Ο Σάκης Μπουλάς υπήρξε ένα από τα πιο χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά της Μεταπολίτευσης

Ο Σάκης Μπουλάς υπήρξε ένα από τα πιο χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά της Μεταπολίτευσης Facebook Twitter
Ο Σάκης Μπουλάς υπήρξε ένα από τα πιο χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά της Μεταπολίτευσης, ηθοποιός, τραγουδιστής, μουσικός, τηλεπαρουσιαστής, σόουμαν κι έτσι θα τον θυμόμαστε, με όλες αυτές τις ιδιότητες μαζεμένες σε ένα ολοστρόγγυλο καλωσυνάτο πρόσωπο κάτω από τα γένια του.
1

Στα 14 μου δε χάναμε επεισόδιο από τα Κουφώματα, την απόλυτη νομιμοποίηση του σχολικού χαβαλέ δια χειρός Νίκου Ζερβού, όπου μια ομάδα νέων αντρών (Ζουγανέλης, Μπουλάς, Βαβούρας κ.α.) μας κάνανε μικρούς - μεγάλους να σερνόμαστε χάμω από τα γέλια.

Ύστερα ήρθαν τα τραγούδια όχι μακριά από το ύφος των Κουφωμάτων, με το οποίο τον αγάπησε το πανελλήνιο: Το Μπανάκι - Μανάκι σε μουσική Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, οι Ρέγγαι και λακέρδαι σε μουσική Γιάννη Γιοκαρίνη, το Κάτσε στο παπί μου του Μιχάλη Ρακιντζή, όλα μέσα από προσωπικούς δίσκους του, ενός σατιρικού pop - rock ιδιώματος, αρκετά δημοφιλούς εκείνα τα χρόνια.

 

Βασίλης Παπακωνσταντίνου - Σεμπάστιαν 

Κι όμως! Υπήρξε ροκάς με τη βούλα, που λένε. Το 1982 μάλιστα έβαλε ελληνικούς στίχους στο Sebastian από το θρυλικό The Human Menagerie των Steve Harley & Cockney Rebel, χαρίζοντας μία μεγάλη επιτυχία στον Βασίλη Παπακωνσταντίνου από το άλμπουμ του, Φοβάμαι.

Άλλωστε για μία δεκαετία με τον Παπακωνσταντίνου, τον Γιάννη Ζουγανέλη, την Ισιδώρα Σιδέρη, τη Σοφία Βόσσου και τον Λάκη Παπαδόπουλο διέγραψαν τη δική τους τροχιά στην αθηναϊκή νύχτα, βασικά στη μουσική σκηνή Αχ Μαρία στα Εξάρχεια, αλλά και αλλού, όπως στο Ροντέο της πλατείας Βικτωρίας και στο Κύτταρο της οδού Ηπείρου.

Ο Σάκης Μπουλάς υπήρξε ένα από τα πιο χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά της Μεταπολίτευσης Facebook Twitter

Εδώ, με την Αφροδίτη Μάνου και τον Γιάννη Γιοκαρίνη, στον εξώστη του παλιού Κύτταρου, τότε που οι τρεις τους έδιναν σειρά παραστάσεων στο ιστορικό κλαμπ, στα μέσα της δεκαετίας του 1980.

Ένα μυστήριο πράγμα με τον Σάκη Μπουλά! Όσο ενηλικιωνόμουν, όλο και αδιαφορούσα γι' αυτά που έκανε στο σήμερα - αναφέρομαι στα σήριαλ, που ουδέποτε παρακολουθούσα -, σκαλίζοντας αντιθέτως το παρελθόν του και την εμπλοκή του με τα κινήματα της Αριστεράς και το πολιτικό τραγούδι των 70s.

Ο Σάκης Μπουλάς υπήρξε ένα από τα πιο χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά της Μεταπολίτευσης Facebook Twitter

Όπως εδώ, όρθιος πίσω από τον συνθέτη Θάνο Μικρούτσικο, που κάθεται στο πιάνο και προβάρει με τον θίασο των ηθοποιών και τραγουδιστών την Καντάτα για τη Μακρόνησο σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου.

