Στην τρίτη ατομική της έκθεση με τίτλο Lucky Charms and Magic Potions, η Ιωάννα Πανταζοπούλου παρουσιάζει μια σειρά από καινούρια γλυπτά, εμπνευσμένα από μύθους κοινών φυλαχτών και μαγεμένων αντικειμένων και από την αναζήτηση της μαγείας σε έναν φανταστικό κόσμο.

 

Η καλλιτέχνις δημιουργεί για την τελευταία της εγκατάσταση το S.S.S., ένα φωτιζόμενο γλυπτό που αποτελείται από σφραγισμένα επί δεκαετίες βάζα με σάλτσες ζυμαρικών, μανιτάρια και καπνιστές μελιτζάνες. Προϊόντα που δεν έφτασαν ποτέ στα ράφια του σούπερ μάρκετ γίνονται τούβλα, τοτέμ και στολίδια σε ένα βωμό που οικοδομείται από γαλβανισμένα βιομηχανικά μεταλλικά ράφια και μετατρέπεται σε μία διακοσμημένη φωτιζόμενη κατασκευή.

 

Ο βωμός αυτός αποδίδει φόρο τιμής σε μια διατηρημένη ζωτικότητα. Τα βάζα εμφανίζονται σχεδόν σαν δείγματα και αφήνουν μια υπόνοια ότι αν παραμείνουν σφραγισμένα θα διατηρηθούν ανέπαφα για πάντα.

 

Η Πανταζοπούλου μελετάει τον τρόπο με τον οποίο τα απόβλητα βρίσκονται σε απόλυτη αναλογία με την πολυτέλεια και το γεγονός ότι και τα δύο εξαρτώνται άμεσα από τον οικονομικό πλούτο και την υπερβολική παραγωγή. Προκαλεί τον εαυτό της με ασυνήθιστα υλικά, που όμως πάντα διηγούνται μια ιστορία. Η αναζήτηση ανεπιθύμητων, πεταμένων, αντικειμένων και υλικών παίζει σημαντικό ρόλο στη δουλειά της και αποτελεί βασικό παράγοντα για την δημιουργία των έργων της.

 

Το κεντρικό γλυπτό της έκθεσής της πλαισιώνεται από μια σειρά μικρότερων γλυπτών που ακολουθούν την ίδια λογική και διαδικασία παραγωγής. Το W.O.F. (Wheel of Fortune), μία πολύχρωμη κυκλική υφασμάτινη ταπετσαρία, αποτελείται από μαγικές σκούπες δεμένες μεταξύ τους με καμένα κουρέλια.

 

Το S.H.W., μία ασημένια αιώρα-γλυπτό που δημιουργήθηκε με εκατοντάδες τάματα αλουμινίου βαμμένα χρυσά, απεικονίζει ένα σπίτι και σηματοδοτεί την επιθυμία για ένα ασφαλές και ευτυχισμένο σπιτικό.

 

Το L.C.C. είναι η μακέτα ενός καρουσέλ που αποτελείται από επιχρυσωμένες μάρκες που τιμούν τα 100 χρόνια του Ελληνικού κράτους και κατασκευάστηκε από μια σκαλωσιά από μπαμπού και  φλοιό καυσόξυλων.

 

Στο Τ.Ρ.Α. τα δοχεία καλλυντικών προϊόντων, τα διακοσμητικά sticks των κοκτέιλ και τα κουδούνια προβάτων πλάθονται έτσι ώστε να χτίσουν τη μακέτα ενός ουτοπικού αρχιτεκτονικού συγκροτήματος. Τέλος, το M.F. είναι ένα υφαντό μαγικό χαλί από καμένα κοσμήματα και κουρέλια.

 

Μέσω αυτής της νέας σειράς γλυπτών η εικαστικός ενσαρκώνει την τύχη και την δεισιδαιμονία και μετατρέπει πεταμένα καθημερινά αντικείμενα σε κάτι ανεξάντλητο. Η αντιστοιχία μεταξύ των ληγμένων προϊόντων και του φετιχισμού της συνεχούς απόκτησης αγαθών είναι το κοινό σημείο αυτών των έργων, που αμφισβητούν εγκαθιδρυμένες αξίες και επιχειρούν να δημιουργήσουν νέες σχέσεις μεταξύ του παρελθόντος και του παρόντος, των όσων έχουν χαθεί και των όσων μπορούν να «βρεθούν» ξανά.

 

Η Ιωάννα Πανταζοπούλου γεννήθηκε το 1984 στην Αθήνα και σήμερα ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη. Απέκτησε το προπτυχιακό (2007) και το μεταπτυχιακό δίπλωμα (2009) του Chelsea College of Art And Design του Λονδίνου. Εκπροσωπείται στην Αθήνα από το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα και στη Νέα Υόρκη από την Safe Gallery.

 

Έχει παρουσιάσει την δουλειά της στο Culture Lab στο West Palm Beach, στην SAFE Gallery στη Νέα Υόρκη, στο JAG Projects στο Hudson της Νέας Υόρκης, στην Situation Gallery στη Νέα Υόρκη, στο NADA Miami, στην Grand Union Gallery στο Μπέρμιγχαμ της Μεγάλης Βρετανίας, στην Primetime Gallery στη Νέα Υόρκη, στο Μουσείο Άλεξ Μυλωνά-Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Αθήνα, στο Hydra School Projects στην Ύδρα, στον Οργανισμό Πολιτισμού και ανάπτυξης NEON στην Αθήνα κλπ. Έργα της ανήκουν στη Συλλογή Δ.Δασκαλόπουλου, στην Αθήνα.