Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
27.03.2017
Παρθενώνας vs Gucci: Μας έμεινε η εικόνα του θεάματος και χάσαμε τις...
ΑΠΟΨΕΙΣ

Παρθενώνας vs Gucci: Μας έμεινε η εικόνα του θεάματος και χάσαμε τις πραγματικές ευκαιρίες

Αυτό που έλειψε στην περίπτωση εξέτασης της ιταλικής πρότασης ήταν η στρατηγική που θα ωφελούσε και τον οίκο μόδας, αλλά -πρωτίστως- το συμφέρον της χώρας

Το ζητούμενο είναι πως αυτό που έλειψε στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η στρατηγική, που θα ωφελούσε και τους δύο. Μας έμεινε η εικόνα του θεάματος από τη συνεδρίαση και χάσαμε τις πραγματικές ευκαιρίες.
Το ζητούμενο είναι πως αυτό που έλειψε στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η στρατηγική, που θα ωφελούσε και τους δύο. Μας έμεινε η εικόνα του θεάματος από τη συνεδρίαση και χάσαμε τις πραγματικές ευκαιρίες.


Ο στόχος της δημοσιότητας επετεύχθη. Και ο οίκος διαφημίστηκε, διεθνώς, και κατόρθωσε εν τέλει, έστω κι έτσι, να συνδεθεί με τον Παρθενώνα, και το ΚΑΣ έδειξε την πυγμή του και υπενθύμισε –σε όποιον τολμούσε να λησμονήσει− την ιερότητα και τον συμβολισμό του Παρθενώνα, ότι όλα από εδώ, την Αθήνα, ξεκίνησαν.


Τα εκατομμύρια φεύγουν, τα πιθανά –από κάποιους αμφισβητούμενα οφέλη− για τον τουρισμό απομακρύνονται κι εμείς μένουμε να αναρωτιόμαστε, να διαφωνούμε και γκρινιάζουμε και πάλι για τη χρήση των μνημείων, την κοινωνικοποίησή τους, την ένταξή τους στη σύγχρονη παραγωγική και δημιουργική δράση. Εν τω μεταξύ, στην Ιταλία....


Ακολουθεί δήλωση υπουργού Πολιτισμού, το καλοκαίρι του 2014: «Οι πόρτες μας είναι ορθάνοιχτες για όλους τους φιλάνθρωπους και τους χορηγούς που θέλουν να συνδέσουν το όνομά τους με ένα ιταλικό μνημείο. Έχουμε μια εκτενή λίστα, καθώς η κληρονομιά μας προσφέρει απεριόριστες εναλλακτικές, από μικρές εκκλησίες στην επαρχία ως το Κολοσσαίο. Απλώς διαλέξτε». Ο Dario Franceschini, υπουργός Πολιτισμού της Ιταλίας, έκανε τη δήλωση αυτή στους «New York Times», υψώνοντας τη σημαία των ευκαιριών για τους εμπορικούς κολοσσούς που μπορούν να συνδέσουν το λογότυπό τους με τον πολιτισμό της Ιταλίας. Μέσα από συμφωνίες πολλών εκατομμυρίων – τότε ναι, τα πάντα είναι διαπραγματεύσιμα για τις ιταλικές Αρχές. Τα πάντα, αρκεί να μην πληγώνεται η ακεραιότητα και ο συμβολισμός του μνημείου.

 

Ακόμη και όσοι δεν διαφωνούν με την ιδέα της επίδειξης υπό τους απόλυτους όρους ασφαλείας που επιβάλλονται και αντιλαμβάνονται τα επικοινωνιακά οφέλη για τη χώρα, αντιδρούν για τη διαφορά αυτή. Τα δύο εκατομμύρια είναι λίγα για τον Παρθενώνα


Η υπόθεση Gucci-Παρθενώνα (έχετε προσέξει πως τα τελευταία χρόνια όλο και πιο συχνά κάνουμε παθιασμένα debates για τις αρχαιότητες; Η Αμφίπολη, τα Γλυπτά του Παρθενώνα και η Αλαμουντίν...) έφερε ξανά στην επιχειρηματολογία μας το «ναι, αλλά δες τι κάνουν οι Ιταλοί». Οι Ιταλοί, εν μέσω βαθιάς κρίσης και με τη Ρώμη σχεδόν σε κατάσταση χρεοκοπίας, στράφηκε στους ιδιώτες για να συντηρήσει, να αναστηλώσει και να αναδείξει τα μνημεία της. Για να προστατέψει τον πλούτο της και να ενισχύσει την τουριστική της εικόνα, αφού ο τουρισμός αποτελεί κορυφαία πηγή εσόδων για τη χώρα.


Tι συμβαίνει στην Ιταλία; Είκοσι πέντε εκατομμύρια ευρώ σε βάθος πενταετίας δίνει η Tod's για την αποκατάσταση του Κολοσσαίου. Δυόμισι εκατομμύρια ευρώ έδωσε ο οίκος Fendi για εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης στη Fontana di Trevi. O οίκος Bulgari χορήγησε 1,5 εκατομμύριο ευρώ για την αποκατάσταση της Σκαλινάτα στη Ρώμη αλλά και για την αποκατάσταση των Λουτρών του Καρακάλα. Ο οίκος Tod's γιόρτασε το γεγονός με ένα τεράστιο γκαλά μέσα στο μνημείο, παρουσία και του τότε Ιταλού πρωθυπουργού Ματέο Ρέντσι (ναι, δεξίωση μέσα στο μνημείο). Ο οίκος Fendi πανηγύρισε την ολοκλήρωση των εργασιών με μια μεγάλη επίδειξη στη Fontana di Trevi, με προσκεκλημένους δημοσιογράφους, εκδότες, προσωπικότητες από ολόκληρο τον κόσμο (ναι, κάτι σαν κι αυτό που είχε στο μυαλό του ο οίκος Gucci για τον Παρθενώνα).

 

H επίδειξη του οίκου Fendi στη Φοντάνα ντι Τρέβι.
H επίδειξη του οίκου Fendi στη Φοντάνα ντι Τρέβι.


Tην ίδια ώρα, βέβαια, η απόφαση του δημάρχου της Φλωρεντίας να παραχωρήσει για δεξίωση στη Morgan Stanley εκκλησία του 14ου αιώνα έναντι 27.000 εξαγρίωσε μέρος της κοινής γνώμης (τόσο, που ο δήμαρχος αποφάσισε να διπλασιάσει το ενοίκιο στις 54.000). Και εκεί ετέθη το θέμα της ιερότητας των χώρων. Πού μπαίνει, λοιπόν, το όριο;


Στην ελληνική περίπτωση, που μόνιμος μεγάλος «χορηγός» των έργων αναστήλωσης και ανάδειξης είναι είτε το κράτος είτε τα κοινοτικά κονδύλια (το «άγιο» ΕΣΠΑ), δεν είχαμε ως τώρα την ευκαιρία να μιλήσουμε για χορηγίες, για δωρεές τέτοιων μεγεθών. Άλλωστε, έχουμε ιδιαιτέρως ανεπτυγμένο το αντανακλαστικό του φόβου απέναντι στην ιδιωτική πρωτοβουλία όταν συνεργάζεται με το Δημόσιο. Θυμηθείτε την περίπτωση του Rethink Athens από το Ίδρυμα Ωνάση, αλλά και του ΚΠΙΣΝ από το Ίδρυμα Νιάρχος και τις αντιδράσεις που εκφράστηκαν (στη δεύτερη περίπτωση ακόμα εκφράζονται) για τη συμμετοχή ιδιωτών ή τις δωρεές τέτοιου τύπου.

