Η πριγκίπισσα Λέια και ο περίεργος, διαστημικός φεμινισμός της - μέσα από τα δικά της λόγια

Η πριγκίπισσα Λέια και ο περίεργος, διαστημικός φεμινισμός της - μέσα από τα δικά της λόγια Facebook Twitter
"Όταν πήρα τον ρόλο της Πριγκίπισσας Λέια σ' αυτό το χαζούλικο sci-fi φιλμ, σκέφτηκα: θα 'χει πλάκα να το κάνω. Είμαι 19! Ποιος δεν θέλει να κάνει την πλάκα του στα 19 του;".
1

Όταν ξεκίνησε η περιπέτεια της με το "Star Wars" ήταν μόλις 19 χρονών: η Κάρι Φίσερ δεν το 'χε σκοπό ούτε σύμβολο του σεξ να γίνει, ούτε πρότυπο για όσες δεν ήθελαν να είναι ακριβώς πριγκίπισσες κατά τα πρότυπα των ηρωίδων του κινηματογράφου της εποχής της. 

Ήταν 19 χρονών, περισσότερο ως διασκέδαση αντιμετώπιζε όλη αυτή την ιστορία με την ταινία του Λούκας, μια διασκέδαση, μάλιστα, που πίστευε ότι δεν θα κρατήσει πολύ και ότι δεν θα κερδίσει και τόση προσοχή. Ως παιδί περισσότερο και λιγότερο ως γυναίκα την αντιμετώπιζαν και οι γύρω της: φίλοι, συνάδελφοι, συνεργεία έβλεπαν περισσότερο ένα χαμογελαστό, παιχνιδιάρικο κοριτσάκι που δεν έκανε νάζια μπροστά στον καθρέφτη, εκτός κι αν ήταν για να αστειευτεί. 

"Όταν πήρα τον ρόλο της Πριγκίπισσας Λέια σ' αυτό το χαζούλικο sci-fi φιλμ σκέφτηκα: θα 'χει πλάκα να το κάνω. Είμαι 19! Ποιος δεν θέλει να κάνει την πλάκα του στα 19 του; Θα κάνω με γυρίσματα με μερικές ντουζίνες ρομποτάκια και μετά θα γυρίσω στη ζωούλα μου και θα κάτω να ψάξω τι θέλω να γίνω, όταν μεγαλώσω. Αλλά μετά, το StarWars, αυτό το χαζό sci-fi ταινιάκι κι αυτά τα τρίμηνα γυρίσματα με τα ρομποτάκια είχαν κάνει κάτι πραγματικά απροσδόκητο. Είχαν ανατινάξει το στερέωμα αυτού που αποκαλούμε ποπ κουλτούρα και μας είχε παρασύρει όλους μας. Όσο για 'μένα; Εγώ είχα γίνει αστέρι από μόνη μου, μια κατηγορία από μόνη μου".

Η πριγκίπισσα Λέια και ο περίεργος, διαστημικός φεμινισμός της - μέσα από τα δικά της λόγια Facebook Twitter
Από τη μία ο διπολισμός, από την άλλη η αγάπη της για το γράψιμο την κράτησαν μακριά από το να γίνει ωραιοπαθής ή άλλη μία σταρ του Χόλιγουντ.

Κι ενώ τα κοτσιδάκια του... ασυρματιστή και όλες αυτές οι πλεξίδες δεν ήταν ακριβώς το πιο sexy -σύμφωνα πάντα και με τα πρότυπα του Χόλιγουντ-, κι ενώ η λευκή στολή της Λέια και το όπλο λέιζερ στο χέρι δεν ήταν ακριβώς αρκετά για να καθιερώσουν τη νεαρή τότε Φίσερ ως σύμβολο του σεξ, μερικές σκηνές με περίτεχνο -σαν κόσμημα- μπικίνι, ως σκλάβα του Zumba The Hutt ήταν αρκετές για να κάνουν αυτό που δήλωνε η Φίσερ παραπάνω, ανίδεη ακόμη τότε για το πώς πραγματικά τη βλέπουν οι θεατές. Ίσως αυτό και να την έσωσε από την κατηγοριοποίηση της σε ρόλους, που θα στηρίζονταν αποκλειστικά στα σωματικά προσόντα της. Η ίδια εξακολουθούσε να φωτογραφίζεται χαχανίζοντας, αγκαλιά με συναδέλφους, ελάχιστα βαμμένη, ως παιδί που ζει μια ωραία κατάσταση και δεν προβληματίζεται ιδιαιτέρως για το καλό προφίλ ή τη γωνία λήψης των παπαράτσι.

