Η φετινή λίστα με τις πιο καινοτόμες εταιρείες παγκοσμίως δεν ακολούθησε μια ταξινόμηση βάσει μακροοικονομικών παραμέτρων, αλλά βάσει των προκλήσεων που αντιμετώπισαν αποτελεσματικά και με ευφυΐα την πολιτική αβεβαιότητα, την αστάθεια στις αγορές, τις διεθνείς ταραχές. Οι 50 κορυφαίες εταιρείες ανάμεσα σε χιλιάδες με εντυπωσιακές επιδόσεις ανά τον κόσμο υπογραμμίζουν με τις επιδόσεις τους την δυναμικότητα του τοπίου της καινοτομίας. Στην κορυφή βρίσκονται εταιρειες με ηγέτες σε πάνω από είκοσι τομείς από την αρχιτεκτονική στην εικονική πραγματικότητα, με εδρα από την Κινα στην Ινδία. Οι ιστορίες επιτυχίας τους εμπεριέχουν και μαθήματα για όλους μας. Τα παρακάτω είναι τα σημαντικότερα.

 

Η ιδανική λύση: η ιδρύτρια της Sama Group, η Leila Janah επανασχεδιάζει το επιχειρηματικό μοντέλο των μη-κερδοσκοπικών οργανισμών.
Η ιδανική λύση: η ιδρύτρια της Sama Group, η Leila Janah επανασχεδιάζει το επιχειρηματικό μοντέλο των μη-κερδοσκοπικών οργανισμών.

  

1.Οι οργανώσεις διδάσκονται
Οι δύο κορυφαίες εταιρείες της φετινής λίστας, η BuzzFeed και το Facebook, έχουν ανθίσει με το να αγκαλιάζουν τη συνεχή εξέλιξη στα προϊόντα και τις διαδικασίες τους. Οι ομάδες παραγωγής των βίντεο της BuzzFeed αναδιοργανώνονται κάθε τρεις μήνες, τα διαφημιστικά προγράμματα που δημιουργεί για τους υπεύθυνους μάρκετινγκ εξελίσσονται με διαδικασία επαναληπτικών δοκιμών και αναπτύσσει, εξετάζει και βελτιστοποιεί μετρήσεις δεδομένων, όπως το viral lift. Όλη αυτή η κινητικότητα μπορεί να μοιάζει με μπέρδεμα, αλλά δημιουργεί μια κουλτούρα περιέργειας και μάθησης, και όπως αποδεικνύουν οι διευθύνοντες σύμβουλοι τους Jonah Peretti και Mark Zuckerberg, η εταιρική κουλτούρα είναι στρατηγική.  

 

 

2. Οι amappooglebook δείχνουν το δρόμο  
Οι τέσσερις τιτάνες της τεχνολογίας συνεχίζουν να θέτουν ψηλά τον πήχυ για την διαρκή εξέλιξη. Το Amazon εδραίωσε την κυριαρχία του στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις διαδικτυακές υπηρεσίες, επεκτεινόμενη και προς την ψυχαγωγία και τα ηλεκτρονικά, καθιστώντας το Amazon Prime απαραίτητη ιδιότητα μέλους στην σύγχρονη εποχή. Η Apple κυκλοφόρησε ένα νέο ρολόι, μια νέα μουσική υπηρεσία, νέα τηλέφωνα, νέα tablets, νέα καταστήματα και είναι ασταμάτητη. Ο νέος προσανατολισμός της Google ως Alphabet υπογραμμίζει την φιλοδοξία της να κάνει περισσότερο από το απλά να "οργανώνει όλη την πληροφορία του κόσμου," καθώς κινείται πέρα από την κυριαρχία της στα μέσα για να στοχεύσει στην εξάλειψη των ασθενειών, στα αυτοκαθοδηγούμενα οχήματα κλπ. Μαζί με το Facebook, τα τρία Α είναι αποφασισμένα να προκαλέσουν αίσθηση, και συλλογικά ωθούν τους πάντες, και τους εαυτούς τους μαζί, να υιοθετήσουν έναν πιο γρήγορο μεταβολισμό.  

 

Όταν το BuzzFeed μετράει 2.5 δισεκατομμύρια θεάσεις βίντεο μηνιαίως και στο Facebook η μηνιαία θέαση βίντεο πέρασε από το 1 δις στα 8 δις μέσα σε έναν μόνο χρόνο είναι σαφής και αδιαμφισβήτητη η προτίμηση στην κατά παραγγελία πρόσβαση.

 

3. Η τεχνολογία δεν έχει το μονοπώλιο στη ταχύτητα
Το φαστ φούντ ποτέ δεν ήταν πιο γρήγορο απ' ότι σήμερα στα Taco Bell. Όπως λέει και ο ίδιος, ο διευθύνων σύμβουλος της Brian Niccol ενθαρρύνει την ομάδα του να "σπάσουν ποτήρια." Η αλυσίδα γρήγορης εστίασης με κουζίνα Tex-Mex εμφανίζει ένα νέο προϊόν στο μενού της κάθε πέντε εβδομάδες, η μακροημέρευση των προϊόντων αυτών εξαρτάται από την επιτυχία τους και είναι μια άλλη εκδοχή της προσέγγισης "δοκιμή / επανάληψη" που κινεί την Silicon Valley. Ο Niccol θέλει να εμπλέκεται σε όλα, από τις παραγγελίες στην διανομή. Η δραστηριότητα αυτή έχει κινητοποιήσει εσωτερικά την εταιρεία και συνέδεσε περισσότερο το εμπορικό σήμα με το κοινό-στόχο της, που είναι οι νέοι καταναλωτές.  

 

4. Το streaming δεν μπορεί να σταματήσει
Παρά τους οικονομικούς περιορισμούς των μουσικών εταιρειών και των καλλιτεχνών, (και όσων απέχουν, όπως η Taylor Swift και η Adele), οι καταναλωτές μουσικής απέδειξαν την προτίμηση τους για το Spotify και τα αδελφάκια του. Το επόμενο σύνορο, το βίντεο, καταρρέει επίσης. Όταν το Netflix άνοιξε την υπηρεσία του σε περισσότερες από 130 χώρες σε μία ημέρα, απλώς αντικατόπτριζε την ασταμάτητη τάση που περνάει από το YouTube στο The Man in the High Castle. Όταν το BuzzFeed μετράει 2.5 δισεκατομμύρια θεάσεις βίντεο μηνιαίως και στο Facebook η μηνιαία θέαση βίντεο πέρασε από το 1 δις στα 8 δις μέσα σε έναν μόνο χρόνο είναι σαφής και αδιαμφισβήτητη η προτίμηση στην κατά παραγγελία πρόσβαση. 

 

5. Το παιχνίδι της κινητής μόλις άρχισε
Οι συσκευές στις τσέπες μας δεν αποτελούν πρόκληση μόνο για τα παραδοσιακά μέσα. Ούτε η επίπτωση τους περιορίζεται στις αναπτυσσόμενες πλατφόρμες, όπως η Uber, το Airbnb και το Snapchat. Νέες υπηρεσίες που αναδύονται χάρη στη βελτιούμενη δυνατότητα σχεδιασμού των εφαρμογών για κινητά δημιουργούν τελείως νέες αγορές. Το Robinhood μπήκε βαθιά στον κόσμο των επενδύσεων, το Hudl προσφέρει τα φώτα του σε πάνω από 100.000 αθλητικές ομάδες και η Shyp παραλαμβάνει και συσκευάζει τα πάντα για εσάς με το πάτημα ενός κουμπιού. 

 

Τα μέσα κοινωνικής δικτυωσης έχουν διευκολύνει περισσότερο από ποτέ την έκφραση της ατομικότητας, γεννώντας νέες κοινότητες όπως η Black Lives Matter.

 

6. Οι παλιές εταιρείες μπορούν να αρχίσουν από την αρχή
Η Hasbro ιδρύθηκε πριν από περίπου έναν αιώνα στο Providence, ωστόσο αυτή η μακρά ιστορία δεν την έχει εμποδίσει να ξεκλειδώσει τις καρδιές νέων πελατών σε όλο τον κόσμο. Η GE χρησιμοποιήσε την άνω των 100 ετών κληρονομιά της σε εφευρέσεις με συγχρονη εφαρμογή. Ακόμα και η Vail Resorts άντλησε νέου είδους δεδομένα για να αναζωογονήσει μια εδραιωμένη επιχείρηση για σκι.  

 

7. Οι αγορές είναι παντού... 
Όταν η BuzzFeed έγινε παγκόσμια στην πραγαμτικότητα απλά ακολούθησε την ροή του περιεχομένου της. Η Universal άγγιξε τα  5 δις δολάρια σε χρόνο ρεκόρ χάρη στο διεθνές κοινό της και το Farfetch έδωσε πρόσβαση σε ένα διασυνοριακό πελατολόγιο για πάνω από 300 μπουτίκ μόδας.

 

8.  . . .αλλά η τοποθεσία δεν έχει σημασία  
Η Noora Health ιδρύθηκε στο Στάνφορντ, η ομάδα σχεδίασης και μηχανικής της είναι στο Σαν Φρανσίσκο, και η διευθύνουσα σύμβουλος της μοιράζει τον χρόνο της ανάμεσα στην Βοστώνη και την Μπανγκαλόρ της Ινδίας. Η Cyanogen έχει έδρα στην Καλιφόρνια αλλά η βάση καταναλωτών της βρίσκεται στην Ασία. Η ινδική εταιρεία διαφήμισης κινητής τηλεφωνίας InMobi είναι κυρίαρχος τόσο στην έδρα της, όσο και στην Κίνα. 

 

Το νέο παιχνίδι: η εταιρεία βίντεο κινητής Hudl βοηθά επαγγελματικές ομάδες και ομάδες σχολείων, όπως η   Jonesboro Cardinals (με λευκή εμφάνιση) να βελτιώσουν το παίξιμο τους με το λογισμικό και τις εφαρμογές καταγραφής των παιχνιδιών.
Το νέο παιχνίδι: η εταιρεία βίντεο κινητής Hudl βοηθά επαγγελματικές ομάδες και ομάδες σχολείων, όπως η Jonesboro Cardinals (με λευκή εμφάνιση) να βελτιώσουν το παίξιμο τους με το λογισμικό και τις εφαρμογές καταγραφής των παιχνιδιών.

 

9. Οι συνεργασίες δίνουν δύναμη
Η Taco Bell ξαναβρήκε τη φόρμα της, μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη κυκλοφορία των Doritos Locos Tacos. Η BuzzFeed φόρτισε τις μπαταρίες της, όταν συνδέθηκε με πάνω από 30 πλατφόρμες για την διανομή του περιεχομένου της.

 

10. Οι κοινότητες έχουν φωνή
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν διευκολύνει περισσότερο από ποτέ την έκφραση της ατομικότητας, γεννώντας νέες κοινότητες όπως η Black Lives Matter, η οποία χωρίς προϋπολογισμό ή διαφήμιση παρήγαγε σημαντικά και απτά αποτελέσματα. Στον σημερινό κόσμο, η ίδια η έννοια της επιχείρησης επαναπροσδιορίζεται. 

 

11. Η τόλμη είναι απαραίτητη
Η CVS Health επέλεξε να αγνοήσει έσοδα 2 δις δολαρίων από την πώληση προϊόντων καπνού. Πρόκειται για μια τολμηρή κίνηση αν στα πλαίσια της ολοένα και πιο ακτιβιστική στάσης της Wall Street, σε αναζήτηση ενός μακροπρόθεσμου οράματος, που είναι η βελτίωση της υγείας των πελατών της και όχι η απλή πώληση προϊόντων. 

 

Αυτοκίνητα που οδηγούνται μόνα τους και θεραπείες που στοχεύουν στο DNA. Οι εξελίξεις είναι αδυσώπητες, συναρπαστικές, αδιανόητες.

 

12. Ο σκοπός συνεπάγεται την εδραίωση της αλλαγής
Η Sama Group επανεξετάζει το πως χρηματοδοτούνται οι μη-κερδοσκοπικές εταιρείες, ενώ η Social Capital επαναξιολογεί την κατανομή των χρηματοδοτήσεων. Η εκπομπή του John Oliver για την HBO, σε παραγωγή της Sixteen String Jack έχει διακριθεί στο να προσεγγίζει σοβαρά θέματα με χιούμορ. 

 

13. Ο γιατρός είναι μέσα 

Οι ιατρικές θεραπείες εξελίσσονται εξίσου γρήγορα με την τηλεπικοινωνία, απλώς είναι πιο δύσκολο να το διακρίνει κανείς. Μόνο στο πεδίο μάχης κατά του καρκίνου, η Novocure χρησιμοποιεί τον ηλεκτρισμό, η Amgen απελευθερώνει ιούς και η Bristol-Myers Squibb στρατολογεί τα ίδια τα Τ λεμφοκύτταρα για να επιτεθούν στους όγκους και να σώσουν ζωές.  

 

14. Το hype σβήνει και οι μόδες ωριμάζουν
Η φασαρία για την τεχνολογία που φοριέται έχει κοπάσει, αλλά η Fitbit συνεχίζει να διευρύνει την βάση χρηστών της. Τα drones δεν είναι μόνο παιχνίδια και χρησιμοποιούνται πλέον σε διαφορετικά επαγγελματικά πεδία. Εκείνο που ήταν περιορισμένου ενδιαφέροντος και εφαρμογής πλέον θεωρείται mainstream, όπως ανακάλυψε η Jaunt στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας και η Riot Games στα e-sports.

 

15. Ένας νέος κόσμος περιμένει να τον ανακαλύψουμε
Αν συνδέσετε όλες αυτές τις νέες εταιρείες και τις αλλαγές που έχουν σημειωθεί, από την Slack στον κόσμο της απασχόλησης στο Airbnb στα ταξίδια και από την Robinhood στην BuzzFeed στην Hudl, από την κοινότητα Black Lives Matter στην Riot Games στην Uber, αναδύεται ένα τοπίο πολύ διαφορετικό από εκείνο στο οποίο μεγαλώσαμε. Αυτοκίνητα που οδηγούνται μόνα τους και θεραπείες που στοχεύουν στο DNA. Οι εξελίξεις είναι αδυσώπητες, συναρπαστικές, αδιανόητες. Εκείνοι που αγκαλιάζουν τις μεταβάσεις αυτές, ακόμα και απρόσμενες εταιρείες όπως η Taco Bell, θα διαθέτουν τα εργαλεία να τις επηρεάσουν. Τι πιο ισχυρό από αυτό; 

 

Πηγή: Fast Company