Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
25.02.2018
Το χθεσινό συλλαλητήριο δεν μπορεί να αγνοηθεί από κανέναν
ΑΠΟΨΕΙΣ

Το χθεσινό συλλαλητήριο δεν μπορεί να αγνοηθεί από κανέναν

Ο Τσίπρας, αντί να θυμώνει με το Μίκη, θα έπρεπε να δει τις δικές του ευθύνες

Mπορεί σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ να κατηγορεί ως εθνικιστές όσους αντιδρούν με τον τρόπο αυτό, αλλά ήταν οι ίδιοι που μέχρι το 2015 προσπαθούσαν να προκαλέσουν ακριβώς αυτά τα αντανακλαστικά των πολιτών, όταν τους απευθυνόταν με συνθήματα -εν πολλοίς και απολίτικα-  για τους “κακούς ξένους”  στους οποίους είχαν υποδουλωθεί οι προηγούμενοι και εκείνοι θα αγωνίζονταν για την εθνική αξιοπρέπεια κτλ. Φωτό: Eurokinissi
Mπορεί σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ να κατηγορεί ως εθνικιστές όσους αντιδρούν με τον τρόπο αυτό, αλλά ήταν οι ίδιοι που μέχρι το 2015 προσπαθούσαν να προκαλέσουν ακριβώς αυτά τα αντανακλαστικά των πολιτών, όταν τους απευθυνόταν με συνθήματα -εν πολλοίς και απολίτικα- για τους “κακούς ξένους” στους οποίους είχαν υποδουλωθεί οι προηγούμενοι και εκείνοι θα αγωνίζονταν για την εθνική αξιοπρέπεια κτλ. Φωτό: Eurokinissi

Το  συλλαλητήριο για τη Μακεδονία διέψευσε αρκετές βεβαιότητες. Πρώτη από όλες εκείνη του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, που είχε διατυπώσει πριν από 25 χρόνια και ενστερνίζονταν πολλοί, ότι κανείς δεν θα θυμόταν το θέμα του ονόματος σε δέκα χρόνια.

 

Διέψευσε την κυβέρνηση που ήταν βέβαιη ότι εκείνη δεν θα αντιμετώπιζε μαζικές λαϊκές διαμαρτυρίες και συγκεντρώσεις, σαν αυτές του 2011 και του 2012.

 

Διέψευσε επίσης, όσους ήταν βέβαιοι ότι το θέμα της Μακεδονίας θα κατέβαζε στους δρόμους μόνο ελάχιστους ακροδεξιούς και εθνικιστές.

 

Η κυβέρνηση έχει κάνει πολλά λάθη στην υπόθεση αυτή από την αρχή. Αν είχε κινηθεί θεσμικά, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είχε εξασφαλίσει την συναίνεση και της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και του Ποταμιού. Επίσης, αν η κυβέρνηση είχε επιχειρήσει να ενημερώσει υπεύθυνα τους έλληνες πολίτες για το ζήτημα αυτό, θα υπήρχε μεγαλύτερη κατανόηση και λιγότερες παρεξηγήσεις.

 

Κάθε συλλαλητήριο τέτοιας μαζικότητας δεν μπορεί να αγνοηθεί από κανέναν και θα ήταν χρήσιμο να αποκωδικοποιηθούν να μηνύματα του. Για να γίνει αυτό όμως, χρειάζεται ψυχραιμία, την οποία το Μέγαρο Μαξίμου δεν διαθέτει, όπως φάνηκε και από την ανακοίνωση που εξέδωσε.

 

Έλλειψη ψυχραιμίας όμως, υπήρξε και τις προηγούμενες μέρες, όπου έγινε προσπάθεια να στιγματιστούν όσοι θα συμμετείχαν ως ακροδεξιοί και εθνικιστές, κάτι που φαίνεται να θύμωσε πολύ κόσμο και να έφερε τελικά τα αντίθετα αποτελέσματα από τα αναμενόμενα.

 

Το συλλαλητήριο αναμφίβολα σφράγισε η παρουσία του Μίκη Θεοδωράκη, οι πολιτικές κινήσεις του οποίου συχνά προκαλούν  αντιδράσεις. Συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς κάθε φορά μαζί του όμως, ο Μίκης έχει στο ιστορικό του πραγματικούς αγώνες για τη δημοκρατία και την αριστερά  σε εποχές που οι αγώνες δεν δίνονταν μέσα από τα σόσιαλ μίντια και περιελάμβαναν φυλακίσεις, εξορίες και βασανιστήρια.

