Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »

ΝΕΑ ΣΤΗΛΗ - Οι πληγές της Αθήνας

Οι συντάκτες της LiFO καταγράφουν και φωτογραφίζουν όλα τα προβλήματα της πόλης (και καλούν τους αναγνώστες να κάνουν το ίδιο)
THE LIFO TEAM 24.1.2018

1.

Η προβληματική κατάσταση στην πλατεία Δικαιοσύνης επί της Πανεπιστημίου απέναντι από το Rex. Η πλατεία Δικαιοσύνης βρίσκεται σε ένα τρομερά κεντρικό σημείο της πόλης, αλλά μοιάζει με έναν υπαίθριο χώρο-φάντασμα, παρατημένο στη μοίρα του. Δυσωδία, τοξικοεξαρτημένοι, σκουπίδια και γενικότερα μια εικόνα εγκατάλειψης στην καρδιά του κέντρου, για μία όμορφη πλατεία που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους για τους κατοίκους της πόλης.

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

2.

Τα (εξωτερικά) ερείπια των πιο υποδειγματικών κινηματογράφων που είχαμε –Απόλλων, Αττικόν–, που στοιχειώνουν τη Σταδίου χωρίς φως προοπτικής, παρ' ότι υποτίθεται ότι είχε δρομολογηθεί η αποκατάσταση.

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

3.

Τα προσφυγικά στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, που μοιάζουν με οικισμό-φάντασμα που ματαίως περιμένει κάποια λειτουργική ανάπλαση.

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

4.

Πραξιτέλους 24. Το κτίριο είναι ένα όρθιο κουφάρι. Μάλλον θύμα πυρκαγιάς κι αυτό. Στα σωθικά του κατοικοεδρεύει μια αποικία αρουραίων. O δήμος μπουκώνει τις τρύπες με διάφορα υλικά και για ένα διάστημα οι αρουραίοι δεν έχουν έξοδο διαφυγής. Τώρα έχουν καλύψει ολόκληρη την πρόσοψη με μια γιγαντοαφίσα που διαφημίζει παράσταση χορού, πάνω στην οποία αναγράφεται «Πρόγραμμα αναβάθμισης εμπορικού τριγώνου»! Έτσι αναβαθμίζεται το κέντρο; Με αφίσες που καλύπτουν το τεράστιο πρόβλημα που γιγαντώνεται από κάτω;

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

5.

Γκριν Παρκ. Δεν είναι τυχαίο ότι όποιος περνάει μέρα-νύχτα μπροστά από το πάλαι ποτέ κοσμικό ζαχαροπλαστείο «Γκριν Παρκ» του Πεδίου του Άρεως κάνει μια μικρή παράκαμψη-καμπύλη κι όπου φύγει φύγει τρομαγμένος. Πάνω απ' όλα, όμως, είναι θλιβερό να βλέπεις όλους αυτούς τους νέους ανθρώπους να μαλώνουν για τη δόση τους ή να τρυπιούνται. Δεν είναι καιρός να βρεθεί λύση τόσο για τους ίδιους όσο και για τον δρόμο που κάποτε ήταν από τους ωραιότερους της Αθήνας; Γενικά, το Πεδίον του Άρεως θα μπορούσε να είναι ένα από τα ομορφότερα πάρκα της Αθήνας, όμως η εγκατάλειψή του και η κατάσταση στην περιοχή δεν το βάζουν στη λίστα μιας βόλτας στην Αθήνα.

 

Γκριν Παρκ.
Γκριν Παρκ.

 

6.

Τα πεζοδρόμια στην Εμμανουήλ Μπενάκη. Δεν είναι, φυσικά, τα μοναδικά, αλλά η κατάστασή τους είναι ενδεικτική. Είναι αδύνατο να διασχίσεις την οδό αποκλειστικά από το πεζοδρόμιο. Αλλού είναι διαλυμένο, αλλού πέφτεις πάνω σε αυτοκίνητα παρκαρισμένα εξ ολοκλήρου στο πεζοδρόμιο, αλλού κάνεις ζικ-ζακ ανάμεσα σε τραπεζοκαθίσματα. Αν κυκλοφορείς με μωρό ή αναπηρικό καροτσάκι, υπάρχουν σημεία από τα οποία απλώς δεν χωράς να περάσεις.

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

7.

Oι συνεχείς παραβιάσεις από μηχανάκια και άλλα τροχοφόρα στους πεζόδρομους του ιστορικού τριγώνου. Ανεξάρτητα από το αν τελικά οι νεοδιαμορφωμένοι πεζόδρομοι του κέντρου θα συνδράμουν στην εμπορική άνθηση των μαγαζιών, το σημαντικό είναι να τηρούνται έστω οι βασικοί κανόνες ενός πεζοδρόμου. Αντ' αυτού, στις γεμάτες κόκκινα σημαιάκια οδούς με τις χαριτωμένες πινακίδες που υποδεικνύουν την απαγόρευση διέλευσης αυτοκινήτων, μηχανών και τροχοφόρων, καθημερινώς μαρσάρουν μηχανές και οι οδηγοί τους μάλιστα βρίζουν τους περαστικούς που τόλμησαν να περπατήσουν αμέριμνοι στον υποτιθέμενο πεζόδρομο. Η αστυνόμευση για τέτοια περιστατικά; Ανύπαρκτη.

