Πολλά έχουν αλλάξει από τότε που έγραφα για την Princess Nokia, πριν από έναν χρόνο συγκεκριμένα. Η καριέρα της δεν έχει απογειωθεί ακριβώς, όπως στην περίπτωση της SZA ή της Kelela και φυσικά της Cardi B. Έχει όμως διοργανώσει σε διάρκεια λίγων μόνο μηνών δύο μεγάλες περιοδείες στην Ευρώπη. Και, απ' ό,τι φαίνεται, γνωρίζει περισσότερη επιτυχία σε ευρωπαϊκά εδάφη παρά στην Αμερική. Το έχει γυρίσει κιόλας και στη μουσική της, που είναι περισσότερο trap πλέον, όπως ορίζουν οι καιροί.


Έγραφα τότε για το κομμάτι της «Tomboy», που είναι και η πιο χαρακτηριστική της επιτυχία: «Ένα από τα καλύτερα στοιχεία της μουσικής της Princess Nokia είναι η πετυχημένη μείξη ποπ κουλτούρας με το σύγχρονο ραπ και την ψηφιακή εποχή, που ταυτόχρονα μιλά για τις φυλετικές διακρίσεις και τη γυναικεία σεξουαλικότητα. Υπάρχει όρος γι' αυτό που κάνει, το λένε "fem rap" και σημαίνει "φεμινιστικό ραπ". Η μουσική της όμως δεν έχει καμία σχέση με την αυστηρή πολεμική που έχουμε συνηθίσει, περισσότερο μοιάζει με μια πιο σύνθετη ματιά στον επαναπροσδιορισμό της γυναικείας ταυτότητας και στην αποδοχή της καθαυτήν». Σήμερα θα πρόσθετα ότι ξέφευγει κατά πολύ από το μοτίβο των γυναικών ράπερ που μπλέκονται σε φιλονικίες μεταξύ τους.


Στην πατρίδα της μπορεί να έχει να αντιμετωπίσει ακόμα τεράστιο ανταγωνισμό, στη Βρετανία όμως τη λατρεύουν και τη θεωρούν πολύ σημαντική. Της πήρε συνέντευξη πρόσφατα ο Alexis Petridis και σε αυτήν περιγράφει τα παιδικά της χρόνια.

 

Μια φορά, κατά τη διάρκεια μιας συναυλία της στο Κέμπριτζ, κατέβηκε από τη σκηνή και χαστούκισε έναν λευκό άντρα επειδή τόλμησε να της φωνάξει να τους δείξει το στήθος της.


Μεγάλωσε σε ένα προοδευτικό σπίτι. Αν και οι γονείς της ήταν φαν του χιπ χοπ και οι θείοι της άκουγαν Red Hot Chili Peppers, στο σπίτι δεν υπήρχε διαχωρισμός μεταξύ λευκής και μαύρης μουσικής, ήταν ριζοσπαστικός ο τρόπος που αντιμετωπίζονταν τα πράγματα. Είχε μια γκοθού babysitter που στα έξι της την έβαζε να ακούει Rob Zombie και heavy metal και συνήθιζε να χαμουρεύεται με τον γκόμενό της μπροστά της. Η Nokia λέει ότι ήταν το πιο κουλ άτομο που έχει γνωρίσει ποτέ. Η δεκαετία του '90 τη στιγμάτισε, επειδή πέρασε τα καλύτερά της χρόνια με Κriss Κross και βλέποντας κινούμενα σχέδια μέχρι που έχασε τη γιαγιά της και τη μητέρα της ξαφνικά – τη μητέρα της από AIDS. Αναγκάστηκε να μεγαλώσει με τη θετή της μητέρα που την έδερνε πολύ, μέχρι που το έσκασε και βρήκε καταφύγιο στην πανκ σκηνή της Νέας Υόρκης, όπου ανέκτησε τη χαμένη της αυτοπεποίθηση μέσω της αυτοέκφρασης και του DIY. Εκεί αγάπησε την Bikini Kill και τη Le Tigre και ξεκίνησε το φανζίν Smart Girl Club, που αργότερα έγινε καλλιτεχνική κολεκτίβα.