 

Η παρουσία του στο συλλαλητήριο ενόχλησε στην κυβέρνηση, καθώς θεώρησε ότι αυτή θα του έδινε μία πολιτική νομιμοποίηση στον ευρύτερο δημοκρατικό χώρο. Η ενόχληση της κυβέρνησης όμως (μαζί κι η αντίδραση ενός τμήματος της αριστεράς και του αντεξουσιαστικού χώρου) πείσμωσαν και θύμωσαν τον Μίκη, όπως φάνηκε και από τα λόγια του στην ομιλία.

 

Φωτό: Eurokinissi
Φωτό: Eurokinissi

 

Ο Αλέξης Τσίπρας ωστόσο, αντί να θυμώνει με τον Μίκη και όσους αντιδρούν για το όνομα, θα έπρεπε να δει τις δικές του ευθύνες.

 

Πρώτα από όλα, έκανε λάθος να υποτιμήσει το θέμα. Παρακινούμενος από την ευκολία με την οποία έχει περάσει πλήθος αντιλαϊκών μέτρων χωρίς καμία ουσιαστική διαμαρτυρία, εκτίμησε ότι το ίδιο εύκολα και χωρίς αντιδράσεις θα περνούσε και την συμφωνία που ετοιμαζόταν να κάνει με τα Σκόπια.

 

Έπειτα, μπορεί σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ να κατηγορεί ως εθνικιστές όσους αντιδρούν με τον τρόπο αυτό, αλλά ήταν οι ίδιοι που μέχρι το 2015 προσπαθούσαν να προκαλέσουν ακριβώς αυτά τα αντανακλαστικά των πολιτών, όταν τους απευθυνόταν με συνθήματα -εν πολλοίς και απολίτικα-  για τους “κακούς ξένους”  στους οποίους είχαν υποδουλωθεί οι προηγούμενοι και εκείνοι θα αγωνίζονταν για την εθνική αξιοπρέπεια κτλ. Ήταν εκείνοι που φώναζαν “go back μαντάμ Μέρκελ” , που μιλούσαν για τον κακό Σόιμπλε, αντί να αναδεικνύουν τα ζητήματα στις πραγματικές πολιτικές τους διαστάσεις.

 

Ακόμα και στο “ΟΧΙ” του δημοψηφίσματος, η κυβέρνηση δεν έδωσε πολιτικά και ταξικά χαρακτηριστικά, όπως θα ήθελε η αριστερά, αλλά εθνικολαικιστικά. Ήταν ένα ΟΧΙ “στους κακούς ξένους”. Ένα “ΟΧΙ” “εθνικής περηφάνιας” που δεν είχαν κανένα πρόβλημα να χρησιμοποιήσουν εργαλειακά από κοινού με τους δεξιούς εθνικιστές των ΑΝΕΛ. Ποιος δεν θυμάται τα τσάμικα στην Πλατεία Συντάγματος από όσους ένιωθαν εθνικά υπερήφανοι για το “ΟΧΙ”;

 

Όταν λοιπόν για καιρό και οι ίδιοι καλλιέργησαν αυτού του είδους τις αντιδράσεις με παρόμοια χαρακτηριστικά, δεν μπορεί σήμερα να διαμαρτύρονται επειδή αυτό το συλλαλητήριο δεν τους ήταν αρεστό. Ούτε μπορούν να κατηγορούν τον Μίκη Θεοδωράκη επειδή στο ακροατήριο ήταν και χρυσαυγίτες, όταν αυτοί δεν τους ενοχλούσαν στο “Οχι”, ή όταν πήγαιναν  μαζί τους στο Καστελόριζο για “πατριωτικούς” σκοπούς.

 

Η κυβέρνηση έχει κάνει πολλά λάθη στην υπόθεση αυτή από την  αρχή. Αν είχε κινηθεί θεσμικά, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είχε εξασφαλίσει την συναίνεση και της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και του Ποταμιού. Ειδικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε κάθε συμφέρον να λυθεί το ζήτημα αυτό από τη σημερινή κυβέρνηση. Επίσης, αν  η κυβέρνηση είχε επιχειρήσει να ενημερώσει υπεύθυνα τους έλληνες πολίτες για το ζήτημα αυτό, θα υπήρχε μεγαλύτερη κατανόηση και λιγότερες παρεξηγήσεις.

