Όταν τα μοντέλα αποφασίζουν να γίνουν συγγραφείς

Όταν τα μοντέλα αποφασίζουν να γίνουν συγγραφείς Facebook Twitter
Πάντα ήταν της μόδας να... γράφουν τα μοντέλα. Απλώς τώρα η τάση έχει ξεφύγει ελαφρώς.
2

Δεν είναι καινούριο ότι μετά από χρόνια στα catwalks διάσημα μοντέλα έχουν πολλά να αποκαλύψουν για τον κόσμο της μόδας και τις περισσότερες φορές φυσικά το κάνουν μέσα από ένα βιβλίο. Πλέον, όμως, οι συγγραφικές αναζητήσεις φαίνεται ότι έχουν μετατραπεί σε κάτι που μοιάζει με επιδημία και απειλεί να μολύνει τον πλανήτη του στιλ με λίγη διανόηση παραπάνω, όπως επισημαίνεται και σε σχετικό άρθρο του Guardian. 

Αυτή η τάση, κατά το ίδιο ρεπορτάζ τρέφεται από την τριβή που εδώ και καιρό έχουν αποκτήσει τα μοντέλα με το να βάζουν ευφάνταστες λεζάντες στις φωτογραφίες τους στο Instagram και εκτός από selfies και στιγμιότυπα από φωτογραφίσεις και editorial μόδας, να μοιράζονται και πιο προσωπικές σκέψεις, που όπως είναι φυσικό αυξάνουν τους followers τους, δημιουργούν μια πιο προσωπική σχέση και τους βάζουν στη διαδικασία να πιάσουν χαρτί και μολύβι. 

Η Naomi Campbell μόλις είχε εκδώσει το πρώτο της βιβλίο και τότε ήθελε να το διαφημίζει ως μία "χαριτωμένη ιστορία". Όταν, μάλιστα, τη ρωτούσαν πώς και αποφάσισε να αναζητήσει τη συγγραφέα μέσα της το κακό κορίτσι της πασαρέλας συνήθιζε με μία κάποια έπαρση (και με τις στοίβες των βιβλίων της από δίπλα) να λέει ότι το έκανε μόνο και μόνο για να αποδείξει στους δημοσιογράφους ότι δεν ήταν τόσο στρίγγλα όσο ήθελαν να την περιγράφουν στις tabloids εφημερίδες.

Τελευταίος σε αυτό το στρατόπεδο μοντέλων - συγγραφέων προσχώρησε ο Lucky Blue Smith, μοντέλο και διάσημη περσόνα του Instagram, ο οποίος αποφάσισε -όπως ανακοίνωσε - να ξεκινήσει το πρώτο του βιβλίο με συμβουλές προς εφήβους και σκέψεις για τα άγχη και την πίεση που υφίσταται στη σύγχρονη εποχή η πιο τρυφερή ηλικία του ανθρώπου.


Φυσικά ούτε λόγος για το ότι ένα από αυτά τα άγχη είναι ξεκάθαρη η εξωτερική εμφάνιση και τα αψεγάδιαστα πρότυπα που λανσάρει η βιομηχανία της μόδας, γιατί απλώς δεν είναι αυτό το θέμα. Το θέμα είναι ότι ο Lucky Blue Smith έρχεται να προστεθεί στη μακρά λίστα μοντέλων που το προηγούμενο διάστημα τύπωσαν τις σκέψεις τους και αμείφθηκαν πολύ καλά γι' αυτό, φέρνοντας και αντίστοιχη κερδοφορία και στους εκδοτικούς οίκους που επέλεξαν να τους χρίσουν συγγραφείς.  

 

Πρώτη την πόρτα προς τη συγγραφική καριέρα είχε ανοίξει η Sophie Dahl. Plus - size μοντέλο σε μια δεκαετία - τα 90s- που προέβαλε το heroin-chic έκανε σχεδόν τα πάντα: φωτογραφήθηκε γυμνή για το άρωμα "Opium" του Yves Saint Laurent, γύρισε πάρτι και ντεφιλέ όσο καμία και όταν αποφάσισε να γράψει ένα μυθιστόρημα εμπνευσμένο από τη σχέση της με τον Mick Jagger, οι εκδοτικοί οίκοι κάτι είχαν να κερδίσουν από αυτό που οι κριτικοί χαρακτήρισαν "παραμυθάκι". Μετά το γύρισε στις εικονογραφήσεις και μετά ξέχασε ότι για καιρό κυνήγησε καριέρα συγγραφέα και άρχισε να προωθεί τον εαυτό της ως... chef. 

 

 

Ομοίως, το 1994 ήταν ένα έτος ορόσημο για τη μαύρη γαζέλα της πασαρέλας. Η Naomi Campbell μόλις είχε εκδώσει το πρώτο της βιβλίο και τότε αγαπούσε να το διαφημίζει ως μία "χαριτωμένη ιστορία". Όταν, μάλιστα, τη ρωτούσα πώς και αποφάσισε να αναζητήσει τη συγγραφέα μέσα της το κακό κορίτσι της πασαρέλας συνήθιζε με μία κάποια έπαρση (και με τις στοίβες των βιβλίων της από δίπλα) να λέει ότι το έκανε μόνο και μόνο για να αποδείξει στους δημοσιογράφους ότι δεν ήταν τόσο στρίγγλα όσο ήθελαν να την περιγράφουν στις tabloids εφημερίδες. Φυσικά, πολλά γράφτηκαν τότε για το αν το μοντέλο είχε τέτοιου είδους ικανότητες, μέχρι που η ίδια παραδέχθηκε ότι δεν είχε τον χρόνο για να κάτσει να γράψει ένα βιβλίο. Η επόμενη προσπάθεια της ήταν κάτι πιο... κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της, μία εκδοτική ρετροσπεκτίβα με τις καλύτερες φωτογραφίες της από το θορυβώδες πέρασμα της από τον χώρο της μόδας. Τουλάχιστον, έστω και υπό πίεση υπήρξε ειλικρινής. 

#goodmorning #sunshines ?❤️❤️??? @donatella_versace @versace_official @reneegarnes #thank you @voguemagazine

A photo posted by Naomi Campbell (@iamnaomicampbell) on

Yπάρχει, βέβαια και η περίπτωση της πολυάσχολης Tyra Banks, του πρώτου μαύρου μοντέλου που κατάφερε να χωρέσει στο εξώφυλλο του GQ. Ήταν επίσης και το πρώτο μοντέλο που κατάφερε να γράψει μία τριλογία, ένα saga για την ακρίβεια, που δεν ήταν παρά οι περιπέτειες ενός μοντέλου σε έναν κόσμο επιστημονικής φαντασίας. Η... τριλογία ό,τι πούλησε και ό,τι κέρδη απέφερε στον εκδοτικό οίκο που είχε τη γενναιότητα να την εκδώσει, το πούλησε δια της δυσφήμισης. "Είμαι σίγουρος ότι αυτό είναι το χειρότερο πράγμα που έχω διαβάσει", ανέφερε μεταξύ άλλων καθόλου κολακευτικών για το συγγραφικό τάλαντο της Banks μία από τις κριτικές που φιγουράριζε εκείνη την εποχή στις λίστες της Amazon. 

 

What the... #beautyconla

A photo posted by Tyra Banks (@tyrabanks) on


 

Τελευταία στη λίστα των επίδοξων μοντέλων - συγγραφέων, η νικήτρια του βρετανικού Next Top Model, Abbey Clancy. To μοντέλο,  νωρίτερα μέσα στο έτος έγραψε ένα μυθιστόρημα για μία νεαρή φιλόδοξη τραγουδίστρια που προσπαθεί να χωθεί στη μουσική βιομηχανία. Από τις περιγραφές της πρωταγωνίστριας που έμοιαζε πολύ σ' εκείνην, οι κριτικοί - όσοι άντεξαν να ασχοληθούν - υπέθεσαν ότι γράφει για τις δικές της προσπάθειες στον χώρο της μόδας. Μικρό το κακό σχολίασαν, με την ίδια να παραδέχεται λίγο καιρό μετά, ότι δεν το έγραψε ολομόναχη το μυθιστόρημα, αλλά είχε και λίγη βοήθεια από ανθρώπους που κάτι περισσότερο γνώριζαν. 

Happy Friday ! It's holiday season need the perfect girly book then go get #remembermyname hope you all enjoy it xx

A photo posted by Abbey Clancy (@abbeyclancyofficial) on

 

Όπως επισημαίνεται στο συγκεκριμένο άρθρο του Guardian δεν φοβάται κανείς τη συγγραφική καριέρα αυτών των γυναικών, δεν απειλούνται τα γράμματα, τελοσπάντων, και η λογοτεχνία αξιώσεων από τέτοιες απόπειρες. Ωστόσο, η τάση του να καταφεύγουν στις εκδόσεις, ως κίνηση έξτρα κέρδους στο pick της καριέρας τους (και φυσικά η προθυμία των εκδοτικών οίκων να προχωρήσουν σε εκδόσεις ακριβώς σε αυτό το pick, γνωρίζοντας τα έσοδα που θα ακολουθήσουν, ειδικά σε κάποιες σούπερ διάσημες περιπτώσεις) παρουσιάζεται πιο αυξημένη από ποτέ, τη στιγμή που αρκετοί νέοι και ταλαντούχοι συγγραφείς περιμένουν ένα πράσινο φως για να δουν το πρώτο τους βιβλίο να εκδίδεται. Το λες και άδικο... 

Με στοιχεία από τον Guardian 

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