The Future is Now

The Future is Now Facebook Twitter
0

ADVERTORIAL

The Future is Now Facebook Twitter

 

Πριν μερικές εβδομάδες βρεθήκαμε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και παρακολουθήσαμε το Innovation Forum της Mastercard, με θέμα «The Future is Now». Ο Andrew Slattery, Enterprise Partnerships Director της Mastercard έδωσε μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ομιλία, η οποία επικεντρώθηκε γύρω από την έννοια των "Smart Cities". Του ζητήσαμε να μας μιλήσει για την έννοια των Smart Cities και για τις πόλεις που την ενστερνίζονται, αλλά και να μοιραστεί μαζί μας αν πιστεύει ότι κι η Αθήνα έχει τις δυνατότητες να γίνει μια «έξυπνη πόλη».

 

—Τι αποτελεί μία «έξυπνη πόλη» (Smart City) για τη Mastercard;
Έχει υπάρξει μεγάλη συζήτηση σχετικά με το τι είναι αυτό που κάνει τις πόλεις και τις κυβερνήσεις τους «έξυπνες». Για τη Mastercard, η έννοια της «έξυπνης πόλης» δεν αποτελεί αυτοσκοπό, αλλά έναν τρόπο μέσα από τον οποίο οι πόλεις μπορούν να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών τους και παράλληλα να διαχειρίζονται τις ανάγκες για μετακίνηση με πιο αποτελεσματικό τρόπο.

—Τι μπορούμε να περιμένουμε στο προσεχές μέλλον στα αστικά περιβάλλοντα μέσα από την ψηφιακή επανάσταση που συντελείται σε διάφορους τεχνολογικούς κλάδους; Η τεχνολογία πληρωμών αποτελεί βασικό μέρος;

Ως εταιρεία τεχνολογίας που συνδέει καταναλωτές και επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο, η Mastercard μπορεί και αντιλαμβάνεται τόσο τις κοινές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πόλεις, όσο και τα μοναδικά χαρακτηριστικά τους. Μέσα από συνεργασίες με κυβερνήσεις, ΜΚΟ, αλλά και ηγέτες στην αστική καινοτομία, όπως η C40 Cities, η Mastercard διαθέτει τις πληροφορίες, την τεχνολογία και την κατά τόπους παρουσία, έτσι ώστε να κάνει τις πόλεις καλύτερες.


Η Mastercard συνεργάζεται με περισσότερες από 80 πόλεις ανά τον κόσμο, μεταξύ αυτών το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη και η Σιγκαπούρη, για την υποστήριξη ανέπαφων και mobile πληρωμών στα δίκτυα συγκοινωνιών τους. Ήδη στο Λονδίνο, περισσότερο από το 40% των διαδρομών πληρώνονται ανέπαφα μέσω κάρτας ή μέσω κινητού τηλεφώνου, ενώ η Mastercard έχει επεξεργαστεί συναλλαγές με κάρτες από περισσότερες από 80 χώρες, χαρακτηριστικό δείγμα της ευκολίας που προσφέρεται στους επισκέπτες.


Παράλληλα, υποστηρίζοντας την ηλεκτρονική πληρωμή μισθών και επιδομάτων, οι πόλεις επιτρέπουν στους πολίτες τους να αποκτήσουν και να «χτίσουν» μία οικονομική ταυτότητα. Οι κάρτες πολλαπλής λειτουργίας (multi-function cards) αποτελούν αποτελεσματικό τρόπο να συνδυάζεται η λήψη και η πραγματοποίηση πληρωμών για πολίτες τόσο με, όσο και χωρίς τραπεζικό λογαριασμό, μέσω της ύπαρξης ενός ID πρόσβασης σε υπηρεσίες όπως οι συγκοινωνίες, οι βιβλιοθήκες και τα μουσεία.

—Η απώλεια του δημοσίου χώρου αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες συνέπειες που προέκυψαν, λόγω των πρόσφατων γεγονότων ανά τον κόσμο. Πιστεύετε ότι η τεχνολογία και η παροχή «έξυπνων υπηρεσιών» μπορούν να επανακαθορίσουν, ή ακόμη και να αποκαταστήσουν τον χαμένο δημόσιο χώρο;

Η Mastercard συνεργάζεται με τοπικές κυβερνήσεις σε θέματα εφαρμογής προγραμματισμού «έξυπνων πόλεων». Συγκεντρώνοντας και αναλύοντας δεδομένα από διαφορετικές υπηρεσίες των πόλεων, οι κυβερνήσεις έχουν τη δυνατότητα να προβλέψουν μελλοντικά σενάρια και να διαχειριστούν τη ζήτηση. Είναι χαρά για εμάς να συνεργαζόμαστε με κυβερνήσεις, προσφέροντας δεδομένα και πληροφόρηση σχετικά με το πώς θα μπορούν να προσφέρουν με επιτυχία υπηρεσίες που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των επιβατών, για μία πιο στοχευμένη και πιο προσωποποιημένη διάδραση. Παραδείγματος χάρη, στο Σικάγο ξεκινήσαμε μία συνεργασία με τις εταιρείες UI LABS, City Digital και τη Microsoft, με στόχο τη βελτίωση στην πρόσβαση και τη χρήση αστικών υπηρεσιών. Μέσω της πιλοτικής αυτής συνεργασίας, θα διερευνηθούν τρόποι για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης κατά τις περιόδους αιχμής και τη βελτίωση του οικονομικού προγραμματισμού, μέσω της ανάλυσης δεδομένων από Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, Ταξί, υπηρεσίες ενοικίασης ποδηλάτων και πληροφορίες από δεδομένα της Mastercard.

