Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Το πολιτικό κλίμα της εποχής ήταν πολύ συντηρητικό, αλλά η απήχηση που είχε το πρώτο τεύχος του Playboy ήταν πρωτοφανής. Φωτο: EPA PHOTO /PA/dsy-hh

Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα

0

Ο Χιου Χέφνερ είναι ίσως ο πρώτος που παραδέχεται ότι είναι ο "πιο τυχερός άνθρωπος στον πλανήτη." Μέχρι το βαθύ γήρας του, ζούσε σε μια έπαυλη 50 εκατομμυρίων δολαρίων στο Λος Άντζελες, έχοντας στο πλευρό του νέες και όμορφες γυναίκες.

Εξηντατρία χρόνια πριν, ο διάσημος πλεϊμπόι θα ξεκινούσε από το μικρό διαμέρισμά του στο Σικάγο. Μέχρι τη στιγμή που η εταιρεία εισήχθη στο χρηματιστήριο το 1971, το Playboy είχε εξελιχθεί σε μια αυτοκρατορία, με νυχτερινά κέντρα, ξενοδοχεία, καζίνο, ένα πρακτορείο μοντέλων, μια δισκογραφική εταιρεία και μια υπηρεσία με λιμουζίνες. Το λαγουδάκι (λογότυπο) έχει γίνει τόσο διάσημο που ένα είδος απειλούμενου κουνελιού, το hefneri Sylvilagus palustris - πήρε το όνομά του από τον θρυλικό γυναικά.

O Xιου Χέφνερ δημιούργησε την πρώτη του εφημερίδα όταν ήταν 10 ετών και έκτοτε θα συνέχιζε το συγγραφικό και εκδοτικό του έργο (φτωχό μεν, ωστόσο αξιοπρόσεκτο) με πλήθος σχολικών περιοδικών και κόμικ.

«Όταν έγραφα στους διανομείς, ήμουν ο γενικός διευθυντής της American News Co., όταν έγραφα στους πράκτορες και συγγραφείς, ήμουν ο εκδότης του Playboy, και όταν έγραφα σε πιθανούς πελάτες, ήμουν ο Διευθυντής του Διαφημιστικού. Φόρεσα πολλά καπέλα».

Στο Πανεπιστήμιο του Illinois έγραψε ένα άρθρο για την έκθεση Kinsey η οποία ερευνούσε τη σεξουαλική συμπεριφορά του άνδρα. Το άρθρο του σχολιάστηκε τόσο θετικά που θεωρήθηκε το πιο επιτυχημένο της χρονιάς. Έκανε μεταπτυχιακά στο Πανεπιστήμιο Northwestern στην κοινωνιολογία και την ψυχολογία και παράλληλα μια ερευνητική εργασία στην οποία σύγκρινε τα στατιστικά στοιχεία της έκθεσης Kinsey με τους νόμους των ΗΠΑ. Πήρε Α για την έρευνα και Β + για τα συμπεράσματά μου. "Την εποχή που έκανα την εργασία, κάθε μορφή σεξουαλικής συμπεριφοράς που δεν ήταν αποκλειστικά για τεκνοποίηση θεωρούνταν ανήθικη ή παράνομη. Συμπέρανα ότι οι νόμοι ήταν ακατάλληλοι και έπρεπε να αλλάξουν. Αυτά τα όνειρα είχα" θα πει σε συνέντευξή του.

Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Το 1ο τεύχος δεν έφερε ημερομηνία, αφού ο Χιου Χέφνερ δεν γνώριζε αν θα έβρισκε χρήματα για το 2ο.

Την εποχή που στο μυαλό του επεξεργαζόταν την ιδέα για το Playboy, δούλευε ως διευθυντής κυκλοφορίας ενός παιδικού περιοδικού. Αργότερα εργάστηκε σε έναν όμιλο με ανδρικά περιοδικά και λίγο μετά στο εμπορικό τμήμα του Esquire. Το Esquire τότε, σχεδίαζε να μεταφέρει την έδρα του στη Νέα Υόρκη. Ο Χιου Χέφνερ ζήτησε αύξηση 5 δολαρίων. Οι εργοδότες του αρνήθηκαν και τότε αποφάσισε να μείνει πίσω και να ξεκινήσει το δικό του περιοδικό.

Το πρόβλημα ήταν ότι δεν είχε χρήματα. Πήρε ένα δάνειο 600 δολαρίων από την τράπεζα, 1000 δολάρια από τη μητέρα του και άλλα 1000 από τον αδελφό του. Ο πατέρας του αρνήθηκε να του δώσει οτιδήποτε, αφού ως λογιστής δεν θεωρούσε έξυπνη κίνηση την έκδοση ενός περιοδικού. Η συνολική επένδυση για το Playboy έφτασε τα 8000 δολάρια.

