Η θρυλική νύχτα που η ΑΕΚ έγινε βασίλισσα αναβιώνει στη μεγάλη οθόνη

Η θρυλική νύχτα που η ΑΕΚ έγινε βασίλισσα αναβιώνει στη μεγάλη οθόνη Facebook Twitter
Στις 4 Απριλίου 1968 η ΑΕΚ νίκησε τη Σλάβια Πράγας της Τσεχοσλοβακίας με 89-82. Κι όπως θα τονίσουν οι παίχτες της ομάδας: «κερδίσαμε γιατί δεν μπορούσαμε να χάσουμε».
5

4 Απριλίου 1968, μια ημερομηνία που έμελλε να γραφτεί με χρυσά γράμματα στο ημερολόγιο του ελληνικού αθλητισμού. Εκείνη την ημέρα η ΑΕΚ θα στεφόταν Κυπελλούχος Ευρώπης, μέσα σ' ένα κατάμεστο Καλλιμάρμαρο Στάδιο. Ήταν η βραδιά όπου όλη η Ελλάδα ενώθηκε, γλέντησε και χάρηκε για μια τεράστια νίκη στην ιστορία του μπάσκετ.

Πενήντα χρόνια μετά, ο σκηνοθέτης Τάσος Μπουλμέτης εμπνέεται από το συγκεκριμένο αθλητικό γεγονός του τελικού για το Κύπελλο Κυπελλούχων Ευρώπης, ανάμεσα στην ΑΕΚ και τη Σλάβια Πράγας, και με ένα πλούσιο καστ ηθοποιών αφηγείται στη νέα του ταινία, με τίτλο «1968», όλο το συναρπαστικό παρασκήνιο του αγώνα. Παράλληλα ξετυλίγονται αστείες και συγκινητικές ιστορίες οι οποίες συνθέτουν την τοιχογραφία της συγκεκριμένης εποχής.


Εκείνο τον Απρίλη, το Καλλιμάρμαρο θα γινόταν το επίκεντρο της Ελλάδας. Μέσα στο Στάδιο, 80.000 άνθρωποι («σπάζοντας» το ρεκόρ Γκίνες για τη μεγαλύτερη συνάθροιση σε αγώνα μπάσκετ), άλλοι 20.000 απέξω, και ταυτόχρονα εκατομμύρια τρανζιστοράκια σ' όλη την χώρα να αναμεταδίδουν τον θρυλικό αγώνα μέσα από την αθάνατη περιγραφή του Βασίλη Γεωργίου.

Η ειρωνεία της ιστορίας είναι ότι ο Τάσος Μπουλμέτης οδηγήθηκε στη σκηνοθεσία επειδή κάποτε, λόγω ερωτικών σκιρτημάτων, αποφάσισε να ασχοληθεί με τον αθλητισμό αλλά αποδείχθηκε ένας κάκιστος παίκτης του μπάσκετ.


Ήταν η βραδιά που για πρώτη φορά μια ελληνική ομάδα κατακτούσε ένα διεθνές τρόπαιο. Όμως ο Τάσος Μπουλμέτης, αν και δηλωμένος οπαδός της ΑΕΚ, τονίζει ότι δεν θέλησε να κάνει μια «οπαδική» ταινία. Όπως δήλωσε στη LiFO «σκοπός δεν είναι μόνο να αγγίξουμε τους οπαδούς της ΑΕΚ, αλλά όσο περισσότερους θεατές μπορούμε. Αυτή η ταινία έρχεται να θυμίσει τις εποχές όπου ο αθλητισμός ένωνε και δεν χώριζε τους φιλάθλους. Εκείνη τη βραδιά έτυχε να είναι η ΑΕΚ, αλλά έπαιζε με τα χρώματα της φανέλας της όλη η Ελλάδα».

Η θρυλική νύχτα που η ΑΕΚ έγινε βασίλισσα αναβιώνει στη μεγάλη οθόνη Facebook Twitter
Η Βασιλική Τρουφάκου υποδύεται μια κοπέλα που κάνει πρόβα νυφικού μπροστά στον καθρέφτη της κατά την διάρκεια του αγώνα.


Στην 95λεπτη ταινία παρακολουθούμε την εξέλιξη εκείνης της ιστορικής νύχτας καθώς κι αφηγήσεις παικτών των δύο ομάδων. Όμως το πιο ενδιαφέρον είναι οι ιστορίες που παρεμβάλλονται, μείγμα μαρτυριών και μυθοπλασίας, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ο τελικός, κι αποτυπώνουν το κλίμα της εποχής υπό τον ζυγό της Χούντας.