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

8.

Mοναστηράκι – Πλατεία: Η πιάτσα των ταξί. Διπλή λωρίδα. Αν σ' αρέσει. Αν όχι, μπορεί να πέσει και ξύλο. Γιατί έτσι. Φυσικά και περνάει από το σημείο και η Δημοτική Αστυνομία και η κανονική. Αλλά μάλλον περιπολεί κόσμος με σοβαρά προβλήματα στην περιφερειακή όραση και γενικώς πρόβλημα στα μάτια. Και φυσικά, ισχύει η προτεραιότητα –«μπροστά, κυρία, μπροστά σας, ο συνάδελφος προηγείται»–, και φυσικά ισχύει το αν το δρομολόγιο ικανοποιεί το πρόγραμμα του αυτοκινητιστή. Δεν είναι ερώτηση το πόσοι μπορούν να βρεθούν και να γνωριστούν μέσα σ' αυτή την κούρσα. Χίλιοι καλοί χωράνε, ακριβώς όπως χωράει όσα ταξί μπορεί να αντέξει αυτή η πλατεία.

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

9.

Ο εισαγόμενος «αναρχοτουρισμός» στα Εξάρχεια. Άνθρωποι νεαρής ηλικίας που έρχονται διακοπές για να ξεδώσουν βάφοντας κτίρια (γεμίζουν τα νεοκλασικά –και όσα κτίρια είχαν σεβαστεί και δεν άγγιζαν οι ντόπιοι γκραφιτάδες– με άθλια tags και συνθήματα) και χαζεύοντας τις οδομαχίες στο Πολυτεχνείο τα Σαββατοκύριακα από απόσταση ασφαλείας. Τα απογεύματα γίνονται ακόμη και ξεναγήσεις με ποδήλατα για να χαζέψουν οι τουρίστες τον «εξωτισμό» της περιοχής.

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

10.

Το γλυπτό «Προμαχώνες» στον προαύλιο χώρο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Πρόκειται για παιδαριώδη καλλιτεχνική σύλληψη και πολύ κακόγουστη υλοποίησή της. Επιπλέον, έχει μεγαλομανείς διαστάσεις. Κάθεσαι στο καφέ του κήπου του μουσείου και το γλυπτό σού κρύβει το μουσείο. Η μόνη διερώτηση που είναι ικανό να σου γεννήσει είναι τίνος επιπέδου πολιτικό μέσο χρειάζεται να διαθέτει κάποιος για να φυτέψει μια χιπιδερή, λαϊκίστικη και ανούσια γκουμούτσα σε ένα τόσο εμβληματικό και ευαίσθητο σημείο της πόλης.

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

11.

Πολυτεχνειο. Κατά μήκος της οδού Πατησίων, σε δύο κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, κυριαρχούν η ανομία, η παρακμή, το παρεμπόριο, η βρομιά, οι βανδαλισμοί καθώς και φαινόμενα βίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί από τους διδάσκοντες στα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα σου πουν ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει εντελώς και πως «από τη διακίνηση των ιδεών έχουμε περάσει στην διακίνηση ναρκωτικών». Ήδη, το τελευταίο χρονικό διάστημα, ύστερα από ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή», ξεσηκώθηκαν τεράστιες αντιδράσεις με αποτέλεσμα, λόγω της δημόσιας κατακραυγής, μετά από πολύ καιρό, να εμφανιστούν συνεργεία καθαρισμού. Ελπίζουμε, πάντως, οι ενέργειες αυτές να μην έχουν πρόσκαιρο χαρακτήρα.

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

12.

Η Αγία Δύναμη της οδού Μητροπόλεως διεμβολισμένη από τις κολόνες του κτιρίου που υψώνεται από πάνω της. Το ζήτημα δεν είναι καινούργιο, καθότι η διεμβόλιση υπάρχει από το 1951, όταν χτίστηκε το κτίριο που από τότε και για σχεδόν 60 χρόνια στέγαζε την κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας. Όμως κατά την πρόσφατη μετατροπή του κτιρίου σε ξενοδοχείο, κατά την οποία οι κολόνες επενδύθηκαν ξανά με μάρμαρο και «πάχυναν», η «πλαγιοκόπηση» της μικρής εκκλησίας οδήγησε σε ακόμα πιο γελοίο αποτέλεσμα, με τη γωνιακή κολόνα να «ξυρίζει» κεραμίδια και την ακριβώς προηγούμενή της να εισβάλλει χοντρά στη σκεπή και στον τοίχο της.

 

Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

 

Ξεκινάμε σε αυτό το τεύχος, και θα συνεχίσουμε σε εβδομαδιαία βάση, την καταγραφή των προβλημάτων της Αθήνας. Περιμένουμε και τις δικές σας ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ με τις καταδεικτικές ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΑΣ στο [email protected]

 

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
27 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Haifischnet Haifischnet 24.1.2018 | 14:14
Από τα πιο θλιβερά θέματα. Αν έχεις ζήσει και κάποιες δεκαετίες πριν για να κάνεις την σύγκριση, τότε κλαις γοερά.
avatar nego 24.1.2018 | 14:18
Παντως συμφωνα με οσα έχω διαβασει σε αναρχικα site και αφισες,για την μαχη που δινουν για τον δημοσιο χωρο,το αρθρο ειναι ακρως φασιστομικροαστικο.Για την ωρα λοιπον την μαχη του δημοσιου χωρου κερδιζουν οι αναρχο_κατι και γιαυτο η Αθηνα εχει την εικονα που παρουσιαζεται στο αρθρο.
Haifischnet Haifischnet 24.1.2018 | 16:55
Τι περίμενες να διαβάσεις σε αναρχικά sites? Πάρτε σπόγγο και σαπούνι;
avatar khal drogo 25.1.2018 | 01:28
Οι άνθρωποι σε αυτά τα sites έχουν ευτυχώς λίγη παραπάνω επαφή με την πραγματικότητα, ώστε να στέκονται σε επιχειρήματα επιπέδου Βατόπουλου.
avatar Γράφων 25.1.2018 | 07:40
@ khal drogo

Ειλικρινά θεωρείτε ότι

το να γραφει κάποιος ακατάληπτα κατεβατά μπουρδολογιας,
να υπογραφεί ως "λυσσασμένες συλλογικότητες για την εξέγερση στο ανατολικό δουργουτι",
να σπάει και να καίει την πόλη του,
να αρνείται κάθε επαφη με ο,τι σε όλο τον κόσμο λαμβάνεται ως δεδομένο (αστυνομία, ταχυδρομείο, τράπεζα, εταιρείες τηλεπικοινωνιών, πυροσβεστική κτλ),
να ασχημαίνει ο,τι μπορεί (εκτός από το πάρκο της Ναβαρίνου όπου αλλού έχει μπει χεράκι αναρχοχαρούμενου βρωμάει και ζέχνει)

είναι "επαφή με την πραγματικότητα";

Εκεί που έφτυνε ο Βατόπουλος φύτρωναν οι nosotros. Ήμαρτον.

Ελευθερία της έκφρασης δεν είναι ελευθερία να λέει κανείς ψέματα.

Δείτε την πλατεία. Με το container και τη διαλυμένη παιδική χαρά. Με τα αποκαΐδια από τις φωτιές που ανάβουν κάθε βράδυ σα να είμαστε στο Bronx του '80. Με τα ξηλωμενα παγκάκια και τον βανδαλισμενο φανοστατη. Με τις πλαστικές καρέκλες και τους καναπέδες (!).

Αν αυτό σας αρέσει περισσότερο από αυτά που επιδιώκει ο Βατόπουλος χρειαζεστε κάποιας μορφής βοήθεια.
Lucretius Lucretius 25.1.2018 | 08:40
@khal drogo

Επιχειρήματα του στυλ "να συντριψουμε το κράτος, ενας νεος κοσμος είναι εφικτος";

Ωραία, άλλαξε η ζωή μας. Αλλά μέχρι να συντρίψουμε το κράτος και τον καπιταλισμό μπορούμε να καθαρίσουμε και κανένα τοίχο; Μια και η αυτοοργάνωση δεν φαίνεται να έχει προχωρήσει σε αυτό το βαθμό.
avatar khal drogo 25.1.2018 | 21:03
Γράφοντα, όταν λέω επαφή με την πραγματικότητα, δεν μιλάω για τα πολιτικά τους πιστεύω και τις προκηρύξεις τους, αναφέρομαι σε απτές πράξεις, όπως είναι οι καταλήψεις στέγης και τα αυτοδιαχειριζόμενα κοινωνικά κέντρα. Αυτά ανταποκρίνονται σε άμεσα κοινωνικά ζητήματα.
Η προσέγγιση του Βατόπουλου στα ζητήματα της Αθήνας είναι επιφανειακή και ανάλογη της αισθητικής του, κατά τη γνώμη μου προσφέρει ελάχιστα στον δημόσιο λόγο για την πολή, εξού και ο χαρακτηρισμός "επιχειρήματα Βατόπουλου".

