Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας

0

Έχει υπογράψει τα τελευταία χρόνια μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα έργα της street art στην Αθήνα. Ο Bleeps  έχει σχολιάσει μέσω της τέχνης του πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα της εποχής. Τα χαρακτηριστικά παράθυρα που δημιουργεί σε περιοχές του Κέντρου έχουν προκαλέσει αίσθηση τα τελευταία χρόνια. Παρατηρώ τις φωτογραφίες από τα νέα έργα που δημιούργησε στην Ισλανδία. Τον ρωτάω για την ιδέα πίσω από την νέα του δουλειά. Πως προσεγγίζεις ένα μη οικείο περιβάλλον;

«Λειτουργώ προσεγγίζοντας τον τόπο με διακριτικότητα και όχι τάση οικειοποίησης. Σχεδίασα ένα road trip και στο google earth ανίχνευα τις τοποθεσίες που μου δημιουργούσαν το ενδιαφέρον.» μου λέει και συνεχίζει μιλώντας μου για τον τρόπο με τον οποίο το περιβάλλον της Ισλανδίας έγινε ο καμβάς της νέας του δουλειάς.

Σκέφτομαι να κάνω μεγάλης κλίμακας έργα σε συνοικίες, κυρίως γιατί με ενδιαφέρει η "αποκέντρωση" των μεγάλων τοιχογραφιών και στο κέντρο η διακριτικά παράνομη δράση.

«Σκέφτηκα τα παγκάκια κυρίως για να ενθέτω φράσεις, συμπαρασύροντας τον παρακείμενο τόπο. Από την άλλη τα wheat pastes μου επέτρεπαν πιο ελευθεριακή προσέγγιση», μου επισημαίνει.

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
Εternity and a day ©Bleeps

Η Ισλανδία μια χώρα με άγνωστη στους περισσότερους φυσική ομορφιά έχει κρυμμένα μυστικά. Ποιο είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της;

«Η Ισλανδία έχει ως χώρα κάτι που ο υπόλοιπος κόσμος δεν κατανοεί. Είναι αραιοκατοικημένη κι αυτό της προσδίδει μια ποιότητα τόσο στη σχέση ατόμου με τον τόπο, όσο και με την υπαρξιακή διάσταση του αυτοπροσδιορισμού του. Το φυσικό κάλλος είναι πολύ υψηλό.» με διαβεβαιώνει ο Bleeps και συνεχίζει μιλώντας μου για την διαδρομή που ακολούθησε. «Με έναρξη στο Κέφλαβικ ταξιδέψαμε ως τα νοτιοανατολικά φιόρδ, κατόπιν ανεβήκαμε στο Aκουρέρι και ταξιδεύοντας μέσω του f35 (χωματόδρομος 200χλμ στα υψίπεδα) φτάσαμε ως το Ρέικιαβικ».

Τον ρωτάω εάν οι τελευταίες του δημιουργίες στην Ισλανδία είναι μια ευκαιρία να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο και το περιεχόμενο της καλλιτεχνικής του έκφρασης. Μήπως θέλει να περάσει από τον κοινωνικό και πολιτικό σχολιασμό σε προσωπικά και φιλοσοφικά ζητήματα;

«Όχι απαραίτητα γιατί και στην Αθήνα χρησιμοποιούσα ως εφαλτήριο τα τρέχοντα θέματα για να εφορμήσω σε φιλοσοφικές αναζητήσεις, αλλά και προσωπικές. Αυτό ενισχύθηκε με τα έργα στα παράθυρα που συνεχίζω, τα οποία δυστυχώς δεν μένουν ιδιαίτερα στη δημόσια θέα», μου επισημαίνει.

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
In favor of ignorance ©Bleeps

Στην Ισλανδία όμως δημιούργησε κάτι καινούριο. Οι λέξεις εμφανίζονται αυτόνομες. Τι ήθελε να πετύχει με αυτό;

«Ήθελα το εννοιολογικό στοιχείο να γίνει στοιχειό τελικά και αφομοιωμένο στο περιβάλλον να σηματοδοτήσει ένα κείμενο, το οποίο δεν εδράζεται σε μια δεδομένη επιφάνεια (πχ τοίχο), αλλά σε φόντο τελικά (διαβάζοντας την πλάτη σε ένα παγκάκι ο υποκείμενος χώρος αφομοιώνεται στον ορίζοντα ανάγνωσης). Η υπαρξιακή διάσταση των φράσεων και η εσωτερική αναζήτηση δένουν όπως το χέρι στο γάντι και για το λόγο αυτό τα τοπία της Ισλανδίας προσέφεραν τον ιδανικό καμβά. Το προσεχές διάστημα θα αρχίσω να εμφανίζω φράσεις και στην Αθήνα στα παγκάκια κυρίως των προαστίων», καταλήγει.

Τι ήταν αυτό όμως που τον εντυπωσίασε περισσότερο στην Ισλανδία;

«Είμαι λάτρης του αστικού ασκητισμού και όπως κατανοείς ο μικρός πληθυσμός σε συνδυασμό με το απόκοσμο τοπίο δημιουργούσαν τον ιδανικό συνδυασμό. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάτι. Είναι μοναδικής ομορφιάς τόπος», μου λέει ο Bleeps.

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
In reach of a starfish ©Bleeps

Στην Ισλανδία δεν είχε επαφή με την τοπική σκηνή καλλιτεχνών ενώ η γνώμη του για τα μεγάλης κλίμακας έργα που συνάντησε δεν είναι θετική.

«Δεν ήρθα σε επαφή με την τοπική σκηνή. Είδα μόνο στο Ρέικιαβικ μεγάλης κλίμακας αναθέσεις από αυτές που θυμίζουν διαφημίσεις. Δεν με γοητεύουν κι αντίστοιχες στην Αθήνα, που αποσκοπούν στο να ενισχύουν τα τουριστικά attractions».

Η σύντομη κουβέντα με έναν από τους πιο ενδιαφέροντες street artists που έχει η χώρα μας κλείνει με τα μελλοντικά του σχέδια. Τι καινούριο ετοιμάζει στην Αθήνα;

«Σκέφτομαι πέρα από αυτά που ανέφερα να κάνω και μεγάλης κλίμακας έργα σε συνοικίες, κυρίως γιατί με ενδιαφέρει η "αποκέντρωση" των μεγάλων τοιχογραφιών (όπως ήδη πράττω στα δυτικά) και στο κέντρο η διακριτικά παράνομη δράση».

Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
The feast of ignorance ©Bleeps
Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
The watermaid ©Bleeps
Ένας Αθηναίος street artist στα αχανή τοπία της Ισλανδίας Facebook Twitter
Self awareness © Bleeps
 

O Bleeps στην Ισλανδία

Info

Bleeps

Ταξίδια
0

Βαγγέλης Μακρής

Ξεκίνησε να γράφει στο LIFO.gr από τους πρώτους του μήνες, με το ψευδώνυμο Vam33
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η καθημερινή ρουτίνα ενός πλοίου της γραμμής τον χειμώνα

Ταξίδια / Η καθημερινή ρουτίνα ενός πλοίου της γραμμής τον χειμώνα

Πήραμε το πλοίο της γραμμής για να κάνουμε το δρομολόγιο που κάνουν οι ναυτικοί μετ’ επιστροφής, χωρίς να κατέβουμε σε κάποιο λιμάνι. Η διαδρομή μας ήταν Πειραιάς – Κύθνος – Σέριφος – Σίφνος – Κίμωλος – Μήλος και πίσω, ενώ άλλες μέρες προστίθενται κάποιοι ακόμα προορισμοί, με τερματικό λιμάνι εκείνο της Σαντορίνης. Στις περίπου 17 ώρες προσπαθήσαμε να δούμε και να καταγράψουμε τη ζωή τον χειμώνα μέσα σε ένα από τα πολλά πλοία που ταξιδεύουν αδιάκοπα στις ελληνικές θάλασσες.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Adrère Amellal: Μια μέρα στο ξενοδοχείο που φωτίζεται με κεριά στην όαση της Σίβα

Ταξίδια / Adrère Amellal: Μια μέρα στο ξενοδοχείο που φωτίζεται με κεριά στην όαση της Σίβα

Σε έναν αλλόκοτο υπερμεγέθη όγκο που ορθώνεται στην έρημο θυμίζοντας σεληνιακό τοπίο λειτουργεί ένα οικολογικό και απόλυτα μίνιμαλ αισθητικής ξενοδοχείο χωρίς ίντερνετ, ούτε τηλέφωνο, ούτε καν ερ-κοντίσιον.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο τόπος μου, ο Κάμπος της Χίου

Γειτονιές της Ελλάδας / H ζωή μου στον Κάμπο της Χίου, εκεί που οι λαλάδες κοκκινίζουν τη γη

Η Μάρω Χατζελένη περιγράφει την καθημερινότητά της στον τόπο που μεγάλωσε και επέστρεψε, σε ένα μέρος όπου αρχοντικά, περιβόλια και στέρνες με πηγάδια συνυπάρχουν μαγικά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Ο τόπος μου, η Καλοσκοπή

Γειτονιές της Ελλάδας / Mπορεί να ξαναζωντανέψει ένα χωριό είκοσι ατόμων στο βουνό της Γκιώνας;

Μια ομάδα κατοίκων φιλοδοξεί να αναζωογονήσει ένα ορεινό χωριό με άπλετο πράσινο, με άφθονα τρεχούμενα νερά και πηγές, την Καλοσκοπή Φωκίδας που βρίσκεται μόλις δυόμιση ώρες μακριά από την Αθήνα. Και δείχνει να τα καταφέρνει!
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Ο τόπος μου, οι Λειψοί

Γειτονιές της Ελλάδας / Η ζωή μου στους ακριτικούς Λειψούς, εκεί που σταματά ο χρόνος

Ο Κωνσταντίνος Μπουράκης μας μιλά για τη ζωή στο νησί που κερδίζει την υπογεννητικότητα και αποτελεί έναν από τους πιο ποιοτικούς οικολογικούς προορισμούς της Ελλάδας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Ο τόπος μου, η Βίνιανη

Γειτονιές της Ελλάδας / Βίνιανη: Πώς ένας καθηγητής προσπαθεί να ξαναδώσει ζωή σ' ένα χωριό στα Άγραφα

Μια συζήτηση με τον Νίκο Μπελαβίλα, καθηγητή Πολεοδομίας και Ιστορίας της Πόλης στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, που προσπαθεί να κάνει ακριβώς αυτό για το ιστορικό χωριό Βίνιανη των Αγράφων.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Αναζητώντας τα ορεινά καταφύγια της Ηπείρου

Radio Lifo / Το οδοιπορικό μου στα ορεινά καταφύγια της Ηπείρου

Ο Χρήστος Τζούτης, εκδότης του ταξιδιωτικού περιοδικού «Lamda 3», περιγράφει στη Μερόπη Κοκκίνη το οδοιπορικό που έκανε στα ορεινά καταφύγια της Ηπείρου και δίνει χρήσιμες συμβουλές σε όσους θελήσουν να τα επισκεφθούν.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