Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter

Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ

0

Η Ρωσίδα Masha Ivashintsova (1942-2000) φωτογράφιζε ασταμάτητα αλλά έκρυβε τα αρνητικά και τα φιλμ της στη σοφίτα του σπιτιού και ποτέ δεν έδειξε την δουλειά της σε κανέναν.

Επτά χρόνια μετά τον θάνατό της ένας συγγενής της σκόνταψε σε μια κούτα γεμάτη αρνητικά και φιλμ που δεν είχαν εμφανιστεί ποτέ.

Παρουσιάζουμε μερικές από τις από τις ποιητικές, ντοκουμενταριστικές, συναισθηματικές και ίσως ζοφερές φωτογραφίες που τεκμηριώνουν τη ζωή της και την εποχή της. 

 

Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Η Masha Ivashintsova γεννήθηκε σε αριστοκρατική οικογένεια της οποίας η περιουσία, συμπεριλαμβανομένου ενός πολυτελούς διαμερίσματος στο κεντρικό Λένινγκραντ, κατασχέθηκε από τις αρχές μετά την Μπολσεβίκικη Επανάσταση. ©Masha Ivashintsova

Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Μια παιδική χαρά με θέμα το διάστημα στο Λένινγκραντ. Όταν ήταν μικρή, η Ivashintsova ακολούθησε τις επιθυμίες της γιαγιάς της και σπούδασε χορό, αλλά μετά τον θάνατο της γιαγιάς της, η οικογένεια την έβγαλε από την ακαδημία χορού για να εκπαιδευτεί σε ένα τεχνικό σχολείο. ©Masha Ivashintsova
Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Αγία Πετρούπολη, 1976. Από τότε που διέκοψε τις σπουδές της στον χορό η Ivashintsova έκανε διάφορες δουλειές, μεταξύ άλλων ως κριτικός θεάτρου, ενώ η προσωπική της ζωή γινόταν όλο και πιο ταραγμένη. ©Masha Ivashintsova
Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Στις όχθες του ποταμού Νέβα στο Λένινγκραντ (σημερινή Αγία Πετρούπολη) το 1979. ©Masha Ivashintsova
Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Πορτρέτο του συζύγου της, Melvar Melkumyan, μετά τη διάλυση του γάμου τους. ©Masha Ivashintsova
Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Ο σύζυγός της και η κόρη της Asya. Όταν τραβήχτηκε αυτή η φωτογραφία το 1976, το ζευγάρι είχε ήδη χωρίσει και η κόρη της ζούσε στη Μόσχα με τον πατέρα της ενώ η Ivashintsova παρέμεινε στο Λένινγκραντ. ©Masha Ivashintsova
Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Η κόρη της Asya το 1978. ©Masha Ivashintsova
Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Γιορτή της Εργατικής Πρωτομαγιάς στο Λένινγκραντ το 1979. ©Masha Ivashintsova
Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Η Ivashintsova είχε μακροχρόνιες σχέσεις με τον ποιητή Viktor Krivulin (στη φωτογραφία) και τον φωτογράφο Boris Smelov. ©Masha Ivashintsova
Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Η Ivashintsova φωτογραφίζεται με τον εραστή της, αναγνωρισμένο φωτογράφο Boris Smelov. ©Masha Ivashintsova
Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Πορτρέτο «ενός μικρού σοβιετικού μηχανικού». Τα ημερολόγια που άφησε η Ivashintsova αποκαλύπτουν πως ήταν μια γυναίκα που θεώρησε τα ταλέντα της ασήμαντα σε σχέση με τους άνδρες της ζωής της. Η κόρη της λέει ότι «ειλικρινά πίστευε ότι ήταν υποδεέστερη από αυτούς και γι'αυτό δεν έδειξε ποτέ τις φωτογραφίες της σε κανέναν κατά τη διάρκεια της ζωής της». ©Masha Ivashintsova
Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Φωτογράφιζε σχεδόν κάθε μέρα, όμως η επιδείνωση της κατάθλιψης οδήγησε σε μία παραίτηση με αποτέλεσμα να είναι άνεργη από το 1981 και μετά. ©Masha Ivashintsova
Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Κομμουνιστική γιορτή στο Λένινγκραντ. Στη Σοβιετική Ένωση η ανεργία ήταν ποινικό αδίκημα, επομένως η Masha έπρεπε να επιλέξει ανάμεσα στη φυλακή και τον εγκλεισμό της σε ψυχιατρείο. ©Masha Ivashintsova
Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Επέλεξε το ψυχιατρεία και όπως ισχυρίζεται η οικογένειά της στα επόμενα 10 χρόνια έχασε εντελώς την επαφή της με το περιβάλλον λόγω των φαρμάκων που της χορηγούσαν. ©Masha Ivashintsova
Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Ένας αλυσοδεμένος πίθηκος κοιτάει τον έξω κόσμο, στη φωτογραφία που η Ivashintsova τράβηξε τρία χρόνια πριν κλειστεί στο ψυχιατρείο. ©Masha Ivashintsova
Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Κατεστραμμένο άγαλμα του Λένιν στο Λένινγκραντ. Η κόρη της έγραψε ότι η μητέρα της δεν μπόρεσε ποτέ να ενστερνιστεί τον σοσιαλιστικό ενθουσιασμό. ©Masha Ivashintsova
Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Δύο κορίτσια στη Βόλοντα το 1979. ©Masha Ivashintsova
Η Βίβιαν Μάιερ του Λένινγκραντ Facebook Twitter
Παιδιά στη Staraya Russa. Τα 30.000 αρνητικά της Ivashintsova ανακάλυψε ο σύζυγος της Asya 30,000 στη σοφίτα του σπιτιού τους. ©Masha Ivashintsova
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
PhotoΒiennale 2023: 13 επιλογές από τη μεγάλη φωτογραφική διοργάνωση της Θεσσαλονίκης

Φωτογραφία / 13 εκθέσεις που ξεχωρίζουν στη PhotoΒiennale 2023 της Θεσσαλονίκης

Τα γυμνά του Man Ray, τα αυτοπορτρέτα του Martin Parr, μια μεγάλη κεντρική έκθεση με τίτλο «Το φάντασμα του λαού» και πλήθος ακόμα ατομικών και ομαδικών φωτογραφικών εκθέσεων περιλαμβάνονται σε μια καλλιτεχνική πρόταση διάρκειας τεσσάρων μηνών που διοργανώνει το MOMus.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Φωτογραφία / «Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Εγκαινιάστηκε στο Άμστερνταμ η μεγάλη αναδρομική έκθεση της σπουδαίας φωτογράφου, εικαστικού και ακτιβίστριας με τον σαρκαστικά μοιρολατρικό τίτλο «This Will Not End Well».
THE LIFO TEAM