Mέσα στον τρομακτικό ναό των φαντασμάτων

0

Ο ναός του St George στη Λούκοβα της Τσεχίας χτίστηκε το 1352. Το 1968 η οροφή του κατέρρευσε κατά τη διάρκεια μιας κηδείας και οι υπεύθυνοι, βέβαιοι πως πρόκειται για κακό οιωνό, αποφάσισαν να μην προχωρήσουν στις απαραίτητες επισκευές. Το αποτέλεσμα ήταν ο ναός να ερειπώνεται ολοένα και περισσότερο χρόνο με το χρόνο, σε βαθμό που οι κάτοικοι πραγματοποιούσαν τις τελετές έξω από το κτίριο ενώ ταυτόχρονα οι αστικοί μύθοι και οι τρομακτικές ιστορίες αυξάνονταν και πληθύνονταν.

Mέσα στον τρομακτικό ναό των φαντασμάτων Facebook Twitter

Επί 40 χρόνια, ο ναός παρέμενε στην ίδια κατάσταση. Μέχρι το 2014, οπότε ο καλλιτέχνης Jakub Hadrava κλήθηκε να διασώσει το ναό φτιάχνοντας ένα έργο τέχνης που θα λειτουργούσε θελκτικά όχι μόνο για τους κατοίκους αλλά θα προσέλκυε γενικότερα κόσμο στον «καταραμένο» ναό. Χάρη στην καλλιτεχνική επιμέλεια του Hadrava, ο ναός όχι μόνο έγινε πόλος έλξης για τους ντόπιους αλλά και για τουρίστες από ολόκληρο τον κόσμο που συρρέουν για να φωτογραφηθούν δίπλα στα «φαντάσματα» που ο ίδιος τοποθέτησε διάσπαρτα στο χώρο.

Mέσα στον τρομακτικό ναό των φαντασμάτων Facebook Twitter

Το ανατριχιαστικό art installation αποτελείται από «αγάλματα» που θυμίζουν φαντάσματα με μανδύες και κουκούλες. Είναι κατασκευασμένα από πλαστικό, ενώ ο Hadrava τα έχει περάσει και με μπογιά που φωσφορίζει, ώστε να λάμπουν και στο σκοτάδι. Αναπαριστούν τα φαντάσματα Σουδητών Γερμανών που έζησαν στη Λούκοβα πριν τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και έρχονταν να προσευχηθούν κάθε Κυριακή στη συγκεκριμένη εκκλησία.

Mέσα στον τρομακτικό ναό των φαντασμάτων Facebook Twitter
Mέσα στον τρομακτικό ναό των φαντασμάτων Facebook Twitter
Mέσα στον τρομακτικό ναό των φαντασμάτων Facebook Twitter
Mέσα στον τρομακτικό ναό των φαντασμάτων Facebook Twitter
Urban Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέντε διαφορετικές βόλτες στην Αθήνα

Αθήνα / Πέντε διαφορετικές βόλτες στην Αθήνα

Πέρα από τα πάρκα και τους λόφους της Αθήνας, που όλοι γνωρίζουμε και επισκεπτόμαστε συχνά, υπάρχουν πολλές ακόμα ενδιαφέρουσες εναλλακτικές διαδρομές που αξίζει να εξερευνήσουμε.
ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ: Α. ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, Γ. ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ, Λ. ΛΙΑΚΑΚΟΥ, M. HULOT, Γ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Δέκα σημεία του Πειραιά που δεν γνωρίζουν οι Αθηναίοι

Urban Culture / Δέκα σημεία του Πειραιά που δεν γνωρίζουν οι Αθηναίοι

Ένα μικρό οδοιπορικό σε περισσότερο ή λιγότερο γνωστά τοπόσημα και γειτονιές του Πειραιά που παρουσιάζουν ιστορικό, αρχιτεκτονικό, κοινωνιολογικό αλλά και πολιτιστικό ενδιαφέρον με «ξεναγό» τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου, Νίκο Διαμαντή.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύχτα είναι μεγάλη στο λιμάνι του Πειραιά

Urban Culture / Η νύχτα είναι μεγάλη στο λιμάνι του Πειραιά

Μια βόλτα τον χειμώνα στο βραδινό λιμάνι μοιάζει με μεταμεσονύκτια προβολή στο σινεμά. Μόνο που εδώ η εικόνα και ο ήχος δεν έρχονται από την οθόνη αλλά από την «αστική ευθύνη» που έχει η πρωτεύουσα να υποδέχεται και να αποχαιρετά εμπορεύματα, ταξιδευτές και νησιώτες σε μια αδιάκοπη ανθρωπολογική ταλάντωση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Ο Στέφανος ερωτεύτηκε τα picó με την πρώτη ματιά

Μουσική / Ο Στέφανος και το picó του: Η κουλτούρα του καρναβαλιού της Κολομβίας έφτασε στην Αθήνα

Ένας Ελληνοαρμένιος από την Αιθιοπία θέλει να μετατρέψει την αθηναϊκή νύχτα σε ένα μεγάλο πάρτι σαν αυτά που γίνονται στο καρναβάλι της Καραϊβικής Ακτής της Κολομβίας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι Αθηναίες κυκλοφορούν "οπλισμένες": Neon, γκλιτεράτα μπρελόκ και γατο-σιδηρογροθιές - Μικροπράγματα

Urban Culture / Οι Αθηναίες κυκλοφορούν «οπλισμένες»: Neon, γκλιτεράτα μπρελόκ και γατο-σιδηρογροθιές

Έξι Αθηναίες μάς μιλούν για τα όχι και τόσο αθώα μπρελόκ αυτοάμυνάς τους, για αυτές τις φούξια γάτες που κρεμούν στα κλειδιά τους για να μη φοβούνται να επιστρέψουν μόνες στο σπίτι τα βράδια.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Τι συμβαίνει με το lean στην Ελλάδα;

Ρεπορτάζ / Lean: Το ναρκωτικό της γενιάς του τραπ

Το κωδεϊνούχο κοκτέιλ που συνδέθηκε με την κουλτούρα του τραπ είναι ένα φτηνό ναρκωτικό και πολύ εύκολο στην παρασκευή του, που έχει γίνει το αγαπημένο των εφήβων και των νεαρών ηλικιών. Και είναι ένα πολύ δημοφιλές ναρκωτικό που για την Ελλάδα είναι σαν να μην υπάρχει.
M. HULOT