Η Ναταλί Μπάι μεταμορφώνεται σε μια ξανθιά με Μερσεντές για μια ιστορία γυναικείας εκδίκησης

Η Ναταλί Μπάι μεταμορφώνεται σε μια ξανθιά με Μερσεντές για μια ιστορία γυναικείας εκδίκησης Facebook Twitter
Ναταλί Μπάι
0

Η Γυναίκα με τη Μερσεντές βασίζεται στο μυθιστόρημα "Moka" της Τατιάνα ντε Ρονέ και ακολουθεί μια γυναίκα (Εμμανουέλ Ντεβός) που ενώ αναρρώνει, προσπαθώντας να ξεχάσει τον πρόσφατο θάνατο του γιου της, ξεκινά μόνη της έρευνα για τον εντοπισμό του δράστη. Η αναζήτησή της την φέρνει κοντά σε μια εντυπωσιακή ώριμη ξανθιά γυναίκα που εκ πρώτης όψεως δε θυμίζει κάποια γνωστή γαλλίδα ηθοποιό. Παρατηρώντας την καλύτερα στις επόμενες σκηνές, βλέπουμε ότι πίσω από αυτή τη μεταμόρφωση κρύβεται η Ναταλί Μπάι, που τα τελευταία 40 χρόνια έχει συνεργαστεί με τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες της Γαλλίας.


Ξεκινώντας τη δεκαετία του '70 με συμμετοχές σε κάποιες από τις τελευταίες ταινίες του Φρανσουά Τρυφώ (Αμερικανική Νύχτα, Το Πράσινο Δωμάτιο), δούλεψε με τον Μορίς Πιαλά και τον Ζαν Λικ Γκοντάρ, βρέθηκε σε διεθνείς παραγωγές όπως το Πιάσε με Αν Μπορείς του Σπίλμπεργκ και στηρίζει πάντα νέα ονόματα κάθε γενιάς. Όσοι αγαπούν τον Ξαβιέ Ντολάν θα τη θυμούνται στο Λόρενς για Πάντα, αλλά και στο πρόσφατο Ακριβώς το τέλος του κόσμου, παλιότερα είχε συνεργαστεί με τον Γκιγιόμ Κανέ, τώρα τη βλέπουμε σε ταινία του Φρεντερίκ Μερμού (σκηνοθέτη αρκετών επεισοδίων της πετυχημένης σειράς Les Revenants). Λίγο πριν την έξοδο της Γυναίκας με τη Μερσεντές στους κινηματογράφους της χώρας μας, μας μιλά για τον διαφορετικό της ρόλο, αλλά και την ανάγκη της να συνεργάζεται με τους σκηνοθέτες που ορίζουν κάθε εποχή.

Σε ό,τι αφορά τον εαυτό μου, δε μπορώ να διηγηθώ προσωπικές ιστορίες εκδίκησης. Δεν είναι μέρος του χαρακτήρα μου.

— Ποιο ήταν ο βασικό σας κίνητρο για να συμμετέχετε στην ταινία; Τι ήταν αυτό που σας κίνησε την περιέργεια στο σενάριο;

Ο ρόλος μου ήταν κάπως διαφορετικός από αυτούς που έχω συνήθως ενώ και η ιστορία ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Βέβαια είναι και θέμα ανθρώπων. Ήθελα κάποια στιγμή να συνεργαστώ με τον Φρεντερίκ Μερμού, όπως φυσικά και με την Εμμανουέλ Ντεβός, μια από τις καλύτερες, για μένα, Γαλλίδες ηθοποιούς των τελευταίων χρόνων. Νομίζω πως ο συνδυασμός όλων αυτών ήταν αρκετός για μένα.


— Η Γυναίκα με τη Μερσεντές είναι πρωτίστως μια ιστορία εκδίκησης, ώστε να γιατρευτεί σταδιακά μια απώλεια. Πιστεύετε σε κάτι τέτοιο;

Σε ό,τι αφορά τον εαυτό μου, δε μπορώ να διηγηθώ προσωπικές ιστορίες εκδίκησης. Δεν είναι μέρος του χαρακτήρα μου. Η ταινία όμως μιλά για μια ακραία περίπτωση, όπως είναι ο θάνατος ενός παιδιού, και πραγματικά δε γνωρίζω πως θα αντιδρούσα σε κάτι τόσο τραγικό.