Βρισκόμαστε στα 1975, στο ζενίθ της Μεταπολίτευσης. Μία ακόμη λιγότερο γνωστή συνεργασία του Μπουλά με τον Μικρούτσικο ήταν και η συμμετοχή του σε δύο μελοποιημένα ποιήματα του Κ. Π. Καβάφη και του Κ. Παπαγεωργίου στο άλμπουμ Ο Γέρος της Αλεξάνδρειας το 1983, δίπλα στον Κώστα Θωμαΐδη και τον Γιώργο Μεράντζα.

 

Η μπαλάντα του έμπορα

Ιδιαίτερα καλλίφωνος και με την εκφραστικότητα του ηθοποιού, ο Μπουλάς τραγούδησε στις κοινές συναυλίες του Θάνου Μικρούτσικου και του Χρήστου Λεοντή που οδήγησαν και στην έκδοση ενός άλμπουμ με τίτλο Χρήστος Λεοντής - Θάνος Μικρούτσικος, Συναυλίες '81.

Εκεί μέσα ερμήνευε σε πρώτη εκτέλεση τη Μπαλάντα του Έμπορα σε, εξελληνισμένους από τον Μάριο Πλωρίτη, στίχους του Bertolt Brecht.

Το 1986 τον βρίσκουμε να συμμετέχει με τα φωνητικά του στο τραγούδι Ούτε με γνωρίζεις, ούτε σε γνωρίζω (Κατερίνα Σ.) που ερμήνευσε η Σοφία Βόσσου στο άλμπουμ Τσιμεντένια τραίνα του rock συγκροτήματος Τερμίτες. Επρόκειτο για το άλμπουμ που σηματοδότησε και την τελευταία παρουσία της Φλέρυς Νταντωνάκη στην εγχώρια δισκογραφία.

 

Τερμίτες - Ούτε με γνωρίζεις, ούτε σε γνωρίζω

Κατά υποκειμενική εκτίμηση, η σημαντικότερη εργασία του Σάκη Μπουλά στη μουσική ήταν ένας δίσκος που βγήκε το 1977 από τη Lyra του Αλέκου Πατσιφά. Επρόκειτο για τα Ανεπίδοτα γράμματα σε ποίηση Άρη Αλεξάνδρου και σε μουσική Μιχάλη Γρηγορίου, όπου για πρώτη φορά εκεί ο Μπουλάς πήρε ''πάνω'' του ως ερμηνευτής έναν ολόκληρο δίσκο δίπλα στην Αφροδίτη Μάνου.

Τα Ανεπίδοτα γράμματα παραμένουν ένα αβάν γκαρντ αριστούργημα, ενδεχομένως ό,τι καλύτερο μας κληροδότησε η δισκογραφία και η μελοποιημένη ποίηση των Μεταπολιτευτικών χρόνων. Επικοινώνησα ήδη με τον Γρηγορίου και πιστεύω το επόμενο post να είναι ένα δικό του κείμενο για τον ερμηνευτή του συγκεκριμένου έργου του!

 

Σάκης Μπουλάς, Αφροδίτη Μάνου - Παραλλαγή

Άλλες σημαντικές συμμετοχές του Μπουλά στη δισκογραφία ήταν φυσικά στους Αχαρνής (1977) του Διονύση Σαββόπουλου, ερμηνεύοντας τους Κήρυκες μαζί με τον Νίκο Παπάζογλου, στο έργο Λουκιανού Διάλογοι των Μίμη Πλέσσα - Κώστα Βίρβου και στο άλμπουμ Νά'μαστε πάλι εδώ Αντρέα (1985) των Αντρέα Μικρούτσικου - Μανώλη Ρασούλη.

Ενεργό μέλος της κοινότητας των Εξαρχείων και συνοδοιπόρος του Νικόλα Άσιμου από τις αρχές του 1970, όταν ο αυτόχειρας τραγουδοποιός κατέβηκε από την Κοζάνη στην Αθήνα, παραδόξως δεν συνεργάστηκε μαζί του στη φειδωλή δισκογραφία του.

Ο Σάκης Μπουλάς υπήρξε ένα από τα πιο χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά της Μεταπολίτευσης Facebook Twitter

Μπουλάς και Άσιμος, όμως, όπως και Ζουγανέλης, Σιδέρη, Χαρβάς και Αδριανός έστησαν από κοινού εν έτει 1975 το περιβόητο πολιτικό καφενείο Σούσουρο, στο μεταίχμιο ενός μεταχιπισμού στη χώρα μας και μιας πρώιμης αναρχικής καλλιτεχνικής διάθεσης.

Σύμφωνα με συνέντευξη του Μπουλά στον δημοσιογράφο Γιώργο Αλλαμανή, συγγραφέα της βιογραφίας Δίχως καβάτζα καμιά - Βίος και Πολιτεία του Νικόλα Άσιμου, οι δυο τους με τον Άσιμο τραγουδούσαν τους Τανκς-νταβάδες και το Φανάρι του Διογένη, ενώ ο Άσιμος του είχε χαρίσει ένα τεύχος του περιοδικού Θέατρο, συμβουλεύοντας τον να ασχοληθεί με ένα μονόπρακτο του Γερμανού θεατράνθρωπου Καρλ Βάλεντιν.

 

Τζίμης Πανούσης, Σάκης Μπουλάς

Αλησμόνητη και η συνάντηση Σάκη Μπουλά - Τζίμη Πανούση στον cult Δράκουλα των Εξαρχείων του Νίκου Ζερβού. Δείγμα αντιπροσωπευτικό του κλίματος μιας ολόκληρης εποχής για το κέντρο της Αθήνας σε επίπεδο πολιτικό και πολιτιστικό.

Την ασθένεια του Σάκη Μπουλά τη γνωρίζαμε όλοι πριν πεθάνει. Καρκίνος στο συκώτι με συνεχείς μεταστάσεις. Ένα μήνα του είχαν δώσει οι γιατροί, έναν ολόκληρο χρόνο άντεξε εκείνος, συμμετέχοντας μέχρι το τέλος σε μουσικές παραστάσεις.

Λέγεται πως το Κακό τον χτύπησε ως αποτέλεσμα των καταχρήσεων - συχνά μία κίρρωση του ήπατος δεν αργεί να γυρίσει σε καρκίνο και να οδηγήσει τον άτυχο ασθενή στο θάνατο.

Τι σημασία έχει; Επρόκειτο για νέο άνθρωπο - σε λίγες εβδομάδες θα συμπλήρωνε τα 60 του χρόνια - με την είδηση του φευγιού του να βυθίζει στο πένθος το πανελλήνιο που τον γνώρισε και τον αγάπησε μέσω της τηλεόρασης.

Ο Σάκης Μπουλάς υπήρξε ένα από τα πιο χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά της Μεταπολίτευσης, ηθοποιός, τραγουδιστής, μουσικός, τηλεπαρουσιαστής, σόουμαν κι έτσι θα τον θυμόμαστε, με όλες αυτές τις ιδιότητες μαζεμένες σε ένα ολοστρόγγυλο καλωσυνάτο πρόσωπο κάτω από τα γένια του.

Καλό Παράδεισο!

Θέατρο
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Έκτορας Λυγίζος σκηνοθετεί τον Αποτυχημένο του Μπέρνχαρντ

Θέατρο / Ο Έκτορας Λυγίζος σκηνοθετεί τον Αποτυχημένο του Μπέρνχαρντ

Το έργο του κορυφαίου Αυστριακού συγγραφέα Τόμας Μπέρνχαρντ, που σφράγισε τη γερμανόφωνη λογοτεχνία κατά το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα, παρουσιάζεται σε πανελλήνια πρώτη στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Η θεατρική αυτή διασκευή μετασχηματίζει τη μονολογική αφήγηση του πρωτοτύπου σε μουσικοθεατρικό έργο για τέσσερις φωνές και ένα πιάνο.
M. HULOT
Βάσω Καμαράτου: Οι πληγές μας μάς κάνουν καλύτερους ανθρώπους

Θέατρο / «Εγώ που δεν μασούσα, φοβάμαι πια να περάσω ανάμεσα από παρέα αγοριών»

Η επιστροφή της Βάσως Καμαράτου στο θέατρο με την «Κασέτα» της Λούλας Αναγνωστάκη ήταν η αφορμή για μια εκ βαθέων συζήτηση με την ηθοποιό που αποκαλύπτει στο Facebook τον εσωτερικό της κόσμο με ειλικρίνεια και ευαισθησία.
M. HULOT
I WAS THERE : ΣΤΡΑΚΑΣΤΡΟΥΚΕΣ 

