Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter

Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική

0

Όταν η Vogue Italia δημοσίευσε ένα editorial μόδας του Steven Meisel εμπνευσμένο από τη θανατηφόρα πετρελαιοκηλίδα του Deepwater Horizon το 2010, προκάλεσε αντιδράσεις. Bloggers αλλά και κριτικοί μόδας το χαρακτήριζαν κακόγουστο κατακρίνοντας το γεγονός ότι εκμεταλλεύτηκε την καταστροφή του οικοσυστήματος στο Κόλπου του Μεξικού. Δεν ήταν ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που μια δημοσίευση προκάλεσε διαμάχες και αναζωπύρωσε τη συζήτηση για το τι είναι και δεν είναι αποδεκτό στη φωτογραφία μόδας.

Η ίδια συζήτηση συνεχίζεται και στο δεύτερο Photo Vogue Festival όταν μία έκθεση με τίτλο "Fashion & Politics" προβάλλει μερικές από τις πιο στρατευμένες φωτογραφίσεις του περιοδικού. «Η μόδα δεν είναι τόσο ανέμελη όπως πολλοί άνθρωποι πιστεύουν», λέει η Alessia Glaviano, η επικεφαλής photo editor του περιοδικού, η οποία συν-επιμελήθηκε την έκθεση με την συνάδελφό της Chiara Bardelli Nonino. «Και σαν βιομηχανία έχουμε μεγάλο μερίδιο ευθύνης γι' αυτή την αντίληψη, επειδή σπάνια είμαστε κριτικοί με το έργο μας.»

 Ενώ χαιρετίζει την κριτική, σημειώνει ότι η ίδια αντιλαμβάνεται τη μόδα ως πολιτική πράξη και ότι η φωτογραφία  μόδας μπορεί και επιβάλλεται να κάνει πολιτικά σχόλια. Παρακολουθώντας κοινωνικούς αγώνες και διαμαρτυρίες μπορεί κάποιος να καταλάβει πως τα ρούχα βοηθούν τους ανθρώπους να διακηρύξουν τα ιδανικά τους. Το "pussy hat" έγινε το σύμβολο του Women's March, ενώ οι υποστηρικτές του Trump φορούσαν κόκκινα κασκέτα με το σύνθημα "Make America Great Again". «Τα ρούχα μας είναι εγγενώς συνδεδεμένος με την ταυτότητα και τον πολιτισμό μας», συνεχίζει η Glaviano. «Με τα ρούχα μας δηλώνουμε το ποιοι είμαστε.»

«Πρέπει να αμφισβητήσουμε την ιδέα ότι επειδή είμαστε στην βιομηχανία της μόδας, δεν μπορούμε να σχολιάσουμε τι συμβαίνει στις κοινωνίες μας», είπε. «Οι φωτογράφοι με τους οποίους δουλεύουμε είναι καλλιτέχνες. Έχουν άποψη, έχουν τη δική τους προοπτική και το όραμά τους να μοιραστούν. Και απλώς χρησιμοποιούν τα ρούχα ως μέσο για να πουν τις ιστορίες τους.» Παρουσιάζουμε παρακάτω μερικές από τις ιστορίες τους. —Μαρούσα Θωμά

Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
Vogue Italia. March 2008. Φωτογραφία: Miles Aldridge
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Makeover Madness.” Cover of Vogue Italia. July 2005. Φωτογραφία: Steven Meisel
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Super mods enter rehab.” Vogue Italia. July 2007. Φωτογραφία: Steven Meisel
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“State of Emergency.” Vogue Italia. September 2006. Φωτογραφία: Steven Meisel
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“The Vagaries of Fashion.” Vogue Italia. February 2001. Φωτογραφία: Ellen von Unwerth
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Makeover Madness.” Vogue Italia. July 2005. Φωτογραφία: Steven Meisel
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Super mods enter rehab.” Vogue Italia. July 2007. Φωτογραφία: Steven Meisel
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
Vogue Italia. October 2005. Φωτογραφία: David LaChapelle
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Love.” Vogue Italia. June 2001. Φωτογραφία: Tim Walker
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Couture Delivery.” Vogue Unique. September 1999. Φωτογραφία: Tim Walker
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Tomorrow Vision.” Vogue Italia. February 2007. Φωτογραφία: Peter Lindbergh
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
PhotoΒiennale 2023: 13 επιλογές από τη μεγάλη φωτογραφική διοργάνωση της Θεσσαλονίκης

Φωτογραφία / 13 εκθέσεις που ξεχωρίζουν στη PhotoΒiennale 2023 της Θεσσαλονίκης

Τα γυμνά του Man Ray, τα αυτοπορτρέτα του Martin Parr, μια μεγάλη κεντρική έκθεση με τίτλο «Το φάντασμα του λαού» και πλήθος ακόμα ατομικών και ομαδικών φωτογραφικών εκθέσεων περιλαμβάνονται σε μια καλλιτεχνική πρόταση διάρκειας τεσσάρων μηνών που διοργανώνει το MOMus.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Φωτογραφία / «Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Εγκαινιάστηκε στο Άμστερνταμ η μεγάλη αναδρομική έκθεση της σπουδαίας φωτογράφου, εικαστικού και ακτιβίστριας με τον σαρκαστικά μοιρολατρικό τίτλο «This Will Not End Well».
THE LIFO TEAM