Στην έκθεση της documenta 14 στο Ωδείο ο ηθελημένα μυστικιστικής και νεωτεριστής Έλληνας συνθέτης Γιάννης Χρήστου έχει κεντρικό ρόλο. Αν η ιδέα του Χρήστου για το «continuum» (υπόστρωμα συνεχείας) αποτέλεσε το πειραματικό πλαίσιο για τις συνεδρίες ανάμεσα σε καλλιτέχνες, επιμελητές και την ομάδα της documenta 14, η «μετάπραξη», μια άλλη ιδέα και μεθοδολογία που διερεύνησε ο Χρήστου, καθώς και η πεποίθησή του ότι «η μουσική μπορεί να είναι βουβή», είναι συναφής με τις πρακτικές συνθετών όπως η Pauline Oliveros και η Scratch Orchestra του Cornelius Cardew, καθώς επίσης και μια νέα γενιά καλλιτεχνών, που παρουσιάζονται εδώ.

 

Μια άλλη πλευρά της συνεργασίας ανάμεσα στη documenta 14 και το Ωδείο υπήρξε και η διαδικασία αποκατάστασης ενός EMS Synthi 100, ενός σπάνιου αναλογικού σινθεσάιζερ που είχε κατασκευαστεί στο πλαίσιο περιορισμένης έκδοσης των Electronic Music Studios στο Λονδίνο το 1971 και αργότερα αγοραστεί από το ΚΣΥΜΕ, το Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας. Η documenta 14 ανέθεσε τη δημιουργία τεσσάρων συνθέσεων για αυτό το όργανο και παρουσιάζονται στο Μέγαρο Μουσικής, διαμορφώνοντας μια γέφυρα ανάμεσα στο σημερινό μηχάνημα «αντίκα» και σε μια νέα γενιά Ελλήνων και διεθνών μουσικών ηλεκτρονικής μουσικής.

 

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Akinbode Akinbiyi, Nevin Aladağ, Hélène Binet, Cornelius Cardew, Ιωάννης Δεσποτόπουλος, André du Colombier, Anna Daučíková, Theo Eshetu, Peter Friedl, Guillermo Galindo, Pélagie Gbaguidi, Beatriz González, Ganesh Haloi, Lawrence Abu Hamdan, Sedje Hémon, Edi Hila, Susan Hiller, Hiwa K, ICE Ensemble, IONE, Αθηνά Κατσανεβάκη, Kettly Noël, Daniel Knorr, ΚΣΥΜΕ, Lala Rukh, David Lamelas, Alvin Lucier, Oscar Masotta, Mattin, Joar Nango, Emeka Ogboh, Pauline Oliveros, Pope.L, Ανδρέας Ράγκναρ Κασάπης, Ben Russell, Dafne Sandoval, Ashley Hans Scheirl, Εύα Στεφανή, Studio 14, Akio Suzuki and Aki Onda, Jakob Ullmann, Annie Vigier & Franck Apertet (les gens d’Uterpan), Elisabeth Wild, Seth Parker Woods, Ulrich Wüst, Γιάννης Χρήστου, Peter Zinovieff.

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO, Απαγορεύεται η αναδημοσίευση