Μία ερωτευμένη κοπέλα που καρδιοχτυπά και κάνει πρόβα νυφικού μπροστά στον καθρέφτη της κατά την διάρκεια του αγώνα, αλλά κι ένας μελλοντικός γαμπρός που βρίσκεται σε απόγνωση κάθε φορά που η ελληνική ομάδα σκοράρει, αφού είχε υποσχεθεί γάμο στην αρραβωνιαστικιά του, αν η ΑΕΚ κέρδιζε το Κύπελλο.

Ένα ζευγάρι ηλικιωμένων θυμάται την πατρίδα που άφησε πίσω κι ένας νεαρός κομμουνιστής κρατούμενος μέσα από το κελί του πανηγυρίζει με κάθε πόντο.

Ένα πρακτορείο ΠΡΟΠΟ, τον ιδιοκτήτη του οποίου υποδύεται ο Γιώργος Μητσικώστας, γίνεται εξομολογητήριο παλιών και πρόσφατων τραυμάτων με ιδιαίτερα δεικτικό τρόπο.

Ένας εισπράκτορας παρατηρεί τα βλέμματα, τις κινήσεις και την καθημερινότητα των ανθρώπων που άλλοτε ανεβαίνουν κι άλλοτε κατεβαίνουν από το λεωφορείο.

Ένας μπουζουξής στο μαγαζί του οποίου ακολουθεί γλέντι για την ανεπανάληπτη νίκη, ένας επιβάτης λεωφορείου με βαρύ φορτίο από το παρελθόν κι ένας ιδιοκτήτης γραφείου τελετών που «συνεργάζεται» με την ομάδα είναι μερικές από τις ιστορίες που συμπληρώνουν το παζλ του φιλμ.

Η θρυλική νύχτα που η ΑΕΚ έγινε βασίλισσα αναβιώνει στη μεγάλη οθόνη Facebook Twitter
Ο Γιώργος Μητσικώστας υποδύεται τον ιδιοκτήτη ενός πρακτορείου ΠΡΟΠΟ.

Στο αθλητικό κομμάτι βλέπουμε στιγμιότυπα από τη διάρκεια του αγώνα κι από τις κερκίδες του Παναθηναϊκού Σταδίου, αλλά και την πορεία της «χρυσής» ομάδας (πολλοί εκ των παικτών μιλούν στην ταινία), με τον Γιώργο Αμερικάνο, τον Γιώργο Tρόντζο, τον «γιατρό» Xρήστο Zούπα, το «πουλί», όπως τον είχε βαφτίσει ο Βασίλης Γεωργίου, Στέλιο Bασιλειάδη, τον «γίγαντα» Aία Λαρεντζάκη, τον Πέτρο Πετράκη, τον Λάκη Tσάβα, τον Αντώνη Χρηστέα και τον Nίκο Nεσιάδη, καθώς και την ιστορία ενός μεγάλου αδικοχαμένου παίκτη, του Γιώργου Μόσχου. Ο τρόπος που ξετυλίγεται η «απουσία» του είναι πολύ συγκινητικός, αφού ο ίδιος, δύο χρόνια πριν από το τελικό, είχε πεθάνει από καρκίνο σε ηλικία μόλις 29 ετών.


Παράλληλα, σημαντικό κεφάλαιο του τελικού αποτέλεσε κι ο ραδιοφωνικός σχολιαστής, Βασίλης Γεωργίου. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι την άνοιξη του 1968 δεν υπήρχαν ακόμη ζωντανές μεταδόσεις στην ελληνική τηλεόραση, γι' αυτό κι ο αγώνας μπάσκετ ΑΕΚ –Σλάβια μεταδόθηκε ζωντανά από τον ραδιοφωνικό σταθμό των Ενόπλων Δυνάμεων ενώ η συναρπαστική ραδιοφωνική περιγραφή του αγώνα από τον Β. Γεωργίου, ο οποίος βρισκόταν δίπλα από τον αγωνιστικό χώρο, είχε κυκλοφορήσει σε δίσκο βινυλίου.

Η θρυλική νύχτα που η ΑΕΚ έγινε βασίλισσα αναβιώνει στη μεγάλη οθόνη Facebook Twitter
«Αυτή η ταινία έρχεται να θυμίσει τις εποχές όπου ο αθλητισμός ένωνε και δεν χώριζε τους φιλάθλους. Εκείνη την βραδιά έτυχε να είναι η ΑΕΚ, αλλά έπαιζε με τα χρώματα της φανέλας της όλη η Ελλάδα».


Ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για μια ομάδα που κουβαλούσε ένα προσφυγικό παρελθόν με ήττες, απώλειες, αποχωρισμούς και κατάφερε, μόνο με Έλληνες παίκτες που προέρχονταν από τις φτωχογειτονιές της ελπίδας, να κατακτήσει την κορυφή, έχοντας ως αντίπαλο μια ομάδα, όπως η Σλάβια Πράγας, η οποία θεωρούνταν υπερδύναμη αφού πολλοί από τους παίκτες της συμμετείχαν στη Μικτή Ευρώπης.


Φυσικά, αναφερόμαστε σ' ένα έτος στο οποίο ο πλανήτης έβραζε και διαμαρτυρόταν. Μια χρονιά που αποδείχθηκε ορόσημο για το μέλλον του κόσμου. Χαρακτηριστικά, να σημειώσουμε ότι την ημέρα που πραγματοποιήθηκε ο αγώνας σκοτώθηκε ο Martin Luther King. Ένα μήνα πριν είχε ξεκινήσει η Άνοιξη της Πράγας που συνεχίστηκε μέχρι τον Αύγουστο όταν μπήκαν τα σοβιετικά τανκς μέσα στην πόλη. Επιπρόσθετα, στην Ελλάδα βρισκόμαστε στον πρώτο χρόνο της Δικτατορίας των Συνταγματαρχών, έναν μήνα μετά τον τελικό ξέσπασε ο Μάης του '68, ενώ τον Ιούνιο του ίδιου έτους έγινε η δολοφονία του Ρόμπερτ Κένεντι.

Τέλος, ήταν η περίοδος που είχαν δημιουργηθεί κινήματα αντίδρασης για τον πόλεμο στο Βιετνάμ, ενώ τον Αύγουστο εκείνης της χρονιάς ο Αλέξανδρος Παναγούλης αποπειράθηκε να δολοφονήσει τον δικτάτορα, Γιώργο Παπαδόπουλο. Κατά τον Τάσο Μπουλμέτη θεωρείται κι ένα έτος αιχμής ακόμα και για τη σημερινή πολιτική κατάσταση. Όπως λέει, «η γενιά που κυβερνά αυτήν τη στιγμή τον πλανήτη είναι η γενιά που διαμορφώθηκε από τις ηθικές αξίες του 1968, με όλα τα αρνητικά και θετικά παρελκόμενα».

Η θρυλική νύχτα που η ΑΕΚ έγινε βασίλισσα αναβιώνει στη μεγάλη οθόνη Facebook Twitter
Ο αγώνας μπάσκετ ΑΕΚ–Σλάβια μεταδόθηκε ζωντανά από τον ραδιοφωνικό σταθμό των Ενόπλων Δυνάμεων.

Η ταινία πάντως έχει παλμό, ένταση, πάθος κι ενέργεια. Θα σας κάνει να γελάσετε με αρκετές δόσεις χιούμορ αλλά και να δακρύσετε. Το καστ είναι εξαιρετικό και συμπεριλαμβάνει σημαντικούς, αεκτζήδες και μη, ηθοποιούς, όπως οι: Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Αντώνης Καφετζόπουλος, Γιώργος Μητσικώστας, Στέλιος Μάινας, Μανώλης Μαυροματάκης, Βασιλική Τρουφάκου, Γιάννης Βούρος, Ορφέας Αυγουστίδης, Θέμης Πάνου, Ταξιάρχης Χάνος, Αντώνης Αντωνίου, Ερρίκος Λίτσης και Θοδωρής Κατσαφάδος.


Τη μουσική της ταινίας έχει συνθέσει η Ευανθία Ρεπούτσικα, οι υπέροχες μελωδίες της οποίας δένουν αρμονικά με την ταινία, όπου άλλοτε εκφράζουν την απώλεια και τη συγκίνηση κι άλλοτε εκείνες τις στιγμές ανάτασης, χαράς κι αισιοδοξίας.


Δύο χρόνια λοιπόν από τον Νοτιά κι άλλα δεκαπέντε από την Πολίτικη Κουζίνα, ο Κωνσταντινοπολίτης Τάσος Μπουλμέτης δημιούργησε ένα φιλμ για τη δύναμη της μνήμης και της ελληνικής ψυχής. Όλα ξεκίνησαν όταν ο ίδιος δέχτηκε ένα τηλεφώνημα από τον πρόεδρο της AEK BC, κ. Μάκη Αγγελόπουλο, ο οποίος εξ αφορμής των 50 χρόνων από τη βραδιά κατάκτησης του κυπέλλου, του πρότεινε να γράψει και να σκηνοθετήσει μία ταινία επετειακή. Έτσι, ξεκίνησε μία καταγραφή υλικού, με συνεντεύξεις από παράγοντες και παλαίμαχους αθλητές της ΑΕΚ. Από τις συνεντεύξεις αυτές προέκυψε ένα σενάριο μυθοπλασίας με ιστορίες καθημερινών ανθρώπων που καταγράφουν τα ήθη της εποχής.

