Τα παράτολμα χρόνια της νιότης του Facebook Twitter

Τα παράτολμα χρόνια της νιότης του

0

To 1999 o φωτογράφος Ryan McGinley κυκλοφόρησε μόνος του το βιβλίο The Kids Are Alright, έναν τόμο όπου συγκέντρωνε φωτογραφίες των φίλων και των εραστών του σε προσωπικές στιγμές, σε καταστάσεις γύμνιας, έκστασης, παράτολμες και ανέμελες. Φωτογράφιζε ασταμάτητα, χρησιμοποιώντας μέχρι και είκοσι ρολά φιλμ το βράδυ. «Εκείνη την εποχή ήταν πολύ σημαντικό να καταγράφω τη ζωή μου» λέει, «επειδή ήμουν ο μόνος από τους φίλους μου που έκανε κάτι τέτοιο. Έστειλε αντίτυπα του χειροποίητου βιβλίου του σε κάποιους γκαλερίστες, curators και φωτογράφους που θαύμαζε και κατάφερε να εντυπωσιάσει την Sylvia Wolf, τότε διευθύντρια του τμήματος φωτογραφίας του Μουσείου Whitney, η οποία τον βοήθησε να οργανώσει την πρώτη του ατομική έκθεση το 2003. Ήταν 26 χρονών, ένας από τους νεότερους καλλιτέχνες που έχουν κάνει ποτέ ατομική έκθεση σε μουσείο.

14 χρόνια μετά, ο Ryan McGinley κάνει μια αναδρομή σε αυτή την περίοδο που τον έβαλε στη λίστα με τους πιο γνωστούς φωτογράφους του κόσμου και εκθέτει 1500 από τις πολαρόιντ που έβγαζε φανατικά και δεν είχαν ποτέ μέχρι τώρα εκτεθεί δημόσια. Η έκθεση "Ryan McGinley: The Kids Were Alright" που ξεκινάει από τις 11 του μήνα (μέχρι και τις 20 Αυγούστου) στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Denver θυμάται ξανά τις στιγμές που τον στιγμάτισαν, αποκαλύπτοντας πτυχές του ηδονιστικού παρελθόντος του που ήταν λίγο-πολύ γνωστές, αλλά οι περισσότερες δεν έχουν ξαναδεί το φως της δημοσιότητας. Είναι φωτογραφίες που τον δείχνουν να κάνει σεξ, φωτογραφίες φίλων του που αυνανίζονται, να κάνουν ναρκωτικά. «Συγκινούμαι πολύ σήμερα από την ευπάθεια εκείνης της εποχής και αισθάνομαι περήφανος που φαίνεται αυτή η ευαισθησία, παρόλο που είναι τόσο ωμές. Ήταν πραγματικά η ζωή μου εκείνη την περίοδο».

Ανάμεσα στα σκληρά ναρκωτικά και το άγριο σεξ υπάρχουν και στιγμές εξαιρετικής τρυφερότητας όπως στις φωτογραφίες που δείχνουν τον Ryan με τον φίλο του εκείνη την περίοδο, τον Marc Hudley. Η έκθεση στο Denver είναι για τον φωτογράφο μία απελευθερωτική διαδικασία, «ήταν πολύ σημαντικό για μένα που μου ήταν πάρα πολύ δύσκολο να παραδεχτώ ότι είμαι γκέι να μην χρειαστεί να το πω σε κανέναν, αλλά να δείξω απλά τις φωτογραφίες του φίλου μου στις οποίες φιλιόμαστε ή κάνουμε έρωτα. Τις δείχνω στον κόσμο και περιμένω να δω τι θα συμβεί».

―Μ. Η.

Τα παράτολμα χρόνια της νιότης του Facebook Twitter
“Sace,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
Τα παράτολμα χρόνια της νιότης του Facebook Twitter
“SACE (Canal Ledge),” 2001. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
Τα παράτολμα χρόνια της νιότης του Facebook Twitter
“The Kiss,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
Τα παράτολμα χρόνια της νιότης του Facebook Twitter
“Phonebook,” 2002. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
Τα παράτολμα χρόνια της νιότης του Facebook Twitter
“Self Portrait (Crying),” 2001. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
Τα παράτολμα χρόνια της νιότης του Facebook Twitter
“Self Portrait Bathroom,” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
Τα παράτολμα χρόνια της νιότης του Facebook Twitter
“Red Mirror,” 1999. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
Τα παράτολμα χρόνια της νιότης του Facebook Twitter
“Dash (Manhattan Bridge),” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
Τα παράτολμα χρόνια της νιότης του Facebook Twitter
“Dash (Manhattan Bridge),” 2000. Ryan McGinley, courtesy the artist and Team Gallery, New York and Los Angeles. © Ryan McGinley.
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
PhotoΒiennale 2023: 13 επιλογές από τη μεγάλη φωτογραφική διοργάνωση της Θεσσαλονίκης

Φωτογραφία / 13 εκθέσεις που ξεχωρίζουν στη PhotoΒiennale 2023 της Θεσσαλονίκης

Τα γυμνά του Man Ray, τα αυτοπορτρέτα του Martin Parr, μια μεγάλη κεντρική έκθεση με τίτλο «Το φάντασμα του λαού» και πλήθος ακόμα ατομικών και ομαδικών φωτογραφικών εκθέσεων περιλαμβάνονται σε μια καλλιτεχνική πρόταση διάρκειας τεσσάρων μηνών που διοργανώνει το MOMus.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Φωτογραφία / «Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Εγκαινιάστηκε στο Άμστερνταμ η μεγάλη αναδρομική έκθεση της σπουδαίας φωτογράφου, εικαστικού και ακτιβίστριας με τον σαρκαστικά μοιρολατρικό τίτλο «This Will Not End Well».
THE LIFO TEAM