 

Αλλά η κυβέρνηση επέλεξε να κινηθεί παρασκηνιακά, και βέβαιη ότι θα έλυνε το θέμα του ονόματος χωρίς δικό της κόστος, επιχείρησε να δημιουργήσει εσωτερικό πρόβλημα στον πολιτικό της αντίπαλο.

 

Ξόδεψε την ενέργεια της σε λάθος κινήσεις και στο τέλος βρέθηκε εκείνη στριμωγμένη. Αυτή τη στιγμή ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού φαίνεται να υπερασπίζεται το μαξιμαλιστικό αίτημα για καμία χρήση του όρου Μακεδονία, στάση που εγκλωβίζει εκ των πραγμάτων την πολιτική ηγεσία και απομακρύνει από την λύση.  

 

Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά ότι ήταν μόνο το σκοπιανό που ξεσήκωσε κι έβγαλε στο δρόμο τόσο κόσμο. Το βέβαιο όμως είναι, πως έφερε στην επιφάνεια μέρος της υπόγειας οργής που σωρεύεται τα τελευταία χρόνια στην ελληνική κοινωνία. Δεν αποκλείεται το συλλαλητήριο αυτό να αποτελέσει σημείο αναφοράς για εξελίξεις του μέλλοντος.

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
23 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 12 Επόμενα
avatar atman 5.2.2018 | 09:48
η ακραια οποτουρνιστικη αυτη παρεα εχει μπερδεψει την πολιτικη με το πως θα μεινεις στη καρεκλα κανα 20λεπτο ακομα και πως θα δημιουργησεις με "ντριπλες" προβλημα στον "αντιπαλο"

ολοι η ιστορια εγινε μπας και δημιουργηθει νεο ακροδεξιο κομμα στα δεξια της ΝΔ ώστε να της ... κοψει ψηφους.

thats all οι ανθρωποι αυτοι δεν καταλαβαινουν τιποτα.
Συγχαρητήρια στον αρθρογράφο για την αντικειμενική προσέγγιση του θέματος.
mr. pinkeyes mr. pinkeyes 7.2.2018 | 04:07
Πραγματικά συγχαρητήρια. Εύγε.
avatar Γράφων 5.2.2018 | 10:28
Σάββατο βράδυ, παρέα στο σπίτι. Εις εξ αυτών, με τον οποίο στα πολιτικά συμπεράσματα διαφωνώ 100% αλλά τουλάχιστον τα κίνητρά του είναι αγνά, είπε τη μεγαλύτερη αλήθεια που είναι και ο σημαντικότερος λόγος να μεταναστεύσεις:
"στην Ελλάδα δεν υπάρχει δυνατότητα σύνθεσης μέσα από τις αντιθέσεις μας".

Αντί να χρησιμοποιούμε τις αντιθέσεις μας προκειμένου να κάνουμε τη δημοκρατία μας πιο βαθιά και περιεκτική, πιο συνεκτική, τις χρησιμοποιούμε σαν ταμπούρια προκειμένου να συνεχίσουμε τον ληγμένο από το 1949 εμφύλιο ή τον διχασμό του του '14-'17... Χρησιμοποιούμε τις αντιθέσεις μας προκειμένου να διαλυθούμε εξ ων συνετέθημεν.

Αυτό χρήζει ψυχανάλυσης. Στο δικό μου το μυαλό καταλήγει στο εξής: δεν είμαστε ούτε ο περιούσιος λαός που ο πλανήτης του χρωστάει χάρη ούτε ένα μάτσο φασίστες διότι τολμούμε να ψελίσουμε ότι έχουμε εθνικούς στόχους και επιδιώκουμε ένα με ευοίωνο μέλλον για το έθνος μας. Το έθνος των Ελλήνων, το οποίο δεν είναι μια φαντασιακή ανακάλυψη του Παπαρρηγόπουλου αλλά απτή ανά τους αιώνες πραγματικότητα.

