O Weegee στα σκοτεινά σινεμά της Νέας Υόρκης του '40 Facebook Twitter

O Weegee στα σκοτεινά σινεμά της Νέας Υόρκης του '40

0

Ο Αυστριακός φωτογράφος Arthur Fellig περισσότερο γνωστός με το ψευδώνυμο Weegee ήταν ένας εφευρετικός κυνηγός ειδήσεων που στα μέσα του περασμένου αιώνα και κυρίως στη δεκαετία του '30 και 40' κατέγραψε με την κάμερά του όλο το δράμα της ζωής στους δρόμους της Νέας Υόρκης και έθεσε τα πρότυπα γι' αυτό που σήμερα θεωρείται δημοσιογραφική φωτογραφία. Οι φωτογραφίες της σειράς που παρουσιάζουμε -που για όποιον είναι εξοικειωμένος με την δουλειά του ίσως φαίνονται ασύμβατες αλλά αναδεικνύουν τον πυρήνα του έργου του: το θέαμα- τραβήχτηκαν στα μέσα της δεκαετίας του '40 στις σκοτεινές κινηματογραφικές αίθουσες της πόλης του με φιλτραρισμένο φλας και υπέρυθρο φιλμ που δικαιολογούν το απόκοσμο φως και τα σχεδόν κέρινα πρόσωπα. Αν κρίνουμε από την αυθεντικότητα των εκφράσεων και την στάση σώματος των αντικειμένων του ο Weegee μάλλον περνούσε απαρατήρητος κάνοντας τις φωτογραφίες του ακόμα πιο ιδιαίτερες δημιουργώντας μια επιδραστική αμεσότητα στον θεατή του.

O Weegee στα σκοτεινά σινεμά της Νέας Υόρκης του '40 Facebook Twitter
©Weegee (Arthur Fellig)
O Weegee στα σκοτεινά σινεμά της Νέας Υόρκης του '40 Facebook Twitter
©Weegee (Arthur Fellig)
O Weegee στα σκοτεινά σινεμά της Νέας Υόρκης του '40 Facebook Twitter
©Weegee (Arthur Fellig)
O Weegee στα σκοτεινά σινεμά της Νέας Υόρκης του '40 Facebook Twitter
©Weegee (Arthur Fellig)
O Weegee στα σκοτεινά σινεμά της Νέας Υόρκης του '40 Facebook Twitter
©Weegee (Arthur Fellig)
O Weegee στα σκοτεινά σινεμά της Νέας Υόρκης του '40 Facebook Twitter
©Weegee (Arthur Fellig)
O Weegee στα σκοτεινά σινεμά της Νέας Υόρκης του '40 Facebook Twitter
©Weegee (Arthur Fellig)
O Weegee στα σκοτεινά σινεμά της Νέας Υόρκης του '40 Facebook Twitter
©Weegee (Arthur Fellig)
O Weegee στα σκοτεινά σινεμά της Νέας Υόρκης του '40 Facebook Twitter
©Weegee (Arthur Fellig)
O Weegee στα σκοτεινά σινεμά της Νέας Υόρκης του '40 Facebook Twitter
©Weegee (Arthur Fellig)
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι συγκλονιστικές φωτογραφίες που ένα θύμα του Ολοκαυτώματος έθαψε ως αποδεικτικό στοιχείο

Αρχαιολογία & Ιστορία / Οι συγκλονιστικές φωτογραφίες που ένα θύμα του Ολοκαυτώματος έθαψε ως αποδεικτικό στοιχείο

Σε ένα εβραϊκό γκέτο της Πολωνίας ένας φωτορεπόρτερ φωτογραφίζει από το 1940 μέχρι το 1944 με κίνδυνο της ζωής του για να αφήσει ένα ιστορικό αρχείο του μαρτυρίου τους
ΜΑΡΟΥΣΑ ΘΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα για τις ελληνικές επινοήσεις που λύνουν καθημερινά προβλήματα

Φωτογραφία / Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα αφιερωμένο στις λαϊκές ευρεσιτεχνίες

Μια πρωτότυπη συλλογή DIY κατασκευών από «ανώνυμους» designers, από διάφορα σημεία της Ελλάδας, που δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και ανάγκες, «πατέντες» με τις οποίες συνυπάρχουμε εδώ και χρόνια χωρίς απαραίτητα να το συνειδητοποιούμε.
M. HULOT
Ο κόσμος μας μέσα απο τα βραβεία του World Press Photo 2024

Φωτογραφία / Ο κόσμος μας μέσα από 28 βραβευμένες φωτογραφίες του World Press Photo 2024

Αντιπροσωπεύοντας τις πιο προβεβλημένες αλλά και παραγνωρισμένες ιστορίες, τα βραβευμένα έργα στρέφουν το βλέμμα σε μερικά από τα πιο σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα.
THE LIFO TEAM
Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