Ήταν έτοιμος να ονομάσει το περιοδικό Stag Party και να χρησιμοποιήσει ένα ελάφι σε ένα σμόκιν, ως σήμα. Πέντε εβδομάδες πριν κυκλοφορήσει, ένας δικηγόρος του τον απέτρεψε από το συγκεκριμένο όνομα, αφού υπήρχε ήδη ένα περιοδικό με το όνομα Stag.

«Είχα αρχίσει να έχω δεύτερες σκέψεις σχετικά με το όνομα έτσι κι αλλιώς», θα εκμυστηρευτεί ο Χιου Χέφνερ. Μάζεψε τους φίλους του και έκανε μια λίστα με ονόματα. Η μητέρα ενός καλού του φίλου είχε δουλέψει για κάποιο διάστημα, σε μια μικρή -αποτυχημένη εταιρεία αυτοκινήτων με το όνομα Playboy. "Η σύζυγός μου σκέφτηκε ότι αυτό το όνομα δεν ήταν και πολύ κατάλληλο, αφού σχετίζονταν περισσότερο με τα 20s. Εγώ πάλι πίστεψα πως αυτό το όνομα ήταν ό,τι καλύτερο και θα μπορούσε να γίνει brand πολύ σύντομα".

Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Η γυναίκα που θα φιλοξενούνταν κάθε μήνα στο περιοδικό θα ονομαζόταν "Sweetheart" του μήνα, ωστόσο αυτό δεν κράτησε για πολύ, καθώς με το όνομα Playboy, του πήγαινε περισσότερο το "Playmate" του μήνα.

Η γυναίκα που θα φιλοξενούνταν κάθε μήνα στο περιοδικό θα ονομαζόταν "Sweetheart" του μήνα, ωστόσο αυτό δεν κράτησε για πολύ, καθώς με το όνομα Playboy, του πήγαινε περισσότερο το "Playmate" του μήνα. Αυτό που έμενε να αλλάξει ήταν το λογότυπο. «Η ιδέα να χρησιμοποιήσουμε ένα κουνέλι σε ένα σμόκιν φαινόταν παιχνιδιάρικη, διασκεδαστική, σέξι και σοφιστικέ. Βάλαμε τελικά το κουνέλι στο δεύτερο εξώφυλλο μας. Αυτό θα ήταν το σύμβολό μας και για όλη τη διάρκεια της ζωής του Playboy. Το κουνέλι βρίσκεται πάντοτε σε κάποια μορφή στο εξώφυλλο του περιοδικού. Μερικές φορές είναι κρυμμένο, κάποιες άλλες είναι ένα μικρό σημάδι ομορφιάς, μια αντανάκλαση στο μάτι ενός κοριτσιού, ή στον κόμπο ενός μπικίνι. Το σύμβολο έγινε παγκοσμίως διάσημο πολύ γρήγορα», θα αποκαλύψει ο Χιου Χέφνερ.

«Για το πρώτο τεύχος ήθελα να κάνω κάτι εντυπωσιακό. Έτσι σκέφτηκα να κάνω μια γυμνή εικονογράφηση, η οποία θα ήταν εμφανής με 3-D γυαλιά. Η ιδέα ήταν τέλεια, αλλά τα γυαλιά πολύ ακριβά. Την ίδια στιγμή ανακάλυψα ότι το γυμνό ημερολόγιο της Μέριλιν Μονρόε - που όλοι είχαν ακούσει αλλά κανείς δεν είχε δει - ανήκε στην εταιρεία ημερολογίων John Baumgarth λίγο έξω από το Σικάγο. Αποφάσισα να δοκιμάσω την τύχη μου. Πήγα, μίλησα στον John Baumgarth και έφυγα από εκεί με τα δικαιώματα, μόλις για 500 δολάρια», είπε ο Χιου Χέφνερ.

Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
H Mέριλιν Μονρόε ως "Sweetheart" του μήνα στο 1ο τεύχος του Playboy.

Μόλις κατέληξε στην ύλη του πρώτου τεύχους, έγραψε επιστολές προς τους διανομείς σε όλη τη χώρα. Τους είπε ότι κάποια από τα παιδιά του Esquire είχαν μείνει πίσω και είχαν δημιουργήσει αυτό το μεγάλο νέο περιοδικό. Τους διαβεβαίωσε ότι θα υπάρχουν γυμνές φωτογραφίες από το περίφημο ημερολόγιο της Marilyn Monroe στο πρώτο τεύχος.

Στην πραγματικότητα το περιοδικό ήταν: το τραπέζι, μια γραφομηχανή, μερικά επιστολόχαρτα και ο 27χρονος Χιου Χέφνερ. "Όταν έγραφα στους διανομείς, ήμουν ο γενικός διευθυντής της American News Co., όταν έγραφα στους πράκτορες και συγγραφείς, ήμουν ο εκδότης του Playboy και όταν έγραφα σε πιθανούς πελάτες, ήμουν ο Διευθυντής του Διαφημιστικού. Φόρεσα πολλά καπέλα".

