Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα

Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
O Προκόπης Βλασερός είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους δημιουργούς ειδικών εφέ στην χώρα μας.
1

Ανοίγοντας την πόρτα του εργαστηρίου του Προκόπη Βλασερού, ενός από τους πιο ταλαντούχους δημιουργούς ειδικών εφέ στη χώρα μας, σε ένα ισόγειο διαμέρισμα στα Εξάρχεια, μπαίνουμε σε έναν χώρο που θυμίζει σκηνή από ταινία τρόμου.

Κεφάλια κρεμασμένα στους τοίχους αλλά και τακτοποιημένα σε ειδικές προθήκες, τέρατα όλων των ειδών, καμένα πτώματα, κομμένα χέρια, δάκτυλα και γλώσσες, δόντια και ένα σωρό καλούπια, γύψινα ομοιώματα, τσεκούρια και μαχαίρια.

«Αυτός είναι ο κόσμος μου», λέει χαμογελώντας «Εδώ περνάω άπειρες ώρες, συχνά ολόκληρα 24ωρα και βάλε», προσθέτει καθώς ξεκινά την «ξενάγηση». Σε ένα μεγάλο δωμάτιο με κάμποσα τραπέζια εργασίας οι τοίχοι είναι καλυμμένοι με ένα σωρό εργαλεία. Μπογιές, σπρέι και διάφορα υλικά υπάρχουν παντού σε διάφορα δοχεία, πινέλα, μίξερ και ένα σωρό άγνωστα (σε μένα) μηχανήματα.

«Σαν να μπαίνω στο εργαστήριο του τρελού επιστήμονα είναι», του λέω. Και όντως κάπως έτσι είναι μια και για τη δημιουργία των ειδικών εφέ χρειάζεται κανείς να έχει γνώσεις όχι μόνο τέχνης και γλυπτικής αλλά και οδοντοτεχνίας, χημείας, ιατρικής, ανατομίας, χειρουργικής, δερματολογίας ακόμα και μακιγιάζ και ηλεκτρολογίας.

Η πρώτη ταινία που είδα και μου κόλλησε το μικρόβιο των ειδικών εφέ ήταν Ο Χταποδάνθρωπος (Octaman), μια b-movie του 1971. Όσο και να ακούγεται υπερβολικό, από τότε ήξερα ότι ήθελα να είμαι αυτός που θα φτιάξει το τέρας, όπως ο Δρ Φρανκεστάιν έφτιαξε το δικό του τέρας.

Ο 33χρονος Προκόπης είναι εντελώς αυτοδίδαχτος. «Δεν πήγα σε καμία σχολή. Είχα μονάχα την τιμή να με δεχθεί πριν από ορισμένα χρόνια ο Dick Smith και να πάρω το πτυχίο παρακολούθησης του σεμιναρίου του», λέει τονίζοντάς μου ότι πρόκειται για τον γκουρού των ειδικών εφέ. «Έχει κάνει τα εφέ για θρυλικές ταινίες όπως Ο Εξορκιστής, Ο Νονός και Ο Ταξιτζής. Όλα αυτά που γίνονται ακόμα και σήμερα βασίζονται σε τεχνικές αυτού του φοβερού τύπου».

Στον Προκόπη άρεσε, και ακόμα αρέσει, να βλέπει ταινίες τρόμου και επιστημονικής φαντασίας. Λάτρευε τα b-movies και τα σπλάτερ. «Η πρώτη ταινία που είδα και μου κόλλησε το μικρόβιο των ειδικών εφέ ήταν Ο Χταποδάνθρωπος (Octaman), μια b-movie του 1971. Όσο και να ακούγεται υπερβολικό, από τότε ήξερα ότι ήθελα να είμαι αυτός που θα φτιάξει το τέρας, όπως ο Δρ Φρανκεστάιν έφτιαξε το δικό του τέρας», λέει.

Μικρός όταν ήταν, τρελαινόταν να μεταμφιέζεται τις Απόκριες σε βρικόλακα, ζόμπι και όλα τα σχετικά. «Έβγαιναν τότε κάποια kits τύπου "γίνε ο δράκουλας" και ήταν τα αγαπημένα μου. Λαστιχένια δόντια, νύχια, ψεύτικο αίμα, όλα αυτά ήταν τα παιχνίδια μου».

Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Για την δημιουργία των ειδικών εφέ χρειάζεται κανείς να έχει γνώσεις όχι μόνο τέχνης και γλυπτικής αλλά και οδοντοτεχνίας, χημείας, ιατρικής, ανατομίας, χειρουργικής, δερματολογίας ακόμα και μακιγιάζ και ηλεκτρολογίας. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Αν και ξεκίνησε να σπουδάζει αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο La Sapienza της Ρώμης, κάποια στιγμή ξεκίνησε να βλέπει βιντεάκια στο Ίντερνετ που είχαν making of από ταινίες, ή ακόμα και tutorials για το πώς κανείς μπορεί να φτιάξει μόνος του διάφορα props και προσθετικά. «Και φυσικά κάπου εκεί ξεκίνησα να παραγγέλνω υλικά από το εξωτερικό. Σιλικόνη, λάτεξ, αφρώδες latex, πολυουρεθάνη. Στην ουσία ξόδευα μεγάλα ποσά για ένα χρονικό διάστημα πειραματιζόμενος με όλα αυτά». Και κάπου εκεί εγκατέλειψε τις σπουδές του εφόσον αποφάσισε να αφοσιωθεί σε αυτό που αγαπούσε πραγματικά.

«Ταλαιπωρήθηκα πολύ στην αρχή μέχρι να μάθω από μόνος μου να χειρίζομαι τα υλικά. Στην ουσία ακολούθησα την τεχνική "trial and error". Δοκιμάζοντας και αποτυγχάνοντας», λέει. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάποια σχολή που να σου μαθαίνει να κατασκευάζεις ειδικά εφέ. «Οι σχολές που λένε ότι το κάνουν στην ουσία σου μαθαίνουν μέσα από το μακιγιάζ βασικά πράγματα, όπως να κάνεις ένα μώλωπα ή μια γρατζουνιά. Δεν μαθαίνεις όμως πουθενά να φτιάχνεις γύψους, να δημιουργείς ομοιώματα, να κάνεις γλυπτική».

«Στην αρχή όταν ξεκινούσα να φτιάχνω διάφορα, ένα κομμένο χέρι για παράδειγμα, συχνά το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό». Το κλειδί της επιτυχίας για τον Προκόπη είναι η επιμονή. «Να μην το βάζεις κάτω. Α, και κάμποση υπομονή φυσικά και άπειρες ώρες στο εργαστήριο. Είναι καλλιτεχνική η δουλειά μας και δεν έχουμε ωράρια. Όταν υπάρχει δουλειά που πρέπει να βγει θα κάτσουμε να την κάνουμε όσες ώρες και να πάρει».

Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Σε ένα μεγάλο δωμάτιο με κάμποσα τραπέζια εργασίας οι τοίχοι είναι καλυμμένοι με ένα σωρό εργαλεία. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Λέει πως του αρέσουν τα δύσκολα πρότζεκτ. Τα εκλαμβάνει ως πρόκληση, άλλωστε βαριέται να κάνει τα ίδια και τα ίδια. «Ένα από τα πιο δύσκολο εφέ είναι οι καλές γηράνσεις, όσο κι αν ακούγεται περίεργο. Κι αυτό γιατί όλοι έχουν πολλές εικόνες από γερασμένους ανθρώπους. Επιπλέον, καλούμαστε να προβλέψουμε τη γήρανση που θα επέλθει στο πρόσωπο του κάθε ηθοποιού που παίζει έναν συγκεκριμένο ρόλο. Είναι πολύ δύσκολο να ξεγελάσεις τον θεατή πάνω σε αυτό Είναι πιο εύκολο να φτιάξεις έναν λυκάνθρωπο παρά μια επιτυχημένη γήρανση».

Στην κουζίνα του έχει (ψεύτικο) αίμα στα πλακάκια και αν ανοίξεις την κατάψυξη έχει μπουκάλια με «αίμα» που παρασκευάζει ο ίδιος. Είναι και ασφαλές για πόση μια και το παρασκευάζει με βρώσιμα υλικά, μου λέει. «Ο κάθε εφετζής έχει τη δική του φόρμουλά και όπως καταλαβαίνεις είναι μυστική. Είναι πάντως μελετημένο ώστε να γράφει πολύ καλά στον φακό, πάνω σε διάφορες επιφάνειες να στέκεται σαν πραγματικό αίμα και επίσης να φεύγει από τα ρούχα καλύτερα από κάθε άλλο αίμα. Για το ενδυματολογικό έχει τεράστια σημασία αυτό, γιατί για τους ενδυματολόγους όταν πας στο γύρισμα είσαι αυτός που θα λερώσει τα ρούχα», λέει γελώντας.

  

Σε ένα άλλο δωμάτιο έχει ένα τεράστιο αρχείο με τόμους ιατροδικαστικής, φωτογραφικό υλικό από πραγματικά εγκλήματα και πτώματα, βιβλία ανατομίας και χειρουργικής. «Όταν ξεκινάω να κάνω κάποια δουλειά προηγείται το διάβασμα και η παρατήρηση πραγματικών γεγονότων. Ο θεατής, ακόμα και δεν έχει δει ποτέ ένα καμένο πτώμα, έχει μια εικόνα στο μυαλό του από παρόμοια πράγματα που έχει δει. Οπότε εμείς προσπαθούμε να είμαστε όσο πιο αληθοφανείς γίνεται».

