Οι online celebrities της Κίνας βγάζουν εκατομμύρια σε λίγες εβδομάδες. Και να πώς

Οι online celebrities της Κίνας βγάζουν εκατομμύρια σε λίγες εβδομάδες. Και να πώς Facebook Twitter
Οι superstar των online προγραμμάτων στην Κίνα έχουν εκατομμύρια φανατικούς οπαδούς.
4

Ούτε clubbing, ούτε τηλεόραση, ούτε συναυλίες: cybersuperstars. Αυτή είναι η διασκέδαση της κινεζικής νεολαίας, μία διασκέδαση που έχει αποδειχθεί πραγματικός θησαυρός για τους παρόχους και τις πλατφόρμες που προσφέρουν αυτού του είδους τις υπηρεσίες, αλλά και για τους superstar των online προγραμμάτων με τους εκατομμύρια φανατικούς. 

Ωστόσο, το κομμουνιστικό καθεστώς της χώρας στέκεται με προβληματισμό και εκατοντάδες απαγορεύεις απέναντι σ' αυτήν τη μανία και όχι άδικα: πρόκειται για μία μορφή εύκολου πλουτισμού που βυθίζει τη νεολαία της χώρας στην απάθεια, τη μοναξιά και την απελπισία εθίζοντας την κυριολεκτικά στο να παρακολουθεί φανατικά ανοησίες: έναν τύπο να τραγουδά παράφωνα ή να προσπαθεί να μυρίσει το πόδι του. Κι αυτά είναι τα πιο αθώα του φαινομένου. 

Πρόκειται για μία μορφή εύκολου πλουτισμού που βυθίζει τη νεολαία της χώρας στην απάθεια, τη μοναξιά και την απελπισία εθίζοντας την κυριολεκτικά στο να παρακολουθεί φανατικά ανοησίες

Υπάρχει πάντα η πορνεία μέσω ίντερνετ, το αλκοόλ και τα ναρκωτικά που μπορεί κανείς να προμηθευτεί με ευκολία. Πέρσι, η κινεζική κυβέρνηση κατέβασε τρεις πλατφόρμες που ξεπέρασαν το όριο, μεταδίδοντας μηνύματα και πρόγραμμα που δεν συμμορφωνόταν με τις σχετικές οδηγίες. Και πάλι, όμως, αν πει κανείς πως η μισή Κίνα στέκεται μπροστά στον υπολογιστή για να παρακολουθήσει την άλλη μισή να κάνει ό,τι ανοησία σκεφτεί -και να πληρωθεί ακριβά γι' αυτό- θα έχει δίκιο. 

Οι online celebrities της Κίνας βγάζουν εκατομμύρια σε λίγες εβδομάδες. Και να πώς Facebook Twitter
Ο Wang Siyuan είναι ο διασημότερος streamer της Κίνας.

Η περίπτωση του διασημότερου streamer της Κίνας, του Wang Siyuan είναι χαρακτηριστική. Πρόκειται για έναν νέο χωρίς σπουδές, χωρίς καμία ικανότητα σε οποιαδήποτε άλλη δουλειά και προερχόμενο από εξαιρετικά φτωχή οικογένεια. Αυτός ο streamer μπορεί να βγάλει περίπου 6000 δολάρια για δύο ώρες ζωντανού streaming μέσω δώρων και συνδρομών από τους φανατικούς του προγράμματος του. 

Οι συμπατριώτες του μπορεί ακόμη και να σταματήσουν τη δουλειά τους προκειμένου να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα του. Γιατί πληρώνουν για να τον δουν; "Γιατί είναι σκληρή δουλειά το streaming. Είναι σκληρή δουλειά το να μιλάει κάποιος επί δύο ώρες συνεχόμενα και να σε κάνει να γελάς. Δεν μου είναι τίποτα να αγοράσω ένα από τα δώρα που ζητά online για να τον επιβραβεύσω", λέει ένας από τους θαυμαστές του. 

 Το straeming, λένε όσοι ξέρουν, είναι η δουλειά του μέλλοντος στην Κίνα.

Ο Siyuan έχει μηχανή, πανάκριβο αυτοκίνητο, περισσότερα από δύο διαμερίσματα και μπορεί να συντηρεί με άνεση τους συνταξιούχους γονείς του που πέρασαν τη ζωή τους, δουλεύοντας σκληρά. Η μητέρα του αποκαλύπτει ότι ήθελε να τον δει στο Πανεπιστήμιο, αλλά με το streaming βγάζει πολλά περισσότερα, είναι ανεξάρτητος και απολαμβάνει μια ποιότητα ζωής που εκείνη δεν μπόρεσε. 