 

Και αν ως τώρα είχαμε συνηθίσει να διαφωνούμε για το αν πρέπει να παραχωρηθεί από το πανίσχυρο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) ο Παρθενώνας ή άλλα μνημεία για διαφημίσεις, ταινίες, φωτογραφίσεις, η πρόταση για την επίδειξη μόδας του Gucci ανέβασε τους τόνους κι έβαλε στην κουβέντα το ζήτημα της χορηγίας ως ανταπόδοσης. Δύο εκατομμύρια ευρώ ειπώθηκε πως θα έδινε ο οίκος για την αναστήλωση του Παρθενώνα ή όποιου άλλου μνημείου επιθυμούσε η ελληνική πολιτεία. Βέβαια, το βράδυ της Τετάρτης ο οίκος εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση (αν και οι δημοσιογράφοι που παρακολούθησαν τη συνεδρίαση του ΚΑΣ είχαν καταγράψει όλα τα στοιχεία): «Επιβεβαιώνουμε ότι πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τις ελληνικές Αρχές για να διερευνηθεί η δυνατότητα μιας μακροπρόθεσμης πολιτιστικής συνεργασίας. Αυτό το είδος της πρωτοβουλίας δεν είναι νέο για μας. Τα τελευταία χρόνια η Gucci έχει καθιερώσει τέτοιες πολιτιστικές συνεργασίες με το Palazzo Strozzi στη Φλωρεντία, το Μουσείο Mingshen στη Σανγκάη, το Chatsworth House στην Αγγλία και το LACMA στο Λος Άντζελες. Οι εικασίες σχετικά με την υποτιθέμενη οικονομική πρόταση, άμεση ή έμμεση, είναι απολύτως λανθασμένες και δεν έχουν καμία επιβεβαίωση από εμάς».

 

Η Gwyneth Paltrow στην εκδήλωση του οίκου Gucci στο LACMA στο Λος Άντζελες.
Η Gwyneth Paltrow στην εκδήλωση του οίκου Gucci στο LACMA στο Λος Άντζελες.


Τα δύο εκατομμύρια ευρώ είναι ποσό σημαντικό σε αυτήν τη φάση της απόλυτης ένδειας του υπουργείου Πολιτισμού. Η σύγκριση του ποσού αυτού, όμως, με τα 55 εκατομμύρια που θα διέθετε ο οίκος για τη συνολική παγκόσμια καμπάνια της επίδειξης είναι αβυσσαλέα. Ακόμη και όσοι δεν διαφωνούν με την ιδέα της επίδειξης υπό τους απόλυτους όρους ασφαλείας που επιβάλλονται και αντιλαμβάνονται τα επικοινωνιακά οφέλη για τη χώρα, αντιδρούν για τη διαφορά αυτή. Τα δύο εκατομμύρια είναι λίγα για τον Παρθενώνα.


Και κάπως έτσι μπαίνει το κομμάτι της εμπορευματοποίησης στη συζήτηση για τη χρήση των μνημείων. Και τη δυναμιτίζει. Τη διαολίζει. Τι μπαίνει και τι όχι στη διαδικασία και στους νόμους της αγοράς; Δικαιούσαι να βγάλεις κέρδος από τον Παρθενώνα; Ξεπούλημα, εμπορευματοποίηση, υποχώρηση στις αρχές του καπιταλισμού, σου λέει. Με το ΚΑΣ, αυστηρό όπως πάντα σε τέτοιες υποθέσεις, να αναφέρεται στον συμβολισμό, στην αξία και στο κύρος του μνημείου. Διαχείριση συμβόλων ναι, αλλά και φοβία για το εμπορικό.


Το όριο είναι, λοιπόν, ο Παρθενώνας. Το όριο, όμως, είναι και το περιεχόμενο. Τέχνη; Ναι, υπό προϋποθέσεις. Μόδα; Προς Θεού, όχι, είμαστε εναντίον του καταναλωτισμού. Το ΚΑΣ έδωσε άδεια για τα γυρίσματα της διεθνούς παραγωγής «Τα δύο πρόσωπα του Ιανουαρίου» του Χοσέιν Αμινί με τον Βίγκο Μόρτενσεν και την Κίρστεν Ντανστ σε Παρθενώνα και Κνωσό και οι φωτογραφίες έκαναν τον γύρο του κόσμου επί μήνες κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Ο τότε υπουργός Πολιτισμού Μιχάλης Λιάπης προσπέρασε το ΚΑΣ και έδωσε με την υπογραφή του άδεια στην Τζένιφερ Λόπεζ να φωτογραφηθεί στην Ακρόπολη το 2008.