Πήρε παραγγελίες για 70.000 αντίτυπα, ωστόσο δεν είχε τυπώσει πάνω στα περιοδικά ημερομηνία, γιατί δεν ήξερε αν θα είχε αρκετά χρήματα για το δεύτερο τεύχος.

Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Το Playboy θα αποτελούσε για πάρα πολλούς άνδρες, μια αξέχαστη ιεροτελεστία της μετάβασης στην ενηλικίωση.

Το πολιτικό κλίμα της εποχής ήταν πολύ συντηρητικό, αλλά η απήχηση που είχε το πρώτο τεύχος του Playboy ήταν πρωτοφανής. Πούλησε περίπου 52.000 αντίτυπα. Το δεύτερο τεύχος - χωρίς τη Μέριλιν Μονρόε - θα πωλούσε ακόμη περισσότερα. «Πήραμε επιστολές από νέους ανθρώπους από όλη τη χώρα. Εκείνη την εποχή δεν είχα καταλάβει τι είχα δημιουργήσει: Ήταν το πρώτο επιτυχημένο περιοδικό για τους νέους, ελεύθερους άντρες».

Το Playboy θα αποτελούσε για πάρα πολλούς άνδρες, μια αξέχαστη ιεροτελεστία της μετάβασης στην ενηλικίωση.


Σήμερα το Playboy εστιάζει πάρα πολύ στους Μillennials. Κλειδί σε αυτή τη στρατηγική είναι ο Κούπερ Χέφνερ, ο 23χρονος γιος του ιδρυτή της εταιρείας.

Ο CEO των Playboy Enterprises, Scott Flanders προσπαθεί να αξιοποιήσει τον Κούπερ ώστε να ενεργεί ως πρεσβευτής του brand για την εταιρεία στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον υπόλοιπο κόσμο. Οι δύο άνδρες επανεξετάζουν πλέον το πώς θα πρέπει να είναι η Playmate του σημερινού Playboy.

Ανδρονίκη Κολοβού

Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Kούπερ και Χιού Χέφνερ

Slideshow: 25 εξώφυλλα από τη χρυσή εποχή του Playboy

Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ, o εκδότης που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα Facebook Twitter

© LIFO 2014

Απώλειες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μαουρίτσιο Πολίνι (1942-2024): Οι μεγάλες ηχογραφήσεις ενός θρυλικού πιανίστα της εποχής μας

Απώλειες / Μαουρίτσιο Πολίνι (1942-2024): Οι μεγάλες ηχογραφήσεις ενός θρυλικού πιανίστα της εποχής μας

Ο Ιταλός πιανίστας που καθόρισε τον μοντερνισμό, με σειρά ηχογραφήσεων έργων των Μπετόβεν και Σοπέν που σήμερα θεωρούνται κλασικές, πέθανε στα 82 του χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Πρόσωπα / Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Η γυναίκα που έζησε την ιστορία του ελληνικού θεάτρου, και πάλεψε για την Αριστερά αφηγείται τη ζωή της στο LIFO.gr σε μια συνέντευξη-ποταμό στον Αντώνη Μποσκοΐτη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Στη μνήμη του κορυφαίου σύγχρονου θεωρητικού και ιστορικού του σινεμά, Ντέιβιντ Μπόρντγουελ

Daily / Στη μνήμη του κορυφαίου σύγχρονου θεωρητικού και ιστορικού του σινεμά, Ντέιβιντ Μπόρντγουελ

Πέθανε πριν από λίγες μέρες στα 76 του ο επιφανής Αμερικανός πανεπιστημιακός που επί δεκαετίες καθοδηγούσε τους σπουδαστές κινηματογράφου ανά την υφήλιο με τα βιβλία του και με τον ακατάβλητο ενθουσιασμό του για το μέσο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ηλίας Λογοθέτης: Ένας κάτοικος εντός της γλώσσας του Βιζυηνού

Θέατρο / Ηλίας Λογοθέτης (1939 - 2024): Ένας εργάτης του θεάτρου και του σινεμά που δεν υπήρξε σνομπ

Από τους Πέρσες του Κουν μέχρι το τηλεοπτικό Έτερος Εγώ Νέμεσις, ο Ηλίας Λογοθέτης διέσχισε όλα τα είδη με μπρίο, αξιοπρέπεια και ακατάβλητο ποιητικό οίστρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σέιζι Οζάουα, ο μαέστρος που γεφύρωσε την Ανατολική Ασία με τη Δυτική μουσική

Πολιτισμός / Σέιζι Οζάουα, ο μαέστρος που γεφύρωσε την Ανατολική Ασία με τη Δυτική μουσική

Οι νεότεροι μουσικοί έβλεπαν στο πρόσωπό του έναν σημαντικό και επικοινωνιακό καθοδηγητή και οι δεξιοτέχνες της κλασικής μουσικής έναν πνευματώδη μαέστρο με την λιτή έκφραση της Ιαπωνίας.
EΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