Η δικιά μου ανοιχτομυαλιά δεν μπορεί να είναι πάτημα για τη στενοκεφαλιά του απέναντι. Ο δικός μου διεθνισμός δεν μπορεί να είναι άλλοθι για τον σωβινισμό του διπλανού μου. Τόσο απλά και κατανοητά.
Επειδή ήμουν κι εγώ εκεί ένα έχω να πω:

έχει δίκιο Τόσκας κι όλα τα ξεπουλητάρια,αυτού του συρφετού που μας έλαχε...δια της ψήφου σας!
Εγώ και κανα 100αριά ακόμη φασίστες,παρεβρεθήκαμε σ'αυτή τη σύναξη!!!

Τσίπρα ακούς τις καμπάνες;
avatar σαλιγκάρι 5.2.2018 | 11:02
ο περιούσιος λαός ψηφίζει είτε για να γλείφει τους πολιτικούς για μία θέση στο δημόσιο είτε για να τον γλείφουν οι πολιτικοί όταν 'εξεγείρεται' όπως τώρα.
δεν υπάρχει υπόγεια οργή, σταματείστε να βαυκαλίζεστε οι δημοσιογράφοι
το όλο θέμα είναι η στραβός χειρισμός του ΣΥΡΙΖΑ να μην γλείψει τον λαό στον βαθμό που ο λαός θα ήθελε
mr. pinkeyes mr. pinkeyes 7.2.2018 | 04:14
Έχεις δίκιο, έτσι είναι, μα ταυτόχρονα υπήρχε και μεγάλη οργή, ήμουν εκεί και άκουσα πολλές φορές το "φτάνει πια, αρκετά μας έχουν πηδήξει, όχι και σ αυτό το θέμα, δεν πάει άλλο".
avatar leonlm 5.2.2018 | 11:19
Το tweet του Κασιδιαρη για τον Μικη ειναι το σχολιο μου και το 1.000.000 πληθους που μετρησε ο Σκαϊ
Δεν πρέπει να τον παρεξηγείς τον ΣΚΑΙ.
Μέχρι τον Ιανουάριο του 2015 δεν έδειξε ποτέ ούτε ένα πλάνο από πορεία, διαδήλωση, διαμαρτυρία κι είναι άπειρος ο καημένος, οπότε εύκολα μπερδεύεται στο μέτρημα όταν ο (όντως μεγάλος) αριθμός του πλήθους ξεπερνάει τους λιγοστούς γραβατωμένους φιλελέδες στους οποίους έχει συνηθίσει να ζουμάρει.
avatar Γράφων 5.2.2018 | 17:22
Άρα να εικάσω ότι αν χθες είχε χαλάσει η τηλεόρασή σου και ο Κασιδιάρης δεν είχε tweet δεν θα είχες άποψη;
Maggelan Maggelan 5.2.2018 | 12:33
Πρώτη φορά στην παγκόσμια ιστορία της ανθρωπότητας που εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι μίας χώρας κατεβαίνουν στους δρόμους για να υπερασπιστούν την χώρα για ένα σοβαρό εθνικό ζήτημα, και η πολιτική ηγεσία της χώρας τους βλέπει ως αντιπάλους.
Σαν αντιπάλους τους βλέπει επίσης η αστυνομική ηγεσία της χώρας, μέχρι και οι Μετεωρολογική Υπηρεσία της χώρας το ίδιο, 'προβλέποντας' την μέρα του συλλαλητηρίου βροχές και τυφώνες.
"παγκόσμια ιστορία της ανθρωπότητας" :πέρα από το γεγονός ότι η φράση συνιστά πλεονασμό, λίγη αίσθηση του μέτρου δεν έβλαψε ποτέ κανέναν...
avatar Efivia 5.2.2018 | 23:33
Τέλειο το σχόλιο, πικρή η αλήθεια που εκφράζει. Καληνυχτα Ελλάδα.
avatar ΕΛΠΟ 5.2.2018 | 13:44
Καλά και άγια όλα και να δεχθώ - παραβλέποντας τις έως και αφελείς ή ύποπτες υπερβολές, ότι υπερασπιζόμαστε μια ιστορική αλήθεια.

Το παράπονό μου είναι - στην ηλικία μου το έχω βιώσει πια καλά - ότι όταν δεν υπάρχει ένα διακύβευμα, ξεχνάμε την ταυτότητά μας και την κοινωνική συνοχή που πρέπει να έχουμε.

