Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter

Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz

0

Το 1962 ο Joel Meyerowitz άφησε τη δουλειά του στη διαφήμιση και αποφάσισε να ξεκινήσει μια καινούργια καριέρα στη φωτογραφία. Με δύο Leica, μία φορτωμένη με έγχρωμο φιλμ και μία με ασπρόμαυρο, άρχισε να καταγράφει τον κόσμο της Νέας Υόρκης παράλληλα με τον Garry Winogrand και τον Tony Ray-Jones. «Μαζί με μερικούς ακόμα φωτογράφους της γενιάς του ο Joel Meyerowitz είναι υπεύθυνος για την καθιέρωση της έγχρωμης φωτογραφίας ως μία σημαντική μορφή τέχνης», λέει ο Giles Huxley-Parlour ο διευθυντής της Beetles+Huxley Gallery στο Λονδίνο όπου παρουσιάζονται μέχρι τις 24 Ιουνίου σπάνιες φωτογραφίες του σημαντικού φωτογράφου. Η έκθεση Joel Meyerowitz: Towards Colour 1962-1978 τονίζει την βαθμιαία μετάβαση του καλλιτέχνη από τη χρήση τόσο ασπρόμαυρης όσο και έγχρωμης φωτογραφίας σε καθαρό χρώμα, μέσα σε δύο δεκαετίες (του '60 και του '70).

Ο Meyerowitz γεννήθηκε το 1938 στη Νέα Υόρκη, σπούδασε ζωγραφική και ιατρική ζωγραφική στο κρατικό πανεπιστήμιο του Οχάιο και εργάστηκε ως καλλιτεχνικός διευθυντής σε διαφημιστική εταιρεία. Όταν ξεκίνησε να φωτογραφίζει η έγχρωμη φωτογραφία θεωρούνταν από πολλούς δημιουργούς καλλιτεχνικά κατώτερη σε σχέση με την ασπρόμαυρη ωστόσο το γεγονός ότι ο Meyerowitz ήταν αυτοδίδακτος δεν τον έφερε σε επαφή μ' αυτή την προκατάληψη και απλώς ακολούθησε τα ένστικτό του. «Ο κόσμος ήταν έγχρωμος. Ήταν τόσο προφανές για μένα. Δεν είχα ιδέα ότι οι άνθρωποι ήταν σνομπ για το χρώμα.»

«Ο Joel - μαζί με τον Joel Sternfeld, τον William Eggleston, τον Stephen Shore και μερικούς άλλους - αναβάθμισαν τη φωτογραφία στα μάτια του κοινού, αλλά και στα μάτια των κριτικών", λέει ο Huxley-Parlor. «Έδωσαν στις φωτογραφίες καλλιτεχνική υπόσταση.» Για τον ίδιο τον Meyerowitz: «Η φωτογραφία είναι να ρωτάω τον εαυτό μου: Πόσο ενδιαφέρον είναι αυτό το μέσο; Και πόσο πιο ενδιαφέρον μπορώ να το κάνω για μένα; Και παρεμπιπτόντος ποιος στο διάολο είμαι;»

Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση στην ιστοσελίδα της γκαλερί Beetles+Huxley.—Μαρούσα Θωμά

  

 

Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Νέα Υόρκη 1965. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley

Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Ελλάδα, 1967. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Τέξας, 1968. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Νέα Υόρκη, 1963. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Πεσμένος άντρας, Παρίσι, 1967. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Νέα Υόρκη, 1968. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Φλόριντα. 1968. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Φλόριντα, 1970. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Φλόριντα. 1967. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Νέα Υόρκη, 1973. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Νέα Υόρκη, 1975. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Νέα Υόρκη, 1976. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Μεξικό, 1965. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Νέα Υόρκη, 1975. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Το παλιό, τεχνικολόρ καλοκαίρι του Joel Meyerowitz Facebook Twitter
Φλόριντα. 1967. © Joel Meyerowitz courtesy Beetles + Huxley
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
PhotoΒiennale 2023: 13 επιλογές από τη μεγάλη φωτογραφική διοργάνωση της Θεσσαλονίκης

Φωτογραφία / 13 εκθέσεις που ξεχωρίζουν στη PhotoΒiennale 2023 της Θεσσαλονίκης

Τα γυμνά του Man Ray, τα αυτοπορτρέτα του Martin Parr, μια μεγάλη κεντρική έκθεση με τίτλο «Το φάντασμα του λαού» και πλήθος ακόμα ατομικών και ομαδικών φωτογραφικών εκθέσεων περιλαμβάνονται σε μια καλλιτεχνική πρόταση διάρκειας τεσσάρων μηνών που διοργανώνει το MOMus.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Φωτογραφία / «Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Εγκαινιάστηκε στο Άμστερνταμ η μεγάλη αναδρομική έκθεση της σπουδαίας φωτογράφου, εικαστικού και ακτιβίστριας με τον σαρκαστικά μοιρολατρικό τίτλο «This Will Not End Well».
THE LIFO TEAM