Γιατί ανθίζει η αγορά των έξυπνων ηχείων

Γιατί ανθίζει η αγορά των έξυπνων ηχείων Facebook Twitter
Τα Amazon Echo, τα πιο δημοφιλή έξυπνα ηχεία της αγοράς, έρχονται μαζί με την μουσική υπηρεσία Amazon Music Unlimited, είναι διαθέσιμα για την Ελλάδα και την Κύπρο, αλλά η ψηφιακή βοηθός Alexa καταλαβαίνει μόνο την Αγγλική γλώσσα.
0

To Amazon Echo ήταν το μοναδικό έξυπνο ηχείο που κυκλοφορούσε στην παγκόσμια αγορά για σχεδόν δύο χρόνια. Αυτό σήμαινε ότι το μερίδιο αγοράς της εταιρείας θα έχανε από το 100% καθώς οι καταναλωτές έβρισκαν και νέες επιλογές. Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του, η σειρά Google Home του γνωστού τεχνολογικού γίγαντα, από τη στιγμή που λανσαρίστηκε το 2016 κατάφερε να τσιμπήσει αμέσως 6,7% παγκοσμίως και απέδωσε ακόμη μεγαλύτερα κέρδη το 2017, αφού η Google ενσωματώσε και ένα οικονομικό μοντέλο στη σειρά της, το Google Home Mini. Ένα μικρό, αλλά πανέξυπνο, gadget με ενσωματωμένο τον Google Assistant, που στοχεύει περισσότερο στο να φέρει τις υπηρεσίες του ψηφιακού βοηθού στην καθημερινότητα, παρά να ενισχύσει το ηχητικό τοπίο ενός μοντέρνου νοικοκυριού.

Το 2017 έκλεισε με την Google να κερδίζει 25% της αγοράς των ΗΠΑ, την Amazon με μερίδιο 69% και τους άλλους κατασκευαστές με λίγο πάνω από το 6%. Καθώς οι οπαδοί της Apple περιμένουν την κυκλοφορία του HomePod η αγορά των έξυπνων ηχείων στο σύνολό της παρουσιάζει όχι μόνο μια σημαντική άνοδο, αλλά υποδεικνύει ότι η πρώτη οικιακή συσκευή που ανοίγει το δρόμο του Internet of Things θα είναι ένα μικρό ηχείο, το οποίο θα μπορεί να «μιλάει» και να απαντάει (με τη φωνή τεχνητής νοημοσύνης) σε όλα τα μικρά καθημερινά μας ερωτήματα.

Γιατί ανθίζει η αγορά των έξυπνων ηχείων Facebook Twitter
Η Google αποκάλυψε ότι πούλησε περισσότερα από ένα ηχείο της σειράς Google Home κάθε δευτερόλεπτο από τότε που λάνσαρε τη σειρά Home τον περασμένο Οκτώβριο. Αυτό μεταφράζεται σε συνολικά περίπου 6 εκατομμύρια μονάδες.

Ήδη από το περασμένο καλοκαίρι, όλα τα μέσα μαζικής (τεχνολογικής) ενημέρωσης έχουν εστιάσει στη φωνή της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) υποστηρίζοντας ότι αποτελεί το επόμενο σύνορο του brand marketing. Βέβαια, η έρευνα για να βρεθεί εκείνη η κεντρική οικιακή συσκευή που θα συγκεντρώνει και θα ελέγχει όλες τις υπόλοιπες συσκευές (και τις απαιτήσεις τους) έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια. Το έξυπνο κινητό δεν κατάφερε να γεφυρώσει το κενό, ανάμεσα στις εκατοντάδες εφαρμογές που ελέγχουν αυτόματα ΙοΤ συστήματα στο σπίτι και στη σταθερή βάση μιας κεντρικής συσκευής με έξυπνα χαρακτηριστικά. Γιατί, σε ό,τι αφορά τη χρηστικότητα, τα έξυπνα χαρακτηριστικά στο σπίτι θα πρέπει να πηγάζουν από μια συσκευή με σταθερή αυτονομία και όχι από μια συσκευή, η οποία, ανά πάσα στιγμή μπορεί να διακόψει την λειτουργία της εξ αιτίας μιας εισερχόμενης κλήσης.

Αυτά τα βολικά (παίζει μουσική από τις λίστες ή από ιντερνετικό ραδιόφωνο), έξυπνα (βρίσκει τις απαντήσεις σε μια μεγάλη γκάμα αναζητήσεων) και σταθερά χαρακτηριστικά (βρίσκεται πάντα στη θέση που θα τοποθετηθεί για να μπορεί να «ακούει» από όλα τα δωμάτια) είναι αυτά που αναζητούν οι περισσότεροι από εκείνους που αγόρασαν ένα έξυπνο ηχείο. Σύμφωνα με έρευνες, όπως αυτή της comScore, εκτιμάται ότι το 50% του συνόλου της αναζήτησης θα γίνεται μέσω τεχνολογίας ΑΙ φωνής μέχρι το 2020. Τα τελευταία 15 χρόνια, μάθαμε να ψάχνουμε συνοπτικά με λίγες λέξεις τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης. Με τη φωνητική αναζήτηση, η ομιλούμενη γλώσσα συνδέει τους ανθρώπους με ό,τιδήποτε ψάχνουν με αμεσότητα, ευκολία και μια νέα οικειότητα την οποία η αναζήτηση μόνο με κείμενο δεν θα μπορούσε ποτέ να προσφέρει. Εξαιτίας αυτού, η τεχνητή νοημοσύνη που εξουσιοδοτεί τη φωνητική αναζήτηση γίνεται πιο έξυπνη με κάθε αλληλεπίδραση και έχει καλύτερη κατανόηση των προθέσεων του χρήστη, καθώς η αναζήτηση γίνεται και πιο διασκεδαστική.

Γιατί ανθίζει η αγορά των έξυπνων ηχείων Facebook Twitter
Το πολυαναμενόμενο HomePod της Apple αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στις επόμενες έξι εβδομάδες. Το ηχείο ανακοινώθηκε για πρώτη φορά στην εκδήλωση WWDC της Apple τον Ιούνιο του 2016 και προοριζόταν να κυκλοφορήσει στην αγορά τον Δεκέμβριο του 2017.

Ήδη, μεγάλες εταιρείες, όπως η Toyota και η Unilever, χρησιμοποιούν την Watson Ads πλατφόρμα της IBM, το πρώτο διαφημιστικό προϊόν της ψηφιακής βιομηχανίας που χρησιμοποιεί την τεχνολογία Watson για να βοηθήσει τις μάρκες να έχουν εξατομικευμένες συνομιλίες με τους καταναλωτές σε μεγάλη κλίμακα ή να δίνουν πιο σχετικές πληροφορίες από ό, τι παλαιότερα σε ένα διαφημιστικό γραφείο και να βοηθήσουν τους εμπόρους να χειριστούν γρηγορότερα και καλύτερα περισσότερα καταναλωτικά προϊόντα. Άρα, οι έξυπνοι βοηθοί των έξυπνων ηχείων μπορούν να ωθήσουν και μια αλλαγή στη στρατηγική του σύγχρονου μάρκετινγκ.

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα είδος αλεπούς ισως ήταν «ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου», λένε αρχαιολόγοι

Τech & Science / Ένα είδος αλεπούς ίσως ήταν «ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» πριν από τον σκύλο, λένε αρχαιολόγοι

Η ανάλυση σκελετικών υπολειμμάτων ηλικίας 1.500 ετών στην Παταγονία υποδηλώνει ότι το Dusicyon avus ήταν «ένας πολύτιμος σύντροφος για τις ομάδες κυνηγών-τροφοσυλλεκτών»
NEWSROOM