Φυσικά, στην Κίνα από τον απόλυτο πλούτο, μπορεί κανείς να βρεθεί ξανά στο πουθενά. Και τα λάθη σε ζητήματα ηθικής πληρώνονται ακριβά. Όταν ο Siyuan συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος το κανάλι του "κατέβηκε" μέσα σε μια νύχτα, η πλατφόρμα που τον φιλοξενούσε διέκοψε τη συνεργασία μαζί του για έναν χρόνο και χρειάστηκαν οι online υπογραφές και μια δική του έγγραφη συγνώμη για να επιστρέψει στη "δουλειά" του. 

Όπως εξηγεί ο Τζόναθαν Κέιμαν, ανταποκριτής των Los Angeles Times στο Πεκίνο, σε μια χώρα που δεν έχει Facebook, Twitter, ούτε καν Google, όλο αυτό είναι κάτι περισσότερο από ένα φαινόμενο. "Αυτό που συμβαίνει είναι ένα πολιτικό ρεπορτάζ, και ταυτόχρονα είναι επιχειρηματικό και κοινωνικό. Και απρόβλεπτο στις διαστάσεις του". Όντως, η κυβέρνηση στέκεται προβληματισμένη σε μια χώρα με 2 εκ. streamers και με πολίτες πρόθυμους να τους πληρώνουν, συντηρώντας μία βιομηχανία δισεκατομμυρίων που ταυτόχρονα ενισχύει έναν νεοαναδυόμενο επιχειρηματικό τομέα στην Κίνα. 

Οι online celebrities της Κίνας βγάζουν εκατομμύρια σε λίγες εβδομάδες. Και να πώς Facebook Twitter
Στα στούντιο της Redu Media, μία από τις κορυφαίες εταιρείες παραγωγής υλικού μέσω streaming.

Η Redu Media είναι μία από τις κορυφαίες εταιρείες παραγωγής πρωτογενούς υλικού μέσω streaming. Κυνηγοί κεφαλών σαρώνουν όλη τη χώρα για νέα ταλέντα που μπορούν να εργαστούν για την εταιρεία. Τα στούντιο της διαθέτουν τα πάντα: από ανθρώπους απαγγέλλουν ποίηση και τραγουδούν παραδοσιακά κινέζικα τραγούδια, μέχρι τολμηρές χορεύτριες με εκατομμύρια θαυμαστές. 

Οι επαγγελματίες της μπορούν κυριολεκτικά να κάνουν τα πάντα, αρκεί να είναι ντυμένοι σεμνά και να πειθαρχούν με τη λίστα απαγορεύσεων της κυβέρνησης... Είναι ένας τρόπος για να ξεφύγει κανείς από τη φτώχεια το streaming, όμως δεν είναι όλοι το ίδιο πρόθυμοι να το εγκρίνουν. Στην περίπτωση του Σεν Λονγκ, ενός οδηγού ταξί που είναι γνωστός (ακόμη και στην Ελλάδα) από τα αστεία βιντεάκια που έχει γυρίσει με τη γυναίκα του, οι γονείς του δεν ενέκριναν ποτέ την απόφαση του να γίνει streamer. 

"Όταν καταλάβουν τα οφέλη αυτής της δουλειάς", λέει, "θα το αποδεχτούν". Και έχει επιχείρημα: δουλεύοντας το ταξί από το πρωί μέχρι το βράδυ κέρδιζε γύρω στα 40 δολάρια. Με δύο ώρες streaming μπορεί να βγάλει περισσότερα από 2000. Το streaming, λένε όσοι ξέρουν, είναι η δουλειά του μέλλοντος στην Κίνα. Είναι, όμως, κι ο λόγος του κοινωνικού μαρασμού και της μοναξιάς των νέων ανθρώπων που μαστίζει τη χώρα... 

TV & Media
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«What Jennifer Did»: Πού βρίσκεται σήμερα η Τζένιφερ Παν- Το ντοκιμεντέρ στο Netflix και η νέα ζωή του πατέρα της

TV & Media / «What Jennifer Did»: Πού βρίσκεται σήμερα η Τζένιφερ Παν- Το ντοκιμαντέρ στο Netflix και η νέα ζωή του πατέρα της

Τον Νοέμβριο του 2010, μια παρέα  ανδρών μπήκε στο σπίτι των Παν στο Μάρκχαμ του Οντάριο. Σκότωσαν τη μητέρα της Τζένιφερ και πυροβόλησαν τον πατέρα της στο κεφάλι και στον ώμο
NEWSROOM
Οι New York Times και οι αξίες της παραδοσιακής δημοσιογραφίας στο επίκεντρο

TV & Media / New York Times - Gate: Εσωτερική έρευνα για τη διαρροή πληροφοριών από ρεπορτάζ για τον πόλεμο στη Γάζα

Η ιστορική εφημερίδα με τους δέκα εκατομμύρια συνδρομητές διεξάγει εσωτερική έρευνα σχετικά με το ρεπορτάζ που αποκάλυψε σεξουαλική βία της Χαμάς κατά των ομήρων στη Γάζα
NEWSROOM