Λιγότερο γνωστό είναι ότι στα τέλη του 2010 ο Καρλ Λάγκερφελντ ζήτησε την Ακρόπολη για επίδειξη του οίκου Fendi. Η απάντηση ήταν αρνητική, χωρίς καν η υπόθεση να πάει στο ΚΑΣ. Αλλά και όταν το 2012 έγινε αίτηση να επισκεφτεί ο Ρόμπερτ ντε Νίρο την Ακρόπολη μόνος, βράδυ, με ειδικό φωτισμό, μετά το ωράριο λειτουργίας –και ενδεχομένως να φωτογραφηθεί−, η απάντηση ήταν αρνητική κατευθείαν από τα αρμόδια γραφεία. Υποθέσεις που έκλεισαν χωρίς ντόρο και δημοσιότητα.


Με βάση αυτά τα δεδομένα, υποθέτουμε ότι σήμερα το ΚΑΣ δεν θα έδινε στον οίκο Dior το 1951 τον Παρθενώνα για τη θρυλική φωτογράφιση με τα οκτώ μοντέλα... Μια εικόνα που έχει γίνει μέρος της vintage λαμπερής εικόνας του μνημείου, χωρίς να «κλοτσάει» στην ιερότητα και στον συμβολισμό του χώρου. Όσο για τα υπέροχα γυμνά της Nelly, σήμερα, ακόμα και οι πιο αυστηροί αρχαιολόγοι μιλάνε για την εικαστική τους αξία. Αν η Άνι Λίμποβιτς, ο Τέρι Ρίτσαρντσον ή ο Πατρίκ Ντεμαρσελιέ ζητούσαν την Ακρόπολη για να φωτογραφίσουν γυμνή μια περίφημη μπαλαρίνα, έναν κορυφαίο χορευτή, τι θα απαντούσε το ΚΑΣ σήμερα;

 
Ανατρέχοντας στο παρελθόν, βλέπουμε και την απρόσμενη τόλμη του τότε υπουργού Πολιτισμού Ευάγγελου Βενιζέλου. Ο λόγος για την περίπτωση του οίκου Calvin Klein, που επιθυμούσε να πραγματοποιήσει επίδειξη στο Ηρώδειο. Δεν είναι ο Παρθενώνας, σαφώς όμως αποτελεί ένα ακόμα μνημείο ιερό που προστατεύεται με μεγάλη αυστηρότητα (σκεφτείτε μόνο πόσες παραστάσεις έχουν κοπεί λόγω ακαταλληλότητας περιεχομένου ή σκηνικών). Το ΚΑΣ, το 1998, απέρριψε την πρόταση – κατά πλειοψηφία, όχι ομόφωνα. Και ο Βενιζέλος, ως υπουργός Πολιτισμού, αποφάσισε να ανατρέψει την απόφαση. Η επίδειξη δεν έγινε τελικά για άλλους λόγους, όμως ο Βενιζέλος, 20 χρόνια πριν, έβαλε ένα νέο όριο και «τόλμησε» να κοντραριστεί με το πανίσχυρο ΚΑΣ – σχεδόν δεν υπάρχει τέτοιο προηγούμενο.


«Η πρόταση που υπέβαλε ο Calvin Klein δεν είναι μια κλασικού χαρακτήρα επίδειξη μόδας, αλλά μια σύνθετη μουσικοχορευτική εκδήλωση με πρωτότυπα στοιχεία» δήλωνε τότε στο «Βήμα» ο Ευάγγελος Βενιζέλος. «Η μόδα είναι, άλλωστε, ένα από τα καθοριστικά στοιχεία της αισθητικής και του πολιτισμού της καθημερινής μας ζωής. Αυτό δεν την καθιστά μορφή τέχνης υποδεέστερη ή ευκαταφρόνητη. Το αντίθετο. Και ένα μνημείο μπορεί να υποδεχτεί πολλές μορφές τέχνης, εφόσον αυτές κινούνται σε ένα επαρκές ποιοτικό επίπεδο αισθητικής και με διάθεση σεβασμού του χώρου». Συνυπολόγιζε στην απόφασή του την πρόθεση του αμερικανικού οίκου να διαθέσει τα έσοδα της εκδήλωσης στο υπό ανέγερση τότε Μουσείου της Ακρόπολης, αλλά και τα επικοινωνιακά οφέλη για την Ελλάδα διεθνώς.


«Είδα ότι ερέθισαν μια σειρά αντανακλαστικά βαθύτατα ιδεοληπτικού χαρακτήρα», συνέχιζε αναφερόμενος στις αντιδράσεις. «Σε αυτές τις αντιδράσεις βλέπει κανείς την εκδήλωση ενός επιλεκτικού συντηρητισμού, ο οποίος ομιλεί άλλοτε εκ δεξιών, άλλοτε εξ αριστερών και άλλοτε παραμένει αμήχανος μπροστά σε πολύ απλά πράγματα». Είκοσι χρόνια πριν, στη σκιά της Ακρόπολης το «κάστρο» του Ηρωδείου «έπεφτε» με μια επιχειρηματολογία που στέκει και σήμερα, στην περίπτωση του Παρθενώνα.

 

Ακόμα και σήμερα οι πιο αυστηροί αρχαιολόγοι μιλάνε για την εικαστική αξία των υπέροχων γυμνών της Nellys. (Φωτογραφικό αρχείο Μουσείου Μπενάκη)
Ακόμα και σήμερα οι πιο αυστηροί αρχαιολόγοι μιλάνε για την εικαστική αξία των υπέροχων γυμνών της Nellys. (Φωτογραφικό αρχείο Μουσείου Μπενάκη)


Το ζητούμενο είναι πως αυτό που έλειψε στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η στρατηγική, που θα ωφελούσε και τους δύο. Μας έμεινε η εικόνα του θεάματος από τη συνεδρίαση και χάσαμε τις πραγματικές ευκαιρίες. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, το ΚΑΣ έκανε τρεις αντιπροτάσεις στον οίκο Gucci για τη φιλοξενία της επίδειξης: προαύλιος χώρος Ηρωδείου, Άνδηρο Πικιώνη στου Φιλοπάππου και Ολυμπιείο. Θα μείνουμε να αναρωτιόμαστε τι θα είχε συμβεί αν πριν από τη συνεδρίαση, και ενώ το αίτημα βρισκόταν στα χέρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων, είχε πραγματοποιηθεί μια προπαρασκευαστική συνάντηση με την υποβολή των εναλλακτικών προτάσεων. Πριν φτάσουμε στη συνεδρίαση, με ανοιχτά όλα τα χαρτιά, χωρίς χρόνια για εμβάθυνση. Και με τα παγκόσμια μέσα ενημέρωσης να παρακολουθούν. Εκτός αν αυτό ήταν το ζητούμενο, η νίκη επί του οίκου μόδας...


Στρατηγική, ναι. Θέλουμε ή όχι τέτοιες εκδηλώσεις, τα έσοδα και τα επικοινωνιακά οφέλη που φέρνουν; Θέλουμε να επεκτείνουμε τα οικονομικά οφέλη πέρα από τον κατάλογο με το αντίτιμο ανά χρήση που έχει ορίσει το ΚΑΣ σε γενναίες χορηγίες, όπως βλέπουμε στην Ιταλία; Εκεί, βέβαια, έχει εκδοθεί ειδικός κατάλογος μνημείων στη Ρώμη που χρήζουν αποκατάστασης, καλώντας για χορηγίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, συνολικού ύψους 270 εκατομμυρίων ευρώ. Ας δούμε πόσες αντίστοιχες προτάσεις πρέπει να υποβληθούν μέχρι να κατορθώσουμε να ξεπεράσουμε την αμηχανία μας ή την ιδεοληψία μας απέναντι στα μνημεία μας.

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
15 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 12 Επόμενα
Vernedead Vernedead 16.2.2017 | 13:43
Εν τω μεταξύ στην Ιταλία...

Στην Ιταλία συμφώνησανε με αυτήν την απόφαση.

Και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να είμαστε μια ζωή εξαρτημένοι από τι κάνουν οι άλλοι.

Ένα πράγμα θυμάμαι από μικρός που το έχουμε ακούσει όλοι μας:Αν οι άλλοι πάνε να πέσουνε από τον γκρεμό θα πας κι εσύ;
avatar tktk 16.2.2017 | 14:00
Όταν αυτοί οι άλλοι είναι τα πιο ανεπτυγμένα, προοδευτικά, δημοκρατικά κράτη στον πλανήτη (δυτ Ευρώπη) ΝΑΙ ακούμε και ακολουθούμε!
Ο,τιδήποτε άλλο είναι απλά ιδεοληπτική τριτοκοσμική βλακεία.
Vernedead Vernedead 16.2.2017 | 15:38
Άντε με το καλό και με βασιλιά πάλι.Τι δεν έχει το ΗΒ βασίλισσα;Άντε με το καλό και με Trump vol.2 στην Ελλάδα.Τι δεν είναι πιο ανεπτυγμένο καπιταλιστικό κράτος οι ΗΠΑ;

Ποιος μίλησε για ιδεοληπτική προσέγγιση,είπαμε;Ποιος έχει την λογική του αρχοντοχωριάτη που θέλει να μοιάσει στον πρωτευουσιάνο,είπαμε;
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (82) ΟΧΙ (20)
fstunco fstunco 17.2.2017 | 01:23
μα ποιος θεωρει το κολοσσαιο ισαξιο της ακροπολης? είμαστε σοβαροι? Δεν μετραει μόνο η ηλικία ενος μνημειου, αλλά και τι συμβολίζει.

Αντίστοιχο θα ηταν αν μουλεγες οτι στη capela sixtina εκανα γκαλά και σουαρέ.

Εδω μια δεξιωση καναν στον αβερωφ και βγαιναν οι κυριεσ καβαλα στα κανονια, εκφυλιζοντας το ιστορικο και συναισθηματικο κυρος του μνημειου.
Ενδιαφέρον:
ΝΑΙ (34) ΟΧΙ (5)
avatar Supertrouper 16.2.2017 | 13:50
Η ακροπολη είναι ιδεα.Δεν είναι φοντανα ούτε αββαειό. Σκυλιάσανε όλοι οι ντεμεκ νεωτεριστες κ" προχω" κ βριζουν όλους τους άλλους ως συντηρητικους Μια χαρά τα πε η κονιορδου. ΔΕ ΠΟΥΛΆΜΕ ΚΥΡΙΟΙ.ξυδακι μπαλσαμικο κ ηρεμηστε. ....φώτα, ανεγκεφαλες μοντέλες ,ματαιοδοξία ...Να μας λείπει.
Σωφρόνιος Σωφρόνιος 16.2.2017 | 14:31
Δεν θελουμε τα λεφτα σας, κυριοι... Λεφτα υπαρχουν!
maria vechera maria vechera 16.2.2017 | 15:31
Ξεκολλήστε επιτέλους, δεν είναι ούτε ιδεοληψία, ούτε αμηχανία! Ο Παρθενώνας ΔΕΝ είναι Φοντάνα ντι Τρέβι, ΔΕΝ είναι LACMA, ΔΕΝ είναι καν Κολοσσαίο, μην συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα! Ο Παρθενώνας είναι παγκόσμιο αιώνιο σύμβολο, σε κάθε ντοκιμαντέρ που έχω παρακολουθήσει, όποτε γίνεται αναφορά στην Δημοκρατία ή στον Δυτικό Πολιτισμό, το πρώτο που βλέπεις στην οθόνη είναι ο Παρθενώνας!! Δεν συγκρίνεται ούτε με τείχη ούτε με συντριβάνια ούτε με μεσαιωνικές εκκλησίες! Και δεν επρόκειτο για κελεπούρι, να τα λέμε όλα, 2 ψωροεκατομμύρια ευρώ σε βάθος 5ετίας και αν και βλέπουμε, τη στιγμή που για τους famous που παίζουνε στις διαφημίσεις τους δίνουν δεκάδες, για να υποβιβάσουμε (γιατί περί υποβιβασμού πρόκειται) ένα παγκόσμιο σύμβολο των μεγαλύτερων ιδεών της ανθρωπότητας σε φόντο για πασαρέλα με φουστάνια, τσάντες, καπέλα και παπούτσια, γιατί η πρόταση ΔΕΝ αφορούσε φωτογράφηση, σταματήστε να κάνετε συγκρίσεις ανόμοιων πραγμάτων! Άγια η απόφαση του ΚΑΣ!

Αγαπητη κ. Ανεστη - το ΚΑΣ εδωσε απαντηση στο αιτημα του συγκεκριμενου οικου, κανωντας το αυτονοητο διχως να θελει να δειξει καποια πυγμη ‘η να υπενθυμισει σε κανεναν αλλο την σπουδαιοτητα του μνημειου. Ο περισσοτερος πολιτισμενος κοσμος το γνωριζει.
Το ΚΑΣ ειναι πολυασχολο. Απλα υπενθυμιζω οτι στις 30 Γεναρη 2017 στην ομορφη συνεντευξη που ειχατε παρει απο την αρχαιολογο Μενδωνη ειχε αναφερθει οτι μονο το 2010, ειχαν συζητηθει στο ΚΑΣ 1.894 ζητηματα !

Σας υπενθυμιζω επισης - σ οτι αφορα τα λεφτα - οτι εχουν δεσμευτει στο Υπ. Πολιτισμου στο τρεχον ΕΣΠΑ 2014-20, περι τα 400 εκατομμυρια ευρω.

Εχουμε χιλιους-δυο αλλους τροπους να αυξησουμε τα εσοδα για τον τουρισμο ενω μια επιταχυνση των αναστηλωσεων σε ενα-δυο αρχαια μας μνημεια δε μπορουν να επηρεασουν τα τουριστικα νουμερα, ουτε φυσικα το visibility ενος πασιγνωστου ανα τον κοσμο μνημειου.

Επιτρεψτε μου να διαφωνησω με τον κ. Βενιζελο και να συμφωνησω με την Κε'ι'τ Μος και τον Αλεξαντερ Μακ Κουιν ! Η μοδα δεν ειναι τεχνη, ειναι οπερα ! Και ναι ο καταναλωτισμος ως end-result του δε μπορει να συνδυαστει με το πολιτισμικο προταγμα που συμβολιζει ο Παρθενωνας.
Κι αυτο γιατι η αρχαια αθηνα στην πολιτισμικη της κορυφωση, βρεθηκε απεναντι στην αριστοκρατια και την ολιγαρχια που χαρακτηριζει τους προνομιουχους αυτης της βιομηχανιας σημερα.

Τωρα σε οτι αφορα τον ιμπεριαλισμο, στον οποιο καποιοι αναφερθηκαν και επειδη σας βλεπω και κοιτατε με σχετικο δεος την γειτονα θα ηθελα να δωσω λιγες γραμμες απο τη βιβλιοθηκη της Οξφορδης για την Τεχνη ( Ελλαδας και Ρωμης ) λιγες γραμμες που πολυ φοβαμαι αρκετοι αν οχι οι περισσοτεροι ελληνες αγνοουνε ( 1 ). Ευχαριστω !

1 ) As soon as Rome expanded into the Greek world in the late third century BCE, conquest brought in spoils in the form of sculpture and other works of art, by the ship - and cartload.

The victory parades of Roman generals featured captive Greeks and captured Greek art. The one we know best is the triumph of L. Aemilius Paullus, who decisively defeated the last ruler ofAlexander’s kingdom of Macedon in 168 BCE, and returned to Rome with one of the largest collections of booty ever, including the staggering haul seized from the palace near Vergina. One whole day, the story goes, was barely enough for trundling the statues, paintings, and colossal images past the crowd, loaded on 250 wagons. Within a generation, another campaign saw the systematic dismantling of the entire city of Corinth, with everything taken off to Rome, in a vast exercise of exemplary spoliation, until the imperial city was crammed full of marble.

