O θρυλικός "Ταξιτζής" του Μάρτιν Σκορσέζε κλείνει σήμερα τα 40 χρόνια του

O θρυλικός "Ταξιτζής" του Μάρτιν Σκορσέζε κλείνει σήμερα τα 40 χρόνια του Facebook Twitter
© Steve Schapiro
5

O θρυλικός "Ταξιτζής" του Μάρτιν Σκορσέζε κλείνει σήμερα τα 40 χρόνια του Facebook Twitter
© Steve Schapiro

 

Στις 8 Φεβρουαρίου του 1976 μετά από μια σειρά δύσκολων γυρισμάτων σε πραγματικά σημεία της Νέας Υόρκης, καυγάδων με την επιτροπή καταλληλότητας ταινιών και αμφιβολιών της Columbia για το αν έπρεπε να χρηματοδοτήσει αυτό το project, το Taxi Driver εμφανίστηκε στους κινηματογράφους των ΗΠΑ. Η ιστορία το δικαίωσε με ποικίλους τρόπους. Εμπορική επιτυχία  (έβγαλε 27,3 εκ. δολάρια ενώ κόστισε 1,3 εκ.), καλλιτεχνική αναγνώριση (Χρυσός Φοίνικας στις Κάννες λίγους μήνες αργότερα), κομμάτι της pop κουλτούρας μέχρι και σήμερα (You talkin’ to me?).

O θρυλικός "Ταξιτζής" του Μάρτιν Σκορσέζε κλείνει σήμερα τα 40 χρόνια του Facebook Twitter
Ο σεναριογράφος Paul Schrader με τον Martin Scorsese και τον Robert De Νιrο.© Steve Schapiro
  1. H ταινία του Σκορσέζε αποτύπωσε την Νέα Υόρκη εκείνης της εποχής ως ένα τοπίο που έμοιαζε με ζωντανή κόλαση. Ζέστη, σκουπίδια, πλήρης αταξία, όργιο παράνομων δραστηριοτήτων στους δρόμους, ειδικά τις βραδινές ώρες. Και ένας ήρωας που, ειρωνικά, προσπαθεί να ξεχάσει την δική του κόλαση (το Βιετνάμ) οδηγώντας μέρα-νύχτα σε αυτούς τους δρόμους, με αποτέλεσμα να βρει, αντί ηρεμίας, τροφή για το μίσος που νοιώθει μέσα του. Οι περιπλανήσεις του με το ταξί συνοδεύτηκαν από το τελευταίο score που έγραψε ο μεγάλος Μπέρναρντ Χέρμαν, στη μνήμη του οποίου αφιερώθηκε η ταινία, καθώς πέθανε περίπου 2 μήνες πριν τη πρεμιέρα της.

 

O θρυλικός "Ταξιτζής" του Μάρτιν Σκορσέζε κλείνει σήμερα τα 40 χρόνια του Facebook Twitter
Η ανήλικη τότε Jodie Foster υποδύεται την νεαρή πόρνη Iris . Ο Travis φιλοδοξεί να την σωσει αλλά η ίδια αρνείται.be saved.© Steve Schapiro

 

     2. Ο Πολ Σρέιντερ έγραψε το σενάριο το 1972, μόλις στα 26 του, σε μια περίοδο της ζωής του που ήταν πλήρως απομονωμένος, χωρίς φίλους και έχοντας μόλις περάσει έναν χωρισμό. Υπάρχουν αρκετά αυτοβιογραφικά στοιχεία, καθώς πέρασε πολλές βραδιές στο αυτοκίνητό του, ενώ απέκτησε και ενδιαφέρον για τα όπλα. 

O θρυλικός "Ταξιτζής" του Μάρτιν Σκορσέζε κλείνει σήμερα τα 40 χρόνια του Facebook Twitter
Ο Robert De Νιrο.© Steve Schapiro

   3. Η Τζόντι Φόστερ επιλέχθηκε για τον δύσκολο ρόλο της Iris. Στις πιο αποκαλυπτικές σκηνές, χρησιμοποιήθηκε ως body double η 19χρονη αδερφή της, Connie.

 

O θρυλικός "Ταξιτζής" του Μάρτιν Σκορσέζε κλείνει σήμερα τα 40 χρόνια του Facebook Twitter
H Cybill Shepherd ( Betsy)© Steve Schapiro

 

   4. Προετοιμάζοντας το ρόλο του, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο έβγαλε πραγματική άδεια οδηγού ταξί και έκανε αυτή τη δουλειά για 2 εβδομάδες. Αν και είχε ήδη κερδίσει Όσκαρ για τον δεύτερο Νονό, δήλωσε πως σε όλο αυτό το διάστημα αναγνωρίστηκε από μόλις ένα άτομο.

 

O θρυλικός "Ταξιτζής" του Μάρτιν Σκορσέζε κλείνει σήμερα τα 40 χρόνια του Facebook Twitter
© Steve Schapiro

 

   5. Η Σίμπιλ Σέφερντ επιλέχθηκε για τον ρόλο της Betsy, του αντικειμένου του πόθου για τον κεντρικό ήρωα. Για τον ρόλο αυτό επίσης είχε προταθεί η Σιγκούρνι Γουίβερ.

  

 

O θρυλικός "Ταξιτζής" του Μάρτιν Σκορσέζε κλείνει σήμερα τα 40 χρόνια του Facebook Twitter
© Steve Schapiro
O θρυλικός "Ταξιτζής" του Μάρτιν Σκορσέζε κλείνει σήμερα τα 40 χρόνια του Facebook Twitter
Ο Robert De Niro στο ρόλο του Travis Bickle© Steve Schapiro
O θρυλικός "Ταξιτζής" του Μάρτιν Σκορσέζε κλείνει σήμερα τα 40 χρόνια του Facebook Twitter
Στο ρόλο του Σπορτ του "προστάτη" της Αίρις ,παίζει ο Harvey Keitel, ο οποίος υπήρξε το alter ego του Σκορτσέζε στις ταινίες Who’s That Knocking at my Door (1967) και Mean Streets (1973)© Steve Schapiro
O θρυλικός "Ταξιτζής" του Μάρτιν Σκορσέζε κλείνει σήμερα τα 40 χρόνια του Facebook Twitter
Η Jodie Foster (Iris) και ο Harvey Keitel ( Sport)© Steve Schapiro
O θρυλικός "Ταξιτζής" του Μάρτιν Σκορσέζε κλείνει σήμερα τα 40 χρόνια του Facebook Twitter
© Steve Schapiro
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM