ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Ο Raf Simons απέτισε φόρο τιμής στον εμβληματικό φωτογράφο της γκέι σκηνής Robert Mapplethorpe

Ο Raf Simons απέτισε φόρο τιμής στον εμβληματικό φωτογράφο της γκέι σκηνής Robert Mapplethorpe Facebook Twitter
1

Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, το Ίδρυμα Robert Mapplethorpe ήρθε σε επαφή με τον Raf Simons και του έγινε πρόταση αν θα ήθελε να συνεργαστεί μαζί τους για ένα καινοτόμο πρότζεκτ. Εκείνος είπε αμέσως ναι και κάπως έτσι, την περασμένη εβδομάδα, οι θρυλικές φωτογραφίες του Mapplethorpe παρουσιάστηκαν στο Pitti Immagine Uomo μέσα από τη συλλογή Raf Simons -SPRING 2017 - MENSWEAR.

Ο σχεδιαστής Raf Simons είναι γνωστός λάτρη της τέχνης και κατά το παρελθόν έχει κάνει αναφορές σε έργα του Ρόθκο, του Πικάσο, και του Brian Calvin. Επίσης, θεωρείται ως ένας από τους κορυφαίους σχεδιαστές μόδας στον κόσμο αυτή τη στιγμή, οπότε είναι λογικό το ίδρυμα Robert Mapplethorpe το οποίο είναι επιφορτισμένο με την προστασία της κληρονομιάς του εμβληματικού φωτογράφου, να τον επιλέξει για αυτό το πρότζεκτ.

Η συλλογή του Simons παρουσιάστηκε στη Φλωρεντία και όλα τα ρούχα είχαν πολλαπλά τυπώματα με τις διάσημες φωτογραφίες του Mapplethorpe ο οποίος είναι γνωστός για την ωμή απεικόνισή της γκέι σκηνής της Νέας Υόρκης στη δεκαετία του 1970 και του 1980 και την αγάπη του για το δέρμα και το bondage.

Oι κριτικές για την συλλογή είναι αποθεωτικές από τα μεγάλα Μέσα μόδας που κάνουν λόγο για έναν φόρο τιμής στο μεγάλο φωτογράφο μέσα από μια ανατρεπτική πρόταση. Το γεγονός πως ο Simons επέλεξε να χρησιμοποίησει ακόμη και τις πιο nsfw εικόνες του Mapplethorpe θεωρήθηκε τολμηρό, αλλά όλοι σχολίασαν το πώς ο Βέλγος σχεδιαστής πέτυχε με την αισθητική του να παρουσιάσει ένα αποτέλεσμα που θύμιζε πάντρεμα επίδειξης μόδας με έκθεση σε γκαλερί ή κάποιο μουσείο σύγχρονης τέχνης.

Τα ρούχα, ως επί το πλείστον μαύρα και άσπρα, όπως και οι εικόνες του Mapplethorpe, συχνά λειτουργούσαν ως κάδρα για τις φωτογραφίες και με μοναδικό τρόπο υπενθύμισαν το ρόλο του Mapplethorpe στην έξοδο του γκέι σεξ από το σκοτάδι και την αποδοχή του από ένα κοινό που δεν ήταν προετοιμασμένο εξ ολοκλήρου για αυτό.

«Οι εικόνες του ήταν επαναστατικές για τη ριζική περιεκτική φύση των θεμάτων τους, και για την προσεγμένη εκτέλεσή τους», έγραψε η εφημερίδα New York Times αναφέροντας παράλληλα και την ρετροσπεκτίβα στον φωτογράφου που φιλοξενείται τώρα στο Μουσείο Τέχνης στο Λος Άντζελες.

Ο Raf Simons απέτισε φόρο τιμής στον εμβληματικό φωτογράφο της γκέι σκηνής Robert Mapplethorpe Facebook Twitter
Ο Raf Simons στο backstage της επίδειξης - highsnobiety.com
Ο Raf Simons απέτισε φόρο τιμής στον εμβληματικό φωτογράφο της γκέι σκηνής Robert Mapplethorpe Facebook Twitter
Jian DeLeon / Τwitter
Ο Raf Simons απέτισε φόρο τιμής στον εμβληματικό φωτογράφο της γκέι σκηνής Robert Mapplethorpe Facebook Twitter
Umberto Fratini / Indigital.tv
Ο Raf Simons απέτισε φόρο τιμής στον εμβληματικό φωτογράφο της γκέι σκηνής Robert Mapplethorpe Facebook Twitter
Umberto Fratini / Indigital.tv
Ο Raf Simons απέτισε φόρο τιμής στον εμβληματικό φωτογράφο της γκέι σκηνής Robert Mapplethorpe Facebook Twitter
Umberto Fratini / Indigital.tv
Ο Raf Simons απέτισε φόρο τιμής στον εμβληματικό φωτογράφο της γκέι σκηνής Robert Mapplethorpe Facebook Twitter
wwd.com/ Giovanni Giannon
Ο Raf Simons απέτισε φόρο τιμής στον εμβληματικό φωτογράφο της γκέι σκηνής Robert Mapplethorpe Facebook Twitter
wwd.com/ Giovanni Giannon
Ο Raf Simons απέτισε φόρο τιμής στον εμβληματικό φωτογράφο της γκέι σκηνής Robert Mapplethorpe Facebook Twitter
wwd.com/ Giovanni Giannon
Ο Raf Simons απέτισε φόρο τιμής στον εμβληματικό φωτογράφο της γκέι σκηνής Robert Mapplethorpe Facebook Twitter
highsnobiety.com
Ο Raf Simons απέτισε φόρο τιμής στον εμβληματικό φωτογράφο της γκέι σκηνής Robert Mapplethorpe Facebook Twitter
highsnobiety.com
Ο Raf Simons απέτισε φόρο τιμής στον εμβληματικό φωτογράφο της γκέι σκηνής Robert Mapplethorpe Facebook Twitter
highsnobiety.com
1

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γυμνό Χόλιγουντ:

Μόδα & Στυλ / Γυμνό Χόλιγουντ: Πλήρης διαφάνεια, free the nipple, ζήτω τα γυμνά σώματα. Έτσι ντύνονται πια οι σταρ.

Ξεκίνησε από τις πασαρέλες της υψηλής ραπτικής και κορυφώθηκε (πού αλλού;) τη νύχτα της τελετής των Όσκαρ. Το νέο trend στη μόδα είναι το γυμνό και, απ' ό,τι φαίνεται, ήρθε για να μείνει.
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια
οχι της gay σκηνης αλλα της bdsm. ο ιδιος ηταν bisexual και χρησιμοποιουσε την σεξουαλικοτητα σαν εμπνευση.οι φωτογραφιες του δεν ειχαν να κανουν τοσο με straight η gay oσο με bdsm ή την παρομοιωση κοινων αντικοιμενων (πχ λουλουδια) με οργανα αναπαραγωγης.