One unsmiling Greek visitor to Augustan Rome could claim that “pretty well the most and the best dedications in Rome came there from Corinth. Through more than a century, this pattern of plunder was repeated almost annually, as the empire stretched through and beyond Alexander’s.”

( Oxford History of Art - Classical Art - Greek Art as Plunder - Beard & Henderson 2001: 89 )
fstunco fstunco 17.2.2017 | 01:26
Πολύ καλό σχόλιο Νίκο
avatar Theofanis 16.2.2017 | 16:09
δεν πουλαμε, μονο ζητιανεύουμε,
ρε λιγη τσιπα επιτελους
michail23 michail23 16.2.2017 | 16:50
ολα στο βωμο του χρηματος!!
ο Παρθενωνας ειναι ΙΔΕΑ
avatar ΤΝΚΣ 16.2.2017 | 17:30
"Αδικος" σιωπηλος γκουρου μετραει την μετριοτητα των ιδιωτευσεων μας , ανηκει στην ευχερεια του αρχαιου αθηναικου δημοσιου.
Εμεις απλα τον φυλαμε.
nikio nikio 16.2.2017 | 20:52
Αυτη η αναφορα στο τουριστικο προιον που καταληγει σε μανια ειναι αξιοσημειωτη. Ολοι οσοι αναφερονται στο συγκεκριμενο θεμα κανουν αναφορα σε "πολλαπλα οφελη" στον τουρισμο απο την "διαφημιση" που θα θα προκυψει απο την προβολη του παρθενωνα. Χωρις βεβαια κανενα στοιχειο. Απλες υποθεσεις.

Και δεν επικεντρωνονται καν στο οικονομικο οφελος. Αλλωστε το τουριστικο προιον ειναι αλλος ενας κλαδος της οικονομιας. Διεθνως. Αλλα εχουν αναγει την αυξηςη της τουριςτικης κινηςης σε αναγνωριση της ελληνικης ταυτοτητας. Νιωθω περηφανος αν αυξηθηξαν οι τουριστικες ροες απο τις ΗΠΑ? νιωθω οτι αναγνωριζεται η ελληνικη μου υποσταση αν το σουπερ ντουπερ διεθνες περιοδικο ταδε εγραψε ενα διθυραμβο για την σαντορινη?

ο κλαδος του τουρισμου ( η βαρια βιομηχανια της ελλαδας κατα πολλους) ειναι αλλος ενας κλαδος της ελληνικης οικονομιας. Οπως οι μεταφορες και η παραγωγη ντοματας. Φοβαμαι ομως οτι μερικοι εχουν ταυτισει την αυξηση της επισκεψιμοτητας της ελλαδας με την αυξηση της αναγωρισης της ελληνικης ταυτοτητας τους. "Κοιτα γουσταρουν να ερχονται. Αρα κατι αξιζω και εγω". " ο gucci εκανε παρουσιαση στον παρθενωνα και η angelina jolie γυρισε την νεα της ταινια στην λεσβο. Wow!"

Την ταυτοτητα μας δεν θα την βρουμε μεςα απο τα ματια των αλλων.
Master Kenobi Master Kenobi 16.2.2017 | 23:00
Η ειρωνεία για μένα είναι ότι πολλοί που είδαν με θετικό μάτι τις εκδηλώσεις που θα έκανε ο Gucci ως μέσο προβολής της Ελλάδας είναι οι ίδιοι που θα έβγαζαν σπυριά και θα άρχιζαν τα περί "πανηγυρτζίδων Βαλκανίων" εάν ζητούσε κάποιος τον Παρθενώνα π.χ. για εκδήλωση παραδοσιακών χορών. Τέλος πάντων, ας καταφέρουμε πρώτα να αντιγράψουμε τα χρήσιμα απ' έξω και μετά βλέπουμε για τα αλατοπίπερα.
Προηγούμενα 12 Επόμενα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

VIDEOS/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