Είναι ένα σωρό μικρά στοιχεία όλα αυτά που μπορούν να πείσουν τον θεατή. Γι' αυτό και η δουλειά του δημιουργού των ειδικών εφέ παίζει πολύ στην λεπτομέρεια. «Αν σου ξεφύγει κάτι, πάει το έχασες. Θα φαίνεται ψεύτικο. Πολύ σημαντικό ρόλο επίσης παίζει και η καλή επικοινωνία με τον σκηνοθέτη. Πολλές φορές πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή ανάμεσα στο κινηματογραφικά ορθό και στον ρεαλισμό. Είναι μια πρόκληση πάντα αυτό διότι καμιά φορά ο απόλυτος ρεαλισμός γράφει ψεύτικος και φαίνεται σαν κακό εφέ».

Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Στην κουζίνα του έχει (ψεύτικο) αίμα στα πλακάκια και αν ανοίξεις την κατάψυξη έχει μπουκάλια με «αίμα» που παρασκευάζει ο ίδιος. Είναι και ασφαλές για πόση μια και το παρασκευάζει με βρώσιμα υλικά. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Το ξεκίνημά του ο Προκόπης το έκανε σε μια τηλεοπτική σειρά (τα Μαύρα Μεσάνυχτα), σε μια συνεργασία με τον σκηνοθέτη Πάνο Κοκκινόπουλο. «Μετά ξέρεις, το ένα φέρνει το άλλο, όπως γίνεται ίσως και σε όλες τις δουλειές», λέει. Μέχρι στιγμής έχει συμμετάσχει σε ένα σωρό κινηματογραφικές ταινίες, θεατρικές παραστάσεις και διαφημιστικά σποτ ενώ τώρα τελευταία έχει ξεκινήσει να φτιάχνει προσθετικά μέλη για ανθρώπους που έχουν υποστεί κάποιο ατύχημα ή ακρωτηριασμό, συνεργαζόμενος με έναν ιατρικό όμιλο.

«Νιώθω πολύ περήφανος για αυτή την τελευταία μου ενασχόληση. Είναι τέλειο το συναίσθημα του να βλέπεις ότι αυτό που κάνεις μπορεί να βοηθήσει ένα συνάνθρωπό σου να έχει μια κανονική ζωή. Είναι πολύ συγκινητικό. Επιπλέον, η δημιουργία ορθοπεδικών προσθετικών είναι κάτι που δίνει νέα πνοή στη δουλειά μου», μου λέει.


Εκτός από αυτό όμως αξίζει να αναφερθεί ότι ο Προκόπης υπήρξε και δύο φορές προτεινόμενος για το βραβείο ειδικών εφέ από την Ελληνική Εταιρεία Κινηματογράφου. Η μία ήταν για το Republic του Δημήτρη Τζέτζα και η άλλη για το Νήμα του Αλέξανδρου Βούλγαρη (The Boy). Ανάμεσα στο πλούσιο βιογραφικό του είναι και η συμμετοχή του σε ταινίες όπως το Miss Violence του Αλέξανδρου Αβρανά, το Success Story του Περάκη, η Πολυξένη της Δώρας Μασκλαβάνου και σε θεατρικές παραστάσεις όπως το FAUST της Κατερίνας Ευαγγελάτου, το Εdelweiss Bells του Γιαννη Κακλέα και ο ΑΡΗΣ του Βασίλη Μπισμπίκη. Μια από τις τελευταίες του δουλειές ήταν και η ταινία 37 μέρες σε σκηνοθεσία Νικολέτας Λεούση, με πρωταγωνίστρια την «έγκυο» Έλλη Τρίγγου.

Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Το εργαστήριο του θυμίζει σκηνή από ταινία τρόμου. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Λέει πως του αρέσουν τα δύσκολα πρότζεκτ. Τα εκλαμβάνει ως πρόκληση, άλλωστε βαριέται να κάνει τα ίδια και τα ίδια. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Ο Προκόπης έχει στο ψυγείο του πόσιμο αίμα Facebook Twitter
Η συντάκτρια της LIFO στον τόπο του εγκλήματος. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Δείτε περισσότερες δουλειές του Προκόπη Βλασερού εδώ και εδώ.

Οθόνες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στα άδυτα των Grinders - (Προσοχή, περιέχει σκληρές εικόνες)

Τech & Science / Στα άδυτα των Grinders - (Προσοχή, περιέχει σκληρές εικόνες)

Oι Grinders είναι μέλη της κοινότητας των «Βιοχάκερ» που πιστεύουν ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για να βελτιώσουν αυτό που σημαίνει να είσαι άνθρωπος. Από ενσωματωμένα τσιπάκια που διαβάζουν και μεταδίδουν βιομετρικά δεδομένα, μέχρι μικρές πλάκες με LED φωτάκια που λάμπουν κάτω από το δέρμα, οι Grinders χρησιμοποιούν τους εαυτούς τους ως πειραματόζωα που θα δεχθούν αυτή τη νέα τεχνολογία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