες. Με τον Λάνθιμο και τον Φιλίππου ουσιαστικά να έχουν υπογράψει μια βρετανική παραγωγή, μόνο η Ιζαμπέλ Υπέρ εκπροσωπεί τον «υπόλοιπο» κόσμο. Η υποψηφιότητά της είναι ευπρόσδεκτη, δίκαιη, αλλά, ειλικρινώς, καθυστερημένη − και πάλι καλά να λέμε. Το «Εκείνη» δεν είναι ευκαταφρόνητη περίπτωση ταινίας, καθώς το θέμα της δεν είναι στρογγυλεμένο και εύκολο και η προσέγγιση καθόλου δεν χαϊδεύει τα αμερικανικά γούστα περί ορθότητας. Στην κατηγορία του πρώτου γυναικείου ρόλου τα προγνωστικά δίνουν ως φαβορί την Έμα Στόουν, αφήνοντας πίσω τη Νάταλι Πόρτμαν για την «Τζάκι» και την Υπέρ. Η Ρουθ Νέγκα, σε μια εξαιρετικά ευαίσθητη ερμηνεία για το υπέροχο «Loving» του Τζεφ Νίκολς, δεν συζητιέται, όπως μακριά μένει, λόγω κορεσμού και μόνο, η Μέριλ Στριπ για τη «Φάλτσο Σοπράνο», που ωστόσο επιβάλλεται να μη θεωρείται πρόχειρα και άμυαλα ένα αναγκαίο κακό στην ετήσια πεντάδα. Κανείς σοβαρός αναλυτής του σινεμά δεν πρέπει να θεωρεί τη Στριπ δεδομένη και τα βραβεία της δείγμα αυτόματου σεβασμού. Στην ταινία του Στίβεν Φρίαρς φτιάχνει ένα από τα πλέον δύσκολα πορτρέτα της καριέρας της, μια γυναίκα που δεν ξέρει να τραγουδάει, ενώ η καλλίφωνη Στριπ ξέρει πώς, και με το παραπάνω. Και δεν είναι μόνο αυτό το θέμα, αλλά η εν γένει εξέλιξη ενός δυστυχισμένου πλάσματος που υπερνικά την ασθένεια που την ταλαιπωρεί και την κοροϊδία που αντιλαμβάνεται με την άκρη της ψυχής της, εκπληρώνοντας, όχι πάντα αθώα, ένα παιδικό όνειρο που τη θρέφει ως κινητήρια δύναμη. Ωστόσο, και χωρίς να υποτιμώ την ολοκληρωμένη περφόρμανς της Στόουν, δεν κερδίζει πάντα η καλύτερη ερμηνεία στα Όσκαρ αλλά εκείνη που συμπληρώνει το παζλ του υψηλού επιτεύγματος με τη σωστή συγκυρία.

Προγνωστικά Όσκαρ 2017: Κάτι άλλο εκτός από το "La La Land"; Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Κανείς σοβαρός αναλυτής του σινεμά δεν πρέπει να θεωρεί τη Στριπ δεδομένη και τα βραβεία της δείγμα αυτόματου σεβασμού. Στην ταινία του Στίβεν Φρίαρς φτιάχνει ένα από τα πλέον δύσκολα πορτρέτα της καριέρας της, μια γυναίκα που δεν ξέρει να τραγουδάει, ενώ η καλλίφωνη Στριπ ξέρει πώς, και με το παραπάνω.
Oscars News
7