Η θρυλική νύχτα που η ΑΕΚ έγινε βασίλισσα αναβιώνει στη μεγάλη οθόνη Facebook Twitter
Ο Αντώνης Καφετζόπουλος, που στο «1968» υποδύεται έναν από τους ιδρυτές της ομάδας, θυμάται για εκείνη τη νύχτα: «Ήμουν στο στάδιο εκείνο το βράδυ. Δεν το ήξερε ο Μπουλμέτης αυτό, όταν μου είπε για την ταινία, αλλά το έμαθε μετά. Ήμουν 17 ετών. Δεν ξέραμε τίποτα. Δεν καταλαβαίναμε ποιος έχει τη μπάλα, ακούγαμε τον Γεωργίου στο τρανζιστοράκι και ήταν όλα πολύ καλά. Είχαμε μια μικρή ενοχή του τύπου "μήπως αυτό που κάναμε τώρα ευνοεί τον Παπαδόπουλο και τη Χούντα και τη Δικτατορία", αλλά είχαμε αποφασίσει με τους άλλους φίλους ΑΕΚτζήδες που ήμασταν εκεί, να πάρουμε πρώτα το κύπελλο και μετά τα συζητάμε όλα τα άλλα».


Το σενάριο γράφτηκε σε τρεις μήνες, έχει αυτοαναφορικά στοιχεία κι είναι βιωματικό αφού κι ο ίδιος είχε ακούσει ζωντανά τον αγώνα από το ραδιόφωνο με τους γονείς του. Η ειρωνεία της ιστορίας είναι ότι ο Τάσος Μπουλμέτης οδηγήθηκε στην σκηνοθεσία επειδή κάποτε, λόγω ερωτικών σκιρτημάτων, αποφάσισε να ασχοληθεί με τον αθλητισμό αλλά αποδείχθηκε ένας κάκιστος παίκτης του μπάσκετ.

«Είναι μια ταινία που σφύζει από συναισθήματα και κουβαλά κομμάτια της εφηβείας μου», επισημαίνει ο Γιάννης Βούρος ενώ ο Γιώργος Μητσικώστας θα πει ότι «η συγκεκριμένη ταινία αποδίδει με τον καλύτερο τρόπο την ανάγκη που είχαν οι Έλληνες εκείνη τη δύσκολη περίοδο να ακουμπήσουν σε μια ιδέα κι ένα όραμα. Κι αυτό πέτυχε η νίκη της ΑΕΚ».

 
Μέχρι το τέλος εκείνης της θρυλικής βραδιάς, η ιστορία της Ελλάδας θα αλλάξει για πάντα ενώ το ίδιο θα συμβεί και με την ιστορία του κόσμου έως το τέλος του 1968. Βλέποντας την ταινία ο θεατής νιώθει να τον διαπερνά διαρκώς το αίσθημα της αλληλεγγύης, της ελευθερίας και της εθνικής υπερηφάνειας, καθώς κι όλα όσα απαρτίζουν το μεγαλείο του αθλητισμού: ο κόπος, η προσπάθεια, η διεκδίκηση, το ήθος κι η επιτυχία.


Κάποια στιγμή, προς το τέλος του «1968», ο υπέροχος σπορτκάστερ Βασίλης Γεωργίου, που επιστρέφει πενήντα χρόνια μετά στην ίδια θέση του Καλλιμάρμαρου, υποστηρίζει ότι «ανάμεσα στη νίκη και την ήττα κρύβονται στιγμές που πρέπει να ειπωθούν». Αυτός είναι ο στόχος του Τάσου Μπουλμέτη. Παίρνει ως αφορμή ένα αθλητικό γεγονός, παρουσιάζει την ταραχώδη περίοδο της εποχής και επικεντρώνεται σε μια ιστορική βραδιά όπου μια ομάδα μπάσκετ, κόντρα σ' όλες τις προβλέψεις κι απέναντι στη λογική, καταφέρνει το όνειρο να γίνει πραγματικότητα.


Στις 4 Απριλίου 1968 η ΑΕΚ νίκησε τη Σλάβια Πράγας της Τσεχοσλοβακίας με 89-82. Κι όπως θα τονίσουν οι παίχτες της ομάδας: «κερδίσαμε γιατί δεν μπορούσαμε να χάσουμε».

 

Info:

Από τις 25 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους από τη Feelgood

Μουσική: Ευανθία Ρεμπούτσικα

Παραγωγή: AEK BC & Μάκης Αγγελόπουλος

Σενάριο - Σκηνοθεσία: Τάσος Μπουλμέτης

Οθόνες
5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