John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
0

 

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter

"Στις αρχές των '60s είχα την τύχη να γνωρίσω πολλούς καλλιτέχνες. Andy Warhol, Jasper Johns, Robert Rauschenberg, John Cage, Trisha Brown και Carolee Schneeman. Αυτοί οι καλλιτέχνες και ζωγράφοι με επηρέασαν βαθιά ως ποιητή. Είτε παρουσίαζαν μια περφορμανς είτε έναν πίνακα ζωγραφικής, ενσάρκωναν ότι προέκυπτε στο μυαλό τους και το παρουσίαζαν. Τότε σκέφτηκα ότι η ποίηση είχε μείνει εβδομήντα πέντε χρόνια πίσω από την ζωγραφική, την γλυπτική, τον χορό και την μουσική. Κι αναρωτήθηκα αφού αυτοί το κάνουν, εγώ δεν μπορώ να κάνω το ίδιο για την ποίηση;"

John Giorno

Η έκθεση "UGO RONDINONE : I ♥ JOHN GIORNO" είναι η πρώτη ρετροσπεκτίβα της ζωής και του έργου του Αμερικανού ποιητή John Giorno (1936) που ζει και εργάζεται στην Νέα Υόρκη. Πρόκειται για εμβληματική προσωπικότητα της underground σκηνής των '60s. Η έκθεση είναι βασισμένη σε μια ιδέα του Ελβετού καλλιτέχνη Ugo Rondinone (1964) που επίσης ζει και εργάζεται στην Νέα Υόρκη, και αποτελεί η ίδια ένα έργο τέχνης.

"Έχω δομήσει την έκθεση σε οκτώ κεφάλαια ώστε το κάθε ένα να αντιπροσωπεύει μία πτυχή του πολυεπίπεδου έργου του Giorno. Ιδωμένα συνολικά αντικατοπτρίζουν τον τρόπο εργασίας του και μας βοηθούν να καταλάβουμε τις διττές επιρροές της αμερικανικής κουλτούρας και του Βουδισμού στην ζωή και την τέχνη του." εξηγεί ο Rondinone.

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
Ο John Giorno στο σπίτι του στη Βοwery της Νέας Υόρκης, όπου ζεί και εργάζεται τον τελευταίο μισό αιώνα
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter

Ο Giorno, ο οποίος υπήρξε συντελεστής στα πρώιμα φιλμ του Andy Warhol, αντλούσε έμπνευση από την οικειοποίηση εικόνων των Pop καλλτεχνών και την καθομιλουμένη γλώσσα των διαφημίσεων, της τηλεόρασης, των εφημερίδων και την αργκό του δρόμου. Ηγετική φιγούρα της γενιάς Beat, αναβίωσε το είδος της found poetry και εργάστηκε για να κάνει την ποίηση προσβάσιμη σε όλους.

Ο Giorno, ο οποίος υπήρξε συντελεστής στα πρώιμα φιλμ του Andy Warhol, αντλούσε έμπνευση από την οικειοποίηση εικόνων
των Pop καλλτεχνών και την καθομιλουμένη γλώσσα των διαφημίσεων, της τηλεόρασης, των εφημερίδων και την αργκό του δρόμου. Ηγετική φιγούρα της γενιάς Beat, αναβίωσε το είδος της found poetry και εργάστηκε για να κάνει την ποίηση προσβάσιμη σε όλους.

Ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του '60, ο Giorno ανέπτυξε αυτό που σήμερα αποκαλούμε στρατηγικές viral για να μοιραστεί την ποίηση με όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Το 1968 δημιούργησε το Dial-A-Poem, μια τηλεφωνική γραμμη που προσέφερε τυχαία πρόσβαση σε ποιήματα, ηχητικά έργα τέχνης, τραγούδια και πολιτικές ομιλίες. Μια νέα εκδοχή του θα είναι διαθέσιμη δωρεάν στον τηλεφωνικό αριθμό 0800 106 106 μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 2016, προσφέροντας μια ανασκόπηση ενός αιώνα ηχητικής ποίησης, από το 1915 μέχρι σήμερα. Καλώντας μπορείτε να ανακαλύψετε τις αυθεντικές φωνές που στιγμάτισαν την ιστορία της τέχνης, την πολιτιστική ζωή και τα κοινωνικά κινήματα όπως την κατάργηση της θανατικής ποινής και τα δικαιώματα των γυναικών... Τα τυχαία αναπαραγόμενα ηχητικά αρχεία αποκαλύπτουν την ποικιλία των πεδίων που μας προτείνει να ανακαλύψουμε ο Giorno από τον Antonin Artaud στην Louise Bourgeois, Serge Gainsbourg, Simone de Beauvoir, Bernard Heidsieck, Brigitte Fontaine ή και τον Eric Duyckaerts...

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
Εγκατάσταση στο Palais de Tokyo στα πλαίσια της ρετροσπεκτίβας "UGO RONDINONE : I ♥ JOHN GIORNO".

Είτε ηχογραφούνται σε ένα άλμπουμ, ζωγραφίζονται σε έναν καμβά, απαγγέλονται σε σκηνή ή αποδομούνται μέσα στις σελίδες ενός βιβλίου, ο Giorno αντιμετωπίζει τα ποιήματα ως εικόνες που μπορούν να αναπαραχθούν αέναα με την χρήση διαφορετικών τεχνολογιών. "Στην εποχή του sampling, copy paste και της ψηφιακής επεξεργασίας του κειμένου η οικειοποίηση ως μορφή τέχνης κορυφώνεται στην τέχνη του hip-hop και το κειμενικό όργιο του παγκόσμιου ιστού, και ο κόσμος επιτέλους εξοικειώνεται κι αναγνωρίζει τις τεχνικές και τα στυλ στα οποία πρωτοπόρησε ο Giorno πριν από δεκαετίες. Συνδυάζοντας ποίηση, οπτικές τέχνες και περφόρμανς η έκθεση αποκαλύπτει την σημαντική επίδραση του έργου και της ζωής του Giorno σε αρκετές γενιές καλλιτεχνών.

Από το κινηματογραφικό αριστούργημα του Andy Warhol "Sleep" το 1963 και το remake του από τον Pierre Huyghe, στους R.E.M, Rirkrit Tiravanija, Elizabeth Peyton, Françoise Janicot, Verne Dawson, Billy Sullivan και Judith Eisler.

John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter
John Giorno: O άνθρωπος που το 1968 θέλησε να κάνει την ποίηση viral Facebook Twitter

Ο Rondinone είναι διάσημος για τα ανθρωπομορφικά του γλυπτά, τις μαύρες μάσκες και τους υπερρεαλιστικούς κλόουν και προάγει μια μορφή πνευματικότητας μέσω των συνδέσεων της τέχνης με την ποίηση.

Ο τίτλος της έκθεσης "UGO RONDINONE : I ♥ JOHN GIORNO" κρυβει μια συλλογικότητα στο «Ι» όπου καθένας μπορεί να αναγωρίσει τον εαυτό του καθώς καλούμαστε να μοιραστούμε και να νιώσουμε την πνευματική και πολιτική δέσμευση μιας εμβληματικής φιγούρας της Αμερικανικής αντικουλτουρας.

info:

Η έκθεση στο Palais de Tokyo στο Παρίσι διαρκεί ως τις 10/01/2016 με έργα των: Angela Bulloch, Anne Collier, Verne Dawson, Judith Eisler, John Giorno, Mark Handforth, Matthew Higgs, Pierre Huyghe, Françoise Janicot, Scott King, Elizabeth Peyton, Ugo Rondinone, Erik Satie, Michael Stipe, Billy Sullivan, Rirkrit Tiravanija, Andy Warhol.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