Μαθητές από τη Θεσσαλονίκη στην 1η θέση του Διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους!

Μαθητές από τη Θεσσαλονίκη στην 1η θέση του Διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους! Facebook Twitter
Από τα γυρίσματα της ταινίας/LIFO
0
Μαθητές από τη Θεσσαλονίκη στην 1η θέση του Διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους! Facebook Twitter
Από τα γυρίσματα της ταινίας/LIFO

Η πρωινή κίνηση προς το κέντρο τα πρωινά της Δευτέρας συγκαταλέγεται σε ένα από τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα για τους κατοίκους της Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Με τον Παναγιώτη συναντηθήκαμε στο λεωφορείο, ως χρόνια γείτονες, ενώ ο Δημήτρης μας περίμενε υπομονετικά στα παγκάκια του Λευκού Πύργου. Στον «Περίπατο» που ακολούθησε προστέθηκε και ο Γιώργος, ο μικρότερος της παρέας, ο οποίος απολαμβάνει ήδη τις διακοπές του σχολείου. Το μαγνητόφωνο έγραφε.

«O 2ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Ταινιών Μικρού Μήκους 2015-16 «Ένας πλανήτης μια ευκαιρία» διοργανώθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων, τη Δ/νση Π.Ε. Σερρών, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, την ΕΡΤ Α.Ε. και την Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα. Απευθυνόταν στους μαθητές Δημοτικών Σχολείων (τάξεις Δ'- Ε'-ΣΤ'), Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας και η συμμετοχή ήταν εντυπωσιακή, καθώς διαγωνίστηκαν 168 ταινίες. Αποτελεί, μάλιστα, τον σημαντικότερο κινηματογραφικό διαγωνισμό στην Ελλάδα!

Τελικά το στοίχημα κερδήθηκε γρήγορα και η πιθανή για εμάς δυσκολία έγινε δώρο που έδωσε μοναδική ώθηση στην ομάδα. Η σχέση αυτών των παιδιών σήμερα, καθώς και η ασταμάτητη δημιουργικότητα τους σε πολλαπλά μέτωπα, θεωρώ πως είναι η αληθινή τους επιτυχία. Εμείς απλά δώσαμε τα ερεθίσματα», προσθέτει και στέκεται στο αγαπημένο του πλάνο από την ταινία.

Σκοπός του διαγωνισμού ήταν να δοθεί στους μαθητές η ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά, να γίνουν δημιουργοί, να εξοικειωθούν με τη «γλώσσα» της κινηματογραφικής αφήγησης και να αποκτήσουν δεξιότητες οπτικοακουστικής αγωγής. Η συνολική διοργάνωση ήταν εξαιρετική με τη δημιουργία κλίματος συνεργασίας και ανατροφοδότησης σε όλη τη διάρκεια του διαγωνισμού, ενώ οι ταινίες που διακρίθηκαν βραβεύθηκαν σε ειδικές εκδηλώσεις στην Αθήνα και τη Λευκωσία και αναρτήθηκαν στην πλατφόρμα www.i-create.gr της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης», αναφέρει ο καθηγητής των παιδιών Δημήτρης Χατζάκης.

Δίπλα του ο αεικίνητος Παναγιώτης Κουντουράς, σκηνοθέτης της ταινίας, μας αφηγείται την πλοκή της, αλλά και τη διαδικασία παραγωγής δίπλα στους μικρούς μαθητές. «Σε μια δυστοπική μεταπολεμική χώρα, η δημόσια εκπαίδευση έχει καταρρεύσει. Στην προσπάθεια του να ανασυνταχθεί, το κράτος παρέχει επιλεκτικά τη γνώση στους εκπροσώπους της κάποτε μαθητικής κοινότητας, ενώ ένα ακραίο ψυχολογικό πείραμα με το όνομα «Περίπατος» καθορίζει τους λίγους που θα έχουν πρόσβαση στη μόρφωση. Μετά από πρόσκληση του κράτους, πέντε μαθητές θα βρεθούν αντιμέτωποι με το σύστημα αφού καταφέρουν και περάσουν τις πύλες του Περιπάτου. Νικητής θα είναι μόνο ένας.


