Το μιούζικαλ Sweeney Todd, το σπουδαιότερο καλλιτεχνικό επίτευγμα του Broadway σύμφωνα με τους κριτικούς, μεταφρασμένο στα ελληνικά, επανέρχεται - μετά από τη μεγάλη επιτυχία του και την ενθουσιώδη υποδοχή από το κοινό - για άλλη μία παράσταση, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, στις 31 Αυγούστου!

 

Ο Γιώργος Πέτρου και η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, αναγνωρισμένοι διεθνώς για την αρτιότητα και την ποιότητα των σκηνικών τους παραγωγών, παρουσιάζουν το μουσικό θρίλερ που επαναπροσδιόρισε το μουσικό θέατρο του 20ου αιώνα, σε μουσική και στίχους του ζωντανού θρύλου Stephen Sondheim.

 

 

 

Το αριστουργηματικό μιούζικαλ, που συνδυάζει την κωμική όπερα με τη ρομαντική κομεντί και τη μαύρη μουσική κωμωδία με το λυρικό θρίλερ, ανεβαίνει σε μια εντυπωσιακή παραγωγή σε μουσική διεύθυνση και σκηνοθεσία του χαρισματικού Γιώργου Πέτρου, με έναν 26μελή θίασο που αποτελείται από δημοφιλείς ηθοποιούς και λυρικούς τραγουδιστές, καθώς και ένα 35μελές συμφωνικό σύνολο.

 

Η δράση τοποθετείται στο ζοφερό Λονδίνο του 19ου αιώνα με τη σκληρή και παράλληλα βαθιά συγκινητική ιστορία του διαβολικού κουρέα της οδού Φλιτ που συγκινεί και διασκεδάζει το κοινό σε όλο τον κόσμο. Ισχυρές δόσεις μαύρου σαρδόνιου χιούμορ σε ισορροπία με μια τραγική ιστορία, που καταδεικνύει τις σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης ύπαρξης και κοινωνίας, με ρεαλιστικά και τρομακτικά στοιχεία.

 

Η λαμπερή διανομή, που περιλαμβάνει τον δημοφιλή βαρύτονο Χάρη Ανδριανό και την αγαπημένη ηθοποιό Νάντια Κοντογεώργη στους κεντρικούς ρόλους, και ο μοναδικός ήχος της διάσημης Καμεράτα υπόσχεται μια μαγική μουσική και θεατρική εμπειρία.

 

 

 

Ο Γιώργος Πέτρου, ο Έλληνας αρχιμουσικός με τη διεθνή λάμψη και Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Καμεράτα -Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής έχει συνειδητά επιλέξει ως βάση την Αθήνα. Μέσα σε καιρούς οικονομικής κρίσης έχει πετύχει αυτό που έγκυρα έντυπα όπως η Süeddeusche Zeitung, η Neue Zürchner Zeitung, ή το περιοδικό του BBC έχουν χαρακτηρίσει ως "ελληνικό θαύμα". Κατόρθωσε σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να βάλει την Καμεράτα στο διεθνή μουσικό χάρτη, διατηρώντας παράλληλα μια πλούσια ατομική δραστηριότητα στα μεγαλύτερα θέατρα και αίθουσες συναυλιών εντός και εκτός Ευρώπης. Το γαλλικό "Diapason" έγραψε ότι "...και μόνον να τον κοίτα κανείς να διευθύνει, είναι μια παράσταση από μόνη της", ενώ το DEUSCHLAND RADIO του Βερολίνου τον χαρακτήρισε ως "ένα από τα σπουδαιότερα ταλέντα της γενιάς του".


Κ. Πέτρου, το φετινό καλοκαίρι εσείς και η Καμεράτα συμμετείχατε στις δύο σημαντικότερες μουσικοθεατρικές παραγωγές της σεζόν: στην "Ειρήνη" του Αριστοφάνη, σε μουσική Νίκου Κυπουργού και σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη που παρουσίασε το Εθνικό θέατρο στην Επίδαυρο και μια εβδομάδα αργότερα, στις 29/7 παρουσιάσατε την ελληνική πρεμιέρα του μιούζικαλ SWEENEY TODD, σε δική σας σκηνοθεσία και μουσική διεύθυνση στο Ηρώδειο. Πόσο δύσκολο ήταν να κινηθείτε ανάμεσα σε δύο τόσο ετερόκλητες, αλλά σημαντικές παραγωγές σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Γ. Π: Κι όμως δεν είναι μόνο αυτά! Ακριβώς μια μέρα πριν την μεγάλη πρεμιέρα του Sweeney Todd στο Ηρώδειο, η ορχήστρα εμφανίστηκε ως το πρώτο ελληνικό ορχηστρικό σύνολο που επισκέφτηκε την Δημοκρατία των Σκοπίων στο Φεστιβάλ της Οχρίδας, υπό τη διεύθυνση του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου. Αμέσως μετά την εμφάνιση αυτή, η ορχήστρα μπήκε στο πούλμαν για να επιστρέψει αποβραδίς στην Αθήνα. Έφτασαν εδώ κατά τις 12:00 το μεσημέρι τη μέρα της πρεμιέρας του Sweeney. Το ίδιο βράδυ έπαιξαν εξαιρετικά μπροστά σε ένα κατάμεστο Ηρώδειο.

Προσωπικά θεωρώ ευλογία το να μπορεί κανείς είτε ατομικά είτε ως σύνολο να διατηρεί έντονη δραστηριότητα και την παραγωγικότητα του σε υψηλές τιμές. Όταν το κοιτάζεις από έξω ίσως φαίνεται αδύνατον. Όταν είσαι όμως μέσα στο έργο η αδρεναλίνη, η έμπνευση και ο κόσμος σου δίνουν απίστευτη δύναμη. Η Καμεράτα κι εγώ ζήσαμε μέσα στον Ιούλιο εξαιρετικά δυνατές στιγμές: ήρθαμε σε επαφή με ένα κοινό σχεδόν 20.000 ατόμων στην Επίδαυρο και 4.000+ στο Ηρώδειο. Η ενέργεια που λαμβάνει ένας performer από το χειροκρότημα τόσων χιλιάδων θεατών είναι απίστευτη.


Πώς είναι να διευθύνετε ως ο μαέστρος μιας παράστασης την σκηνοθεσία ενός άλλου σκηνοθέτη και πώς όταν εσείς ο ίδιος σκηνοθετείτε;

Γ. Π: Αρκετά διαφορετικό. Ακόμα κι όταν συνεργάζομαι με άλλους σκηνοθέτες η μουσική προετοιμασία έχει έντονα στοιχεία μουσικής δραματουργίας, εφόσον αυτή είναι και η λογική του μουσικού θεάτρου εν γένει. Πολλές φορές η μουσική δραματουργία έρχεται σε σύγκρουση με τις επιθυμίες του σκηνοθέτη. Σ' αυτήν την περίπτωση, θεωρώντας ότι πρέπει να λειτουργήσω ως συνδετικός κρίκος για την παραγωγή και όχι ως καταστροφικό στοιχείο, προσπαθώ να βρω λύσεις που εξασφαλίζουν την επιβίωση του όλου, ακόμα και ενεργώντας πυροσβεστικά. Φυσικά, υπάρχουν πολλοί σκηνοθέτες με τους οποίους μοιράζομαι κοινή αντίληψη και όραμα για ένα έργο. Αυτό κάνει τη δουλειά και των δύο μας πιο εύκολη και πιο ευχάριστη.


Στην περίπτωση που σκηνοθετώ εγώ, έχω την δυνατότητα να παρουσιάσω κάτι που αντιπροσωπεύει 100% αυτό που έχω στο μυαλό μου και μουσικά και δραματουργικά αλλά και να πάρω μεγαλύτερα ρίσκα προς την κάθε κατεύθυνση. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους για τους οποίους στράφηκα και στη σκηνοθεσία.

 

 


Και οι άλλοι λόγοι;

Γ. Π: Κυρίως η έντονη εσωτερική ανάγκη να μην ασχολούμαι παρωπιδικά με ένα μόνο αντικείμενο, αλλά στην ουσία να "εξαναγκάζω" το μυαλό μου αλλά και την ψυχή μου να λειτουργούν σε διαφορετικά πεδία και κατευθύνσεις καθώς και να αγγίζω τα όριά μου απαντώντας σε προκλήσεις. Παρατηρώ ότι όταν σκηνοθετώ γίνομαι καλύτερος μαέστρος.