Μεταξύ σοβαρού και αστείου - για να θυμηθώ και τον ΜΗ ΑΠΟΚΡΗΜΝΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ κ. Ζουράρι - οι Αρειανοί κατά των "Μπαοκτζήδων"| και οι γάβροι κατά των βαζέλων, ενώ το "ξέρεις από που είμαι εγώ ρε" ακόμη ακούγεται.

Άντε γεια.
dead Inside dead Inside 5.2.2018 | 13:54
Εγώ πήγα και υπήρχε παλμός,ένταση και ζωντάνια σε αντίθεση με την απάθεια,τη σαπίλα,την ανθρωποφαγία και την κενότητα που βιώνεις καθημερινά!Μετά από πολύ καιρό,ένιωσα πως κάτι με συνδέει με τους υπόλοιπους,πράγμα πολύ σημαντικό.
Το χθεσινό συλλαλητήριο ήταν μια νίκη του κόσμου στην αποβλάκωση όλων αυτών των ετών!Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί κάποιοι στραβώνουν και απορρίπτουν αυτήν την προσπάθεια.Εκτός αν είναι προτιμότερο να καθόμαστε στον καναπέ και να βλέπουμε τα τηλεσκουπίδια-αποφάγια προηγούμενων ετών τύπου Survivor!Είναι σκληρή η συνειδητοποίηση ότι αυτός ο λαός κοιμάται όρθιος και ενώ πάσχει,δεν αντιδρά...
avatar Γράφων 5.2.2018 | 15:09
Ο λόγος που στραβώνουν και απορρίπτουν αυτή την προσπάθεια μερικοί από εμάς είναι διότι δεν θέλουν ο συνεκτικός κρίκος να είναι αυτός της εθνικής συνείδησης.

Τα πιο μικρά μαγαζά (σ.σ. κοινωνική τάξη) είναι πιο διαχειρήσιμα. Άσε που την τάξη κάθε φορά την ορίζεις αλλιώς.

Ένα έθνος ενωμένο το κόμμα το έχει λιγότερη ανάγκη από ένα έθνος διχασμένο.
avatar daydreamcatcher 6.2.2018 | 16:39
Απλά είναι λίγο (πολύ) κρίμα που το μόνο πράγμα που παρακίνησε τον κόσμο να βγεί από την αποβλάκωση είναι το μακεδονικό... Αν μέσα σε όλα τα προβλήματα της ελλάδας και του κόσμου μόνο σ αυτή την περίπτωση ένιωσες οτι κάτι σε συνδέει με τους υπολοιπους, και αν πραγματικά χαίρεσαι που ένιωσες σύνδεση με κόσμο που περιείχε ακροδεξιούς και εθνικιστές, τότε δε σου φταιει το survivor.
mr. pinkeyes mr. pinkeyes 7.2.2018 | 13:19
My thoughts excactly.
Με τα οποια θέματα, γίναμε ορατοί επιτέλους.
Επίσης ήταν ένα κατεξοχήν αντικυβερνητικό συλλαλητήριο.
horhem horhem 5.2.2018 | 15:12
Το συλλαλητήριο μπορεί να μην συγκέντρωσε μόνο 140.000, αλλά από την άλλη δεν συγκέντρωσε και εκατομμύρια.
Ο Μίκης έχει ευθύνη όπως και ο πρωθυπουργός βεβαίως. Το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Όλες οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου προσπαθούν να κάνουν (μικρο)πολιτική με το συλλαλητήριο, το ίδιο και πολλοί δημοσιογράφοι και ΜΜΕ. Η αλήθεια είναι κάπου ανάμεσα, αν βγάλουμε από το προσκήνιο τους φασίστες, τη Χρυσή Αυγή, όλους τους ακροδεξιούς εθνκιστές και αν λάβουμε υπόψη μας την ανύπαρκτη εξωτερική πολιτική της χώρας τα τελευταία πολλά χρόνια.
Συλλαλητήριο με τους φασίστες δεν κάνεις, αν κάνεις δείχνεις ανοχή στις πράξεις τους και τη στάση τους. Κατά τα άλλα, ο φασισμός έχει πολλά πρόσωπα και προσωπεία, κρυφά και φανερά.
Ποιος είναι ο φασίστας τελικά; και ποιος είναι εκείνος που υπό το κάλυμμα του ''αντιφασίστα'' μπορεί και βαφτίζει αδιακρίτως τους άλλους φασίστες;
Προηγούμενα 12 Επόμενα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