— Επίσης το σχέδιο οργανώνεται μόνο από τη μητέρα – ο πατέρας μοιάζει απών. Είναι συνήθως πιο πιστευτό κάτι τέτοιο, ότι δηλαδή ο πόνος της μητέρας είναι μεγαλύτερος;

Δε νομίζω. Ο χαρακτήρας της Ντεβός κάνει όσα κάνει λόγω του πως σκέφτεται γενικά στη ζωή, όχι μόνο επειδή έχει το ρόλο της μητέρας που πρέπει να κάνει κάτι. Αντίστοιχα και ένας πατέρας θα μπορούσε να τα κάνει όλα αυτά.

Η Ναταλί Μπάι μεταμορφώνεται σε μια ξανθιά με Μερσεντές για μια ιστορία γυναικείας εκδίκησης Facebook Twitter
Όταν ο Φρεντερίκ μου περιέγραψε τον χαρακτήρα μου, αμέσως φαντάστηκα μια φανταχτερή ξανθιά με κάπως υπερβολικό ντύσιμο


— Αλλάξατε αρκετά την εξωτερική σας εμφάνισή για τους σκοπούς της ταινίας. Πως αντιδράσατε όταν σας πρότειναν αυτές τις αλλαγές;

Η ιδέα της μεταμόρφωσής ήταν δική μου. Όταν ο Φρεντερίκ μου περιέγραψε τον χαρακτήρα μου, αμέσως φαντάστηκα μια φανταχτερή ξανθιά με κάπως υπερβολικό ντύσιμο. Όταν βρίσκομαι στην επαρχία, πολλές φορές μου αρέσει να παρατηρώ γυναίκες σε κομμωτήρια και κέντρα ομορφιάς, έχουν αυτή την υπερβολή που βγάζει και ο χαρακτήρας μου, ειδικά αυτές που βρίσκονται σε ηλικία παρόμοια με τη δική μου.

— Μοιράζεστε αρκετές και έντονες σκηνές με τη Ντεβός μέσα στην ταινία. Πως ήταν η συνεργασία σας.

Λειτουργούμε και οι 2 σχεδόν με τον ίδιο τρόπο, γι' αυτό ήταν όλα απλά και διασκεδαστικά. Βρεθήκαμε όντως σε αρκετές σκηνές μαζί, αλλά είχαμε από την αρχή την τέλεια αρμονία και η όλη εμπειρία ήταν πολύ ευχάριστη.


— Έχετε μια μεγάλη πορεία στο γαλλικό σινεμά και εδώ και χρόνια σας βλέπουμε συχνά σε ταινίες νεότερων σκηνοθετών. Πιστεύετε πως αυτή η νέα γενιά είναι ικανή να κρατήσει την παράδοση του σινεμά της χώρας σας;

Από τότε που ξεκίνησα να συμμετέχω σε ταινίες, αλλά και πριν από αυτό, στη Γαλλία κάθε γενιά είχε σημαντικούς σκηνοθέτες, δε νομίζω να έχει υπάρξει ποτέ κενό. Και επίσης σε κάθε γενιά υπάρχουν και λιγότερο ικανοί σκηνοθέτες, δεν είναι μόνο τωρινό το φαινόμενο. Εγώ κάποια στιγμή αποφάσισα πως είναι στο χέρι μου να επιλέξω αν θα συνεργάζομαι με τους καλύτερους ή όχι και αυτό ισχύει για όλους τους ηθοποιούς. Εφόσον δουλεύεις σε αυτή την κατεύθυνση και τα καταφέρεις, είναι μεγάλη τύχη κάτι τέτοιο, να μπορείς να επιλέγεις τους συνεργάτες σου από ένα σημείο και έπειτα.


— Μιλώντας για σημαντικούς σκηνοθέτες, διάβασα πως ο επόμενος ρόλος σας θα είναι σε ταινία του Ξαβιέ Μποβουά (Ενώπιον Θεών και Ανθρώπων). Μπορείτε να μας πείτε κάποιες λεπτομέρειες για τον ρόλο και την ταινία.

Είναι μια πολύ δυνατή οικογενειακή ιστορία, βασισμένη στο βιβλίο του Ερνέστ Περοσόν, Οι Φύλακες. Συμβαίνει κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, όταν όλοι οι άνδρες μιας οικογένειας φεύγουν για να πολεμήσουν και οι γυναίκες μένουν πίσω για να συντηρήσουν την οικογενειακή φάρμα. Εγώ έχω τον ρόλο της μητέρας, της αρχηγού δηλαδή που μένει πίσω και πρέπει να προσέχει τις υπόλοιπες γυναίκες.

 
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