Η ιδέα της σειράς των τεσσάρων αφισών στηρίζεται σε ένα από τα βασικά στοιχεία του σινεμά και της εικόνας: την έννοια του κάδρου.

 

 

 

Το κινηματογραφικό κάδρο είναι το πεδίο δράσης του ενορχηστρωτή των πλάνων, του σκηνοθέτη, ο οποίος χρησιμοποιεί το κάδρο για να πλάσει τις εικόνες, τα πλάνα της ταινίας που οραματίστηκε. Το κάδρο είναι μέρος της πραγματικότητας και βάση-φόντο του σινεμά μυθοπλασίας. Μέσα του τεκταίνονται και τεκμαίρονται «πράματα και θάματα».

 

 

 

Κάθε κινηματογραφικό κάδρο και κάθε πλάνο «είναι ουσιαστικά ένα καλλιτεχνικό προϊόν διαφορετικό από την αντικειμενική πραγματικότητα» [Rudolf Arnheim]. Κάθε κινηματογραφικό κάδρο και κάθε πλάνο είναι ταυτόχρονα και πλάνη του χρόνου. Σύμφωνα με τα λόγια του πατέρα του χωροχρόνου, «η διάκριση σε παρελθόν, παρόν και μέλλον είναι απλά μια ανθεκτική έμμονη πλάνη» [Albert Einstein].

 

 

 

Οι φωτογραφίες είναι παρμένες από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης (Θερμαϊκός, δυτικές συνοικίες, ταράτσες στο κέντρο, προβλήτα στην Αρετσού). Έχουν, δε, το φως και την ατμόσφαιρα του φεστιβαλικού Νοεμβρίου.

 

 

 

Σχεδιασμός: Red Creative, Φωτογραφίες: Σίμος Σαλτιέλ.

 

Μ' αυτή την αφορμή, να μερικές απ' τις αφίσες που μου έμειναν πιο πολύ απ' τις προηγούμενες διοργανώσεις. 

 

Η πρώτη διοργάνωση: 1963
Η πρώτη διοργάνωση: 1963

1969
1969

1970
1970

1971
1971

1972
1972

1973
1973

1974
1974

1979
1979

1985
1985

1994
1994

1996
1996

1999
1999

2000
2000

2005
2005

2006
2006

2007
2007

2009
2009

2012
2012

2014
2014

2015
2015

2016
2016