Οι πολλαπλές Cindy Sherman σε μία έκθεση στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter

Οι πολλαπλές Cindy Sherman σε μία έκθεση στη Νέα Υόρκη

0

Η Cindy Sherman, μία από τις πιο επιδραστικές μορφές της καλλιτεχνικής σκηνής του 20ου αιώνα, είναι η πρωταγωνίστρια της έκθεσης "Once Upon A Time: 1981-2011," στη Mnuchin Gallery της Νέας Υόρκης. Η ιδιαίτερα δημοφιλής καλλιτέχνης ξεκίνησε να φωτογραφίζει στα τέλη της δεκαετίας του '70 και είναι γνωστή για τις περίτεχνες μεταμορφώσεις της. Αυτοσκηνοθετούμενη, δουλεύει εντελώς μόνη της αναλαμβάνοντας όλους τους ρόλους της φωτογράφισης. Γίνεται η κομμώτρια, η στυλίστρια, η μακιγιέζ, το μοντέλο και βέβαια η φωτογράφος των περσόνων ή των πολλών Cindy Sherman που υποδύεται (θεωρείται αυτή που καθιέρωσε τα σέλφις αν και σε συνέντευξή της στους New York Times είχε δηλώνει ότι απεχθάνεται τα "χυδαία" social media).

Η έκθεση εστιάζει στις τρεις σειρές που η Sherman θεωρεί τις πιο σημαντικές της καριέρας της: τα Centerfolds, τα History Portraits και τα Society Portraits. Ξεκίνησε τη καριέρα της με τη σειρά Centerfolds πριν τρεις δεκαετίες και συγκεκριμένα το 1981. Οι εικόνες δείχνουν τη φωτογράφο να μεταμορφώνεται σε pinup -αλλά πλήρως ντυμένο- που παρωδεί τα στερεότυπα των κλισέ γυναικείων ρόλων. Μεταξύ του 1988 και του 1990 η Sherman ολοκλήρωσε τη δεύτερη σειρά της τα History Portraits. Εδώ πρωταγωνιστεί σε έργα τέχνης της Αναγέννησης, της εποχής του Μπαρόκ, του Νεοκλασικισμού, και του Ροκοκό. Οι φωτογραφίες προκάλεσαν αίσθηση κυρίως λόγω του σατυρικού χαρακτήρα τους αλλά και του γεγονότος ότι η Sherman για πρώτη φορά φωτογραφήθηκε και σαν άντρας.

Στην τελευταία σειρά της έκθεσης, τα Society Portraits, που ολοκληρώθηκε το 2008,  η Sherman διερευνά τι σημαίνει να είσαι μία (πλούσια) γυναίκα που μεγαλώνει. Φωτογραφίζεται ως καρικατούρα μεγαλοκυρίας του Μανχάταν με τα σημάδια του μπότοξ έκδηλα στο πρόσωπό της, φοράει περίτεχνα κουστούμια και βαρύ μέικ απ και ποζάρει σε όλα τα πιθανά σημεία που μία κυρία του Μανχάταν θα μπορούσε να βρεθεί. Η Sherman ασκεί με τη σειρά της αυτή, κριτική για την επιφανειακή υπερβολή και κάνει το σχόλιό της για τον ηλικιακό χαρακτήρα. 

Η έκθεση "Once Upon A Time: 1981-2011," εγκαινιάστηκε πριν λίγες μέρες και θα παραμείνει ανοιχτή για το κοινό μέχρι τις 10 Ιουνίου.

Οι πολλαπλές Cindy Sherman σε μία έκθεση στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Άτιτλο #465 (2008). Φωτογραφία: Courtesy of the Cindy Sherman and Metro Pictures, New York
Οι πολλαπλές Cindy Sherman σε μία έκθεση στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Άτιτλο #467 (2008). Φωτογραφία: Courtesy of Cindy Sherman and Metro Pictures; New York
Οι πολλαπλές Cindy Sherman σε μία έκθεση στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Άτιτλο #466, (2008). Φωτογραφία: Courtesy of Cindy Sherman and Metro Pictures; New York
Οι πολλαπλές Cindy Sherman σε μία έκθεση στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Άτιτλο #468 (2008). Φωτογραφία: Courtesy of Cindy Sherman and Metro Pictures; New York
Οι πολλαπλές Cindy Sherman σε μία έκθεση στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Άτιτλο #474, (2008). Φωτογραφία: Courtesy of Cindy Sherman and Metro Pictures; New York
Οι πολλαπλές Cindy Sherman σε μία έκθεση στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Άτιτλο #476 (2008). Φωτογραφία: Courtesy of Cindy Sherman and Metro Pictures; New York
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο κόσμος μας μέσα απο τα βραβεία του World Press Photo 2024

Φωτογραφία / Ο κόσμος μας μέσα από 28 βραβευμένες φωτογραφίες του World Press Photo 2024

Αντιπροσωπεύοντας τις πιο προβεβλημένες αλλά και παραγνωρισμένες ιστορίες, τα βραβευμένα έργα στρέφουν το βλέμμα σε μερικά από τα πιο σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα.
THE LIFO TEAM
Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