Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Xόφες Σέχτερ, Grand Finale
0

Xόφες Σέχτερ

Grand Finale
Ο Βρετανο-ισραηλινός χορογράφος και συνθέτης αποκαλύπτει έναν κόσμο σε ελεύθερη πτώση.

Το Grand Finale του Χόφες Σέχτερ έρχεται στην Αθήνα λίγο μετά την πρεμιέρα του τον Ιούνιο στο Παρίσι (La Villete σε συνεργασία με το Theatre de la Ville). Ο Βρετανο-ισραηλινός χορογράφος και συνθέτης αποκαλύπτει έναν κόσμο σε ελεύθερη πτώση, έναν κόσμο που βρίσκεται σε σύγκρουση με τον εαυτό του. Μέσα από ένα καλλιτεχνικό όραμα μυθικό, κωμικό, ζοφερό και πανέμορφο, η ομάδα του Σέχτερ, η οποία αποτελείται από οκτώ χορευτές από διαφορετικές χώρες, εκτελεί περίτεχνα σμιλεμένα χορογραφικά μοτίβα, ενώ παράλληλα η μουσική ερμηνεύεται ζωντανά επί σκηνής, αφηγούμενη με συναρπαστικό τρόπο μια ιστορία για το ανθρώπινο πνεύμα.

Xόφες Σέχτερ, Grand Finale, Πειραιώς 260, Χώρος Δ, 8-9/7, 21:00

Kinkaleri

Real Good Time / All!

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Kinkaleri, Real Good Time / All! Φωτο: Jacobo Jenna

Η ιταλική ομάδα που προέρχεται από τον χώρο του πειραματικού θεάτρου, των installations και των εκθέσεων κι έχει το όνομα «Kinkaleri» θα παρουσιάσει, με αφορμή έναν στίχο του Λου Ριντ, την παράσταση Real Good Time. Μια παιγνιώδης διασταύρωση συναυλίας και χορού, όπου η μουσική θα καθορίζεται από αισθητήρες τοποθετημένους στα σώματα των χορευτών οι οποίοι με τη σειρά τους θα ενεργοποιούν ηχητικές εκπομπές που θα μιξάρονται ζωντανά επί σκηνής. Παράλληλα, θα συμπληρώνεται από το πρότζεκτ All! που εμπνέεται από τον Γουίλιαμ Μπάροουζ. 

Kinkaleri, Real Good Time / All!, Bios, 18 & 19/6, 10:00-13:00, δωρεάν με δήλωση συμμετοχής.

Πέρε Φάουρα

Γλυκός Πυρετός

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Πέρε Φάουρα, Γλυκός Πυρετός

O Γλυκός Πυρετός του Καταλανού χορογράφου Πέρε Φάουρα, με αφετηρία τον εμβληματικό χορό από τη θρυλική ταινία των '70s Πυρετός το Σαββατόβραδο (Saturday Night Fever), ενσωματώνει στοιχεία της ποπ κουλτούρας και τα επαναδιατυπώνει σε θεατρική μορφή. Μια ομάδα επαγγελματιών και ερασιτεχνών χορευτών δομεί τη χορογραφία μέσα από την επανάληψη, η οποία σταδιακά μεταλλάσσεται πλήρως. Ένα τελετουργικό, εκστατικό ταξίδι που ειρωνεύεται το διαρκές κυνήγι των απολαύσεων. 

Πέρε Φάουρα, Γλυκός Πυρετός, Bios, 16-17/7, 21:00 

Μέττε Ίνγκβαρτσεν

69 στάσεις

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Μέττε Ίνγκβαρτσεν, 69 στάσεις. Φωτο: Virginie Mira

Ένα έργο το οποίο διερευνά ζητήματα σεξουαλικότητας, συγκεκριμένα την αλληλοεπίδραση μεταξύ φυσικού και τεχνητού, αλλά και τα όρια μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού χώρου. Προσκαλεί 65 θεατές και τοποθετεί ανάμεσά τους μια γυμνή μορφή, ενθαρρύνοντας το κοινό να συμμετάσχει σε μια δράση που παραπέμπει στις ερωτικές και πολιτικοποιημένες περφόρμανς των '60s. Ταινίες, βιβλία, κείμενα και εικόνες, ένα ολόκληρο αρχειακό υλικό συμπληρώνει την «έρευνα» της καλλιτέχνιδας όσον αφορά την πολιτική του σώματος και την κοινωνία. 

Μέττε Ίνγκβαρτσεν, 69 στάσεις, Πειραιώς 260, Χώρος Β, 1-3/7, 21:00, μόνο για ενηλίκους. Στις 2/7 συζήτηση με τους συντελεστές μετά την παράσταση.

Mαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας – P.OR.K.

Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Mαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας – P.OR.K., Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης

Η Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας έρχεται από την Πορτογαλία με την ομάδα της P.OR.K. με την παράσταση Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης. Μια διεθνής παραγωγή που διαποτίζεται από στοιχεία όπως η μουσική, ο χορός και το μυστήριο μέσα σε ένα σκηνικό με επιρροές από την όπερα, τη μυθολογία, τον αμφιλεγόμενο πίνακα του Κουρμπέ «Η προσέλευση του κόσμου» και την ανάλυση του Νίτσε περί απολλώνιου και διονυσιακού. Μια παράσταση η οποία εξυμνεί και ταυτόχρονα αποδομεί τον δυτικό κανόνα.

Mαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας – P.OR.K., Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης, Πειραιώς 260, Χώρος Η, 5-6/7, 21:00

Ντοροτέ Μυνιανεζά – Compagnie Kadidi

Unwanted / Ανεπιθύμητα

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Ντοροτέ Μυνιανεζά. Φωτο: Richard Schroeder

Έναν φόρο τιμής στην κακοποιημένη γυναίκα της Ρουάντα συνθέτει η χορογράφος, χορεύτρια, ηθοποιός και τραγουδίστρια Ντοροτέ Μυνιανεζά, η οποία, μαζί με την οικογένειά της, εγκατέλειψε στα δώδεκα την πολύπαθη αφρικανική χώρα για τη Γαλλία, αφήνοντας πίσω μια πατρίδα αιματοκυλισμένη. Όλες εκείνες οι γυναίκες που βίωσαν την κτηνωδία και των οποίων τα σώματα κακοποιήθηκαν, βιάστηκαν και εξευτελίστηκαν, που, όπως λέει και η ίδια η καλλιτέχνις, «ο βιασμός τους ισοδυναμούσε με όπλο μαζικής καταστροφής», την ενέπνευσαν να δημιουργήσει την παράσταση Unwanted/Ανεπιθύμητα. Αναφέρεται στα παιδιά που γεννήθηκαν από μητέρες-θύματα βιασμού. Η παράσταση έρχεται στην Αθήνα αμέσως μετά την πρεμιέρα της στην Αβινιόν και συνδυάζει χορό, ηχητικό υλικό με μαρτυρίες υπό τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού συνθέτη Αλέν Μεχέ, τη χορωδία δύο φωνών με την ίδια τη χορογράφο, και έργα τέχνης του Μπρους Κλαρκ. Η Μυνιανεζά θεωρεί την παράστασή της μια κληρονομιά, η οποία θα πρέπει να παραδίδεται από τη μία γυναίκα στην άλλη.

Ντοροτέ Μυνιανεζά - Compagnie Kadidi, Unwanted/Ανεπιθύμητα, Πειραιώς 260, Χώρος Η, 18-19/7, 21:00. Στις 18/7 συζήτηση με τους συντελεστές της παράστασης. 

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT