Γιατί (ίσως) σε ενδιαφέρει η έναρξη της «Vogue Arabia»

Γιατί (ίσως) σε ενδιαφέρει η έναρξη της «Vogue Arabia» Facebook Twitter
0
Γιατί (ίσως) σε ενδιαφέρει η έναρξη της «Vogue Arabia» Facebook Twitter
H πριγκίπισσα Deena Aljuhani Abdulaziz θα είναι η διευθύντρια της έκδοσης

Υπάρχουν δύο απλοί τρόποι για να δεις αν υπάρχει μετρήσιμος πλούτος για αρκετούς σε μια χώρα: να προσέξεις την τιμή ενός Μc menu και αν εκδίδεται τοπική «Vogue». Το πρώτο υποδεικνύει πόσο μπορεί να κοστίζει το γεύμα του φτωχού εκεί, το δεύτερο «πόσα απίδια πιάνει ο σάκος» της μεσαίας τάξης (άλλα και πόσα μπορεί να ονειρευτεί).


Βεβαίως, η «Vogue» δεν είναι εστέτ, ούτε για τους λίγους. Ενσαρκώνει το όνειρο, την αισθητική και τις αξίες της χώρας όπου φιλοξενείται, μαζί με τις γυναίκες που εκπληρώνουν με τον τρόπο τους το όραμά τους (σας βλέπω που σουφρώνετε μυτούλα για το εξώφυλλο της Kim Kardashian), πάντα μέσα στο λαμπερό περιτύλιγμα της μόδας.


Οπότε, η έναρξη της Vogue Arabia, του 22ου τίτλου παγκοσμίως, δεν αφορά την ελίτ στην περιοχή εκείνη του κόσμου όπου ήξεραν το χρυσοποίκιλτο γκλάμουρ, όταν εμείς ήμασταν ακόμα στα δέντρα. Από την άλλη, ποιες αφορά; Και τι ακριβώς λέει σε αυτές τις γυναίκες των 22 χωρών του αραβικού κόσμου;

H «Vogue Arabia» θα γιορτάσει το γεγονός πως οι εργαζόμενες γυναίκες έχουν φτάσει πια στο 15% και ότι η μεσαία τάξη επένδυσε τουλάχιστον 500 εκ. δολάρια σε ρούχα το 2016, πολύ περισσότερα δηλαδή απ' όσα η Αγγλία, η Γερμανία και η Ινδία μαζί.


Κοιτάζοντας το χρυσό (φυσικά!) και λευκό, δίγλωσσο site της «Vogue Arabia», δεν μπορείς να μην αποδεχθείς την πρώτη μεγάλη και τεράστια αλλαγή: η digital έκδοση βγήκε πριν από το περιοδικό. Αντικαθιστώντας το ήδη βεβαρημένο με υπαρξιακή κρίση style.com/arabia, το site έχει ήδη κλείσει όλους τους διαφημιστικούς του χώρους με brands πολυτελείας και χρησιμοποιώντας το έξυπνο hashtag #VogueArabiaIsMe στα social media συστήνει όλους τους πρωταγωνιστές του, από τον αραβικής καταγωγής Elie Saab και τον Zuhair Murad μέχρι την Gigi Hadid ως ωραία και top Instagram model. Νιώθεις πολύ άνετα ως Δυτικός και όλα πάνε πρίμα καθώς χαζεύεις μόδα, ωραίες μελαχρινές γυναίκες που κάνουν φιλανθρωπία και πάνε σε κοσμικές εκδηλώσεις μέχρι τη στιγμή που φτάνεις στο θέμα ομορφιάς με τίτλο «πώς να φτιάξετε τα μαλλιά σας κάτω από τo hijab» και ισιώνεις. Ωπ! Δεν είναι Δυτικοί.

Γιατί (ίσως) σε ενδιαφέρει η έναρξη της «Vogue Arabia» Facebook Twitter
Mια γυναίκα στην Αραβία φορώντας παραδοσιακή μάσκα προσώπου στο Ομάν, περ. 1905

Οι γυναίκες (όπως και οι άντρες) ακολουθούν τους κανόνες της «σεμνής εμφάνισης» βάσει των μουσουλμανικών κανόνων. Γιατί αυτές είναι οι χώρες όπου η καθημερινή «αμαρτία» γίνεται πίσω από κλειστές πόρτες. Και στην τελική, ίσως δεν είναι καν αμαρτία, ίσως δεν κουβαλά καν ενοχή, είναι ιδιωτικό ζήτημα − εδώ δεν είναι αρχαία Ρώμη, κυρίες και κύριοι!


Έτσι, η «Vogue Arabia» θα γιορτάσει το γεγονός πως οι εργαζόμενες γυναίκες έχουν φτάσει πια στο 15% και ότι η μεσαία τάξη επένδυσε τουλάχιστον 500 εκατ. δολάρια σε ρούχα το 2016, πολύ περισσότερα δηλαδή απ' όσα η Αγγλία, η Γερμανία και η Ινδία μαζί. Συγχρόνως, θα υποσχεθεί πως διακριτικά θα αποφεύγει όλα τα θέματα που «τσούζουν» και θα κάνει τα δικά της πίσω από κλειστές πόρτες.


Δηλαδή, όπως ακριβώς έκανε το υπερ-ατού του τίτλου, η διευθύντριά του Deena Aljuhani Abdulaziz, 41 ετών, που όταν άνοιξε την μπουτίκ της D'NA για να χωρέσει όλη τη μόδα, όλη την εικόνα που επιθυμούσε, έκανε το κατάστημα ιδιωτική λέσχη. Όλοι χαρούμενοι, σωστή πολιτική, και αυτά που ήθελε να πει και να πουλήσει προστατευμένα.


Η Deena, λοιπόν, φαίνεται τόσο ιδανική για τη θέση, που σχεδόν πιστεύεις πως την παρήγγειλαν από εργοστάσιο. Από τη βασιλική οικογένεια του Ριάντ, όμορφη, με εξαιρετικό γούστο, ωραία φωνή και στήσιμο, συνδυάζει κάτι που δεν έχει καμία από τις συνάδελφούς της σε άλλες «Vogue» − είναι έμπορoς. Κρατώντας αυτό το προνόμιο, καταφέρνει ως τώρα να πουλάει εξαιρετικά το ενθουσιώδες όνειρο της αφήγησης του αραβικού ονείρου, χωρίς να συζητά για καμιά κακοτοπιά, χωρίς να κάνει καμία κωλοτούμπα, χωρίς καν να χρειάζεται να απολογηθεί.

Την ίδια στιγμή, η σχολή, η μόδα του «σεμνού ντυσίματος» βρίσκει έναν υπέροχο σύμμαχο, καθώς οι σχεδιαστές βρίσκουν σπίτι και μέντορες, χώρο να δουλέψουν και να δείξουν τις συλλογές τους. Έτσι, είναι η πρώτη φορά που οι μουσουλμάνες μπαίνουν ορμητικά στα τετριμμένα της δυτικής και πλέον παγκόσμιας μόδας, διεκδικώντας το μερίδιό τους. Τα hijab και οι abaya δεν γίνονται μονάχα απαραίτητο κομμάτι ένδυσης για τον έξω κόσμο αλλά περίτεχνο καμάρι σχεδιαστή και θρησκευτικής ταυτότητας.


Αυτή θα είναι (τουλάχιστον στην αρχή) μια πολύ-πολύ υπέροχα ρηχή «Vogue», με πολύ-πολύ υπέροχες εικόνες, χωρίς καθόλου γυμνό, με ωραίες και δυναμικές γυναίκες, σαφώς αριστοκράτισσες, και πολύ-πολύ ακριβά και φίνα επώνυμα hijab και abaya σχεδιαστών. Όλα αλλάζουν στην επίφαση της κλειστής πόρτας, καμία απάντηση δεν υπάρχει όταν θυμωμένος Γάλλος αστυνομικός διώχνει μουσουλμάνα από παραλία λόγω ένδυσης. Καλώς ήρθατε στη «Vogue Arabia».

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