Αργότερα, θα γινόταν γνωστό ότι η Φίσερ έδινε τις δικές της μάχες, πολύ πιο σοβαρές απ' όλα αυτά.  "Είμαι μια χαρά, αλλά είμαι διπολική. Παίρνω 7 διαφορετικές αγωγές και παίρνω τα φάρμακα μου τρεις φορές τη μέρα. Αυτό με κρατάει σε μόνιμη επαφή με την ασθένεια μου. Δεν μου επιτρέπεται να σταματήσω την αγωγή ούτε μέρα. Είναι σα να είμαι διαβητική". Γι' αυτό... "μου αρέσει να κάνω δουλειές που έχουν πλάκα, που παίζουν μαζί μου ή με την Πριγκίπισσα Λέια ή με τη συγγραφική μου ιδιότητα".  

Ήταν δηλωμένη οπαδός της δράσης, δεν συμπαθούσε όσες ξημεροβραδιάζονταν πάνω από ένα τηλέφωνο ή πίστευαν ότι έχουν πετύχει κι, όπως έχει δηλώσει, ήταν περήφανη που δημιούργησε έναν γυναικείο χαρακτήρα, κυρίαρχο στη σκέψη όλων των αγοριών της εποχής της, αλλά όχι μόνο, επειδή φορούσε... σουτιέν.

Από τη μία ο διπολισμός, από την άλλη η αγάπη της για το γράψιμο την κράτησαν μακριά από το να γίνει ωραιοπαθής ή άλλη μία σταρ του Χόλιγουντ. "Πάντα έγραφα. Έγραφα από τότε που ήμουν 12 χρονών. Ήταν θεραπευτικό για 'μένα το γράψιμο. Έγραφα πράγματα για να τα απομυθοποιήσω και να τα δω στο χαρτί. Κατά κάποιον τρόπο, το γράψιμο με έσωσε, μου κράτησε συντροφιά. Αγαπούσα τις λέξεις, το διάβασμα, το να υπογραμμίζω φράσεις που μου άρεσαν και άγνωστες λέξεις που αναζητούσα στα λεξικά για να μάθω τη σημασία του.

Ήταν κάτι που ανέκαθεν έκανα".  Και η σχέση με τη διασημότητα, τα σκάνδαλα, τις ίντριγκες; "Εγώ κατά λάθος έγινα ηθοποιός, μην μπερδεύεστε. Δεν ήταν αυτό που ήθελα να γίνω" και "ο κόσμος θέλει να ακούσει ότι έχω σιχαθεί να παίζω τη Λέια και ότι μου κατέστρεψε τη ζωή. Αν η ζωή μου ήταν τόσο εύκολο να καταστραφεί, ε, τότε της άξιζε". Και μετά πάλι μια ατίθαση άποψη, αλλά παιδιάστικα δοσμένη. Όταν ξεκίνησαν τα γυρίσματα του "StarWars" τη συμβούλευσαν να προσέχει. Να μη μπορεί κανείς να πει ότι κοιμήθηκε με την Πριγκίπισσα Λέια. Και εκείνη; "Εγώ μπήκα στα στούντιο, έχοντας κατά νου ακριβώς αυτό: να κάνω σχέση. Λες και μιλούσαμε για κάποιο εξωτικό φρούτο που έπρεπε να δοκιμάσω, ακριβώς, επειδή ποτέ πριν δεν είχα σχέση". Ήταν δηλωμένη οπαδός της δράσης, δεν συμπαθούσε όσες ξημεροβραδιάζονταν πάνω από ένα τηλέφωνο ή πίστευαν ότι έχουν πετύχει κι, όπως έχει δηλώσει, ήταν περήφανη που δημιούργησε έναν γυναικείο χαρακτήρα, κυρίαρχο στη σκέψη όλων των αγοριών της εποχής της, αλλά όχι μόνο, επειδή φορούσε... σουτιέν.

Η πριγκίπισσα Λέια και ο περίεργος, διαστημικός φεμινισμός της - μέσα από τα δικά της λόγια Facebook Twitter
"Πρόσφατα, γκούγκλαρα το όνομα μου και διάβασα για εμένα αυτό: 'Μα τι απέγινε η Κάρι Φίσερ. Ήταν τόσο κούκλα. Τώρα μοιάζει με τον Έλτον Τζον'. Με πλήγωσε κάπως αυτό, αλλά ήξερα τι έλεγε και έλεγε την αλήθεια."

Όπως παρατηρούσε χθες η Telegraph η Φίσερ, ήδη από την πρώτη της νιότη της, μπορούσε να πει τα πιο τολμηρά πράγματα, με τον πιο γενναίο τρόπο. Όχι υπερασπιζόμενη κάποιο γυναικείο δικαίωμα, αλλά κυρίως το θέλω της. Ήταν από τις λίγες περιπτώσεις γυναικών που η ειλικρίνεια, το χιούμορ και οι αγνές προθέσεις -σε συνδυασμό με την έλλειψη φιλαρέσκειας- την έκαναν ακαταμάχητη, κανονικό "διαστημικό" κορίτσι με το δικό του μανιφέστο.

