Η Βάσια Μπακογιάννη ξέρει έναν τρόπο για να λατρέψεις την ποίηση

Η Βάσια Μπακογιάννη ξέρει έναν τρόπο για να λατρέψεις την ποίηση Facebook Twitter
"Η θεματική μου περιστρέφεται γύρω από τη συμφιλίωση με την προσωπική και κοινωνική σύγχυση σε συνδυασμό με την παρουσία των social media, την προσπάθεια για ενηλικίωση, τη ζωή στο αστικό και μη περιβάλλον".
0

— Εξήγησέ μας αρχικά με δυο λόγια τι είναι visual poetry.

Visual poetry είναι ο συνδυασμός ποίησης με digital backgrounds, δηλαδή είτε με ψηφιακά artworks είτε με ψηφιακά επεξεργασμένες φωτογραφίες που λειτουργούν ως καμβάς για τα ποιήματα. Το ιδιαίτερο στοιχείο που έχει το visual poetry είναι ότι μοιάζει πολύ με το songwriting, δηλαδή, όπως στην τραγουδοποιία δίνεται έμφαση στο ενιαίο σώμα που αποτελεί η μουσική σύνθεση με τους στίχους, έτσι και στο visual poetry το ποίημα είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένο με την εικόνα και το αντίθετο. Δεν μπορούν να ιδωθούν ξεχωριστά το ένα από το άλλο. Το visual poetry εκμεταλλεύεται το οπτικό κομμάτι (που είναι σαφώς επηρεασμένο από το internet culture και τα web aesthetics) για να αποτυπωθεί πιο εύκολα στον αναγνώστη, αλλά ουσιαστικά γίνεται μέρος του έργου.

— Πώς έφτασες να ασχοληθείς με αυτό;

Το background μου είναι μουσικό κυρίως, οι σπουδές μου, απ' την άλλη, παντελώς άσχετες και με τη μουσική και με το γράψιμο ή τα εικαστικά. Για αρκετά χρόνια ασχολιόμουν αποκλειστικά με τη μουσική. Κάποια στιγμή άρχισα να γράφω και το 2012 εξέδωσα την πρώτη μου ποιητική συλλογή στα ελληνικά, με τίτλο Παρανυχίδες. Ύστερα από περίπου έναν χρόνο ξεκίνησα εντελώς τυχαία να πειραματίζομαι με το ψηφιακό κομμάτι, σε πολύ αρχικό στάδιο. Είχα γράψει κάποια ποιήματα στα αγγλικά που στη συνέχεια έγιναν περισσότερα και επειδή ήδη πειραματιζόμουν με τον σχεδιασμό artworks, αποφάσισα να τα ντύσω όλα με ένα ταιριαστό background, είτε αυτό ήταν sketch/artwork είτε «πειραγμένη» φωτογραφία απ' το προσωπικό μου αρχείο. Ένιωθα πως ο γραπτός λόγος μπορούσε να πάρει άλλη διάσταση, χωρίς να χάνει τη δύναμή του. Η κωδικοποίηση που προσφέρουν τα σύγχρονα ψηφιακά μέσα και όλη η διαδικτυακή κουλτούρα με διευκολύνουν, γιατί εστιάζω στο λιτό και στο συγκεκριμένο. Κάπως έτσι προέκυψε το A pill is a moon, μια συλλογή visual poetry που κυκλοφόρησε πριν από λίγους μήνες και ως φιλοσοφία απομακρυνόταν εντελώς από την προηγούμενη εκδοτική απόπειρα. Σε αυτήν τη συλλογή υπήρχαν ποιήματα και statements που μπορούσαν πλέον να σταθούν ως εικαστικά έργα, λόγω της σύνδεσής τους με την εικόνα.

Η Βάσια Μπακογιάννη ξέρει έναν τρόπο για να λατρέψεις την ποίηση Facebook Twitter

— Ποια είναι τα θέματα που σε απασχολούν κυρίως;

Η ατομική ταυτότητα στο κοινωνικό περιβάλλον, όπως αυτό διαμορφώνεται στην ψηφιακή εποχή. Με απασχολεί, επομένως, και το πώς αντιλαμβάνεται πλέον ο άνθρωπος το σώμα, τη νόηση, τις σχέσεις, υπό την παρουσία αφαιρετικών διαδικασιών. Βλέπω αυτή την ανεξέλεγκτη τάση για ρεμιξάρισμα ιδεών που ήδη τείνουν να συρρικνωθούν και μου φαίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η επικέντρωση σε μια ολοένα πιο ασαφή και θολή νοηματοδότηση. Η θεματική μου περιστρέφεται γύρω από τη συμφιλίωση με την προσωπική και κοινωνική σύγχυση σε συνδυασμό με την παρουσία των social media, την προσπάθεια για ενηλικίωση, τη ζωή στο αστικό και μη περιβάλλον. Έχει να κάνει με έναν σκεπτικισμό που απεχθάνεται την καθήλωση.

Η Βάσια Μπακογιάννη ξέρει έναν τρόπο για να λατρέψεις την ποίηση Facebook Twitter
Η Βάσια Μπακογιάννη ξέρει έναν τρόπο για να λατρέψεις την ποίηση Facebook Twitter
Η Βάσια Μπακογιάννη ξέρει έναν τρόπο για να λατρέψεις την ποίηση Facebook Twitter
Η Βάσια Μπακογιάννη ξέρει έναν τρόπο για να λατρέψεις την ποίηση Facebook Twitter
Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.