Lucretius, να μας πεις όμως ποια γκράφιτι θες να κρατήσουμε και να μην τα σβήσουμε καθώς καθαρίζουμε τους τοίχους, έτσι;
avatar Γράφων 25.1.2018 | 23:43
@ khal drogo

Η κατάληψη έχει κάποια γενναιότητα;

Αναφορικά με τα αυτοδιαχειριζομενα κοινωνικά κέντρα (δηλαδή;) εικάζω ότι εννοείτε τις πολιτιφυλακες του Βοξ, τα σεμινάρια και διαλέξεις αριστερής αυταρεσκειας του nosotros και τα δωρεάν μαθήματα που γίνονται σε μεταναστακια στην Καραγιάννη.

Αν είναι για δυο έρμα δωρεάν μαθήματα να πρέπει η Αθήνα να μοιάζει με την Καμπούλ (ποια ήταν η τελευταία φορά που βγήκατε Σάββατο βράδυ Εξάρχεια;) ειλικρινά να λείπει το βύσσινο.

Το κακό που προξενούν τα αντι-βατοπουλακια είναι πολύ περισσότερο από το καλό που κάνουν.

Από την άλλη τί ενοχλεί στον Βατοπουλο; Ποια είναι η ρηχοτητα; Ότι επικαλείται τη νομιμότητα, την αισθητική και την αρχιτεκτονική ιστορία αυτής της πόλης; Ότι είναι κατά της παράνομης αφισοκόλλησης, της υποκουλτούρας που θέλει την Αθήνα να μοιάζει με γκέτο της Ν. Υόρκης;

Ξέρω ότι ακούγεται ανόητο μεταξύ ανωνύμων αγνώστων στο ιντερνέτ αλλά ωριμάστε λίγο.
avatar Γράφων 24.1.2018 | 16:23
Ω Lifo ευχαριστώ για την πρωτοπορία,
η ημετέρα αισθητική ευαισθησία
δείχνει ότι υπάρχει ελπίς
να ζήσομε σαν αθρώποι όλοι εμείς.

Εμείς του κέντρου οι ιθαγενείς
που μας πετάξαν εξαρχής
ό,τι δεν θέλανε αυτοί
οι μένοντες σε βίλα μακρινή.

Και μείναμε ημείς Κυψέλη και Παγκράτι
και είχαμε δημάρχων γυρισμένη πλάτη.
Βάζαν για υποψήφιοι, δηλώναν Αθηναίοι,
μα το βράδυ γυρνούσαν Φιλοθέη.

Χριστέ πόσο πόνο να αντέξω;
Πώς με το παιδί μου στα Εξάρχεια να παίξω;
Σε ποια να περπατήσεις πλατεία Βικτωρίας;
Εκεί μόνο πόνος και καημός από τα βάθη της Συρίας.

Όλους τους ανθρώπους συμπονώ,
μα, κε Καμίνη, άνθρωπος είμαι και εγώ.
Η Αθήνα είναι η πόλη μου, είναι το χωριό μου,
την έχω για προέλευση μα και προορισμό μου.

Δεν είμαι από τη Μάνη, δεν είμαι από την Κρήτη.
Στο κέντρο βρέθηκε το πατρικό μου σπίτι.
Το κέντρο που όλοι -δεξιοί κι αριστεροί- τόχουνε χeσμeνο.
Το κέντρο που τρελαίνομαι όταν το λεν υποβαθμισμένο.

Ποιος το υποβάθμισε,
ποιος να μαραζώσει το παράτησε;
Φτιάχτηκε στο Πατήσι ποτέ πλατεία;
Αφήσατε τώρα τα ξενέρωτα αστεία.

Η Τριλογία με λαμαρίνες είναι τριγύρωθε κλεισμένη
για να αποφύγει τα γκραφίτι κατέστη εκουσίως φυλακισμένη.
Ό,τι δεν μας κάναν οι Ναζί
το κάναν της ελευθερίας της έκφρασης οι φανατικοί.

Μας κλείσανε στα σπίτια μας μη δούμε την ασχήμια,
γιατί tagάρουνε τα πάντα, είναι πολύ μαχίμια.
Κι άμα πεις κουβέντα για αστυνόμευση,
θα φας από μολότωφ θώπευση.

Μα κάπου εδώ το κλείνω,
τη στήλη σας ήσυχη αφήνω.
Μα θα γκαρίξω δυνατά
ΑΘΗΝΑ Σ'ΑΓΑΠΩ ΚΙ ΑΣ ΕΙΣΑΙ ΟΛΙΓΟΝ ΤΙ ΣΚ....
avatar Γράφων 26.1.2018 | 11:32
Δεν μπορεί να γίνει καμιά πολιτική κουβέντα όταν διάφορες μειονότητες (αναρχοταλιμπάν, κάτι χαμένες ελίτ υπουργείων και δήμων κτλ)καταδικάζουν τον πολίτη να ζει σε ένα περιβάλλον χαβούζα.

Ό,τι είναι για τα ψάρια η θάλασσα είναι για τον πολίτη η πόλη. Το φυσικό του περιβάλλον. Εκεί ζει, δουλεύει και μεγαλώνει τα παιδιά του.

Το οποίο φυσικό του περιβάλλον άνθρωποι με ονοματεπώνυμο και διεύθυνση καταδικάζουν σε μόνιμη υποβάθμιση.

Δεν είναι απρόσωπα τα πράγματα. Απρόσωπα είναι μόνο αν έχουμε να κρύψουμε κάτι.

Είναι θέμα δικής μας απόφασης, ημών των πολιτών, να μην ανεχθούμε άλλο πια αντικοινωνικές συμπεριφορές (εγκατάλειψη πάρκων και παιδικών χαρών από τους αρμόδιους φορείς, γκράφιτι, παράνομη αφισοκόλληση, παράνομη κατάληψη δημόσιων χώρων από αυτοκίνητα, μαγαζιά, πολιτικές ομάδες) και ακόμα περισσότερο "πολιτικά" άλλοθι για αυτές.

Δεν μιλάω για αυτοδικίες, αφορισμούς, τσαμπουκά ή μίσος. Μιλάω για εφαρμογή του νόμου.
avatar khal drogo 24.1.2018 | 17:27
Η προσέγγιση είναι πολύ επιφανειακή και πειθήνια ευθυγραμμισμένη με την κυρίαρχη αφήγηση.
Ότι μας βλάπτει ο αναρχοτουρισμός των Εξαρχείων αλλά όχι η επέλαση της Airbnb και το ανεξέλεγκτο gentrification.
Τα περισσότερα προβλήματα είναι σαφέστατα συνέπειες της ανύπαρκτης δημαρχίας της Αθήνας, όμως σε κανένα σημείο του άρθρου δεν γίνεται λόγος γι' αυτό.
Το Πολυτεχνείο και η Ασοεε όπως πάντα τρεντάρουν, όμως κανείς δεν είναι σε θέση να σκάψει λίγο παραπάνω για να μάθει τι πραγματικά συντελείται μέσα σε αυτά τα ιδρύματα πέρα απ' τα γνωστά άσυλο-άβατο και λοιπές αερολογίες.
Τέλος, wtf με το γλυπτό έξω από το αρχαιολογικό μουσείο
avatar Γράφων 25.1.2018 | 07:26
Κάνετε κάποιας μορφής πλάκα ή κατοικείτε στη Λάρισα;

Έχετε κάθε δικαίωμα να θεωρείτε ότι "νοθεύεται" η αυθεντικότητα της Αθήνας από τα Airbnb. Δεν έχετε κανένα δικαίωμα να προσποιείστε ότι αναρχοτουριστες δεν συμμετέχουν στο σπάσιμο και κάψιμο της Αθήνας.

Αλλά τα γούστα άλλο η παραποίηση της πραγματικότητας.
avatar khal drogo 25.1.2018 | 13:16
Νομίζω ότι έχετε κάνει μια πολύ αφελή ανάγνωση αυτού που έγραψα. Δεν θεωρώ ότι έχει πληγεί η αυθεντικότητα της Αθήνας -άλλωστε για ποια αυθεντικότητα, η πόλη είναι η προσωποποίηση της σχιζοφρένειας-, η πληγή έχει να κάνει με τον τρόπο που η Airbnb που επηρεάζει τις τιμές ενοικίασης στις διάφορες κεντρικές συνοικίες της Αθήνας, και κάνει παιχνίδι ουσιαστικά μόνη της.

Όσον αφορά τους "αναρχοτουρίστες", δεν ξέρω πού στηρίζετε το επιχείρημα ότι συμμετέχουν στο σπάσιμο και στο κάψιμο της Αθήνας, ούτε εσείς ούτε το άρθρο, για να μου απαγορεύετε το δικαίωμα να εκφράζω διαφορετική άποψη. Εφόσον μιλάτε για παραποίηση της πραγματικότητας, τουλάχιστον μπορείτε να μου πείτε πώς επαληθεύεται ότι η πραγματικότητα είναι αυτή που υποστηρίζετε εσείς;
avatar Γράφων 25.1.2018 | 15:07
@ khal drogo

όλως ενδεικτικώς
http://www.huffingtonpost.gr/2017/11/18/koinonia-exarxeia-syllipsis-epeisodia_n_18585216.html

+
έχω υπάρξει αυτόπτης μάρτυρας (βλ. σχόλια http://www.lifo.gr/now/greece/168888#1951498)


Κανείς δεν θα σας απαγορέψει να λέτε ό,τι θέλετε. Αυτό ισχύει.

Μπορώ όμως να σας πω ότι δεν λέτε αλήθεια. Είτε ψεύδεστε είτε σφάλλετε.

Παρουσιάσατέ μου ένα στοιχείο που να αποδεικνύει ότι η εταιρεία Airbnbn "στήνει" τιμές.

Αν αναφέρεστε σε οτιδήποτε άλλο αυτό λέγεται κανόνας της προσφοράς και της ζήτησης και αν σας φταίει κάποιος είναι ο Έλλην νομοθέτης, όχι η Air bnb.

Αλήθεια, εσείς ψηφίσατε; Κι αν ναι νιώθετε ικανοποιημένος από το κόμμα που ψηφίσατε;

Τέλος, η Αθήνα οπωσδήποτε φέρει σχιζοφρένεια.

Αλλά αυτό είναι διότι οι άνθρωποι που την αγαπάνε έχουν υπάρξει για πάρα πολύ καιρό ευγενείς, δειλοί, υποχωρητικοί (ό,τι θέλετε, δεν έχω πρόβλημα) με τους κάφρους που την σπάνε και την καίνε.

Για πάρα πολύ καιρό έχουμε ανεχτεί την ιδεολιγοκοποίηση της σχιζοφρένειας και της ασχήμιας. Αριστερής και δεξιάς.

Φτάνει!
avatar Γράφων 25.1.2018 | 15:24
Επίσης, μιας και όλοι εμείς είμαστε "πειθήνια ευθυγραμμισμένοι με την κυρίαρχη αφήγηση" διδάξατέ μας τι συντελείται μες στην ΑΣΟΕΕ και στο ΕΜΠ; Έχετε δημόσιο βήμα να θεραπεύσετε όλες τις εσφαλμένες τρεντιές.

Και ένα τελευταίο:

πού μένετε και που μεγαλώσατε;

(Όχι βέβαια διεύθυνση, αλλά πόλη. Προσωπική, μη επιστημονική, στατιστική λέει ότι όσοι υποστηρίζουν έμμεσα ή άμεσα την μπαχαλοποίηση της Αθήνας δεν μένουν σε αυτήν αλλά σε κάτι Χαλάνδρια, σε κάτι Αγ. Παρασκευές αν όχι στο Διόνυσο)
avatar khal drogo 25.1.2018 | 20:25
Γράφοντα, νομίζω ότι δεν είναι σημαντικό για τη συζήτησή μας να μάθετε ούτε αν ψηφίζω και είμαι ικανοποιημένος, ούτε πού γεννήθηκα και μεγάλωσα. Οι προσωπικές μη επιστημονικές στατιστικές συνιστούν απόψεις, και οι απόψεις τεκμηριώνονται με επιχειρηματολογία, κι όχι με αυθαίρετες εικασίες για το ποιόν του άλλου. Άλλωστε, και να σας πω ότι είμαι γέννημα-θρέμμα κεντρικής συνοικίας της Αθήνας, σάμπως θα με πιστέψετε και θα εκτιμήσετε την γνώμη μου περισσότερο;

Σε ό,τι αφορά το Πολυτεχνείο και την Ασοεε, όποιος έχει ζήσει ή έστω έχει κάποια στοιχειώδη εμπειρία σε αυτούς τους χώρους, γνωρίζει ότι λειτουργούν κ α ν ο ν ι κ ό τ α τ α.
avatar Γράφων 25.1.2018 | 23:29
@ khal drogo

Όχι τη γνώμη σας, αλήθεια, δεν θα την εκτιμήσω ιδιαιτέρως διότι δεν εδράζεται σε λογικά επιχειρήματα.

Θα σας σέβομαι πάντα σαν άνθρωπο, θα μπορούσα να κάνω και παρέα μαζί σας, χωρίς να σέβομαι καθόλου τις απόψεις σας περί πολιτικής ή αισθητικής αν είναι του ύφους που διαφαίνεται εδώ.

Θα τις σεβόμουνα αν τις αλλάζατε. Αν γινόντουσαν λίγο πιο φιλο-κοινωνικές. Λίγο πιο προσγειωμένες, πραγματιστικές. Λιγότερο αντικοινωνικές.

Προφανώς το ζήτημα για την ΑΣΟΕΕ δεν είναι αν γίνονται ΚΑΙ μαθήματα αλλά αν η ύπαρξη της ως είναι σήμερα λειτουργεί ως πυρήνας υποβάθμισης της περιοχής. Το αυτό και για το ΕΜΠ.
Haifischnet Haifischnet 25.1.2018 | 19:20
Αν πιστεύετε ότι η Airbnb επηρεάζει τις τιμές ενοικίασης στις διάφορες κεντρικές συνοικίες της Αθήνας και δεδομένου ότι τα Εξάρχεια είναι από τις ομορφότερες από αυτές, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι μπαχαλάκηδες συμβάλλουν ως χρήσιμοι ηλίθιοι στην εγκατάλειψη των Εξαρχείων από τους κατοίκους τους, διευκολύνοντας έτσι την αγορά των κατοικιών από τους ενοικιαστές της Airbnb.
Network Network 24.1.2018 | 19:04
Η συλλογική αισθητική δηλώνει χαρακτήρα και επίπεδο πολιτισμού, εφόσον η βεβήλωση γίνεται αποδεκτή έστω σιωπηρά από το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας τότε η αλλοίωση του δημόσιου χώρου γίνεται μέρος μια τοξικής κουλτούρας που εμποτίζει την καθημερινότητα μας και μας εκφράζει συνολικά .

Το σίγουρο είναι ότι η κατάσταση χειροτερεύει καθημερινά ειδικά όταν στα χαλασμένα πεζοδρόμια ,τις κατειλημμένες από μηχανάκια και αυτοκίνητα διαβάσεις και τα γεμάτα σκουπίδια πάρκα έρχεται να προστεθεί και η “καλλιτεχνική –επαναστατική (!) ανησυχία“ κάθε κάφρου που εκτονώνεται αδιάκριτα με σπρέι μαρκαδόρους και καταστροφές σε οποιαδήποτε επιφάνεια και με εξοργιστική ρηχότητα περνά το μήνυμα ενός ακατοίκητου εγκέφαλου ...

Πολύ καλή πρωτοβουλία,μακάρι να γίνει κίνημα ενάντια στην ασχήμια
avatar Takis 24.1.2018 | 22:02
Κι ενώ στις περισσότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες το κέντρο είναι το στολίδι της πόλης, η πιο ακριβή περιοχή, η βιτρίνα, τέλος πάντων, της πρωτεύουσας, εδώ ισχύει το αντίθετο...Με λίγα λόγια, εκεί κούκλα, εδώ πανούκλα. Και το χειρότερο είναι ότι όχι μόνο δεν κάνει κανείς κάτι να το αναδημιουργήσει αλλά θα επιχειρηματολογήσει κιόλας, πόσο ωραίο είναι έτσι!
Από πού να αρχίσει κανείς; Από το έκτρωμα της Ομόνοιας; Μια νόστιμη πλατεία που έγινε τσιμεντένια; Από τα προσφυγικά της Αλεξάνδρας που όταν προ ετών είπαν να τα κατεδαφίσουν, χάλασε ο κόσμος; Που ή θα πρέπει να γίνει σοβαρή τους ανάπλαση και αναπαλαίωση ή θα πρέπει να κατεδαφιστούν, έτσι όπως είναι, είναι απλά παραμελημένα ερείπια. Από τα εγκαταλελειμμένα κτίρια της πόλης, από τους παράνομους μικροπωλητές που κανείς δεν τολμάει να διώξει, από τους ναρκομανείς; Ποιος ενδιαφέρεται για όλα αυτά;
14:17 14:17 24.1.2018 | 22:52
Με ενα αρθρο ειπατε τα κυριοτερα στραβα, το βασικοτερο τον οποιων ειναι η καταληψη του δημοσιου χωρου. Και προτιμω μια πλατεια Δικαιοσυνης οπως ειναι τωρα, παρα "αναπτυγμενη" με μηχανακια και τραπεζοκαθισματα.

Οσον αφορα τον μαλλον ατοπο ορο "αναρχοτουρισμο", περιμενω καποια στιγμη η Lifo να αναλαβει μερος της ευθυνης για την εξαπλωση του γραφιτι στην Αθηνα. Η φιλοξενη και αγαπημενη κατα τα αλλα εφημεριδα αποθεωνει εδω και χρονια ως "κουλ" ενα σωρο αισθητικα σκουπιδια και ακομα χειροτερα, εχει περασει το μηνυμα οτι υπαρχει κοινο για αυτες τις δημιουργιες. Σου λεει ο πιτσιρικας, ας παρω ενα σπρέι, μπορει να γινω Banksy, ή εστω ενας cacao rocks.
Network Network 25.1.2018 | 01:11
Άλλο ένα παράδειγμα τριτοκοσμικης χωροταξίας και μάλιστα ενα βήμα σχεδόν από την Ακρόπολη είναι η περίπτωση του αρχαίου ελαιώνα, η περιοχή που σήμερα περιλαμβάνει τις ειδυλλιακες περιοχές Βοτανικου, Ρουφ και την βιομηχανικη περιοχη στο Αιγάλεω μια περιοχή που αν ανήκε πχ στη Ρώμη θα ήταν σίγουρα χώρος περιπάτου και θεματικό πάρκο, στην Αθήνα είναι η ντροπή της πόλης . Επίσης δρόμοι σύμβολα όπως η Ιερά οδός, γνωστή για το ρόλο της στα Ελευσίνια μυστήρια και η Πειραιώς σημαντικός άξονας ένωσης του κέντρου με το λιμάνι είναι σήμερα οχετοι ενώ θα μπορούσαν να παραμείνουν στην αρχική τους μορφή σαν ζωντανό μέρος της ιστορίας.

Όλα τα παραπάνω συνιστούν μια άθλια ενότητα όπου μπερδεύονται τενεκεδοσπιτα φαβέλες, σκραπαδικα, πρακτορεία μεταφορών και σκουπίδια παντού. Η Ακαδημία του Πλάτωνα ανύπαρκτη και περικυκλωμενηι από όλα αυτά υποτίθεται ότι παρίστανει όαση αναβάθμισης.
Haifischnet Haifischnet 26.1.2018 | 13:39
Ας κάνει κάποιος δήμαρχος την κίνηση να ξηλώσει τις φαβέλες και θα δεις τι τον περιμένει από τους "ταξικούς αδελφούς". Εδώ κάθονται και τους καμαρώνουν, αντί να τους μπουζουριάσουν όλους και να τους βάλουν να τρίβουν, να τρίβουν, να τρίβουν (όπως στο Βιλλαμπάχο, ένα πράμα) μέχρι να κάνουν την Αθήνα κούκλα!
Network Network 26.1.2018 | 16:53
Ισχύει απόλυτα... εξάλλου αυτή δεν είναι η περιοχή όπου "επιτροπές πολιτών" είχαν βαφτίσει βιότοπο (!)και εμπόδιζαν κάθε προσπάθεια αναβάθμισης?
tropique tropique 29.1.2018 | 16:40
Διαβάζω στα σχόλια ότι τους πειράζει το airbnb που έχει δώσει boost σε ένα σωρό επαγγελματικές ομάδες και έχει ζωντανέψει τον τουρισμό της Αθήνας, εκει που ήταν μόνο τράνσφερ για να πας στα νησιά. Φτάνει να φτιαχτεί ένα -λογικό- πλαίσιο φορολογίας, που δεν υπάρχει ακόμα. Κατά τ' άλλα η μεγαλύτερη πληγή της Αθήνας και δη του κέντρου, είναι το ότι από Μεγ.Αλεξάνδρου μέχρι Αθηνάς και απο Κολοκυνθούς μέχρι Ομόνοια, ο χώρος -πίσω από το Δημαρχείο, αν είναι δυνατόν- είναι ένα απέραντο υπαίθριο ουρητήριο, κέντρο διακίνησης ουσιών, εγκληματικότητας (μαχαιρώματα) και κάθε λογής παραεμπορίου. Σε αυτά προστίθενται οι -νομίζω όχι νόμιμοι- οίκοι ανοχής και τα λούμπεν στοιχεία που χρησιμοποιούν το δημόσιο χώρο για κάθε έιδους ανάγκη τους. Σε πολύ μεγάλο τμήμα του καρακεντρου της πολης, πλανάται μυρωδιά μούχλας, εμετίλας ή κάτουρου.
Η άλλη πληγή είναι η ιδιοποίηση του δημόσιου χώρου είτε οργανωμένα (εξάπλωση τραπεζιών, παρκαδόροι μαγαζιών) είτε απλά με καφάσια, καρέκλες και μηχανάκια γιατί έτσι μας αρέσει.
Και μια μικρή προσωπική ιστορία από τα πεζοδρόμια της Εμμανουήλ Μπενάκη :

Παρκάρω την μοτοσυκλέτα μου στην Πανεπιστημίου (σε μια εποχή, όχι τόσο μακρινή, όπου υπήρχαν σχεδόν μηδενικές θέσεις στάθμευσης για δίκυκλα, τώρα απλώς υπάρχουν ελάχιστες). Ως προερχόμενος από τον οικολογικό χώρο, μετά από κάμποσες μανούβρες, την στριμώχνω κολλητά στα κάγκελα, ανάμεσα σε ένα κουτί του ΟΤΕ και σε μια κολόνα των τρόλεϋ.
Με την συνείδησή μου ήσυχη ότι δεν ενοχλώ κανέναν, μπαίνω στο μαγαζί όπου είχα δουλειά. Λίγα λεπτά μετά, παρατεταμμένος ήχος σφυρίχτρας.
Καλού κακού, βγαίνω να δω. Ενας τροχαίος σφυρίζει πάνω από την μηχανή μου.
- Μα εδώ που την έχω δεν ενοχλεί καθόλου.
- Το ξέρω, γι' αυτό σφυρίζω, ειδάλλως θα είχα κόψει κόψει κλήση όπως στις άλλες.
- Αφού δεν υπάρχουν θέσεις για μας, που να την βάλω;
- Τράβα δίπλα στην Μπενάκη. Εμείς κυνηγάμε τις μηχανές σε Πανεπιστημίου, Σταδίου, Ακαδημίας, να είναι περιποιημένη η βιτρίνα των μεγάλων δρόμων. Για τους άλλους δεν έχουμε διαταγές.
- Μα εκεί το πεζοδρόμιο δεν είναι ούτε ένα μέτρο και θα ενοχλω πεζούς, καρότσια...
- Εχεις τρεις επιλογές: κλήση, Μπενάκη ή φεύγεις μακριά. Τι να σου πω τώρα! με τις μαλακίες διαταγές που μου δίνουν, έτσι μου 'ρχεται να ζητήσω μετάθεση για το χωριό μου, να αράζω στην πλατεία όλη μέρα...

Επειδή είχα δουλειές, μπλόκαρα το πεζοδρόμιο της Μπενάκη.

Προηγούμενα 1 Επόμενα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