"Πρόσφατα, γκούγκλαρα το όνομα μου και διάβασα για εμένα αυτό: 'Μα τι απέγινε η Κάρι Φίσερ. Ήταν τόσο κούκλα. Τώρα μοιάζει με τον Έλτον Τζον'. Με πλήγωσε κάπως αυτό, αλλά ήξερα τι έλεγε και έλεγε την αλήθεια. Είχα αφήσει τον εαυτό μου. Και που τον είχα αφήσει να πάει; Εκεί που πάνε όλες οι χοντρές, μεσόκοπες κυρίες σαν κι εμένα: στο ψυγείο και στα εστιατόρια"...

Με στοιχεία από Telegraph, BBC, The Cut  

Πρόσωπα
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Πρόσωπα / Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Η γυναίκα που έζησε την ιστορία του ελληνικού θεάτρου, και πάλεψε για την Αριστερά αφηγείται τη ζωή της στο LIFO.gr σε μια συνέντευξη-ποταμό στον Αντώνη Μποσκοΐτη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Ιωάννινα - 45 Πρόσωπα

Faces of Ioannina / 45 πρόσωπα και δημιουργικές ομάδες που κάνουν τα Ιωάννινα ξεχωριστά

Γιαννιώτες, Γιαννιώτισσες και κάτοικοι των Ιωαννίνων κάθε ιδιότητας και ηλικίας φωτογραφίζονται στη LiFO, μιλούν για τις ασχολίες τους και για όσα κάνουν την πόλη τους ξεχωριστή.
M. HULOT, ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ & ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ερίκ Καντονά: Βασιλιάς, αποστάτης, θεός

Πρόσωπα / Ερίκ Καντονά: Βασιλιάς, αποστάτης, θεός

«Βασιλιάς» στην Αγγλία, που του δίνει μια αγάπη άρρωστη, συγκρινόμενη μόνο με αυτήν προς τον Τζορτζ Μπεστ, και «θεός» στη Γαλλία, ζωντανό σύμβολο του ασυμβίβαστου και ρέμπελου Γαλάτη που δεν θα χωρέσει ποτέ των ποτών στα τυποποιημένα κουτάκια της νεωτερικότητας- ένα πορτρέτο του ηθοποιού/ σκηνοθέτη/ παραγωγού/ πρώην ποδοσφαιριστή Ερίκ Καντονά.
ΜΑΚΗΣ ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ
Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Δημήτρης Πολιτάκης / Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Πηγαίνοντας μετά από καιρό σε σπίτι φίλων, είδα στην εξώπορτα το αγγελτήριο θανάτου της ηθοποιού Μιράντας Κουνελάκη που έμενε στην ίδια πολυκατοικία και για χρόνια «επέβλεπε» στοργικά και διακριτικά τις νεανικές μας τρέλες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ολίβια Γκαζαλέ: «Ο φεμινισμός δεν αφορά μόνο τις γυναίκες αλλά ολόκληρη την κοινωνία»

Ιδέες / Ολίβια Γκαζαλέ: «Ο φεμινισμός δεν αφορά μόνο τις γυναίκες αλλά ολόκληρη την κοινωνία»

Η καθηγήτρια Φιλοσοφίας και συγγραφέας Ολίβια Γκαζαλέ μιλά στο LIFO.gr με αφορμή τη συμμετοχή της στην 8η Νύχτα Ιδεών του Γαλλικού Ινστιτούτου, που θα παρακολουθήσουμε διαδικτυακά την Πέμπτη 28/1.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μια εξοργιστική απάντηση

Χριστίνα Γαλανοπούλου / Μια εξοργιστική απάντηση

Η ψυχρότητα στη διατύπωση, η μηδενική ενσυναίσθηση, η ελαφρά αμφιβολία που διατρέχει την αντίδραση της Ομοσπονδίας στην καταγγελία της Ολυμπιονίκη περί βιασμού είναι κάτι που στο μέλλον θα πρέπει να διδάσκεται σε Σχολές Επικοινωνίας και σεμινάρια διαχείρισης κρίσεων.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Μυρτώ Κοντοβά: «Είμαι σε μεγάλη κόντρα με την κουλτούρα της τηλεόρασης»

Τηλεόραση / Μυρτώ Κοντοβά: «Είμαι σε μεγάλη κόντρα με την κουλτούρα της τηλεόρασης»

Γράφει, σκηνοθετεί, μοντάρει, ζει μέσα στο νέο της πρότζεκτ, τη σειρά «Σχεδόν Ενήλικες», που μόλις ξεκίνησε να προβάλλεται στο Mega: Η Μυρτώ Κοντοβά επέστρεψε στην τηλεόραση μιλώντας για την Αθήνα που γνωρίζει καλά, αυτήν τη φορά μέσα από μια ιστορία γεμάτη σασπένς.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

σχόλια

1 σχόλια