O εκδότης του  Monocle Tyler Brûlé ελέγχει τις σελίδες πριν πάνε στο τυπογραφείο
O εκδότης του Monocle Tyler Brûlé ελέγχει τις σελίδες πριν πάνε στο τυπογραφείο

 

Το περιοδικό Monocle μετρά ήδη μία δεκαετία από την ίδρυσή του. Σε όλη αυτή την περίοδο έχει καταφέρει να πάρει αποφάσεις στρατηγικού χαρακτήρα σχετικά με το πότε πρέπει να επενδύσει σε νέα προϊόντα και καινοτομίες πάνω στον εκδοτικό αλλά και τον διαφημιστικό τομέα. Εδώ και έξι χρόνια λειτουργεί το Monocle 24, ένας ραδιοφωνικός σταθμός 24ωρης λειτουργίας ενώ ταυτόχρονα, έχει εξαπλωθεί και στην οργάνωση εκδηλώσεων. Πρόσφατα μάλιστα ολοκληρώθηκε και ένα έντυπο που αποτέλεσε εγχείρημα πολλών μηνών, το Monocle Summer Weekly.

Το Monocle απευθύνεται σε αναγνώστες και ακροατές ηλικίας από είκοσι έξι έως σαράντα πέντε ετών. Πρόκειται για άτομα τα οποία επιθυμούν ακόμη να διαβάζουν βιβλία και περιοδικά σε έντυπη μορφή παρά το γεγονός ότι το κινητό τους τηλέφωνο τους δίνει τη δυνατότητα να ενημερώνονται και να διαβάζουν τα νέα μέσα από αυτό. Το περιοδικό διαθέτει γραφεία και υπαλλήλους σε πολλές πόλεις, όπως το Λονδίνο, η Κωνσταντινούπολη, το Τόκυο, τη Νέα Υόρκη, το Χονγκ-Κονγκ, τη Ζυρίχη, το Τορόντο και τη Σιγκαπούρη. Δεν προσδιορίζεται ως ένα βρετανικό περιοδικό από τη στιγμή που οι περισσότεροι αναγνώστες και ακροατές του προέρχονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ ακολουθούν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστραλία, ο Καναδάς και η Βρετανία.


Ο ραδιοφωνικός σταθμός Monocle 24 δημιουργήθηκε με σκοπό να καλύψει το χάσμα ανάμεσα στα κρατικά ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα και το εμπορικό ραδιόφωνο. Έχει καταφέρει να ενώσει τη μαζική δημοσιογραφία, με την pop μουσική προσφέροντας ταυτόχρονα την ευκαιρία για διαφήμιση. Το πρόγραμμα του ραδιοφώνου περιλαμβάνει εκπομπές ημερήσιες, εβδομαδιαίες αλλά και εκπομπές που παίζουν τα σαββατοκύριακα. Τα θέματα με τα οποία ασχολούνται είναι κυρίως επικαιρότητα, πολιτισμός, επιχειρηματικότητα, η καθημερινότητα στην πόλη και άλλα. Οι ραδιοφωνικές εκπομπές προσφέρονται και σε μορφή podcast και μπορεί να τις κατεβάσει κανείς μέσω του i-tunes ή μέσω της ιστοσελίδας του ραδιοφώνου. Οι εκπομπές που μετρούν περίπου ένα εκατομμύριο ακροατές ήταν ένα ιδανικό μέσο για να έρθει σε επαφή το κοινό με το βασικό προϊόν του Monocle, που δεν είναι άλλο από το περιοδικό.

 

 


Στο site του Monocle οι αναγνώστες έχουν τη δυνατότητα να κατεβάσουν podcasts, να παρακολουθήσουν βίντεο αλλά σπάνια έχουν τη δυνατότητα να διαβάσουν τα περισσότερα από τα θέματα που περιέχονται στο περιοδικό. Γι' αυτό τον λόγο υπάρχει η δυνατότητα να διαβάσει κανείς μόνο τρία άρθρα για κάθε κατηγορία, πράγμα που συμβαίνει μόνο και μόνο για να ενθαρρύνει τους αναγνώστες να κάνουν subscribe στη σελίδα. Η κυκλοφορία του Monocle αγγίζει τα 81.500 αντίτυπα, ενώ η σελίδα μετρά 18.300 subscribers. Ωστόσο τα περισσότερα έσοδα του προέρχονται από την έντυπη διαφήμιση.

 

 



Πρόσφατα το Monocle δοκίμασε ξανά τις δυνάμεις του στην αγορά εντύπου, επανεκδίδοντας στην ουσία μια παλιότερη καλοκαιρινή εφημερίδα lifestyle περιεχομένου, το Monocle Mediterraneo. Την επανέφερε στα ράφια τον περασμένο Αύγουστο για τέσσερις εβδομάδες, με την ονομασία Monocle Summer Weekly. Τα τέσσερα τεύχη του Summer Weekly πωλήθηκαν κυρίως στην Ευρώπη, σε τουριστικά θέρετρα και αεροδρόμια. Στόχος ήταν να απευθυνθεί κυρίως σε αναγνώστες που θα επέλεγαν να το διαβάσουν κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.

Τα έσοδα της εφημερίδας, εκτός φυσικά από τη διαφήμιση, προήλθαν και από τους ίδιους τους αναγνώστες οι οποίοι αγκάλιασαν το έντυπο πριν καν κυκλοφορήσει. Οι περισσότεροι επέλεξαν να παραγγείλουν και τα τέσσερα τεύχη στην τιμή των 45 λιρών. Έτσι τα έσοδα ξεπέρασαν από τις πρώτες κιόλας μέρες τις 20.000 λίρες. Το γεγονός επίσης, ότι η έκδοση ήταν εβδομαδιαία και όχι μηνιαία έδωσε στους συντάκτες τη δυνατότητα να ασχοληθούν και με πιο επίκαιρα θέματα. Για παράδειγμα το τρίτο τεύχος ασχολήθηκε με την ασφάλεια στις πόλεις, θέμα που σχετίζονταν άμεσα με τις τρομοκρατικές επιθέσεις στη Βαρκελώνη. Γενικά η ανταπόκριση του κόσμου στο εγχείρημα υπήρξε θετική, πράγμα που κάνει τους εκδότες να σκέφτονται να επανεκδώσουν την εφημερίδα στη χειμωνιάτικη εκδοχή της ή να διπλασιάσουν την έκδοσή της το επόμενο καλοκαίρι.

 

 

Τα στοιχεία από το Journalism.uk