Ελληνικός χορός, όπως ποτέ ξανά στο Φεστιβάλ Αθηνών

Ελληνικός χορός, όπως ποτέ ξανά στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
0

Ελληνικός χορός, όπως ποτέ ξανά στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Σάλος της Σοφίας Μαυραγάνη. 4-5 Ιουλίου, Πειραιώς 260


Στις 2 και 3 Ιουλίου η χορογράφος Γεωργία Βαρδαρού ξεκινάει από την πεποίθηση ότι οι άνθρωποι γεννιούνται με την ικανότητα να αφηγούνται ιστορίες και παρουσιάζει το New Narratives. «Οι κινήσεις, αφηρημένες ή μη, βρίσκονται σε συνεχή ροή και σύμπνοια με τη ζωντανή μουσική, ανοίγουν τον δρόμο προς μια διαφορετική πρόσληψη των γεγονότων και των καταστάσεων». Στο Κτίριο Η, Πειραιώς 260.


Στις 4 και 5 Ιουλίου η Σοφία Μαυραγάνη παρουσιάζει το Σάλος στο Κτίριο Ε. η Σοφία Μαυραγάνη παρουσιάζει το Σάλος στο Κτίριο Ε. Σε συνεργασία με την Μπέττυ Δραμισιώτη δημιουργεί μια παράσταση που εντάσσει τη δυνατότητα της κίνησης και της σωματικής εκφραστικότητας σε ένα παιχνίδι δυναμικής και ανατρεπόμενης χορογραφικής σύνθεσης.


Στις 8 και 9 Ιουλίου η Μαριέλα Νέστορα παρουσιάζει τη νέα της δουλειά Αυτό είναι, όχι άλλο, μόνο αυτό στο Κτίριο Ε. Στον κήπο της YELP danceco τρεις χορευτές συνυπάρχουν με τρεις μη χορευτές που βρίσκονται εκεί ως φυσικά πρόσωπα.

Ελληνικός χορός, όπως ποτέ ξανά στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Μαριέλα Νέστορα, Αυτό είναι, όχι άλλο, μόνο αυτό. 8-9 Ιουλίου, Πειραιώς 260. Φωτογραφία: Αλέξανδρος Κακλαμάνος


Η Αγγελική Στελλάτου συνεργάζεται με την Ερμίρα Γκόρο στο After Party. Το After Party της Ερμίρα Γκόρο που θα παρουσιαστεί στις 12 και 13 Ιουλίου στο Κτίριο Ε είναι μια σόλο περφόρμανς για την κρίση της μέσης ηλικίας. Η χορογράφος επικεντρώνεται στην κοινωνική διάσταση του έργου τέχνης και χορογραφεί τη σπουδαία Ελληνίδα χορεύτρια Αγγελική Στελλάτου, που αποτελεί η ίδια τον πυρήνα της παράστασης ως περφόρμερ και ως γυναίκα. Η δημιουργία του χαρακτήρα βασίζεται στα προσωπικά βιώματα της χορεύτριας αλλά και στις εμπειρίες άλλων γυναικών.


Στις 21 και 22 Ιουλίου η χορεύτρια και χορογράφος Λία Τσολάκη επιστρέφει στη σκηνή με το Flux (Κτίριο Ε). Βασισμένο σε υλικό από προγενέστερα έργα της, όπως το parking και το aROUND, το Flux συναντάει έναν άνδρα και μια γυναίκα που δοκιμάζουν τα όρια της συνύπαρξής τους, ανταλλάσσουν θέσεις ή διευρύνουν τους ήδη προδιαγεγραμμένους ρόλους οι οποίοι καθορίζονται από τις κοινωνικές συμβάσεις και την Ιστορία.


Στις 30 και 31 Ιουλίου ο χορός κλείνει με ένα double: το and we are not at the same place της Άριας Μπουμπάκη (και Pauline Brun, Noga Golan, Calixto Neto), στο κτίριο Ε, και το Α kind of fierce της Κατερίνας Ανδρέου, στο ίδιο κτίριο.

Ελληνικός χορός, όπως ποτέ ξανά στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Α kind of fierce της Κατερίνας Ανδρέου, 30-31 Ιουλίου, Πειραιώς 260

To άρθρο δημοσιεύτηκε στην έντυπη LIFO.

0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT