Μια χάλκινη τελετουργική λεκάνη και το ζωγραφικό έργο «Ταξιδεύοντας κατά μήκος του Διάφανου Ποταμού» θα φιλοξενήσει το Μουσείο της Ακρόπολης στο πλαίσιο της δράσης «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης».

 

Το Μουσείο της Σαγκάης ιδρύθηκε το 1952 για να στεγάσει έργα της αρχαίας Κινεζικής τέχνης. Εκατόν σαράντα χιλιάδες αντικείμενα, από το ένα εκατομμύριο έργα τέχνης που απαρτίζουν τις συλλογές του, έχουν χαρακτηριστεί εθνικοί θησαυροί. Οι συλλογές του Μουσείου της Σαγκάης καλύπτουν ένα ευρύ χρονικό φάσμα, από την Νεολιθική περίοδο έως τις αρχές του 20ου αιώνα, και είκοσι μία κατηγορίες εκθεμάτων, όπως χάλκινα κεραμικά και καλλιγραφικά έργα, πίνακες ζωγραφικής, έργα από νεφρίτη και ελεφαντόδοντο, σκεύη από μπαμπού και λακαρισμένο ξύλο, μαντικά οστά, σφραγίδες, νομίσματα και τέχνεργα των εθνικών μειονοτήτων. Οι συλλογές των χάλκινων, της κεραμικής, της καλλιγραφίας και της ζωγραφικής είναι από τις καλύτερες στον κόσμο. Αριστουργήματα και θησαυροί του Μουσείου έχουν παρουσιαστεί σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο ενώ το ίδιο το Μουσείο υποδέχεται κάθε χρόνο περισσότερους από δύο εκατομμύρια επισκέπτες.

 

Τα έργα τέχνης που θα φιλοξενηθούν στο Μουσείο Ακρόπολης

Το πρώτο έργο τέχνης που θα φιλοξενηθεί στο Μουσείο της Ακρόπολης στο πλαίσιο της δράσης «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης» είναι μια χάλκινη τελετουργική λεκάνη του 7ου αι. π.Χ. που είχε κατασκευαστεί για την πριγκίπισσα Zi Zhong Jiang και χρησίμευε ως αγγείο νερού για το πλύσιμο των χεριών πριν από τις ιεροτελεστίες και τα συμπόσια. Η καινοτόμα διακόσμηση του σκεύους με σχηματοποιημένα ζωόμορφα μοτίβα και ειδώλια, μοναδική στα χάλκινα σκεύη της εποχής, καθιστά τη λεκάνη του Μουσείου της Σαγκάης ένα πραγματικά σπάνιο αριστούργημα της Κινεζικής χαλκοτεχνίας.

 

Το δεύτερο έργο τέχνης είναι ένας εικονογραφημένος χάρτινος κύλινδρος του Κινέζου ζωγράφου Wu Hong της Δυναστείας των Τσίνγκ (17ος αι. π.Χ.) με τίτλο «Ταξιδεύοντας κατά μήκος του Διάφανου Ποταμού». Ο κύλινδρος απεικονίζει ένα ειρηνικό τοπίο με βουνά, ποτάμια, αγροικίες, περίπτερα, γέφυρες, βάρκες και ανθρώπινες μορφές ανάμεσά τους, περιγράφοντας έναν κόσμο ιδεατό ή έναν παράδεισο, που στα κινεζικά ονομάζεται shi-wai-tao-yuan. Η λεπτότητα και η ακρίβεια της πινελιάς του καλλιτέχνη προσδίδουν μοναδική αξία στο έργο αυτό, στο οποίο κυριαρχεί η ρεαλιστική απόδοση ενός τοπίου που μπορεί κανείς να δει, να περιπλανηθεί σε αυτό και να το βιώσει.