 

Η δεκαετία του '90 τη στιγμάτισε, επειδή πέρασε τα καλύτερά της χρόνια με Κriss Κross και βλέποντας κινούμενα σχέδια μέχρι που έχασε τη γιαγιά της και τη μητέρα της ξαφνικά – τη μητέρα της από AIDS.
Η δεκαετία του '90 τη στιγμάτισε, επειδή πέρασε τα καλύτερά της χρόνια με Κriss Κross και βλέποντας κινούμενα σχέδια μέχρι που έχασε τη γιαγιά της και τη μητέρα της ξαφνικά – τη μητέρα της από AIDS.


«Το ξεκίνησα για να δημιουργήσω έναν ασφαλή χώρο όπου νεαρές γυναίκες κάθε εθνικότητας, ηλικίας και καταγωγής θα μπορούσαν να νιώσουν άνετα ώστε να χειραφετηθούν και να εμπνευστούν από τη γυναικεία αλληλεγγύη, τη δημιουργική προσπάθεια και το σύνολο των φιλοδοξιών που μπορεί να έχει μια γυναίκα. Σημαίνει πολλά για μένα, επειδή περιλαμβάνει τις φαν μου, όλες τις πανέμορφες πνευματικά, ευσυνείδητες, σκοτεινές και "πρόστυχες" γυναίκες της νεότερης γενιάς που ξέρουν ότι δεν μπορούν να προσδιορίζονται από ταμπέλες και στερεότυπα και θέλουν να ζουν τη ζωή τους με τον δικό τους ρυθμό. Αυτό κάνω μόνο, ενθαρρύνω τα κορίτσια να είναι ευτυχισμένα, να είναι ο εαυτό τους και να ζουν τη ζωή τους με τους δικούς τους όρους, έχοντας όσο περισσότερη φιλοδοξία και δημιουργικό ζήλο γίνεται».

 

Ο Petridis έγραψε ότι κατέχει μια μοναδική και αξιοζήλευτη θέση στην ποπ μουσική: «Eίναι μια άγρια, ανεξάρτητη ράπερ με μια ριζοσπαστική φεμινιστική αντζέντα κατά των διακρίσεων, σταθερά ανερχόμενη, που έχει μαζέψει διθυραμβικά σχόλια από σύσσωμο τον κόσμο της μόδας μέχρι τον μουσικό Tύπο αλλά και από σοβαρά κοινωνικοπολιτικά μπλογκ».

 

Αυτήν τη φεμινιστική στάση την αποδεικνύει συνέχεια. Από το ότι ζητάει σε κάθε συναυλία της να είναι μόνο γυναίκες στις πρώτες σειρές μέχρι τους καβγάδες στους οποίους μπλέκει κάθε φορά. Μια φορά, κατά τη διάρκεια μιας συναυλία της στο Κέμπριτζ, κατέβηκε από τη σκηνή και χαστούκισε έναν λευκό άντρα επειδή τόλμησε να της φωνάξει να τους δείξει το στήθος της. Πρόσφατα έριξε την καυτή σούπα που κρατούσε σε έναν τύπο στο μετρό που έπαθε ρατσιστικό και σοβινιστικό ντελίριο μέσα στο μετρό.


Περιστάσεις σαν κι αυτές είναι που την κάνουν τόσο ιδιαίτερη περίπτωση, ακόμα και αν οι τελευταίες της δουλειές δεν είναι όσο καλές αναμενόταν και δεν έχει ακόμη κάνει το hit που θα την απογειώσει. Έχει όμως ο καιρός γυρίσματα.

 

Princess Nokia - Tomboy


Η Princess Nokia θα εμφανιστεί στο Gagarin205 στις 31 Οκτωβρίου με είσοδο 12-15 ευρώ.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