Γιατί επιλέξατε το Sweeney Todd για φέτος; Ποια είναι τα κριτήρια των επιλογών σας όσον αφορά το ρεπερτόριο;

Γ.Π: Είναι ένα σύνολο κριτηρίων. Σημαντικό ρόλο παίζει και το ίδιο το περιβάλλον: Τι έχει προηγηθεί ή τι έπεται! Αλλά κυρίως είναι κάτι μέσα μου που μου μιλάει για το επόμενο βήμα. Πέρυσι, μετά το West Side Story που παρουσιάσαμε στο Μέγαρο Μουσικής, σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών, πήγα διακοπές. Την τρίτη ημέρα των διακοπών, άνοιξα το σπαρτίτο του Sweeney Todd και άρχισα να το μεταφράζω. Η διαδικασία αυτή με ξεκούραζε περισσότερο από το να κάθομαι κάτω από τον ήλιο.


Και φέτος το καλοκαίρι;

Γ.Π: Δεν έχω ιδέα! Προς το παρόν, δεν νιώθω κάποιο έργο να με καλεί.


Να επιστρέψουμε στο Sweeney Todd;

Γ. Π: Φυσικά! Το έργο αυτό είναι το αριστούργημα ενός από τους σημαντικότερους δημιουργούς μουσικού θεάτρου της εποχής μας: του STEPHEN SONDHEIM, έργα του οποίου δεν είχαν παρουσιαστεί ποτέ στην Ελλάδα. Θεώρησα λοιπόν χρέος μου απέναντι στο ελληνικό κοινό να παρουσιάσω με την Καμεράτα τον πρώτο Sondheim στην Ελλάδα. Το Sweeney Todd είναι ένα από τα ωραιότερα έργα μουσικού θεάτρου που γνωρίζω. Με μουσική αριστουργηματική, με μια δραματουργία που αγγίζει τις αντίστοιχες των καλύτερων οπερατικών έργων, με ένα θέμα σκοτεινό και συγκινητικό αλλά και με πολύ χιούμορ. Έπρεπε να γίνει και έγινε.


Και με μεγάλη επιτυχία! Ακολουθεί και άλλη μία παράσταση. Σωστά;

Γ. Π: Ακριβώς. Μόλις ανακοινώθηκε η επόμενη παράσταση στο Ηρώδειο, για τις 31 Αυγούστου. Τα σχόλια όσων παρακολουθήσαν την παράσταση είναι ενθουσιώδη, αλλά είναι πραγματικά πολλοί αυτοί που ήταν ήδη σε διακοπές και δεν μπόρεσαν να το παρακολουθήσουν. Είμαι σίγουρος ότι στις 31 Αυγούστου θα έχουμε πάλι ένα γεμάτο Ηρώδειο!


Σας το ευχόμαστε!

 

 

 

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

 

Ταυτότητα Παράστασης

Μουσική Διεύθυνση - Απόδοση – Σκηνοθεσία: Γιώργος Πέτρου

Σκηνικά: Πάρις Μέξης

Κοστούμια: Γιωργίνα Γερμανού

Φωτισμοί: Γιώργος Τέλλος και Στέλλα Κάλτσου

Κινησιολογία/χορογραφία: Ζωή Χατζηαντωνίου, Κώστας Τσιούκας

Μουσική προετοιμασία/Διδασκαλία ensemble: Δημήτρης Γιάκας

Βοηθός Σκηνοθέτης: Δημήτρης Δημόπουλος

 

Η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής

Σουήνη Τόντ: Χάρης Ανδριανός

Κα Λαβεττ: Ναντια Κοντογεώργη

Τομπίας: Αρης Πλασκασοβίτης

Τζοάννα: Μυρσίνη Μαργαρίτη

Δικαστής Τέρπιν: Μάριος Σαραντίδης

Άντονυ: Γιάννης Καλύβας

Αντόλφο Πιρέλλι: Γιάννης Χριστόπουλος

Ζητιάνα: Άννα Κουτσαφτίκη

Επίτροπος Μπάμφορντ: Χρήστος Κεχρής

Νεαρή Λούσι: Δήμητρα Κώνστα

 

Συμμετέχουν οι:

Λητώ Μεσσήνη, Χριστίνα Μιχαλάκη, Μαριλένα Χρυσοχοΐδη, Μαρία Μουρκούση, Αναστασία Κότσαλη, Μιράντα Μακρυνιώτη, Αθηνά Καστρινάκη, Βαγγέλης Αγγελάκης, Σταύρος Ζουλιάτης, Χρήστος Χριστοδούλου, Αποστόλης Ψυχράμης, Νικόλας Μπογιατζής, Σωτήρης Τριάντης, Αντώνης Δήμου, Άγγελος Χονδρογιάννης.