Fun και γρήγορη, η κινηματογραφική επανεκκίνηση της Λάρα Κροφτ φοράει καινούργιο εξοπλισμό και μαρσάρει με φούρια και ακρίβεια, αλλά είναι αδύνατον να ξεπεράσει τον εγγενή περιορισμό της.

 

Αντίθετα από το πρότυπό της, τον τυχοδιώκτη αρχαιολόγο Ιντιάνα Τζόουνς, η Λάρα, ή Λόρα, όπως την προφέρουν αγγλιστί, πρέπει οπωσδήποτε να καταλήξει σε έναν τάφο, διότι είναι αυτό που δηλώνει η ιδιότητά της: τυμβωρύχος.

 

Όπως και να το φέρει ο Νορβηγός σκηνοθέτης Ρορ Ούθαγκ που υπέγραψε το εντυπωσιακό Κύμα στη χώρα του και σαν τον συμπατριώτης του Μόρτεν Τίλντουμ σάλπαρε για πιο απαιτητικά μπάτζετ, οφείλει να ενώσει τις τελείες που οδηγούν σε μια κατάρα, που σε αυτή την περίπτωση κρύβεται στο μυθικό νησί Γιαματάι, στις θάλασσες της Άπω Ανατολής. Καμία αντίρρηση για την επιλογή της Αλίσια Βικάντερ.

 

Μακριά από τα χτυπητά χαρακτηριστικά της Αντζελίνα Τζολί, ο σχεδόν εφηβικός δυναμισμός της Βικάντερ της χαρίζει ευελιξία σε έναν ρόλο που ζητάει από εκείνη να είναι απροσποίητα σέξι, να τρέχει σαν γαζέλα, να πάσχει ψυχολογικά και σωματικά, αλλά να μην το βάζει κάτω, όποιο εμπόδιο και να συναντά.

Το κορίτσι από τη Σουηδία που κέρδισε το Όσκαρ για το Κορίτσι από τη Δανία ταιριάζει σε μια origin αφήγηση που πηγαίνει πίσω στον χρόνο και εξερευνά το δυσεπίλυτο θέμα της Λάρα με τον μυστηριωδώς εξαφανισμένο πατέρα της.

 

Μακριά από τα χτυπητά χαρακτηριστικά της Αντζελίνα Τζολί, ο σχεδόν εφηβικός δυναμισμός της Βικάντερ της χαρίζει ευελιξία σε έναν ρόλο που ζητάει από εκείνη να είναι απροσποίητα σέξι, να τρέχει σαν γαζέλα, να πάσχει ψυχολογικά και σωματικά, αλλά να μην το βάζει κάτω, όποιο εμπόδιο και να συναντά.

 

Το εξωφρενικό videogame-ίστικο σενάριο χωρίζεται σε καλά στημένες σεκάνς (ανώτερη όλων η παρατεταμένη απόδραση στη ζούγκλα, σε ένα ποτάμι, πάνω σε ένα σκουριασμένο σκάφος) και εξελίσσεται σε μια πλοκή που δεν κρύβει δομικές εκπλήξεις, παρά το twist στον ρόλο της βασίλισσας Χιμίκο.