Δουλέψαμε δυο μήνες και περάσαμε από την προ παραγωγή στο γύρισμα και έπειτα στο post production. Σημαντικό μέρος των γυρισμάτων πραγματοποιήθηκε σε location εντός του σχολείου. Η σκηνή του πειράματος συμβαίνει στον χώρο του θεάτρου ενώ το φινάλε στη βιβλιοθήκη του σχολείου. Ομολογώ πως τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν με το εξωτερικό γύρισμα στην πρώτη πράξη της ταινίας. Μια παλιά στρατιωτική βάση μας έδωσε τη φθορά, την αίσθηση της δυστοπίας. Ιδανική είσοδος στον χώρο του Περιπάτου και ιδιαίτερη πρόκληση για τους μαθητές σε ένα εξωτερικό γύρισμα υψηλών απαιτήσεων. Η ομάδα αυτή ποτέ δε σταματά να με εκπλήσσει με τον ταλέντο, το πείσμα, την ευρηματικότητα και κυρίως το ήθος.

Μαθητές από τη Θεσσαλονίκη στην 1η θέση του Διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους! Facebook Twitter
Από τα γυρίσματα της ταινίας/LIFO


Η εμπειρία παραγωγής μιας ολοκληρωμένης ταινίας μικρού μήκους αποτελεί, άλλωστε, ένα από τα βασικά κεφάλαια του κινηματογραφικού εργαστηρίου που δημιουργήσαμε φέτος στα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη. Καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο της 7ης τέχνης τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά. Έγιναν σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, διευθυντές φωτογραφίας, μοντέρ, ηθοποιοί και αποτύπωναν ασταμάτητα τον κόσμο μέσα από τη ματιά τους. Όταν έφτασε η στιγμή της ταινίας ο κάθε μαθητής επέλεξε τον δημιουργικό του ρόλο, μπροστά ή πίσω από τις κάμερες. Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν δεκάδες. Τα παιδιά σκέφτονται, παρατηρούν, αξιολογούν. Η δική τους ανάγκη για ένα κοινωνικό σχόλιο δημιούργησε τον κεντρικό άξονα της ιστορίας. Η ομάδα σεναρίου δούλεψε πάνω στην ιδέα, αναπτύξαμε τους χαρακτήρες, τα θέλω τους και έπειτα θέσαμε τα εμπόδια.

Με τον κύριο Χατζάκη στην αρχή νομίζαμε πως η μεγαλύτερη δυσκολία θα ήταν το να καλλιεργήσουμε την έννοια της ομαδικότητας αλλά και της πειθαρχίας που ένα τέτοιο project απαιτεί. Ο κινηματογράφος είναι ένα ομαδικό άθλημα, μια αλυσίδα ανθρώπων και ιδεών που έχουν τη δύναμη του μέσου, την ευκαιρία να αφηγηθούν απίστευτες ιστορίες όπως αυτοί επιθυμούν. Τελικά το στοίχημα κερδήθηκε γρήγορα και η πιθανή για εμάς δυσκολία έγινε δώρο που έδωσε μοναδική ώθηση στην ομάδα. Η σχέση αυτών των παιδιών σήμερα, καθώς και η ασταμάτητη δημιουργικότητα τους σε πολλαπλά μέτωπα, θεωρώ πως είναι η αληθινή τους επιτυχία. Εμείς απλά δώσαμε τα ερεθίσματα», προσθέτει και στέκεται στο αγαπημένο του πλάνο από την ταινία.

«Τεχνικά είμαι υπερήφανος για τις υποκριτικές τους επιδόσεις στη σκηνή της πρώτης δοκιμασίας. Ένα απαιτητικό μονοπλάνο άνω των δυο λεπτών το οποίο κατέκτησαν με επιμονή και όμορφες ιδέες. Όμως σαν θεατής δεν κρύβω ότι κάθε φορά συγκινούμαι από την τελευταία σκηνή της ταινίας, το ηθικό δίλημμα της Λυδίας και την αλήθεια στο βλέμμα της χαρισματικής Φένιας Λαμπριανίδου. Είναι δώρο και «σχολείο» να δουλεύεις με τα παιδιά. Γιατί πολύ απλά βλέπουν τον κόσμο μέσα από ένα δικό τους μεγεθυντικό φακό, αξιοποιούν την κριτική τους σκέψη και οδηγούνται στα συμπεράσματα. Δε σταματώ να μαθαίνω από τους μαθητές μου και αρνούμαι να πιστέψω πως μια κοινωνία υπερπληροφόρησης είναι ο λόγος που το μυαλό τους τρέχει σε άλλες ταχύτητες. Δουλεύω χρόνια με παιδιά πάνω στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Η συγκεκριμένη ομάδα είναι ένα πανέμορφο κομμάτι της ζωής μου και η φετινή χρονιά ήταν μόνο η αρχή», τονίζει με νόημα.

Μαθητές από τη Θεσσαλονίκη στην 1η θέση του Διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους! Facebook Twitter
Από τα γυρίσματα της ταινίας/LIFO


Απέναντί μας κάθεται ο Γιώργος Μιχαηλίδης, πρωταγωνιστής της ταινίας και μαθητής του γυμνασίου. Χαμογελάει καθ' όλη τη διάρκεια της συνέντευξης και κάνει νοήματα στον Παναγιώτη, μιμούμενος σκηνές της ταινίας. Τα γέλια στην παρέα δυναμώνουν όλο και περισσότερο.

«Η αγαπημένη μου στιγμή από όλη την ταινία είναι τη στιγμή που η Λυδία, ενώ της δίνεται η ευκαιρία της μόρφωσης, εκείνη την αρνείται, βάζοντας ως προτεραιότητα στη ζωή της, την οικογένειά της. Γενικότερα, όλες οι στιγμές από τα γυρίσματα θα μου μείνουν ειλικρινά αξέχαστες, αλλά αν έπρεπε να επιλέξω μόνο μια, θα ήταν σίγουρα η σκηνή που απαιτούσε από έναν από τους καθηγητές μας να πάρει πολύ σοβαρό ύφος και να μας μοιράσει τους φακέλους. Ήταν αδύνατο σε εκείνες τις στιγμές των γυρισμάτων να μην γελάσουν όλοι οι συντελεστές, εφόσον, τον συγκεκριμένο καθηγητή τον έχουμε συνηθίσει σε πολύ αστείες καταστάσεις.

Η αλήθεια είναι πως πριν ξεκινήσουμε να γράφουμε το σενάριο, δεν είχα πειστεί στην ιδέα της δημιουργίας μιας ταινίας με κύριους συντελεστές αποκλειστικά την κινηματογραφική μας ομάδα. Η εμπειρία της προετοιμασίας της ταινίας καθώς και των γυρισμάτων πιστεύω είναι μια μνήμη που έχει χαραχτεί ανεξίτηλα στο μυαλό μου. Εκτός από την εμπειρία απέκτησα επίσης και άλλες γνώσεις σχετικές με το αντικείμενο, που λειτούργησαν σαν κλειδί και μου επέτρεψαν να ξεκλειδώσω κρυμμένες πτυχές της προσωπικότητάς μου», αναφέρει ο μικρός μαθητής και στέκεται στη στιγμή της βράβευσης.

Μαθητές από τη Θεσσαλονίκη στην 1η θέση του Διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους! Facebook Twitter
Από τα γυρίσματα της ταινίας/LIFO

«Η πανελλήνια διάκριση της ομάδας μου στον διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους ήταν για μένα κάτι πέρα από τις φιλοδοξίες μου, μια απρόσμενη εξέλιξη που με χαροποίησε. Αν και πίστευα στις ικανότητες της ομάδας, η διάκριση αυτή, μας επιβράβευσε για τον επαγγελματισμό μας (παρά το νεαρό της ηλικίας μας), την συνοχή αλλά ταυτόχρονα την διαφορετικότητα του καθενός από εμάς, που συντέλεσαν σε ένα αξιόλογο αποτέλεσμα.


Όταν, μάλιστα, έμαθα για την κατάκτηση του πρώτου βραβείου, τα συναισθήματα που με κατέκλυσαν ήταν απερίγραπτα και πρωτόγνωρα. Συναισθήματα επιβράβευσης που με οδηγούν σε συνέχεια των προσπαθειών μου για κάτι ανάλογο στο μέλλον», τονίζει ο μικρός μαθητής, με τον δάσκαλό του να του χαρίζει μία μεγάλη αγκαλιά και να προσθέτει: «Το σχολείο πρέπει να γίνει χώρος δημιουργίας και χαράς για όλους τους μαθητές σεβόμενο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθενός. Ο εμπλουτισμός του προγράμματος με καλλιτεχνικές δράσεις, η στελέχωση του σχολείου με νέες ειδικότητες και νέους ανθρώπους και η ενθάρρυνση των μαθητών να συμμετέχουν σε Πανελλήνιους και Διεθνείς διαγωνισμούς για να εκφραστούν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο, θα πρέπει να αποτελέσουν βασικούς άξονες σε οποιαδήποτε προσπάθεια για ένα «Νέο» σχολείο».

Δείτε την ταινία εδώ:

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Daily / Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Το ντοκιμαντέρ «In Restless Dreams: The Music of Paul Simon» αποτελεί μια συναρπαστική αναδρομή στη μακρά πορεία του σπουδαίου δημιουργού, από τους Simon and Garfunkel μέχρι σήμερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Οθόνες / Έρωτας και μνήμη: Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Η δημοφιλής ρομαντική ταινία με τον Τζιμ Κάρεϊ και την Κέιτ Γουίνσλετ συμπλήρωσε μια εικοσαετία από την αμερικανική της πρεμιέρα. Με αφορμή αυτή την επέτειο, την επισκεπτόμαστε ξανά και εξετάζουμε γιατί παραμένει αγαπητή μέχρι σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τρία ελληνικά ντοκιμαντέρ του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που πρέπει να δείτε οπωσδήποτε

Οθόνες / Γιατί τα ελληνικά ντοκιμαντέρ είναι στο σύνολό τους καλύτερα από τις ταινίες μυθοπλασίας - Τρία παραδείγματα

Τα πολυσυζητημένα «Αδέσποτα Κορμιά», ένα ερωτικό προσκύνημα στη Σαπφώ και ένα στοιχειωμένο σκακιστικό καφενείο στην καρδιά του αθηναϊκού κέντρου: Τρεις ταινίες που ξεχώρισαν στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

The Review / Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Ναταλία Πετρίτη συζητούν για τα συν και τα πλην της παραγωγής του Netflix, για τους λόγους που δέθηκαν οι θεατές μαζί της και για άλλες πρόσφατες παραγωγές που θα έκαναν ακόμα και μια πέτρα να κλάψει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάθη, μίση, ανταλλαγή εραστών και ατέλειωτοι καβγάδες: Το μυστικό παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Οθόνες / Πάθη, μίση, ατέλειωτοι καβγάδες: Το παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Ένα νέο ντοκιμαντέρ για το ντουέτο του παραγωγού Ισμαήλ Μέρτσαντ και του σκηνοθέτη Τζέιμς Άιβορι καθιστά σαφές ότι τα υποβόσκοντα πάθη στις ταινίες τους δεν ήταν τίποτα σε σύγκριση με ό,τι συνέβαινε πίσω από την κάμερα.
THE LIFO TEAM
Lee Grant: «Η εξορία μου από το Χόλιγουντ ήταν η καλύτερη εκπαίδευση που θα μπορούσα να φανταστώ»

Οθόνες / Λι Γκραντ: Μια «ακυρωμένη» ηθοποιός, μια ακόμα ενεργή και αξιόλογη σκηνοθέτιδα

To τρομερό ταλέντο που έκανε μπαμ από μακριά και το Χόλιγουντ κατέστρεψε χωρίς αιτία βρίσκεται πια στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους (σε ηλικία) εν ζωή σκηνοθέτες. Η ιστορία της ζωής και της καριέρας του κοριτσιού με την κλεμμένη νεότητα είναι συγκλονιστική.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sopranos: Ο εθισμός του Τζέιμς Γκαντολφίνι στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά και το χάος στα γυρίσματα της κορυφαίας σειράς

Οθόνες / The Sopranos: Ο εθισμός του Τζέιμς Γκαντολφίνι στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά και το χάος στα γυρίσματα της κορυφαίας σειράς

Σ’ ένα νέο βιβλίο αποκαλύπτεται το μέγεθος των προβλημάτων που συχνά προκαλούσε η κατάσταση που βρισκόταν ο πρωταγωνιστής της εμβληματικής σειράς του HBO
THE LIFO TEAM
Μίσα Ντεφονσέκα: Η αληθινή ιστορία της γυναίκας που «έζησε με τους λύκους» και εξαπάτησε τους πάντες

Οθόνες / Μίσα Ντεφονσέκα: Η αληθινή ιστορία της γυναίκας που «έζησε με τους λύκους» και εξαπάτησε τους πάντες

Η ιστορία της τα είχε όλα. Ήταν δραματική, συγκινητική, μια ιστορία επιβίωσης ενός παιδιού, είχε αθωότητα, πίστη και το πιο δραματικό φόντο της πιο σκοτεινής περιόδου της ευρωπαϊκής ιστορίας, τις διώξεις και την εξόντωση των Εβραίων και το Ολοκαύτωμα. H απίστευτη αυτή ιστορία είναι τώρα ένα ντοκιμαντέρ που προβάλλεται στο Netflix.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
10 γυναικείες οσκαρικές πρωτιές

Οθόνες / Δέκα γυναικείες οσκαρικές πρωτιές που έγραψαν ιστορία

Η πρώτη μαύρη ηθοποιός, η πρώτη αυτόχθονας Αμερικανίδα, η πρώτη ΛΟΑΤΚΙ+ γυναίκα, η πρώτη που πήρε βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας ανταγωνιζόμενη τον πρώην σύζυγό της, η πρώτη zoomer και ως τώρα η μοναδική γεννηθείσα τον 21ο αιώνα με Όσκαρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αν μια ταινία δεν είναι στη συλλογή της Criterion, δεν μετράει, όσα βραβεία κι αν έχει πάρει

Οθόνες / Αν μια ταινία δεν είναι στη συλλογή της Criterion, δεν μετράει, όσα βραβεία κι αν έχει πάρει

Έχει διαμορφώσει γενιές κινηματογραφιστών που μεγάλωσαν υπό την επιρροή της, για την πλειονότητα των κινηματογραφόφιλων είναι κάτι σαν το Λούβρο, αλλά «με μια χιπ αύρα». Για πολλούς, η γνώμη της εταιρείας που επιλέγει 50 με 60 νέες ταινίες κάθε χρόνο μετράει περισσότερο από οποιαδήποτε τελετή απονομής βραβείων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Οθόνες / «Μάτια Ερμητικά Κλειστά»: Η επιτάφια ονειροφαντασία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

25 χρόνια συμπληρώνονται από τον θάνατο του σπουδαίου σκηνοθέτη, λίγους μήνες πριν από την πρεμιέρα του αριστουργηματικού, πολυδαίδαλου επιλόγου της ασυναγώνιστης φιλμογραφίας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