Θέατρο / «Στρακαστρούκες»: Μετά τα γεγονότα της Θεσσαλονίκης, η παράσταση του Δημήτρη Σαμόλη είναι τρομερά επίκαιρη

Οι «Στρακαστρούκες» έρχονται να προστεθούν σε μια μακρά λίστα queer έργων που έχουν κάνει την εμφάνισή τους στο ελληνικό θέατρο τα τελευταία χρόνια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Πρόσωπα / Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Η γυναίκα που έζησε την ιστορία του ελληνικού θεάτρου, και πάλεψε για την Αριστερά αφηγείται τη ζωή της στο LIFO.gr σε μια συνέντευξη-ποταμό στον Αντώνη Μποσκοΐτη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Ηλίας Λογοθέτης: Ένας κάτοικος εντός της γλώσσας του Βιζυηνού

Θέατρο / Ηλίας Λογοθέτης (1939 - 2024): Ένας εργάτης του θεάτρου και του σινεμά που δεν υπήρξε σνομπ

Από τους Πέρσες του Κουν μέχρι το τηλεοπτικό Έτερος Εγώ Νέμεσις, ο Ηλίας Λογοθέτης διέσχισε όλα τα είδη με μπρίο, αξιοπρέπεια και ακατάβλητο ποιητικό οίστρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΥΡΙΤΣΑΚΗΣ

Θέατρο / Γιάννης Μαυριτσάκης: «Για δύο χρόνια απομονώθηκα και έγραφα, μόνος, σαν τα θηρία»

Λίγο πριν την πρεμιέρα του νέου του έργου «Rayman ούρλιαξε» σε σκηνοθεσία Περικλή Μουστάκη, ο συγγραφέας της ποιητικής ενατένισης και του σκληρού ρεαλισμού μιλάει για τα παιδικά του χρόνια, την πορεία του στο θέατρο, τη «συνάντησή» του με τον Μπερνάρ-Μαρί Κολτές και την αφοσίωσή του στη συγγραφή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στην ανανεωμένη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή όλα είναι δρόμος

Θέατρο / Το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων αλλάζει για τη νέα παράσταση του Στάθη Λιβαθινού

Το έργο του Τομ Στόπαρντ «Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί» ανεβάζει η ομάδα του Στάθη Λιβαθινού, ένα από τα λίγα θεατρικά ανσάμπλ στην Αθήνα που τον ακολουθεί εδώ και χρόνια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Αίθουσα Αναμονής. Humanity»: Ο Ένκε Φεζολλάρι μιλάει για μια παράσταση που αναδεικνύει την ομορφιά και τον εφιάλτη του ανθρώπινου είδους. 

Θέατρο / «Αίθουσα Αναμονής. Humanity»: Μια παράσταση για την ομορφιά και το σκοτάδι του ανθρώπινου είδους

Ο Ένκε Φεζολλάρι μιλά για την παράσταση που κινείται μεταξύ του mockumentary και του documentary, αφηγείται ιστορίες που συγκινούν και σοκάρουν, στιγμές επιτευγμάτων ή σκοτεινών σελίδων της ανθρωπότητας που ξετυλίγονται σε αίθουσες αναμονής.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Τζων Φούλτζεϊμς επιστρέφει με Βάγκνερ

Όπερα / «Η Βαλκυρία σχετίζεται με τους κόσμους του Τόλκιν και της Ρόουλινγκ»: Ο Τζων Φούλτζεϊμς επιστρέφει στη Λυρική

Μετά τον τολμηρό «Ντον Τζιοβάνι», ο διακεκριμένος Βρετανός σκηνοθέτης περνάει στην απαιτητική «Βαλκυρία», το δεύτερο μέρος της επικής τετραλογίας «Το δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν» του Ρίχαρντ Βάγκνερ που ανεβαίνει για πρώτη φορά από την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
"Κι απ' των τάξεων την πάλη, προτιμάω την κραιπάλη".Όταν οι μουσικοί της νιότης σου φεύγουν ένας ένας (Ρασούλης, Παπάζογλου, Dio) νιώθεις τον χρόνο να σε απειλεί.Ας ελπίσουμε να δούμε σύντομα ανθρώπους με τη ζωντάνια, τη δροσιά, τη δημιουργικότητα και το ταλέντο του Μπουλά να ξανακατακλύζουν Εξάρχεια και περίχωρα.