Στα τρία του χρόνια ξεκίνησε να μαθαίνει πιάνο. Λίγα χρόνια αργότερα άρχισε να συνθέτει τα δικά του κλασικά κομμάτια και ξεχώριζε όταν έπαιζε σε φεστιβάλ κλασικής μουσικής, φτάνοντας να εμφανίζεται ως σολίστ σε δικά του κονσέρτα. Όταν ξεκίνησε σπουδές Οικονομετρικής στο Πανεπιστήμιο, ήρθαν και τα rave πάρτι.

 

Εκεί έρχεται σε επαφή με τον ηλεκτρονικό ήχο, ο οποίος αποτυπώνεται βαθιά μέσα του. Στα χρόνια που ακολουθούν και μεταξύ σπουδών, αλλά και δύο Μάστερ, ο Reinier εξερευνά με πείσμα αυτή τη νέα μορφή έκφρασης για να τον κερδίσει, τελικά, η techno. Από το 2015 που αφοσιώθηκε στη μουσική μέχρι σήμερα είναι από εκείνους τους μετρημένους στα δάχτυλα που ξεχώρισαν αμέσως.

 

Ήδη έχει τα εύσημα των «αρχηγών» Carl Cox και Richie Hawtin με κυκλοφορίες στις εταιρείες τους, δύο official remixes σε κομμάτια του Moby, δεν υπάρχει κομμάτι του που να μην έχει μπει στις ψηλές θέσεις των charts του Beatport και η δική του εταιρεία, η Filth On Acid έχει γίνει μια από τις πιο πολυσυζητημένες μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της. Στις 30 Ιανουαρίου ο Reinier θα κλείσει τα 27 και όλοι τον αναγνωρίζουν ως το (υπέρλαμπρο) μέλλον της techno.

 

Ναι, η δουλειά του DJ είναι πολύ σκληρή και τρελή, αλλά στην τελική το να είμαι μέρος αυτού του κόσμου ήταν αυτό που πάντα ήθελα. Εγώ το βλέπω αλλιώς, ότι αν ταξιδεύεις συνεχώς και τα ωράρια είναι τρελά, τότε αυτό σημαίνει ότι τα πας καλά, αφού σε ζητούν για να παίξεις.


— Ξεκίνησες μαθήματα πιάνου στα τρία σου χρόνια, συνέχισες συνθέτοντας κλασικά κομμάτια σε πολύ μικρή ηλικία και κατέληξες να εμφανίζεσαι σε φεστιβάλ παίζοντας πιάνο. Τι σε τράβηξε στη μουσική;

Πραγματικά δεν μπορώ να θυμηθώ τι ήταν αυτό που με τράβηξε στη μουσική σε μια τόσο μικρή ηλικία. Το μόνο που σίγουρα ξέρω είναι ότι πάντα μου άρεσε να συνθέτω και ότι η μουσική είναι το πραγματικό μου πάθος.

 

Από την αρχή είχα τον απόλυτο έλεγχο της ζωής και της καριέρας μου και δεν έχω βιώσει πίεση από μάνατζερ, κ.λπ., τουλάχιστον μέχρι σήμερα. Η μόνη πίεση είναι αυτή που εγώ ασκώ στον εαυτό μου.
Από την αρχή είχα τον απόλυτο έλεγχο της ζωής και της καριέρας μου και δεν έχω βιώσει πίεση από μάνατζερ, κ.λπ., τουλάχιστον μέχρι σήμερα. Η μόνη πίεση είναι αυτή που εγώ ασκώ στον εαυτό μου.


— Πώς ήρθες σε επαφή με την ηλεκτρονική μουσική και πώς ακριβώς ξεκίνησες το «ταξίδι» σ' αυτή τη διάσταση του ήχου;

Ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή με τον ηλεκτρονικό ήχο στα rave πάρτι που πήγαινα ως μαθητής. Περνούσα τέλεια, μου άρεσε η μουσική και αποφάσισα πως πρέπει να την ανακαλύψω. Η πρώτη μου κίνηση ήταν μια εκτενής αναζήτηση στο ίντερνετ, ώστε να βρω τι ακριβώς χρειαζόμουν για να «βγάλω» αυτόν τον ήχο. Αμέσως μετά αγόρασα πολλά προγράμματα και όργανα και ξεκίνησα να πειραματίζομαι στο δωμάτιό μου στη φοιτητική εστία.

 

Η διαφορά μεταξύ κλασικής και ηλεκτρονικής μουσικής είναι ότι έχεις έναν πολύ συγκεκριμένο αριθμό οργάνων για τα οποία μπορείς να συνθέσεις και τα οποία μπορούν να εκτελέσουν κάποιο μουσικό κομμάτι. Είναι σχεδόν απόλυτα συνδεδεμένο με τη διαδικασία της σύνθεσης, συνυπολογίζοντας το στοιχείο της εκτέλεσης που ρυθμίζεται από τους μουσικούς.

 

Στην ηλεκτρονική μουσική δημιουργείς τα δικά σου όργανα και δουλεύεις με οποιονδήποτε ήχο θέλεις και μπορείς να χρησιμοποιήσεις. Κυριολεκτικά, δεν υπάρχουν όρια κι αυτό σου δίνει την ευχέρεια των άπειρων πιθανοτήτων και εκδοχών. Αυτό που γίνεται με την techno είναι ότι ξεκινάω ένα κομμάτι, επειδή έφτιαξα κάποιον ωραίο ήχο, και αυτός ο ήχος μπορεί να γίνει τελικά το βασικό στοιχείο του κομματιού, χωρίς να υπάρχει μια πραγματική μελωδία ή ο σωστός τόνος.

 

 

Ο Reinier Zonneveld στο Boiler Room στο Βερολίνο


— Σπουδές στην κλασική μουσική, πτυχίο στην Οικονομετρία και στο καπάκι δύο Master. Πώς κατέληξες στη μουσική, έχοντας όλες αυτές τις επιλογές; Σε στήριξαν οι γονείς σου στην τελική σου απόφαση;

Πριν πάω στο πανεπιστήμιο το σκέφτηκα να σπουδάσω σε μια μουσική σχολή με κατεύθυνση τις κλασικές σπουδές. Εκείνη την εποχή μού δημιουργούσε ανασφάλεια αυτή η επιλογή, ότι το μέλλον μου θα ήταν αβέβαιο κι έτσι κατέληξα σε κάτι πιο «ασφαλές». Μπορεί να μου άρεσε πολύ ο τομέας της έρευνας, κατά τη διάρκεια των σπουδών μου, όμως συνέχιζα να φτιάχνω μουσική καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας και όταν είχα τον παραμικρό ελεύθερο χρόνο, τελικά αυτό ήθελα να κάνω στη ζωή μου.

 

Σε κάποια φάση το μόνο που με απασχολούσε ήταν να κάνω καινούρια κομμάτια και οι σπουδές ήρθαν σε δεύτερη μοίρα... Η χρονιά της αποφοίτησης ήταν πολύ δύσκολη, αφού είχα ήδη αρχίσει να παίζω σε πολλά πάρτι και κυκλοφορούσα πολλή μουσική, με αποτέλεσμα να υπάρχει ελάχιστος χρόνος για ύπνο. Ήθελα να τελειώσω τις σπουδές μου, γιατί θα ήταν τεράστιο χάσιμο χρόνου και χρημάτων, αν τα παρατούσα και δεν έπαιρνα, τελικά, ούτε το πτυχίο. Ευτυχώς, οι γονείς μου με υποστήριζαν πάντα, όποια απόφαση κι αν έπαιρνα.

 

— Από το 2015 αφιερώθηκες στην παραγωγή και δες πού είσαι σήμερα... θεωρείσαι το μέλλον της techno, ένας από τους πιο πετυχημένους παραγωγούς/remixers, είσαι περιζήτητος και τα κομμάτια σου σκίζουν στα charts. Είσαι χαρούμενος με το αποτέλεσμα ή έχει αυξηθεί η πίεση; Ποια είναι τα στάνταρτ που δεν είσαι διετεθειμένος να προδώσεις;

 Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Συνέθετα μουσική πολύ πιο πριν, αλλά έχεις δίκιο, από το 2015 έχω αφιερώσει όλο τον χρόνο μου στη μουσική. Στην αρχή έμοιαζε με ένα πολύ τολμηρό και αβέβαιο βήμα, αφού δεν ήξερα αν θα εξελισσόμουν και θα κατάφερνα να βιοποριστώ απ΄αυτή. Ευτυχώς, αποδείχτηκε πως ήταν η σωστή επιλογή και είμαι τρισευτυχισμένος με την πορεία (μου).

 

Φυσικά και υπάρχει η πίεση του να προσφέρω καλή δουλειά ξανά και ξανά, αλλά αυτή την πίεση τη δημιουργώ εγώ ο ίδιος στον εαυτό μου, αφού θέλω συνεχώς να γίνομαι καλύτερος και να φτάνω σε υψηλότερα επίπεδα. Για να το κάνω αυτό περνάω τον περισσότερο δυνατό χρόνο στο στούντιο, πολλές φορές με πιέζω να μπω εκεί μέσα, ακόμα και μετά από ένα Σαββατοκύριακο με μηδενικές ώρες ύπνου. Αυτό είναι και το καλλιτεχνικό στάνταρτ που προσπαθώ να διατηρήσω, να φτιάχνω πραγματικά τη δική μου μουσική, στο δικό μου στούντιο και να γίνομαι όλο και καλύτερος.


— Η δουλειά του DJ είναι πολύ σκληρή, με συνεχή ταξίδια, τρελά ωράρια, εξωπραγματικά προγράμματα, απώλεια ύπνου, μοναξιά. Είχες το χρόνο να διαχειριστείς τη μετάβαση σ' αυτή την πραγματικότητα, ή μπήκες αμέσως στα βαθιά;

Ναι, η δουλειά του DJ είναι πολύ σκληρή και τρελή, αλλά στην τελική το να είμαι μέρος αυτού του κόσμου ήταν αυτό που πάντα ήθελα. Εγώ το βλέπω αλλιώς, ότι αν ταξιδεύεις συνεχώς και τα ωράρια είναι τρελά, τότε αυτό σημαίνει ότι τα πας καλά, αφού σε ζητούν για να παίξεις. Κι αυτό το τρελό σκηνικό της περιοδείας είναι αυτό που επιθυμούσα, να παίξω σε όλο τον κόσμο, στα πιο εξωφρενικά πάρτι, στο πιο ενθουσιώδες κοινό. Άρα, με αυτή τη λογική ανυπομονούσα γι' αυτήν τη θεότρελη ζωή. Ξέρεις, δεν είμαι και πολύ του ύπνου... είναι χάσιμο χρόνου! (γελάει)

 

Το να φτιάχνεις κάτι χωρίς να το μοιράζεσαι σημαίνει ότι χάνεις τη δυνατότητα να συνδεθείς με τον κόσμο σε ένα πολύ ιδιαίτερο επίπεδο.
Το να φτιάχνεις κάτι χωρίς να το μοιράζεσαι σημαίνει ότι χάνεις τη δυνατότητα να συνδεθείς με τον κόσμο σε ένα πολύ ιδιαίτερο επίπεδο.


— Αφαιρώντας την προσωπική και καλλιτεχνική πίεση, ένας DJ είναι ουσιαστικά μια πολύ επικερδής επιχείρηση, από τον οποίο ζει ένα ολόκληρο team. Άρα μιλάμε και για πίεση από τους μάνατζερ, τους tour μάνατζερ, τους υπεύθυνους δημοσίων σχέσεων κ.λπ. Πώς είναι τα πράγματα εκεί;

Από την αρχή είχα τον απόλυτο έλεγχο της ζωής και της καριέρας μου και δεν έχω βιώσει πίεση από μάνατζερ κ.λπ., τουλάχιστον μέχρι σήμερα. Η μόνη πίεση είναι αυτή που εγώ ασκώ στον εαυτό μου. Πιστεύω πως η ομάδα μου στηρίζει εμένα και το όραμά μου 100%. Φαντάσου, ο booking agent μου μού είπε πως πρέπει οπωσδήποτε να κάνω διακοπές μέσα στο 2018! (γελάει)


— Μέσα σε δύο χρόνια έχεις πετύχει τόσα πολλά που αν αποφάσιζες να σταματήσεις αύριο θα σε θεωρούσαν έναν από τους πιο επιτυχημένους καλλιτέχνες της εποχής σου. Τι θέλεις από το μέλλον;

Να συνεχίσω να κάνω αυτό που αγαπώ, να κάνω όση περισσότερη μουσική μπορώ και να τη μοιράζομαι με όλο τον πλανήτη, μέσω των εμφανίσεών μου.


— DJing vs. παραγωγή. Βρες τις διαφορές.

(Γελάει) Σ' αυτή την περίπτωση οι διαχωριστικές γραμμές είναι πολύ θολές για μένα. Το να φτιάχνεις κάτι χωρίς να το μοιράζεσαι σημαίνει ότι χάνεις τη δυνατότητα να συνδεθείς με τον κόσμο σε ένα πολύ ιδιαίτερο επίπεδο. Επίσης, το να παίζω χωρίς να μοιράζομαι τη δική μου μουσική (DJ set vs. Live) είναι μια από τα ίδια, αφού δεν μπορώ να εκφραστώ χωρίς όχημα τη δική μου μουσική. Έτσι, λοιπόν, παραγωγή και DJ set πάνε μαζί, αλληλοσυμπληρώνονται και συμβιώνουν και στο στούντιο και έξω απ' αυτό. Βασικά, τα live μου είναι εν μέρει studio sessions, αφού πάντα αυτοσχεδιάζω κατά τη διάρκεια και δημιουργώ πολλές φορές επί τόπου.

 

 

Reinier Zonneveld - Sharp Bust


—Η Filth On Acid, η δισκογραφική σου, έχει προκαλέσει κακό χαμό σε πολύ σύντομο διάστημα.

Είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι με τα αποτελέσματα της FOA μέχρι στιγμής! Έχουμε κυκλοφορήσει μουσική από καταξιωμένους παραγωγούς, όπως τους Sharam, Oliver Koletzki, Emmanuel Top, Secret Cinema, Coyu, Egbert, Felix Krocher, Citizen Kain, Nakadia, αλλά και από ανερχόμενους όπως τους Mees Salome, Hidden Empire και Township Rebellion, για να αναφέρω κάποιους ενδεικτικά.

 

Εστιάζουμε στο να συνεχίσουμε σε αυτό το κλίμα και να συνεχίσουμε να βγάζουμε εκεί έξω μουσική που μου αρέσει. Εκτός από τις κυκλοφορίες, η FOA έχει residency σε ένα από τα πιο καλά κλαμπ στο Άμστερνταμ, το De Marktkantine. Σ'αυτές τις βραδιές παίζω πολύωρα live sets, με όλο τον εξοπλισμό μου από το στούντιο και κατά τη διάρκεια της βραδιάς ένας αγαπημένος καλλιτέχνης – guest που δεν έχουμε ανακοινώσει το όνομά του με συνοδεύει σε ένα δίωρο back to back. Αυτή την εποχή προσπαθούμε να διοργανώσουμε αυτά τα events σε διάσημα κλαμπ σε όλο τον κόσμο.


— Οι θαυμαστές σου στην Αθήνα σε περιμένουν με ανυπομονησία.

Θα είναι το ντεμπούτο μου στην Ελλάδα και στην Αθήνα και χαίρομαι πολύ! Έχω ακούσει πως τα πάρτι σας εκεί, αλλά και το κοινό είναι απίστευτα και το περιμένω πώς και πώς. Μου αρέσουν αυτοί οι άνθρωποι και αυτά τα πάρτι!


Ο Reinier Zonneveld θα βρίσκεται στο Steam Athens το Σάββατο 6 Ιανουαρίου.