Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter

Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ

1

Λίγο μετά τα 20 του χρόνια, ο Michael Massaia ανέπτυξε μια φοβερή διαταραχή ύπνου. Στην προσπάθειά του να βρει μια διέξοδο από τις ατελείωτες νύχτες που περνούσαν μέσα σε ένα δωμάτιο με το βλέμμα στο ταβάνι, άρχισε να βγαίνει για μεγάλες βραδινές βόλτες στην πόλη που φημίζεται πως δεν κοιμάται ποτέ.

Αυτές οι βόλτες και το γεγονός πως ο Michael πήρε μαζί του κάποια στιγμή την κάμερά του, γέννησαν έναν αυτοδίδακτο νυκτόβιο φωτογράφο που κατέγραψε μια διαφορετική πλευρά της Νέας Υόρκης. 

To πρότζεκτ «Deep in a Dream, Central Park» κάνει το διάσημο πάρκο της Νέας Υόρκης να φαίνεται  μαγικό και συνάμα ανατριχιαστικό. Το βαθύ ασπρόμαυρο στους τόνους των εικόνων του έχει επιτευχθεί με επεξεργασία που γίνεται χάρη σε έναν προγραμματιστή που ονομάζεται Pyro.

Οι τεχνητές λίμνες, τα μονοπάτια πεζοπορίας, οι δυο πίστες για πατινάζ και οι μεγάλες περιοχές με γρασίδι είναι κατάμεστες σχεδόν όλη την ημέρα, αλλά μόλις νυχτώσει το πάρκο αδειάζει από το πλήθος και οι αστικοί θρύλοι που συνεχίζουν ακόμη και σήμερα να το συνοδεύουν, το κάνουν ακόμη πιο τρομακτικό.

Από το 2009 έως το 2014, ο Massaia περνούσε σχεδόν όλα του τα ανοιξιάτικα βράδια στο πάρκο και φωτογράφιζε μια ώρα πριν από το ξημέρωμα, τότε που όπως λέει το σκοτάδι είναι πιο βαθύ από ποτέ και δεν υπάρχουν σκληρές σκιές.

Πριν από μερικά χρόνια θα ήταν αδιανόητο για κάποιον να βρεθεί μόνος τέτοια ώρα στο Central Park. Oι τεχνητές λίμνες, τα μονοπάτια πεζοπορίας, οι δυο πίστες για πατινάζ και οι μεγάλες περιοχές με γρασίδι είναι κατάμεστες σχεδόν όλη την ημέρα, αλλά μόλις νυχτώσει το πάρκο αδειάζει από το πλήθος και οι αστικοί θρύλοι που συνεχίζουν ακόμη και σήμερα να το συνοδεύουν, το κάνουν ακόμη πιο τρομακτικό.

Ο Massaia ήταν πάντα μόνος και πάλευε να ξοδέψει δημιουργικά την αϋπνία του. Λέει πως ποτέ δεν κινδύνεψε πραγματικά εκτός από καναδυό απόπειρες ληστείας και έναν καβγά που είχε μια νύχτα. Ωστόσο, η μία και μοναδική μάχη που δεν κατάφερε να κερδίσει ήταν αυτή με την αϋπνία την οποία πλέον έχει αποδεχθεί πλήρως, έπαψε να την αντιμετωπίζει με φαρμακευτική αγωγή και τη θεωρεί οπλοστάσιο για τη δημιουργικότητά του.

Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Φωτογραφία
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
PhotoΒiennale 2023: 13 επιλογές από τη μεγάλη φωτογραφική διοργάνωση της Θεσσαλονίκης

Φωτογραφία / 13 εκθέσεις που ξεχωρίζουν στη PhotoΒiennale 2023 της Θεσσαλονίκης

Τα γυμνά του Man Ray, τα αυτοπορτρέτα του Martin Parr, μια μεγάλη κεντρική έκθεση με τίτλο «Το φάντασμα του λαού» και πλήθος ακόμα ατομικών και ομαδικών φωτογραφικών εκθέσεων περιλαμβάνονται σε μια καλλιτεχνική πρόταση διάρκειας τεσσάρων μηνών που διοργανώνει το MOMus.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Φωτογραφία / «Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Εγκαινιάστηκε στο Άμστερνταμ η μεγάλη αναδρομική έκθεση της σπουδαίας φωτογράφου, εικαστικού και ακτιβίστριας με τον σαρκαστικά μοιρολατρικό τίτλο «This Will Not End Well».
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια