Εκτεταμένα προβλήματα με τις μπαταρίες των iPhone έχουν εξοργίσει τους χρήστες της Κίνας

Εκτεταμένα προβλήματα με τις μπαταρίες των iPhone έχουν εξοργίσει τους χρήστες της Κίνας Facebook Twitter
Φωτο: Lam Yik Fei/Getty Images
0

Ένα μυστηριώδες πρόβλημα στις μπαταρίες των iPhone που προκαλεί την αιφνίδια απενεργοποίηση τους αναφέρουν εδώ και μέρες τα κινεζικά media -και κυρίως τα sites τεχνολογίας- τονίζοντας ότι το θέμα έχει μεγαλύτερη έκταση, απ' όσο παραδέχεται η Apple και εντοπίζεται σε όλα τα πρόσφατα μοντέλα και όχι μόνο στο "iPhone 6s". 

Μόλις χθες, η Ένωση Καταναλωτών Κίνας σε συνεργασία με κυβερνητική επιτροπή και με μία ανακοίνωση της επιχείρησε να φέρει προ των ευθυνών του τον τεχνολογικό κολοσσό, ζητώντας του να πάρει μέτρα για το πρόβλημα που εμφανίζεται στα iPhone 6, iPhone 6 Plus, και στα iPhone 6s Plus και όχι μόνο στα iPhone 6s. Στην ίδια αυστηρή ανακοίνωση αναφέρεται ότι η εταιρεία "δεν κατάφερε να ικανοποιήσει τις στοιχειώδεις ανάγκες των καταναλωτών για ασύρματη επικοινωνία". Τονίζεται επίσης ότι η αγορά του Πεκίνου τελικά έχει γίνει το πιο δύσκολο πεδίο επίβλεψης για την εταιρεία που εδρεύει στο Κουπερτίνο και αδυνατεί να επιλύσει τα προβλήματα που παρουσιάζει το προϊόν της.  

Ποιο, όμως, είναι το πραγματικό πρόβλημα που οδήγησε σε τόσο αυστηρές παρατηρήσεις; Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται τόσο στον κινεζικό τύπο, όσο και σε ευρωπαϊκά τεχνολογικά sites, εδώ και εβδομάδες οι κινέζοι καταναλωτές παραπονούνται ότι όλα τα τελευταία μοντέλα της εταιρείας σβήνουν ξαφνικά, ακόμη κι όταν οι μπαταρίες τους έχουν πλήρως φορτιστεί. Το πρόβλημα εμφανίζεται σε συσκευές που έχουν αγοραστεί κατά το διάστημα Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου του 2015 και τότε, η εταιρεία είχε επιχειρήσει να το επιλύσει, ζητώντας από τους καταναλωτές να προσέλθουν με τα κινητά τους στα Apple Stores για να τους αντικαταστήσουν τη μπαταρία δωρεάν.

Η Ένωση Καταναλωτών συγκεντρώνοντας όλα τα παράπονα, ανακάλυψε ότι ο "ξαφνικός θάνατος" δεν αφορούσε μόνο το "6s", ζητώντας άμεσα εξηγήσεις από τη μητρική εταιρεία, καθώς ούτε με την αντικατάσταση της μπαταρίας βελτιώθηκε η κατάσταση.

Αυτό, όμως, φαίνεται πως δεν ήταν αρκετό για την απαιτητική κινεζική αγορά και με τους καταναλωτές της να αποκαλύπτουν εκτεταμένες βλάβες και ταλαιπωρία στη χρήση των κινητών τους, ζητώντας από την εταιρεία να προσφέρει πακέτο επισκευών πλέον για όλα τα πρόσφατα μοντέλα της. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται ακόμη και όταν η Apple προχώρησε στην έκδοση του εγχειριδίου επίλυσης προβλημάτων μπαταρίας για το "iPhone 6s", πολλοί χρήστες εξακολούθησαν να στέλνουν αναφορές στην Ένωση Καταναλωτών, αποκαλύπτοντας πρακτικά το μέγεθος του προβλήματος. 

Η Ένωση με τη σειρά της, συγκεντρώνοντας όλα τα παράπονα, ανακάλυψε ότι ο "ξαφνικός θάνατος" δεν αφορούσε μόνο το "6s", ζητώντας άμεσα εξηγήσεις από τη μητρική εταιρεία, καθώς ούτε με την αντικατάσταση της μπαταρίας βελτιώθηκε η κατάσταση. Ακόμη χειρότερα, οι καταναλωτές φρόντιζαν να μοιράζονται τις εμπειρίες τους στο Weibo (μέσο κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείται ευρέως στην Κίνα) και να ανταλλάσσουν εμπειρίες: άλλοι εξηγούν πως το τηλέφωνο τους έσβησε ενώ η μπαταρία του έδειχνε ότι βρίσκεται στο 20%, άλλοι τόνιζαν ότι έσβησε αμέσως μετά τη φόρτιση και δεν μπόρεσαν να το επανενεργοποιήσουν ποτέ και γενικώς οι μαρτυρίες αφορούσαν σοβαρά προβλήματα με τη λειτουργία της μπαταρίας. 

Να μία περίπτωση που έτυχε ιδιαίτερης προσοχής: καταναλωτής παρέλαβε, μόλις στις 29 Νοεμβρίου 2016 την ολοκαίνουρια μπαταρία του για το πρόβλημα που είχε αναφέρει με το "iPhone 6s" μοντέλο που είχε αγοράσει πριν από 8 μήνες. Μία μέρα μετά -και παρά την αντικατάσταση- το κινητό του έσβησε ξαφνικά και ενώ η ένδειξη της μπαταρίας βρισκόταν στο 20%. Όπως χαρακτηριστικά γράφει, αυτό αποδεικνύει ότι το πρόβλημα είναι σαφώς βαθύτερο απ' ό,τι μπαίνει στη διαδικασία να παραδεχθεί η Apple.  "Θα ήθελα να ρωτήσω την εταιρεία πώς υποτίθεται ότι η αλλαγή της μπαταρίας θα διόρθωνε τη ζημιά", έγραψε μόλις σήμερα (1η Δεκεμβρίου) στο Weibo. 

Δημοσιογράφοι του "QZ" επιχείρησαν να έρθουν σε επαφή με την εταιρεία, προκειμένου να αποσπάσουν μία απάντηση για το θέμα που έχει δημιουργηθεί σε μία αγορά της έκτασης της Κίνας, ωστόσο δεν υπήρξε το παραμικρό σχόλιο. Σημειώνεται δε πως το όλο θέμα ανοίγει σε μία χρονική στιγμή που η Apple διαρρέει εδώ και λίγο καιρό τα επόμενα βήματα της, αντιμετωπίζοντας, ωστόσο σκληρή κριτική για τα προϊόντα που λανσάρει εδώ και χρόνια, τα οποία στερούνται καινοτομίας και έμπνευσης, στοιχεία που χάρισαν στην εταιρεία τη φήμη και τα κέρδη της. 

Με στοιχεία από το qz.com

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα είδος αλεπούς ισως ήταν «ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου», λένε αρχαιολόγοι

Τech & Science / Ένα είδος αλεπούς ίσως ήταν «ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» πριν από τον σκύλο, λένε αρχαιολόγοι

Η ανάλυση σκελετικών υπολειμμάτων ηλικίας 1.500 ετών στην Παταγονία υποδηλώνει ότι το Dusicyon avus ήταν «ένας πολύτιμος σύντροφος για τις ομάδες κυνηγών-τροφοσυλλεκτών»
NEWSROOM