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM

σχόλια

5 σχόλια
Συμφωνώ για τη Meryl Streep. Μπορεί το γεγονός ότι είναι συχνά υποψήφια να έχει κουράσει κάποιους που πιθανώς να σκέφτονται ότι δεν αξίζει τις υποψηφιότητες, ότι πρέπει να αφήσει χώρο σε νέα ταλέντα κλπ., στην πραγματικότητα όμως σε κάθε της υποψήφια ταινία πλάθει ήρωες τρισδιάστατους με απαράμιλλη ευκολία, δίνοντας την εντύπωση ότι ο κάθε ρόλος είναι ένα εντελώς ξεχωριστό άτομο από τα προηγούμενα που έχει ενσαρκώσει (και όχι ερμηνεύσει), δίνοντας μάλιστα την εντύπωση ότι ο εκάστοτε ρόλος πηγάζει από διαφορετικούς ηθοποιούς (!) και όχι από την ίδια τη Meryl. Όταν βλέπεις τη Streep στην οθόνη, ποτέ δεν σκέφτεσαι ότι παρακολουθείς την ίδια αλλά τον χαρακτήρα. Καμία άλλη ηθοποιός δεν το έχει καταφέρει αυτό ακομά και τεράστιοι θρύλοι του θεάτρου και εφόσον συνεχίζει να είναι άριστη και καλύτερη από τις νεότερες, της αξίζει και η 20η και η 30η υποψηφιότητα.
The Artist. Argo. Birdman. Μόνο τα τελευταία 5 χρόνια να κοιτάξεις καταλαβαίνεις πως το Χόλλυγουντ δε μπορεί να αντισταθεί σε ταινίες που αναφέρονται σε ηθοποιούς ή σε άλλες ταινίες.
Τις ταινίες δεν τις έχω δει και ειδκός δεν είμαι,οπότε προγνωστικά δεν έχω,μόνο επιθυμίες.Kαι απωθημένα...Ξεκινώντας από τα τελευταία:θέλω τόσο πολύ να κερδίσουν οι Casey Affleck και Viola Davis,διότι αμφότεροι έχουν υπάρξει υποψήφιοι στο παρελθόν με συγκλονιστικές ερμηνείες,οι οποιες δεν καρποφόρησαν,ο μεν Affleck με τον σιωπηλό,σχεδόν άηχο,ρόλο του στο σπουδαίο the assasination of Jesse James by the coward Robert Ford,όπου ερμηνεύει,μόνο με τα μάτια του,τον φθονερό(κι όχι τόσο δειλό,όπως υπονοεί ο τίτλος)Ford,η δε Davis,για το μόλις δεκάλεπτο σπαρακτικό πορτρέτο μίας δυστυχισμένης,φοβισμένης γυναίκας στο υποτιμημένο δράμα χαρακτήρων doubt(όπου γίναμε μάρτυρες για δεύτερη -οσκαρικά- φορά του ταλέντου της εξαιρετικής Amy Adams).Τότε,και οι δύο έχασαν από κατώτερές τους ερμηνείες,ο μεν Casey,από τον υπερεκτιμημένο Bardem των Κοέν,η δε Viola,από την υπερεκτιμημένη Cruz του Άλεν.Στην κατηγορία της καλύτερης πρωταγωνίστριας,αρχικά ήθελα να κερδίσει η Υπέρ,για να αναγνωριστεί επιτέλους,έστω και έμμεσα,ο auteur Verhoeven(ναι,ρε auteur! Έχεις κάνα πρόβλημα; Τι; Μόνο ο Φελίνι και ο Μπέργκμαν;!),βλέποντας ΜΟΝΟ το τρέϊλερ του Jackie,είπα:"Είναι δικό σου!"Όσον αφορά,τώρα,στην "ελληνική εκπροσώπηση" στα βραβεία,όσο κι αν θέλω(κι αξίζει)να κερδίσει το δίδυμο του Αστακού,πολύ φοβάμαι πως περισσότερες ελπίδες έχει η κοπέλα με το 4,1 μίλια στα ντοκυμαντέρ μικρού μήκους,παρά οι Λάνθιμος & Φιλίππου.Τέλος,και για να το βγάλω από μέσα μου γιατί θα σκάσω,πρέπει κάποτε να κερδίσει κι άλλο animation,πέραν της pixar,διότι κινδυνεύει να μετονομαστεί η κατηγορία σε "καλύτερη ταινία pixar".Το kubo and the two strings,φαίνεται καλή επιλογή.
Αν θέλετε πιστέψτε το, αλλά το LaLaLand το έχω αφήσει μισοτελειωμένο μετά από 2-3 απόπειρες να το δω, απλά δε μ αρέσει. Πρώτη φορά μου τυχαίνει να μην καταλαβαίνω καθόλου γιατί γίνονται τόσα θετικά σχόλια για μιά ταινία
Για να την εκτιμήσεις πραγματικά πιστεύω πρέπει να είσαι σινεφίλ σε μεγάλο βαθμό. Εγώ δυστυχώς δεν είμαι στο βαθμό που θα ήθελα (πολλή φασαρία να τις βρεις όλες και να τις κατεβάσεις) αλλά βλέποντάς την δε γίνεται, απλώς δε γίνεται να μην εκτιμήσεις πόσο προσγειωμένη είναι, πόσο καταπληκτική παραγωγή είναι, πόσο αξιοζήλευτοι είναι οι 2 πρωταγωνιστές, πόσο υπέροχα είναι τα κομμάτια της, πόσο ρεαλιστικό είναι το στόρυ (στα πλαίσια του ονείρου που κηνυγάνε) και πόσο τζαζ είναι! Θα λεγα και για τις αναφορές, τις ολοφάνερες που έχει αλλά αυτές δε μπόρεσα να τις συνδέσω με κάτι που δεν έχω δει. Είναι μια ταινία που όταν κλείνει σου λέει made by hollywood και δε σε πειράζει καθόλου. Μακάρι να τα πάρει και να τα σηκώσει. Θα θελα και τη σιωπή κάπου εκεί μέσα αλλά ο Σκορσέζι το χει παραχέσει με τις καθυστερημένες υποβολές λόγω καθυστέρησης ολοκλήρωσης (του μοντάζ υποθέτω?).
To Moonlight είναι πολύ ποιο βαθύ από la la land και μετά το περσινό ντόρο με την ποσόστωση και άλλα τραγικά είναι φαβορί και αυτό φαίνεται και από το φετινό Booker στον "πουλημένος" Αλλά με την ακαδημία ποτέ δεν ξέρεις.Τέλος η Σπριπ δεν είναι υπερτιμημένη αλλά αυτό έχει καταντήσει αδεία.Στο τέλος θα πάρει υποψηφιότητα γιατί αναφαίρετε στους τίτλους.Είναι εξαιρετική αλλά δεν μπορεί οι υποψηφιότητες για τις γυναίκες να είναι τέσσερις.