Η Γκουρίντερ Τσάντα ζωγράφισε τον οικείο καμβά του «Γκάντι», έχοντας ως στόχο της να καταδείξει τον ρόλο του αντιβασιλέα Μαουντμπάτεν στον διχασμό της Ινδίας αλλά και να φέρει στο φως τη συγκινητική ιστορία της δικής της οικογένειας, ωστόσο το «Viceroy's House» είναι παλιομοδίτικο, συντηρητικό και μάλλον κακοπαιγμένο, ειδικά από τον Χιου Μπόνβιλ στον άχαρο ρόλο του αφελούς απεσταλμένου του Βασιλείου για μια διπλωματική παρέμβαση με πικρό αποτέλεσμα. Τα συμπυκνωμένα γεγονότα της πτώσης της αχανούς αποικίας πριν από 70 χρόνια, που οδήγησαν στην άμεση διαίρεση του νεοσύστατου κράτους, στη δημιουργία του Πακιστάν, στις θρησκευτικές έριδες, στις εκατέρωθεν μετακινήσεις πληθυσμών, στη βία και στο δράμα, ανάγονται στη σχέση ενός ινδουιστή και μιας μουσουλμάνας (οριακά δεκτό για χάρη της κλασικής, απλουστευτικής δραματουργίας) και τελικά πολτοποιούνται σε μια ήπια περιπέτεια πολιτικής συνωμοσίας που ήδη καταδικάστηκε από ιστορικούς αναλυτές ως σοβαρά ανακριβής. Το «Στέμμα των Ινδιών» υπακούει σε μια αναχρονιστική φόρμουλα που, παρά την ευρεία κλίμακα της παραγωγής, χωράει ανετότερα σε τηλεοπτικούς δέκτες.