Έκθεση με έργα των Πάμπλο Πικάσο - Ζαν Κοκτώ έρχεται στην Αθήνα

Έκθεση με έργα των Πάμπλο Πικάσο - Ζαν Κοκτώ έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
1


Το Ίδρυμα Β & Μ Θεοχαράκη ετοιμάζεται να φιλοξενήσει την έκθεση «Πάμπλο Πικάσο - Ζαν Κοκτώ: Οι καινοτόμοι του Μοντερνισμού», στην οποία θα παρουσιαστούν 190 έργα ζωγραφικής, χαρακτικής, κεραμικής και καλλιτεχνικών εκδόσεων, αναδεικνύοντας τη μεγάλη τους προσφορά στην εδραίωση του Μοντερνισμού. Ο επιμελητής της έκθεσης κ. Τάκης Μαυρωτάς μας μιλά για τους δύο πρωτοπόρους καλλιτέχνες και τη στενή τους σχέση με την Ελλάδα.


«Για την έκθεση αυτή, το Ίδρυμα Θεοχαράκη συνεργάστηκε με το Kunstmuseum Pablo Picasso Münster, από το οποίο προέρχονται όλα τα έργα του Πικάσο, ενώ τα έργα του Κοκτώ προέρχονται από τη συλλογή του Γιάννη Κονταξόπουλου. Στην έκθεση αντιπαραθέτουμε τον μεγάλο εικαστικό, αλλά και με λογοτεχνικές ανησυχίες, Πάμπλο Πικάσο, με τον ποιητή και συγγραφέα, αλλά και εικαστικό, Ζαν Κοκτώ. Πρόκειται να δούμε πάρα πολλά έργα του Πικάσο, έργα που δείχνουν τη σχέση του με τον Ζακ Κοκτώ, όπως και το γνώριμο ύφος του, αυτό που έρχεται και συνδιαλέγεται με το αρχαίο ελληνικό πνεύμα, αφού το έργο του Πικάσο στοιχειώνεται από θεούς και ήρωες από την Αρχαία Ελλάδα. Είναι πολύ χαρακτηριστική μια φράση που έχει πει: "Εάν σημειώναμε πάνω σ' έναν χάρτη όλους τους δρόμους απ' όπου έχω περάσει κι αν τους συνδέαμε με μια γραμμή, ίσως αυτό να απεικόνιζε έναν Μινώταυρο". Ο Μινώταυρος –τον οποίο άλλοτε φοβάται κι άλλοτε σαρκάζει– και οι Μινωταυρομαχίες, από το 1928 έως το 1937, ήταν τα αγαπημένα του θέματα κι ένας θεματικός άξονας στη δουλειά του που συνέβαλε πάρα πολύ στη διάδοση του έργου του. Ο Πικάσο, λοιπόν, εμπνέεται από το ελληνικό πνεύμα και τους μύθους, εμπνέεται και από τη γραφή, την οποία βλέπουμε στα αττικά αγγεία – τα έργα που θα φιλοξενήσουμε είναι χαρακτηριστικά αυτής της επιρροής. Το ίδιο όμως πνεύμα, τον ίδιο σεβασμό έχει και ο Ζαν Κοκτώ. Από τη μία, λοιπόν, έχουμε έναν μεγάλο ζωγράφο του 20ού αιώνα και από την άλλη έναν μεγάλο ποιητή και λογοτέχνη, που το 1955 έγινε Γάλλος ακαδημαϊκός, την ίδια χρονιά τιμήθηκε και ως μέλος της Βελγικής Ακαδημίας και δύο χρόνια αργότερα έγινε επίτιμος καθηγητής στην Οξφόρδη. Σε αυτή την έκθεση θα δούμε έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής, κεραμικής και των δύο, σε έναν απόλυτο διάλογο. Θα βλέπουμε, ας πούμε, πορτρέτα που έχουν φιλοτεχνήσει και ο Πικάσο και ο Κοκτώ για τον Ονορέ ντε Μπαλζάκ, τον Αρθούρο Ρεμπό, τον Πολ Βαλερί – ένας ολόκληρος κόσμος ο οποίος αναπτύσσεται και δείχνει αυτήν τη σχέση των δύο πάνω στη ζωγραφική έκφραση και το γεγονός ότι διαποτίζονται από το ελληνικό πνεύμα. Το ερωτικό στοιχείο επίσης κυριαρχεί στο έργο και των δύο, που είναι εντελώς απενοχοποιημένοι και ειλικρινείς με τον εαυτό τους. Ο Πικάσο είναι λάτρης του γυναικείου φύλου, με αρκετούς γάμους κι έντονα πάθη. Στο έργο του Κοκτώ, ο οποίος ήταν ομοφυλόφιλος, δεσπόζει η αντρική φιγούρα.

O Πικάσο έχει αφιερώσει ένα έργο του στον Μανώλη Γλέζο για την ηρωική του πράξη να κατεβάσει τη ναζιστική σημαία από την Ακρόπολη. Μην ξεχνάμε ότι κι εκείνος, ως Ισπανός, είχε βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, δικτατορίες, εμφυλίους – άρα, υπήρχε κι άλλος ένας λόγος για να αντιλαμβάνεται και να είναι πιο ευαισθητοποιημένος απέναντι στη δική μας ιστορία.


Ο Κοκτώ ταξίδεψε τρεις φορές στην Ελλάδα: το 1936, ως ανταποκριτής της εφημερίδας «Paris Soir», το 1949 με τον Jean Marais και το 1952 με τη Françine Weisweiller. Είχε, μάλιστα, γνωρίσει τον Τσαρούχη, κείμενο του οποίου για τον Κοκτώ περιέχεται στον κατάλογο της έκθεσης. Ο Πικάσο δεν ταξίδεψε στην Ελλάδα ποτέ, αλλά την αγάπη του την εκδήλωσε πολλές φορές, και όχι μόνο προς την Αρχαία Ελλάδα. Ύμνησε και τους αγώνες των Ελλήνων της εποχής του ενάντια στον ναζισμό, δωρίζοντας το 1946 τον περίφημο πίνακα "Γυναικείο Κεφάλι", γνωστό και ως "Η γυναίκα με το λευκό φόρεμα", ο οποίος εκλάπη από την Εθνική Πινακοθήκη. Στην πίσω πλευρά του έργου είχε γράψει: "Pour le Peuple Grec, Hommage de Picasso". Το 1952 φιλοτέχνησε το πορτρέτο του Νίκου Μπελογιάννη κατά τη διάρκεια της δίκης του, πορτρέτο που έγινε πρωτοσέλιδο στην "Humanité". Ένα έργο του έχει, επίσης, αφιερώσει στον Μανώλη Γλέζο για την ηρωική του πράξη να κατεβάσει τη ναζιστική σημαία από την Ακρόπολη. Μην ξεχνάμε ότι κι εκείνος, ως Ισπανός, είχε βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, δικτατορίες, εμφυλίους – άρα, υπήρχε κι άλλος ένας λόγος για να αντιλαμβάνεται και να είναι πιο ευαισθητοποιημένος απέναντι στη δική μας ιστορία. Δίπλα στον Πικάσο στάθηκαν αρκετοί Έλληνες. Ο Κριστιάν Ζερβός, που ήταν επιστήθιος φίλος του, και ο Tériade συνέβαλαν με τις σπάνιες εκδόσεις και τα περιοδικά τους «Cahiers d' Art», «Minotaure» και «Verve» στην ανάδειξη του έργου του. Ο Tériade, μάλιστα, μεσολάβησε για να γνωριστεί ο Πικάσο με τον Οδυσσέα Ελύτη. Ο Ελύτης θα γράψει μετά: "Ο Πικάσο, με το παράδειγμά του, μ' έβγαλε απ' όλα αυτά τα συμπλέγματα. Ήταν σχεδόν ένας αρχαίος Έλληνας κοντά μου. [...] Την αίσθηση που οι Έλληνες είχανε απαρνηθεί –του ήλιου και του έρωτα στην πρώτη, στην αρχική τους σημασία– την ασκούσε σαν παλιός μυθικός βασιλιάς που το μεγαλείο του δεν βρίσκεται στην ισχύ και στην εξουσία αλλά στις απλές και άνετες χειρονομίες του".

Έκθεση με έργα των Πάμπλο Πικάσο - Ζαν Κοκτώ έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Το ερωτικό στοιχείο κυριαρχεί στο έργο και των δύο, που είναι εντελώς απενοχοποιημένοι και ειλικρινείς με τον εαυτό τους. Ο Πικάσο είναι λάτρης του γυναικείου φύλου, με αρκετούς γάμους κι έντονα πάθη. Στο έργο του Κοκτώ, ο οποίος ήταν ομοφυλόφιλος, δεσπόζει η αντρική φιγούρα.


Ο Κοκτώ ζωγράφισε με πάθος θεούς και ήρωες από την ελληνική μυθολογία. Το έργο του στοιχειώνει ο Ορφέας, ο πιο σκοτεινός και συμβολικός της ήρωας, που ήταν αοιδός, μουσικός, ποιητής και ιερέας των Αργοναυτών. Ο Οιδίποδας και η τραγική του μοίρα τον απασχόλησαν, όπως και ο Διόνυσος αλλά και ο Ακταίωνας, τον οποίο η Άρτεμις μεταμόρφωσε σε ελάφι κι έστρεψε τα σκυλιά του να τον κατασπαράξουν, επειδή την είδε γυμνή. Ο Zαν Ζενέ, μιλώντας για τον Κοκτώ, του προσέδωσε τον χαρακτηρισμό "Έλλην", λέγοντας: "Έλλην! Η λιτή κομψότητα της λέξης αυτής, η συντομία της, ακόμα και το κοφτό ράγισμά της είναι χαρακτηριστικά που εύστοχα ταιριάζουν στον Ζαν Κοκτώ. Η λέξη είναι ήδη μια πολύτιμη εργασία αποκοπής: φανερώνει έτσι τον αποδεσμευμένο ποιητή, αποσπασμένο από μια ύλη, και ο οποίος έχει αποτινάξει όλα τα αποκοπίδια. Ο ποιητής –ή το έργο του, το ίδιο κάνει– απομένει ένα περίεργο κομμάτι, βραχύ, σκληρό, αστραφτερό, μισοτελειωμένο με περίεργο τρόπο, όπως ή λέξη "Έλλην", το οποίο περικλείει τις αρετές που θέλω να απαριθμήσω. Κυρίως τη φωτεινότητα. Έναν φωτισμό πρώτα-πρώτα ομοιόμορφο και σκληρό, ο οποίος δείχνει με ακρίβεια τις λεπτομέρειες κάποιου τοπίου χωρίς μυστήριο, με την πρώτη ματιά: είναι ο ελληνικός κλασικισμός. Η ευφυΐα του ποιητή, πράγματι, φωτίζει το έργο του μ' ένα φως τόσο λευκό, τόσο ωμό, που φαντάζει ψυχρό".


Ο Πικάσο με τον Κοκτώ είχαν μια έντονη επαφή, η οποία κράτησε πενήντα χρόνια. Στην έκθεση συμπεριλαμβάνεται η λιθογραφία του Πικάσο «Διπλή Προσωπογραφία» του Πάμπλο Πικάσο και του Ζαν Κοκτώ (1962), στην οποία ο ζωγράφος αποδίδει τα κεφάλια τους σε προφίλ, το ένα μέσο στο άλλο, οριοθετώντας τις μορφές στην εσωτερική και εξωτερική τους υπόσταση, για να κερδίσει την αδιαίρετη συνύπαρξη και των δύο μορφών σε ένα πορτρέτο, έτσι ώστε ο ένας να αντανακλά στην ύπαρξη του άλλου. Ο Πικάσο, άλλωστε, το 1918, στον πρώτο του γάμο με την Olga Khokhlova, είχε επιλέξει ως κουμπάρο τον Κοκτώ, μαζί με τον Apollinaire και τον Jacob. Οι δυο τους συνεργάστηκαν αρκετές φορές, θα ήθελα όμως να αναφερθώ στη σπουδαία καλλιτεχνική έκδοση "Jean Cocteau, Ο Picasso από το 1916 ως το 1961", η οποία παρουσιάζεται στην παρούσα έκθεση. Στην έκδοση περιλαμβάνονται 24 ασπρόμαυρες λιθογραφίες του Πικάσο και ποιήματα, καθώς και δοκίμια, του Κοκτώ. Εδώ βλέπουμε τη μεγάλη δύναμη του βιρτουόζου του σχεδίου, που με τόση ευκολία μπορεί και αποδίδει όλο τον οραματικό του κόσμο, δημιουργώντας τόσο λιτά αλλά και τόσο δυνατά εικαστικά, ασπρόμαυρα λιθόγραφα. Μαζί είχαν δουλέψει το 1916 και στη θρυλική παράσταση "Παρέλαση" σε μουσική του Erik Satie, που παρουσίασαν τα Ρωσικά Μπαλέτα. Ο Κοκτώ είχε γράψει το λιμπρέτο και ο Πικάσο είχε φιλοτεχνήσει τα σκηνικά και τα κουστούμια. Η παράσταση αυτή, που προκάλεσε σκάνδαλο, σηματοδότησε την έναρξη της καλλιτεχνικής τους συνύπαρξης κι έδωσε το έναυσμα στον Πικάσο να ασχοληθεί με ιδιαίτερη ένταση με το θέατρο. Ο Κοκτώ έτρεφε τεράστιο θαυμασμό για τον Πικάσο. Παρακολουθούσε κάθε του έκθεση, μαγευόταν από το πνεύμα του και του αφιέρωσε πάρα πολλά ποιήματα, κριτικές και αισθητικά δοκίμια. Γράφει γι' αυτόν: "Είναι ο μοναδικός που χρησιμοποιεί την ιδιοφυΐα ως ευφυΐα... Είναι η σημαντικότερη γνωριμία μου. Ο Πικάσο μού δίδαξε να τρέχω πιο γρήγορα από την ομορφιά...". Μια συνέντευξη που έδωσε το 1927 ο ζωγράφος έγινε η αιτία να ψυχρανθούν για 22 χρόνια. Είπε χαρακτηριστικά: "Ο Κοκτώ είναι μια μηχανή που σκέφτεται. Τα σχέδιά του είναι πολύ χαριτωμένα, τα λογοτεχνικά έργα του πολύ δημοσιογραφικά. Εάν μπορούσε κανείς να φτιάξει εφημερίδες για διανοούμενους, ο Κοκτώ θα σέρβιρε κάθε μέρα ένα καινούργιο πιάτο, μια κομψή πιρουέτα. Εάν κατάφερνε να πουλήσει το ταλέντο του, θα μπορούσαμε να πηγαίνουμε στο φαρμακείο, όλη μας τη ζωή, και να αγοράζουμε ένα χάπι Κοκτώ, χωρίς να καταφέρουμε να εξαντλήσουμε το ταλέντο του". Οι δύο καλλιτέχνες θα αποκαταστήσουν τελικά τη σχέση τους και θα προχωρήσουν στο κοινό τους έργο "Jean Cocteau, o Picasso από το 1916 ως το 1961", που, σύμφωνα με τον Markus Müller, "ανακεφαλαιώνει και υπομνηματίζει τα σαράντα χρόνια φιλίας τους".


Ο Πικάσο κι ο Κοκτώ με το έργο τους υπερασπίζονται την ελευθερία του έρωτα, την αντισυμβατική ζωή και την απελευθέρωση της σκέψης. Η αισθητική του Μοντερνισμού ήταν η αισθητική της ανανέωσης και της αναζωογόνησης, δηλαδή της επιστροφής στους αρχαίους μύθους και στην ιστορία του πολιτισμού. Πολύτροποι και αισθαντικοί, αγάπησαν την απόλυτη αλήθεια, το αναλλοίωτο και το αιώνιο. Έτσι, το έργο τους ανήκει και στο αύριο, καθώς θα συνεχίσει να γοητεύει τις μελλοντικές γενιές.

Πάμπλο Πικάσο – Ζαν Κοκτώ 
Οι καινοτόμοι του Μοντερνισμού
4 Νοεμβρίου 2015 έως 28 Φεβρουαρίου 2016
www.thf.gr
Έκθεση με έργα των Πάμπλο Πικάσο - Ζαν Κοκτώ έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Η ιππέας τσίρκου και οι κλόουν, 6/03/1961. Λιθογραφία του Πάμπλο Πικάσο.
Έκθεση με έργα των Πάμπλο Πικάσο - Ζαν Κοκτώ έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Aιγόμορφος άνδρας με μακρύ λαιμό, 1958. Κεραμικό βάζο.
Έκθεση με έργα των Πάμπλο Πικάσο - Ζαν Κοκτώ έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Corridaw, 1971. Ζαν Κοκτώ, λεύκωμα με λιθογραφίες.
Έκθεση με έργα των Πάμπλο Πικάσο - Ζαν Κοκτώ έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Γυναίκα με πράσινα μαλλιά, 28/03/1949. Λιθογραφία του Πάμπλο Πικάσο.
Έκθεση με έργα των Πάμπλο Πικάσο - Ζαν Κοκτώ έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Αρλεκίνος με ρόπαλο, 1958. Ζαν Κοκτώ, κεραμικό γλυπτό.
Έκθεση με έργα των Πάμπλο Πικάσο - Ζαν Κοκτώ έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Δαφνοστεφανωμένος Ορφέας, 1951, Ζαν Κοκτώ.
Έκθεση με έργα των Πάμπλο Πικάσο - Ζαν Κοκτώ έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Φαύνοι και κατσίκα, Νοέμβριος 1959. Λιθογραφία του Πάμπλο Πικάσο.
Έκθεση με έργα των Πάμπλο Πικάσο - Ζαν Κοκτώ έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Φιγούρα με ριγέ μπλούζα, 3/04/1949. Λιθογραφία του Πάμπλο Πικάσο.
Έκθεση με έργα των Πάμπλο Πικάσο - Ζαν Κοκτώ έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Μικρό κεφάλι ανθοστεφάνωτης γυναίκας. Λιθογραφία του Πάμπλο Πικάσο.
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια