Μια σύντομη ιστορία του φορέματος του Yves Saint Laurent που έγινε γνωστό ως "mono-boob"

Μια σύντομη ιστορία του φορέματος του Yves Saint Laurent που έγινε γνωστό ως "mono-boob" Facebook Twitter
(Pascal Le Segretain/Getty Images)
0

Η Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι ξεκίνησε με Yves Saint Laurent. Οι τελευταίοι έξι μήνες ήταν αρκετά επεισοδιακοί για τον οίκο. Ο Hedi Slimane, ο σχεδιαστής που καθιέρωσε μια νέα αισθητική στον εμβληματικό οίκο, αποχώρησε μετά από τέσσερα δημιουργικά χρόνια στο τιμόνι του YSL και παρέδωσε τη σκυτάλη στον Anthony Vaccarello, πρώην επικεφαλής του Versus Versace.

Χτες παρουσιάστηκε η παρθενική κολεξιόν του Vaccarello (στο σχετικό άρθρο μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από όλα τα λουκ).

Την παράσταση έκλεψε ένα φόρεμα που άφηνε, σχετικά, ακάλυπτο το ένα στήθος του μοντέλου Binx Walton. 

  

Η Vogue πάντως επισήμανε πως δεν ήταν η πρώτη φορά που ο οίκος έκανε κάτι παρόμοιο. Kαι μάλιστα στο παρελθόν δεν χρησιμοποιούσε καν αυτοκόλλητα με γκλίτερ όπως στην χτεσινή πασαρέλα. 

Η Lida Fox φόρεσε ένα παρόμοιο μαύρο μίνι που κάλυπτε μόνο ένα απ' τα δύο στήθη της στην επίδειξη του YSL για το φθινόπωρο του 2015.

Το φόρεμα της Fox πάντως -που σχεδίασε ο Hedi Slimane- δεν είχε αυτοκόλλητο στη ρώγα.

«Πάντα το αποκαλούσαμε "το mono-boob φόρεμα"» είχε πει η Fox στη Vogue τότε. «Νομίζω ότι ήρθε την κατάλληλη στιγμή αυτό το φόρεμα και ταίριαξε με το κίνημα Free the Nipple και την άνοδο του φεμινισμού» είχε συμπληρώσει.

Αλλά και πριν τον Hedi Slimane, υπήρχε ο ίδιος ο Yves Saint Laurant που παρουσίασε ένα φόρεμα που θύμιζε χλαμύδα και άφηνε ακάλυπτο το ένα στήθος, στην επίδειξη για την Άνοιξη του 1990.

Τότε το περιοδικό New York είχε αποκαλέσει το φόρεμα "Το Σκάνδαλο της Ημέρας". 26 χρόνια αργότερα, το φόρεμα του Vaccarello το πολύ πολύ να θεωρηθεί "το σκάνδαλο των 15 λεπτών"...

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