Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
18.12.2017
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust
ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust

Δύο βρετανοί σχεδιαστές εφαρμόζουν μια εξειδικευμένη και πρωτοποριακή τυπογραφία στα έργα που αναλαμβάνουν, δημιουργώντας πρωτότυπες γραμματοσειρές και μια ξεχωριστή οπτική ταυτότητα ντυμένη με εικόνες μιας μελλοντικής λαϊκής μυθολογίας.

H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust

Πίσω από το όνομα Sawdust Studio κρύβεται η δημιουργική συνεργασία του Jonathan Quainton και του Rob Gonzalez. Τόσο στην επιφάνεια της οθόνης ενός υπολογιστή όσο και στο τυπωμένο χαρτί ενός περιοδικού, η αισθητική τους ακολουθεί μια ριζοσπαστική απομάκρυνση από την μαζική κουλτούρα, ακόμα και από τη θρυλική αποδόμηση της τυπογραφίας, όπως εξελίχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '90. Σήμερα, που τα στοιχεία της τυπογραφικής αποδόμησης έχουν ξεπεράσει την πραγματικότητα, και μετά τα «γράμματα» ήρθε η σειρά της εικόνας να αποδομηθεί μέσα από glitch ξυράφια που φτύνουν κατακερματισμένη διαφημιστική πληροφορία στους ανυποψίαστους πριν τα δελτία ειδήσεων, το μυαλό των Sawdust διαφωτίζει το μεταβαλλόμενο εσωτερικό τοπίο της ψηφιακής ζωής μας. Αντανακλά το συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον των υποψιασμένων, ταϊζοντάς το με θραύσματα μιας καλοστημένης σουίτας λογισμικού.

 

Ο ακραία ψυχρός ψηφιακός ρεαλισμός του έργου των Sawdust, μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τι είναι ικανή να προσφέρει σήμερα η τεχνολογία στην τέχνη της τυπογραφίας.

 

 

Τυπογραφία για το περιοδικό IBM Systems Magazine, σε τεύχος σχετικό με τον προσδιορισμό της μετατόπισης από την επιλεκτική κρυπτογράφηση σε πλήρη διάχυτη κρυπτογράφηση.
Τυπογραφία για το περιοδικό IBM Systems Magazine, σε τεύχος σχετικό με τον προσδιορισμό της μετατόπισης από την επιλεκτική κρυπτογράφηση σε πλήρη διάχυτη κρυπτογράφηση.

 

Οι δύο βρετανοί σχεδιαστές συναντήθηκαν στο πανεπιστήμιο ενώ ετοίμαζαν την διπλωματική τους στο γραφιστικό σχέδιο. Έγιναν δύο καλοί φίλοι, αλλά στην πορεία εξελίχθηκαν και σε δύο πολύ καλούς συνεργάτες. Αποφάσισαν να συνεργαστούν γιατί και στους δύο αρέσουν τα έργα που προσφέρουν ένα βαθμό οπτικής εξερεύνησης, που μπορεί να είναι πιο απαιτητικά στην ανάγνωσή τους, που μπορεί να αναπαραχθούν από το σωρό των αχρησιμοποίητων ιδεών που έχουν στο μυαλό τους. Ο ακραία ψυχρός ψηφιακός ρεαλισμός του έργου τους, μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τι μπορεί να προσφέρει σήμερα η τεχνολογία στην τέχνη της τυπογραφίας. Ολόκληρο το σύμπαν της ψηφιακής εποχής γίνεται ένα τοπίο στους χαρακτήρες που σχεδιάζουν: οι νέες ιδέες, οι φαντασιώσεις, η εκπληκτική τεχνολογική μεταρρύθμιση, η ικανότητα των μηχανών, η αναβαθμισμένη κλινική διαύγεια των σύγχρονων πίξελ, οι μύθοι της «δυστοπικής» κοινωνικής προόδου, η κομψότητα του κλασικού και της παραδοσιακής γραμμικής αφήγησης, το ανακάτεμα των γραμμάτων και των αριθμών σε ένα κείμενο που όλοι έχουμε μάθει να διαβάζουμε με ταχύτητα και ευκολία, χάρη στην ευρεία χρήση του διαδικτύου.

 

Τα έργα των Sawdust έχουν στολίσει μια τεράστια γκάμα περιοδικών και εφημερίδων: από το τεχνολογικό Wired (σε όλες τις πιθανές εκδόσεις που κυκλοφορεί από Αμερική μέχρι Ιταλία) μέχρι το θρυλικό Εsquire και τους New York Times. Ανάμεσα στους πελάτες του Sawdust Studio θα βρει κανείς κολοσσούς όπως την Coca-Cola, την ΙΒΜ, την Nike, την Audi, την Honda, την Converse ή την Dolby. Κι ενώ η ιδιορρυθμία της τυπογραφίας τους δεν φαίνεται να δίνει δεκάρα για τη διάκριση ανάμεσα στο φανερό και το κρυφό περιεχόμενο της πραγματικότητας που καλούνται να υπηρετήσουν, το καλλιτεχνικό δίδυμο έχει εδώ και καιρό αφήσει πίσω του τον διάδρομο επιτάχυνσης, έχει κυριολεκτικά "ξεφύγει" και πλέον βρίσκεται σε τροχιά για την ολοκλήρωση της τυπογραφικής του φιλοσοφίας. 

 

Αφίσα για τα 100 χρόνια του εμβληματικού μπουκαλιού της Coca-Cola στην έκθεση «Τhe Coca-Cola Bottle: An American Icon at 100» στο High Museum of Art της Ατλάντα.
Αφίσα για τα 100 χρόνια του εμβληματικού μπουκαλιού της Coca-Cola στην έκθεση «Τhe Coca-Cola Bottle: An American Icon at 100» στο High Museum of Art της Ατλάντα.

 

Τυπογραφικό έργο για το εξώφυλλο του περιοδικού της Audi.
Τυπογραφικό έργο για το εξώφυλλο του περιοδικού της Audi.

 

Tυπογραφία για ένα άρθρο του αμερικανικού Wired αφιερωμένο στους νέους χάκερ που προορίζονται να κυριαρχήσουν στον κόσμο της τεχνολογίας.
Tυπογραφία για ένα άρθρο του αμερικανικού Wired αφιερωμένο στους νέους χάκερ που προορίζονται να κυριαρχήσουν στον κόσμο της τεχνολογίας.

 

Εξώφυλλο για τους New York Times βασισμένο στο κεντρικό θέμα που καταγράφει την ιστορία του καθηγητή Sebastien Seung από το Πανεπιστήμιο του Πρίνστον και την προσπάθειά του να χαρτογραφήσει τις νευρικές οδούς του εγκεφάλου.
Εξώφυλλο για τους New York Times βασισμένο στο κεντρικό θέμα που καταγράφει την ιστορία του καθηγητή Sebastien Seung από το Πανεπιστήμιο του Πρίνστον και την προσπάθειά του να χαρτογραφήσει τις νευρικές οδούς του εγκεφάλου.

 

Γραμματοσειρά ειδικά σχεδιασμένη για το βρετανικό Wired.
Γραμματοσειρά ειδικά σχεδιασμένη για το βρετανικό Wired.

 

Εξώφυλλο για το βρετανικό περιοδικό Creative Review.
Εξώφυλλο για το βρετανικό περιοδικό Creative Review.

 

Γραμματοσειρά ειδικά σχεδιασμένη για το ιταλικό Wired.
Γραμματοσειρά ειδικά σχεδιασμένη για το ιταλικό Wired.

 

Άνοιγμα για άρθρο του περιοδικού Entertainment Weekly αφιερωμένο στην ταινία του Τζέιμς Μποντ "Spectre".
Άνοιγμα για άρθρο του περιοδικού Entertainment Weekly αφιερωμένο στην ταινία του Τζέιμς Μποντ "Spectre".

 

Τυπογραφία κατά παραγγελία για άρθρο του περιοδικού Men's Health για τον πόνο.
Τυπογραφία κατά παραγγελία για άρθρο του περιοδικού Men's Health για τον πόνο.

 

Σχέδιο για το εξώφυλλο του περιοδικού ΜΙΤ Technology Review, ειδικά σχεδιασμένο για το τεύχος "Best in Tecn 2017"
Σχέδιο για το εξώφυλλο του περιοδικού ΜΙΤ Technology Review, ειδικά σχεδιασμένο για το τεύχος "Best in Tecn 2017"

 

Τυπογραφικό σχέδιο για το ετήσιο τεύχος του Wired Design Issue με θέμα την αρχιτεκτονική.
Τυπογραφικό σχέδιο για το ετήσιο τεύχος του Wired Design Issue με θέμα την αρχιτεκτονική.

 

Τα νούμερα της γραμματοσειράς Quainton που μπορεί να αγοράσει κανείς από το Hype for Type.
Τα νούμερα της γραμματοσειράς Quainton που μπορεί να αγοράσει κανείς από το Hype for Type.

 

Τυπογραφικό σχέδιο για το βιβλίο OFFF "Archetype".
Τυπογραφικό σχέδιο για το βιβλίο OFFF "Archetype".

 

Σχεδιασμός λογοτύπου και μάρκας για τον αμερικανό παίκτη του NBA Blake Griffin για λογαριασμό της Nike.
Σχεδιασμός λογοτύπου και μάρκας για τον αμερικανό παίκτη του NBA Blake Griffin για λογαριασμό της Nike.

 

Το επίσημο site των Sawdust βρίσκεται εδώ.

 

 

 

Ο Γιάννης Παπαϊωάννου ξεκίνησε να γράφει μουσική από το 1984 και 10 χρόνια μετά να αρθρογραφεί στο Περιοδικό «01». Αγαπάει τη φωτογραφία, την τεχνολογία και τα συνθεσάιζερ. Ονειρεύεται πως μια μέρα χάνεται στο δάσος με τις σημύδες και μένει για πάντα εκεί.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