Εκεί που ο έρωτας χτυπά ιρλανδικά

Εκεί που ο έρωτας χτυπά ιρλανδικά Facebook Twitter
Πρόκειται για την ιστορία μιας γυναίκας, που τόλμησε να ζήσει τον έρωτα και την ομορφιά της, σε μια εποχή που τόσο η Εκκλησία όσο και η πολιτική δεν το επιτρέπανε
0

Οι Ιρλανδοί μας ήταν πάντα συμπαθείς. Είναι, από τους βόρειους Ευρωπαίους, ο λαός που κουβαλάει μια τρέλα που τους ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους, που θυμίζει κάτι από το δικό μας μεσογειακό ταπεραμέντο. Ένας τέτοιος ωραίος τύπος από αυτά τα μέρη, είναι και ο έξι φορές υποψήφιος για Όσκαρ σκηνοθέτης σεναριογράφος Τζιμ Σέρινταν.

Μετά από μια πορεία με διάφορα διαμάντια στις αποσκευές του, ο ιδιαίτερος αυτός δημιουργός των My left foot, In the name of the Father, Ιn America, επιστρέφει με άλλη μία καθαρά ιρλανδική παραγωγή και θεματολογία.

Εκεί που ο έρωτας χτυπά ιρλανδικά Facebook Twitter

Ο λόγος για την «Μυστική Γραφή», μια ταινία βασισμένη στο ομώνυμο βραβευμένο με Booker μυθιστόρημα του Sebastian Barry, The Secret Scripture (στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Καστανιώτη). Πρόκειται για την ιστορία μιας γυναίκας, που τόλμησε να ζήσει τον έρωτα και την ομορφιά της, σε μια εποχή που τόσο η Εκκλησία όσο και η πολιτική δεν το επιτρέπανε. Αυτή η συγκινητική ιστορία εξιλέωσης ενός ανθρώπου, εξελίσσεται χρονικά κατά την ίδρυση του Ιρλανδικού κράτους, στο οποίο η γυναικεία σεξουαλικότητα και ανεξαρτησία είναι ξένη γη σε μια κοινωνία ανελευθερίας και υποκρισίας.

Η γυναίκα αυτή, εν ονόματι Λαίδη Ρόουζ είναι μια ηλικιωμένη γυναίκα που ζει σε ψυχιατρική κλινική για πάνω από 50 χρόνια. Εκεί, ο γιατρός Δρ. Στέφεν Γκριν, βλέπει στην περίπτωσή της, κάτι παραπάνω από την «μισότρελη» γριά -που εύκολα της κάθησαν ταμπέλα στο σβέρκο. Την βοηθά να θυμηθεί και εν τέλει να κερδίσει την ελευθερία της, μιλώντας για μια ζωή γεμάτη έρωτα και φυσικά αδικία.

Εκεί που ο έρωτας χτυπά ιρλανδικά Facebook Twitter

Η Ρούνεϊ Μάρα στο ρόλο της νεαρής Ρόουζ, μιας νέας όμορφης γυναίκας που γίνεται το μήλο της έριδος, στην επαρχία Σλίγκο στα δυτικά της Ιρλανδίας, μεταξύ ανδρών συγκρουόμενων πολιτικών πεποιθήσεων με κερασάκι στην τούρτα την εκ θρησκείας σεξουαλική καταπίεση. Η ηθοποιός βλέπει τον χαρακτήρα της ως θύμα περισσότερο της εποχής και λιγότερο της θρησκείας, ενώ θεωρεί ότι η έντονη προσωπικότητα της Ρόουζ είναι αυτό που κερδίζει περισσότερο το ενδιαφέρον των ανδρών.

Η ηλικιωμένη Ρόουζ, βρίσκει σάρκα και οστά στο πρόσωπο της αγαπημένης μας Βανέσα Ρεντγκρέιβ. Η συνέχεια της τραγικής ιστορίας της Ρόουζ, μετά την ανακάλυψη της εγκυμοσύνης της και την επικείμενη «δολοφονία» του μωρού της, την βρίσκει φυλακισμένη για το μεγαλύτερο μέρος της ενήλικης ζωής της σε ένα ψυχιατρείο. Αυτό από μόνο του ήταν αρκετό για να συγκινήσει την Ρεντγκρέιβ, που καθόλη τη διάρκεια της ζωής της, έπαιρνε δημόσια θέση για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Εκεί που ο έρωτας χτυπά ιρλανδικά Facebook Twitter

Τέλος, ο Έρικ Μπάνα παίζει τον Δρ. Γκριν, ένα διακεκριμένο ψυχίατρο, ο οποίος σκύβει με συμπάθεια στην περίπτωση της Ρόουζ για να ανακαλύψει μια συγκλονιστική ανθρώπινη ιστορία.

Εντυπωσιακό επίσης για κάποιους κινηματογραφόφιλους είναι πάντα να μαθαίνουν για το στήσιμο μιας ταινίας, για την παραγωγή. Σκεφτείτε ότι για τις ανάγκες τις ταινίας μετατράπηκαν ολόκληρα, εγκαταλειλημμένα ως επί το πλείστον, κτήρια σε πτέρυγες του ψυχιατρείου, ενώ έστησαν από την αρχή το χωριό Ballytivan, στην κομητεία Killkenny.

Τι χρειάστηκε να κάνουν; Έβαψαν και διακόσμησαν όλα τα σπίτια σύμφωνα με το στιλ της εποχής, αλλάξαν τους εσωτερικούς χώρους στο ξενοδοχείο Prunty και κάθε τετραγωνικό μέτρο του δρόμου καλύφθηκε με τόνους χαλίκι και άμμο.

Εκεί που ο έρωτας χτυπά ιρλανδικά Facebook Twitter

Επιπλέον, η δημοτική αρχή έβγαλε όλους τους στύλους που εμπόδιζαν τη στάθμευση και αντικατέστησε όλους τους σηματοδότες κυκλοφορίας με φανάρια εποχής. Και αυτό είναι μόνο ένα κομμάτι του έργου...

Όσο για τα κουστούμια, στο ιδιαίτερα αυτό δημιουργικό κομμάτι, ειδικά δε όταν πρόκειται για ταινίες εποχής, βρίσκουμε την πέντε φορές υποψήφια και τρεις φορές βραβευμένη με Emmy (για το The Tudors) διακεκριμένη ενδυματολόγο Τζοάν Μπέργκιν. Σκεφτείτε ότι δεν έραψε αλλά έντυσε τους πρωταγωνιστές με αυθεντικά ρούχα από τη δεκαετία του 1940!

Τέλος, για το soundtrack της ταινίας ΜΥΣΤΙΚΗ ΓΡΑΦΗ, ο Σέρινταν προσέγγισε τον υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα Μπράιαν Μπερν («Albert Nobbs»), Ιρλανδό συνθέτη με εμπειρία πάνω από 15 OST και μεγάλη διεθνή αναγνώριση τα τελευταία χρόνια.

Αλλά, ας πάρουμε μια οπτικοακουστική γεύση από το trailer:

H ταινία «Μυστική Γραφή» κυκλοφορεί στους κινηματογράφους από την Tanweer.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM