Με πρόστιμο που αναμένεται να αγγίξει το 1 δις ευρώ (1.100.000.000 δολάρια)αναμένεται να τιμωρήσουν την Google οι ρυθμιστικές ευρωπαϊκές αρχές, λόγω των εκτός ανταγωνισμού πρακτικών της, κάτι που σημαίνει ότι ο τεχνολογικός κολοσσός θα πρέπει να αλλάξει το πλαίσιο της επιχειρηματικής του δραστηριοποίησης στην Ευρώπη, τουλάχιστον.

 

Το πρόστιμο έρχεται ύστερα από καταγγελίες και ισχυρισμούς που θέλουν τη Google να προωθεί στα αποτελέσματα αναζήτησης κυρίως τις δικές της υπηρεσίες ηλεκτρονικών αγορών, αλλά και από άλλες πρακτικές που εκτείνονται πέρα από αυτό το πεδίο, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει ήδη και άλλες κατηγορίες περί παραβίασης της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας στην Ευρώπη.

 

Και παρά το ότι για την ώρα δεν υπάρχει κάποια επίσημη τοποθέτηση από την πλευρά της Google για το επιβαλλόμενο πρόστιμο, ωστόσο οι επικεφαλής της έχουν φροντίσει να επισημάνουν ότι η Google προωθεί τα πιο χρήσιμα αποτελέσματα στις αναζητήσεις των επισκεπτών της και ότι δεν εφαρμόζει εκτός ανταγωνισμού πρακτικές. Ακόμη και έτσι όμως, να τι αναμένεται να αλλάξει σε κεντρικό ευρωπαϊκό επίπεδο, ύστερα από αυτές τις κατηγορίες.

 

Η επικεφαλής της ευρωπαϊκής επιτροπής για θέματα αντιμονοπωλιακής πολιτικής, Margrethe Vestager, πρόσφατα δήλωσε ότι παρακολουθεί τις αλλαγές που προωθεί στο Chrome η εταιρεία με ανησυχία και δεν αποκλείει τη νομική δράση εναντίον του ψηφιακού κολοσσού
Η επικεφαλής της ευρωπαϊκής επιτροπής για θέματα αντιμονοπωλιακής πολιτικής, Margrethe Vestager, πρόσφατα δήλωσε ότι παρακολουθεί τις αλλαγές που προωθεί στο Chrome η εταιρεία με ανησυχία και δεν αποκλείει τη νομική δράση εναντίον του ψηφιακού κολοσσού

 

Στις αγορές: Η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να αναγκάσει τη Google να αλλάξει τα αποτελέσματα αναζήτησης ώστε να προωθούνται ομοίως και αντίπαλες εταιρείες και προϊόντα. Με άλλα λόγια, κάθε επιχείρηση θα μπορεί να διαφημίζεται στο Google Shopping και να απολαμβάνει ίση –με τα προϊόντα του κολοσσού- μεταχείριση.
Πέρα από το θέμα των αγορών: Οι κατηγορίες για μονοπωλιακή συμπεριφορά της Google έχουν διακλαδώσει πέρα από το πεδίο των ηλεκτρονικών αγορών. Πηγή με εξειδίκευση σε θέματα αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας δηλώνει ότι είναι πολύ πιθανό να επηρεαστούν και άλλες υπηρεσίες της Google, όπως οι ειδήσεις, η αναζήτηση εικόνων και άλλες κομβικές υπηρεσίες του κολοσσού.

 

Το πρόστιμο μπορεί να γίνει ακόμη πιο τσουχτερό: Τα τελευταία νέα κάνουν λόγο για 1 δις ευρώ, όμως αυτό μπορεί να φτάσει και τα 9 δις. Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι ρυθμιστικοί φορείς της έχουν την εξουσιοδότηση να τιμωρήσουν τη Google βάσει του 10% των ετήσιων εσόδων της και αυτό κάτι λέει.
Μόνο σε ευρωπαϊκό επίπεδο;: Το επικείμενο πρόστιμο θα αφορά την ευρωπαϊκή ζώνη, αλλά για την ώρα δεν είναι ξεκάθαρο αν θα έχει προεκτάσεις και αντίκτυπο εκτός Ευρώπης. Ωστόσο, οι εντός ευρωπαϊκής ζώνης κυρώσεις εναντίον της Google δημιουργούν προηγούμενο και ουσιαστικά καταρτίζουν έναν «χάρτη» για επέκταση αυτών των κυρώσεων εναντίον της εταιρείας.

 

Και τι γίνεται με τον Τραμπ;: Ενώ ο νέος Πρόεδρος των ΗΠΑ δεν είναι ακριβώς φαν της Σίλικον Βάλεϊ, είναι όμως φανατικών των καλύτερων εμπορικών συμφωνιών σε ό,τι αφορά τις αμερικανικές επιχειρήσεις. Και ενώ οι επερχόμενες ευρωπαϊκές ρυθμίσεις δεν σχετίζονται με το εμπόριο και τις αγορές, η διοίκηση του Τραμπ μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτή την εξέλιξη για πιο συμφέρουσες για τη χώρα του συμφωνίες και κυρίως για τη βιομηχανία της τεχνολογίες. Η Google και άλλοι ηγέτες της τεχνολογικής αιχμής έτσι κι αλλιώς επιθυμούν περισσότερη ελευθερία αναφορικά με τη χρήση και τη συλλογή δεδομένων από το εξωτερικό και αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μία κοινή βάση.

 

Άλλες περιπτώσεις παραβίασης αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας: Η Google αντιμετωπίζει επίσης δύο άλλες υποθέσεις παραβίασης αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας σε ευρωπαϊκό έδαφος. Η μία αφορά τις πρακτικές διαφήμισης και η άλλη τις προϋποθέσεις βάσει των οποίων «φορτώνονται» στα Android οι εκάστοτε εφαρμογές. Έξω από την Ευρώπη, η εταιρεία έχει ήδη χάσει μία παρόμοια περίπτωση που αφορούσε apps, και ο λόγος για την υπόθεση της Ρωσίας όπου τώρα η Google πρέπει να υποστεί το να «φορτώνονται» στις android συσκευές και εφαρμογές και λειτουργικά προγράμματα της ρωσικής Yandex.

 

Και κάτι ακόμη, ενδεικτικό του κλίματος εναντίον της Google: Παρά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει διαμαρτυρηθεί ακόμη για τα σχέδια της Google να μπλοκάρει διαφημίσεις –μέσω πρόσθετων χαρακτηριστικών στο Chrome-, ωστόσο η επικεφαλής της ευρωπαϊκής επιτροπής για θέματα αντιμονοπωλιακής πολιτικής, Margrethe Vestager, πρόσφατα δήλωσε ότι παρακολουθεί τις αλλαγές που προωθεί στο Chrome η εταιρεία...

 

Με στοιχεία από το Recode.net