—Σε ο,τι αφορά τον αστικό σχεδιασμό, είμαστε έτοιμοι για περισσότερη αστικοποίηση;

Στη Mastercard πιστεύουμε στη θετική συνεργασία ανάμεσα σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Ως μία παγκόσμια εταιρεία τεχνολογίας, δουλεύουμε μαζί με μεγάλες πόλεις ανά τον κόσμο, για να αντιμετωπίσουμε τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις που προέκυψαν από την ταχύτατη αστικοποίηση. Η βιωσιμότητα και η τεχνολογία αποτελούν βασικές αξίες για τις «έξυπνες πόλεις», για το λόγο αυτό, η Mastercard συνεργάζεται με τοπικές κυβερνήσεις, συλλέγοντας δεδομένα και προσφέροντας πληροφόρηση, μέσα από τα οποία αντιμετωπίζονται οι αρνητικές συνέπειες της αστικοποίησης και κάνουν τις πόλεις πιο ανθεκτικές, πιο βιώσιμες και πιο έξυπνες.

—Πιστεύετε ότι οι αστικές συγκοινωνίες στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας (Αθήνα & Θεσσαλονίκη) είναι έτοιμες να εισέλθουν στην νέα εποχή της ψηφιακής μεταμόρφωσης; Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας κάποιες ιδέες από το εξωτερικό, οι οποίες θα μπορούσαν να εφαρμοσθούν;

Η Ελλάδα είναι μία χώρα η οποία επιδεικνύει ένα πολύ υψηλό ρυθμό στην υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων και καινοτομίας σε διάφορους τομείς της καθημερινότητας. Γνωρίζουμε επίσης ότι το σύστημα εισιτηρίων του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας είναι σε φάση αλλαγής, ενώ πρόσφατα λύσεις τηλεματικής έχουν τεθεί σε εφαρμογή στο δίκτυο της πόλης. Αντίστοιχα, το δίκτυο των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης θα επεκταθεί μέσα στα επόμενα χρόνια, καθώς θα τεθεί σε λειτουργία γραμμή μετρό, προσφέροντας έτσι πρόσφορο έδαφος για την υιοθέτηση καινοτόμων λύσεων σε θέματα εισιτηρίων. Στη Mastercard έχουμε αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία μέσα από περισσότερα από 70 projects ανά τον κόσμο, που αφορούν την εφαρμογή νέων τεχνολογιών σε δίκτυα μεταφορών. Μεταξύ άλλων, τα projects αυτά περιλαμβάνουν ανέπαφες και NFC πληρωμές στην είσοδο του μεταφορικού μέσου, in-app mobile πληρωμές, αλλά και τη χρήση καρτών πολλαπλής λειτουργίας (μία κάρτα για χρήση σε μεταφορές και πληρωμές), μερικές ιδέες που μπορεί ήδη να εφαρμόζονται, ή να εφαρμοσθούν στο μέλλον στην Ελλάδα. Σε κάθε περίπτωση προσεγγίζουμε κάθε πόλη ως μία μοναδική περίπτωση, προκειμένου να απαντάμε στις ανάγκες των πολιτών της, να κάνουμε τη ζωή τους ευκολότερη και τις συναλλαγές τους απλούστερες και ασφαλέστερες με κάθε τρόπο.

Επιχειρείν/Market
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

50 χρόνια Timberland: Το διαχρονικό brand επανασυστήνεται στο ελληνικό κοινό με ένα street party

Επιχειρείν/Market / 50 χρόνια Timberland: Το διαχρονικό brand επανασυστήνεται στο ελληνικό κοινό με ένα street party

Με κεντρικό μήνυμα το “Express your true colours” και με τη βιτρίνα να μεταμορφώνεται σε καμβά δημιουργικότητας, ο street artist Soteur αναλαμβάνει να αναδείξει την αισθητική της πολύχρωμης επετειακής συλλογής
THE LIFO TEAM
H JYSK μας βάζει σε ατμόσφαιρα Χριστουγέννων με τη νέα συλλογή Nordic Mood

Επιχειρείν/Market / H JYSK μας βάζει σε ατμόσφαιρα Χριστουγέννων με τη νέα συλλογή Nordic Mood

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο χώρο εκδηλώσεων Solid Events, στο Νέο Ψυχικό, που με την επίπλωση και τη διακόσμηση αποκλειστικά των προϊόντων της JYSK μεταμορφώθηκε για λίγο σε ένα σκανδιναβικό Χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν 
THE LIFO TEAM
Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles θεσμοτεθεί την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Ελληνικού Κινηματογράφου

Επιχειρείν / Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles θεσμοτεθεί την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Ελληνικού Κινηματογράφου

Οι ιδρυτές του GGFI, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του LAGFF Lia Bozonelis και Έρση Δάνου και ο Διευθυντής του LAGFF Άρης Κατωπόδης, θα έχουν την υποστήριξη ενός Συμβουλίου Trustees και μιας ομάδας αξιωματούχων, αποτελούμενης από τους πιο έμπιστους χορηγούς και κορυφαίους επαγγελματίες του Hollywood,
THE LIFO TEAM